Η Μαρίνα Αμπράμοβιτς αποκαλύπτει πως έκανε τρεις αμβλώσεις επειδή θεωρεί ότι τα παιδιά θα ήταν καταστροφή για την τέχνη της

Η Μαρίνα Αμπράμοβιτς αποκαλύπτει πως έκανε τρεις αμβλώσεις επειδή θεωρεί ότι τα παιδιά θα ήταν καταστροφή για την τέχνη της Facebook Twitter
Η Αμπράμοβιτς δηλώνει πως το έργο τέχνης είναι ο ίδιος της ο εαυτός και πως η οικογένεια θα ήταν ένα εμπόδιο για την καριέρα της / Φωτό.: SOOC
43

Η καλλιτέχνης Marina Abramović αποκάλυψε ότι έχει κάνει τρεις αμβλώσεις κατά τη διάρκεια της ζωής της, επειδή τα παιδιά θα ήταν "μια καταστροφή για το έργο της".

Σε συνέντευξή της στη γερμανική εφημερίδα Tagesspiegel δήλωσε ότι τα παιδιά είναι επιβραδυντικός παράγοντας για τις γυναίκες στον χώρο της τέχνης. « Έκανα τρεις αποβολές, γιατί ήμουν σίγουρη ότι τα παιδιά θα ήταν μια καταστροφή για τη δουλειά μου. Ένας άνθρωπος έχει περιορισμένη ενέργεια στο σώμα, και (αν έκανα παιδιά) θα έπρεπε να τη μοιράσω.», δήλωσε η Abramović στη συνέντευξη που δημοσιεύθηκε τη Δευτέρα.

«Κατά τη γνώμη μου, αυτός είναι και ο λόγος που οι γυναίκες δεν είναι τόσο επιτυχημένες όσο οι άνδρες στον κόσμο της τέχνης. Υπάρχει αφθονία ταλαντούχων γυναικών. Γιατί οι άνδρες αναλαμβάνουν τις σημαντικές θέσεις; Είναι απλό. Αγάπη, οικογένεια, παιδιά - μια γυναίκα δεν θέλει να θυσιάσει όλα αυτά.» πρόσθεσε. 

Η 69χρονη δημιουργός είναι διάσημη για την καριέρα της ως performance artist εδώ και σαράντα χρόνια Ένα από τα πρώτα έργα της το 1974, καλούσε το κοινό να χρησιμοποιήσει μια ποικιλία αντικειμένων πάνω της, από ένα μποά φτερών με λουλούδια, μέχρι ένα γεμάτο πιστόλι και σε συνέντευξή της στον Guardian είχε πει ότι ήταν "έτοιμη να πεθάνει" κατά τη διάρκεια της παράστασης. «Η διαφορά ανάμεσα στο θέατρο και την απόδοση είναι ότι στο θέατρο το αίμα είναι κέτσαπ, και στην παράσταση είναι πραγματικό,» είπε τώρα στην Tagesspiegel για το έργο της.

 

«Φυσικά, ονειρεύομαι να έχω δίπλα μου τον τέλειο άνθρωπο, που δεν θα θέλει να με αλλάξει. Και δεν είμαι υπέρ του γάμου. Αλλά το όνειρό μου είναι να μπορώ τα πρωινά της Κυριακής, να τρώω πρωινό και να διαβάζω εφημερίδες με κάποιον», είχε πει. Όμως, στη συνέντευξή της για την Tagesspiegel, είπε ότι ήταν «εντελώς ελεύθερη» επειδή δεν είχε σύζυγο ή οικογένεια. Η τέχνη της περιλαμβάνει ένα απαιτητικό πρόγραμμα ταξιδιών και δήλωσε πως σκεφτόταν ότι δεν θα μπορούσε να ζήσει διαφορετικά.

 

«Είμαι ή ίδια το έργο τέχνης. Δεν μπορώ να στείλω έναν πίνακα ζωγραφικής, πρέπει να πάω εγώ... Τον τελευταίο χρόνο δεν έχω περάσει πάνω από 20 ημέρες στη Νέα Υόρκη. Στα αεροδρόμια είχα πάντα να σκεφτώ από πού έρχεται η βαλίτσα μου.» είπε.

Με πληροφορίες από Tagesspiegel/ Guardian

Πολιτισμός
43

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

O Ματ Ντίλον θα τιμηθεί με τον Χρυσό Αλέξανδρο στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Πολιτισμός / O Ματ Ντίλον θα τιμηθεί με τον Χρυσό Αλέξανδρο στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης

Ένας από τους σπουδαιότερους ηθοποιούς του σύγχρονου αμερικανικού σινεμά θα παρευρεθεί στο φετινό φεστιβάλ για να παρουσιάσει την ταινία «Την έλεγαν Μαρία», στην οποία ερμηνεύει τον Μάρλον Μπράντο.
LIFO NEWSROOM
28η Οκτωβρίου: Δέκα ελληνικές ταινίες για το έπος του ‘40, την κατοχή και την αντίσταση

Πολιτισμός / 28η Οκτωβρίου: Δέκα ελληνικές ταινίες για το έπος του ‘40, την κατοχή και την αντίσταση

«Ηρωικές ταινίες» που αναδεικνύουν το ταλέντο των συντελεστών, πίσω και μπροστά από την κάμερα, που σπανίως βλέπουμε στην τηλεόραση και δεν είναι συνυφασμένες με γραφικότητες
LIFO NEWSROOM
Πέθανε ο Phil Lesh, μπασίστας και ιδρυτικό μέλος του ροκ συγκροτήματος Grateful Dead

Πολιτισμός / Πέθανε ο Phil Lesh, μπασίστας και ιδρυτικό μέλος του ροκ συγκροτήματος Grateful Dead

Πριν από 9 χρόνια ο μουσικός είχε ανακοινώσει ότι διαγνώστηκε με καρκίνο και έκτοτε έδινε μάχη με την ασθένεια Πέθανε ο Phil Lesh, μπασίστας και ιδρυτικό μέλος του ροκ συγκροτήματος Grateful Dead
LIFO NEWSROOM
ΕΠΕΞ Ο Τζάκσον Πόλοκ και η επιρροή που είχαν στο έργο του ο Πικάσο και οι μεξικανικές τοιχογραφίες

Πολιτισμός / Ο Πικάσο και οι μεξικανικές τοιχογραφίες στα πρώιμα έργα του Τζάκσον Πόλοκ

Μια μοναδική έκθεση στο Παρίσι παρουσιάζει πίνακές του από τα χρόνια που τον επηρέαζαν οι σουρεαλιστές και ο Καρλ Γιουνγκ, πριν ακόμα γίνει γνωστός για τα αφηρημένα έργα του με την τεχνική «dripping», το 1947.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ