Υπ.Παιδείας: Χωρίς κινητά, laptops και tablets οι μαθητές στα σχολεία

Υπ.Παιδείας: Χωρίς κινητά, laptops και tablets οι μαθητές στα σχολεία Facebook Twitter
ΑΠΕ ΜΠΕ/PIXEL/ΜΠΑΡΜΠΑΡΟΥΣΗΣ ΣΩΤΗΡΗΣ
6

Εδώ και πάρα πολλά χρόνια, το υπουργείο Παιδείας εκδίδει εντολές για απαγόρευση των κινητών και όλων των ψηφιακών μέσων ήχου και εικόνας στα σχολεία, χωρίς όμως να έχουν στην ουσία κάποιο αποτέλεσμα αφού οι περισσότεροι μαθητές αψηφούν συστηματικά τις απαγορεύσεις.

Το ίδιο φρόντισε να πράξει και φέτος, μετά από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, στέλνοντας σχετική οδηγία στα σχολεία με την υπογραφή του γ.γ. Γιάννη Παντή.

Στην οδηγία, αναφέρεται μεταξύ άλλων, ότι οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους κινητά τηλέφωνα εντός του σχολικού χώρου.

Επίσης, δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους και οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική συσκευή ή παιχνίδι που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου, όπως laptops και tablets.

Ακόμη, στη συγκεκριμένη οδηγία επισημαίνεται ότι θα πρέπει να αποφεύγεται η ανάρτηση φωτογραφιών και βίντεο με μαθητές στις σελίδες των σχολικών μονάδων, αφού αποτελούν δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα.


Τι αναφέρει το σχετικό έγγραφο:

«Για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων σχετικά με τη χρήση κινητών τηλεφώνων και ηλεκτρονικών συσκευών από μαθητές και εκπαιδευτικούς Π/θμιας Εκπ/σης στο χώρο του σχολείου και λαμβάνοντας υπόψη την με αριθμ. πρωτ. 14/21-04-2016 Πράξη του Δ.Σ του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής ορίζουμε τα εξής:

1. Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους κινητά τηλέφωνα εντός του σχολικού χώρου.

2. Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους εκτός από κινητά τηλέφωνα και οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική συσκευή ή παιχνίδι που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου εντός του σχολικού χώρου. Ο ανάλογος εξοπλισμός που τους διαθέτει το σχολείο στο οποίο φοιτούν, χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια της διδακτικής πράξης και της εκπαιδευτικής διαδικασίας γενικότερα και μόνο υπό την εποπτεία/επίβλεψη του εκπαιδευτικού.

3. Οι εκπαιδευτικοί εκτός από τις διαθέσιμες από το σχολείο ηλεκτρονικές συσκευές (H/Y, laptops, tablets, διαδραστικούς πίνακες κτλ),δύνανται να χρησιμοποιήσουν και το δικό τους προσωπικό ηλεκτρονικό εξοπλισμό κατά τη διάρκεια της διδακτικής πράξης και για τις ανάγκες αυτής αλλά και στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας γενικότερα τηρώντας τους κανόνες ασφάλειας και τις σχετικές διατάξεις περί προστασίας των προσωπικών δεδομένων των μαθητών και των εκπαιδευτικών (νόμοι 2472/1997(ΦΕΚ 50,τ.Α'/1997) και 3471/2006(ΦΕΚ 133/τ. Α'/2006).

4. Τέλος, επισημαίνεται ότι θα πρέπει να αποφεύγεται η ανάρτηση φωτογραφιών και βίντεο με μαθητές στους δικτυακούς τόπους των σχολικών μονάδων. Οι φωτογραφίες αποτελούν δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, σύμφωνα με τα οριζόμενα στη διάταξη του άρθρου 2 στοιχ. α΄ του ν.2472/1997, στο μέτρο που από αυτές δύνανται να προσδιοριστούν, άμεσα ή έμμεσα, τα υποκείμενα των δεδομένων. Σύμφωνα με το άρθρο 5 του ίδιου νόμου, η επεξεργασία και κατά συνέπεια η ανάρτηση, η αποθήκευση σε ψηφιακά μέσα (πχ αναμνηστικού τύπου φωτογραφίες, βίντεο και δραστηριότητες της σχολικής ζωής) δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα επιτρέπεται μόνον όταν το υποκείμενο των δεδομένων (οι κηδεμόνες των μαθητριών-μαθητών) έχει δώσει τη συγκατάθεσή του. Πρότυπο έντυπο γονικής συναίνεσης όσον αφορά στη γονική συγκατάθεση πριν από την αποθήκευση σε ψηφιακά μέσα και την ανάρτηση, εικόνων και βίντεο με μαθητές στις ιστοσελίδες και ιστολόγια του σχολείου, καθώς και άλλο χρήσιμο υλικό που αφορά στην ασφάλεια των μαθητών στο διαδίκτυο και στην προστασία των προσωπικών δεδομένων των μαθητών μπορείτε να βρείτε στον ενημερωτικό κόμβο του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο».

6

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ο ποταμός Κηφισός δε θα άντεχε πλημμύρες σαν αυτές του Ιανού, του Ντάνιελ και της Βαλένθια»

Ελλάδα / «Ο ποταμός Κηφισός δεν θα άντεχε πλημμύρες σαν αυτές του Ιανού, του Ντάνιελ και της Βαλένθια» τονίζει καθηγητής ΕΜΠ

«Το πρώτο μέλημά μας είναι να μην έχουμε θύματα και αυτό μπορεί να γίνει με την έγκαιρη και τεκμηριωμένη προειδοποίηση προς τους κατοίκους της περιοχής», τόνισε ο Ομότιμος καθηγητής ΕΜΠ, Αναστάσιος Στάμου
LIFO NEWSROOM

σχόλια

6 σχόλια
Επίσης το Υπουργείο από τη μιά φορτώνει τα παιδιά με βιβλία με αποτέλεσμα θεόβαρα σακίδια ενώ τα παιδιά είναι πάνω στην ανάπτυξη, ό,τι πρέπει για να τους διαλύσουμε τη σπονδυλική στήλη, αλλά εγώ που θέλω να του δώσω τάμπλετ με τα ηλεκτρονικά βιβλία (τα οποία το ίδιο το Υπουργείο εκδίδει) για να μην κουβαλάει όλο αυτό το βάρος πέρα δώθε, δεν μπορώ να το κάνω, απαγορεύεται.Απίστευτο μου φαίνεται πώς υπάρχουν άνθρωποι εν έτει 2016 που θεωρούν τα τεχνολογικά μέσα δεινά αντί να τα θεωρούν δώρα και προβαίνουν σε απαγορεύσεις αντί να προβούν σε εκπαίδευση και αξιοποίηση.
Όταν το Υπουργείο βγάλει μια εγκύκλιο που θα λέει ότι κατά την άφιξη των μαθητών παίρνονται αμέσως παρουσίες και κατά το πρώτο δεκάλεπτο μετά την έναρξη του μαθήματος γίνεται επικοινωνία με το σπίτι, ώστε αν έχει συμβεί κάποιο ατύχημα στο παιδί κατά τη διαδρομή να μην πάει μεσημέρι για να διαπιστωθεί, και όταν φροντίσει να υπάρχουν γραμματείς σε όλες τις σχολικές μονάδες ώστε να υλοποιηθεί αυτό το μέτρο, τότε θα το σκεφτώ να πω κι εγώ στο παιδί μου να μην παίρνει το κινητό μαζί του.Μέχρι τότε θέλω να έχει κινητό ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ για να μου κάνει μια αναπάντητη κλήση μόλις φτάσει στο σχολείο και να ξέρω ότι έφτασε καλά. Διότι το σχολείο είναι απόμερο και στη διαδρομή περνά από σημεία που εύκολα μπορεί κάποιος να του επιτεθεί και να το ληστέψει ή να το βιάσει και να το πετάξει στους θάμνους και να πάει μεσημέρι μέχρι να το μάθουμε, και εφόσον το σχολείο δεν μου δίνει τρόπο να ενημερωθώ ότι το παιδί όντως έφτασε, εγώ θα του δίνω κινητό για επικοινωνία και ας λέει το Υπουργείο ό,τι θέλει και να με συγχωρείτε.Να θυμίσω εδώ ότι τα κινητά είναι ΤΗΛΕΦΩΝΑ, δεν είναι αναγκαστικά κάμερες ούτε κονσόλες παιχνιδιών. Υπάρχουν φτηνές συσκευές που δεν έχουν κάμερα, κάνουν μόνο κλήσεις και στέλνουν sms. Δεν βλέπω τον λόγο να απαγορεύονται κι αυτές ακόμη.Να θυμίσω επίσης ότι αν μας ενοχλεί η χρήση των συσκευών γενικά ή κάποιες συγκεκριμένες χρήσεις, μπορούν να απαγορευτούν οι συγκεκριμένες χρήσεις μόνον και όχι η κατοχή συσκευών γενικώς. Αν πάλι φοβόμαστε ότι τα παιδιά μπορεί να χρησιμοποιήσουν κρυφά τις συσκευές, ας τους δώσουμε ντουλάπια με κλειδί για να φυλάνε τα πράγματά τους και ας τα βάζουν εκεί μέχρι να σχολάσουν.Διότι μεταξύ άλλων μπορεί μετά το σχολείο το παιδί να έχει να πάει και κάπου αλλού, σε κάποιο ιδιαίτερο μάθημα λόγου χάρη, ή απλώς να θέλει να πάει κάπου αλλού, μια βόλτα με τους φίλους του (προφανώς έχω κατά νου παιδιά γυμνασίου και λυκείου εδώ, όχι δημοτικού), όπου ίσως του χρειαστεί το κινητό για επικοινωνία. Μπορεί να τύχει να σχολάσει νωρίτερα ή να του συμβεί οτιδήποτε και να θέλει να ειδοποιήσει το σπίτι του. Φυσικά υπάρχουν και καρτοτηλέφωνα, αλλά άντε βρες τα, και να λειτουργούν κιόλας.Μπορεί ακόμη να θέλει να περάσει π.χ. το προηγούμενο βράδυ στο σπίτι ενός φίλου και το πρωί να πάνε μαζί στο σχολείο. Θα πρέπει να μην έχει κινητό μαζί του ούτε την προηγούμενη μέρα, ώστε να μην παραβεί την εγκύκλιο την επόμενη μέρα. Και ναι βέβαια δε θα πάθει και τίποτα, αλλά να πώς το Υπουργείο Παιδείας μας καθορίζει όχι μόνο τι θα κάνουμε μέσα στη σχολική μονάδα, αλλά και ΠΡΙΝ και ΜΕΤΑ.Αν τηρηθεί η απαγόρευση του υπουργείου, τα παιδιά δεν θα μπορούν να έχουν κινητό ούτε πριν, ούτε μετά. Και μπορεί ορισμένοι να μην το θεωρούν απαραίτητο, αλλά αυτό δεν έχει σημασία: και απαραίτητο να μην είναι, αν κάποιος θέλει να το έχει, δεν είναι δυνατόν να τον εμποδίζει η εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας.Εν κατακλείδει, αν το Υπουργείο θέλει να μην παίζουν και να μη φωτογραφίζουν τα παιδιά στο σχολείο, ας απαγορεύσει αυτές τις πράξεις και ΟΧΙ την κατοχή κινητών που μπορούν θαυμάσια να βρίσκονται απενεργοποιημένα μέσα στις τσάντες.
Η χρήση (πρόκειται για κατάχρηση από κάθε άποψη) από οποιονδήποτε (πόσο μάλλον από προεφήβους και εφήβους) κάθε ηλεκτρονικού μέσου επικοινωνίας και διασκέδασης (πρόκειται για αποχαύνωση απ’ όπου κι αν το δεις, ΑΝ βέβαια διαθέτεις καθαρή ματιά) προκαλεί διάσπαση προσοχής (αυτό από μόνο του σκοτώνει κάθε έννοια διδασκαλίας αλλά και μελέτης), εξάρτηση (από τις βαρύτερες), προβληματική κοινωνικότητα και συμπεριφορά και στην τελική αποβλακώνει. Επιπλέον, προκαλεί κι έναν σωρό προβλημάτων σωματικής υγείας του ορθοπεδικού φάσματος (π.χ. αυχενικό σύνδρομο).ΔΕΝ το λέω εγώ αλλά πολλοί και όλο και περισσότεροι ψυχολόγοι, κοινωνιολόγοι και σχετικοί επιστήμονες.Αλλά είναι πολλά μα πάρα -πάρα πολλά τα λεφτά που παίζονται γύρω από το θέμα όπως και ο έλεγχος των μαζών με δική τους μάλιστα συναίνεση. Εξού όχι μόνο η ατιμωρησία αλλά και όλη η αντίδραση (με άποψη δήθεν προχώ) σε κάθε μέτρο, πρόταση, προειδοποίηση για τις όποιες βλαβερές συνέπειες παρ’ όλα τα τροχαία, την αντικοινωνική, προβληματική ή την ανάρμοστη για την ηλικία συμπεριφορά.
Άλλη πρόταση:Οι μαθητές να μην χρησημοποιούν χρήματα στο σχολείο για να αγοράζουν το κολατσιό τους! Να τους παρέχεται από το κράτος. Το κερδος θα είναι πολλαπλό:1. το φαγητό θα είναι πιο υγιεινό.2. Θα αποφεύγονται περιστατικά ζήλιας καθώς η ισότητα θα επεκταθεί και θα αποτραπούν fancy τυρόπιτες από τα πλουσιόπαιδα ενώ τα φτωχά την βγάζουν με 1 κουλούρι Σαλονίκης.3. Η επόμενη γενιά θα έιναι έτοιμη για την πολυπόθυτη έλευση του Σοσιαλισμού, που θα αντικαταστίσει μια και καλή το χρήμα με κουπόνια για όλους!4. Αφού τα χρήματα θα είναι άχρηστα, θα καταργήσουμε και τα επωνείδιστα μαθηματικά! Για να απαντήσω και στους υποστηρικτές του μέτρου:Η απαγόρευση θα έπρεπε να είναι η έσχατη λύση ή τουλάχιστον αυτή που έπειται την λύση της εκπαίδευσης "ορθής χρήσης". Το παράλογο θα ήταν να περιμένω δημοκρατική συνείδηση από κομμουνιστές, το ξέρω. Περιμένω πότε θα το καταλάβουν όλοι.