ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ

ΒΓΑΛΕ ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΣΟΥ Ο,ΤΙ ΚΡΥΒΕΙΣ Ή ΦΟΒΑΣΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΕΧΤΕΙΣ.
 
 

Όλοι έχουμε πράγματα που θέλουμε να τα βγάλουμε από μέσα μας. Αλλά διστάζουμε να τα παραδεχτούμε ακόμα και στους πιο κοντινούς μας ανθρώπους. Όμως, αμαρτία εξομολογημένη, αμαρτία δεν είναι...

ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΕ ΙΑΤΡΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ Ή ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΗΣ ΣΤΗΛΗΣ ΔΕΝ ΕΓΚΡΙΝΟΝΤΑΙ
ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΟΥ
13.1.2017 | 22:41

Η σκληρή κοινή γνώμη

Εχω διαβάσει χιλιάδες εξομολογήσεις, έχω σχολιάσει 10, έχω γράψει μία, αυτή που διαβάζεις. Ξέρεις τι έχω καταλάβει;Ο χωρος εδώ είμαι μικρογραφία της σκληρής αδυσώπητης κοινωνίας κ της κοινής κ...Τρυπιδας, ουπς συγγνώμη!...γνώμης ήθελα να γράψω."Χώρισε τον τον άχρηστο""Αναρωτιέμαι πού πάτε κ τους βρίσκετε""Σε εκμεταλλεύεται γιατί είσαι χαζή""Καβατζα σε έχει""Θες ψυχολόγο"Λες κι έχουμε όλοι γνώση, λες κι είμαστε όλοι στα σπίτια όλων κ μπορούμε να ψυχογραφησουμε με ανάγνωση 10 σειρών την ζωή κάθε ανθρώπου, τα αισθήματα κ το χαρακτήρα. Κι όχι, να σε προλάβω! Δεν έχω πρόβλημα με τα σχόλια. Καλά κάνουν και υπάρχουν κι ας είναι έτσι που ' ναι.
9
 
 
 
 
σχόλια
Θα διαφωνήσω σε κάτι, στην κανονική ζωή εκεί έξω όταν ο άλλος σε κοιτάζει κατάματα σε μεγάλο ποσοστό δε θα σου πει το πρώτο πράγμα που θα σκεφτεί χωρίς να το φιλτράρει.Οπότε δεν είναι μικρογραφία της κοινωνίας, είναι χειρότερα εδώ.
Θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί σου.Το είπα με την έννοια ότι παντού, μα ΠΑΝΤΟΥ, υπάρχουν οι λογικοί, οι ξερόλες, οι ωχαδερφιστές, οι ειρωνικοι, οι ευγενικοί, οι αγενείς, οι νευρικοί, οι εύθικτοι κλπ. Πάντως μόνο σε ένα σαίτ μπορείς να τους συναντήσεις όλους αυτούς μαζί!
Μα από τη στιγμή που ο κάθε εξομολογούμενος καταχωρεί το κείμενό του και αφήνει τα σχόλια ανοικτά, δίνει το δικαίωμα να σχολιάσει ελεύθερα ο καθένας τη γνώμη του. Εννοείται πως κανένας δεν γνωρίζει το τι περνά ο άλλος, αλλά από αυτά που γράφει, σχηματίζεται μία εικόνα στον αναγνώστη που αποζητά τη γνώμη του. Δεν είναι υποχρεωτικό ούτε να εξομολογείται κανείς ούτε να σχολιάζει. Πάντα όταν κάτι κάνουμε είναι επιλογή μας που σημαίνει πως υπάρχουν και συνέπειες είτε που θα μας στεναχωρέσουν, είτε που θα μας βοηθήσουν.
Ενώ αυτό που λες ισχύει ως γενική αρχή (και οπωσδήποτε δεν νομίζω ότι το νόημα μιας εξομολόγησης είναι η παροχή σχολιασμού όσο η κατάθεση συναισθημάτων) θεωρώ ότι από ένα σημείο και μετά έχει ξεφύγει το πράγμα.Ο όγκος σε όρους κυβερνοχώρου των σχολίων που δεν αποδίδουν τίποτα άλλο παρά την κατοχύρωση μιας "επιθετικής" σκληρής γραμμής προς τον συνάνθρωπο στο πρόβλημά του δημιουργεί ένα ρεύμα άτεγκης ηθικής υποκρισίας που γίνεται βίωμα στον casual αναγνώστη και δημιουργεί έναν "πολιτισμό". Ο "πολιτισμός" αυτός του κραξίματος γαϊδουροποιεί τον αναγνώστη και έχει διπλή αρνητική συνέπεια:1. τον εθίζει σε ένα ύφος δημόσιας αντιπαράθεσης όπου ακόμα και το θετικό σχόλιο διαβάζεται ως κακομεταχείριση (abuse)2. του δημιουργεί μια αλλοιωμένη εικόνα πραγματικής ζωής στην οποία περιμένει αδέκαστους κριτές άτεγκης ηθικής τελειότητας να δεσμοφυλακίσουν κάθε του κίνηση ή λέξη ή και...σκέψη ακόμα. Με δύο κουβέντες ο Μεγάλος Αδερφός είμαστε ενίοτε εμείς!
Με αφορμή την εξομολόγησή σου θέλω να πω το εξής.Εκτός από τα καθαρά προσβλητικά και επιθετικά ανευ λόγου και αιτίας σχόλια, δε βρίσκω το λόγο:α)Να γίνεται τόσος ντόρος για τα σχόλια των σχολιαστών.β)Να κατακρίνεται τόσο έντονα η ελευθερία του λόγου.Όταν γίνεται δημόσιος λόγος θα εκφραστούν δημόσιες γνώμες. Δε μπορεί να απαιτούμε να εκφράζονται όλοι με τον τρόπο που θα θέλαμε. Είναι, αν θέλετε, φασιστικό, να υποδεικνύουμε πως θα εκφραστεί ο καθένας. Αν θεωρεί κάποιος ότι προσβάλλεται βαθιά, όπως συνέβη και με μένα πρόσφατα, μπορεί να πατήσει αναφορά. Και αν το σχόλιο ξεπερνάει τα όρια τότε θα κατέβει από τη διαχειριση.Ωστόσο, με τον ίδιο τρόπο που προτείνουν κάποιοι, οι σχολιαστές να προσπερνάνε τις εξομολογήσεις που δεν τους ενδιαφέρουν από το να σχολιάζουν αρνητικά, το ίδιο προτείνω και στους εξομολογούμενους.Να προσπερνάνε τα άστοχα ή ειρωνικά και κακεντρεχή προς αυτούς σχόλια.Νομίζω πως είναι αστείο που κάποιοι δεν έχουν συνειδητοποιήσει ότι οι εξομολογήσεις αποτελούν μία μικρή πολυφωνική κοινότητα που λειτουργεί σαν μικρογραφία της ευρύτερης κοινωνίας.
Θα αποτολμήσω όπως το συνηθίζω να αναφέρω ότι δεν έχει ο καθένας το δικαίωμα να εκφράζεται όπως θέλει και οπωσδήποτε δεν έχουν όλες οι γνώμες την ίδια βαρύτητα. Δεν είναι θέμα "φασισμού". Είναι θέμα σκληρού ρεαλισμού και αποτίμησης της πραγματικότητας. Μπορεί εγώ να λέω (και να διεκδικώ να λέω) ότι το φεγγάρι είναι φτιαγμένο από τυρί ροκφόρ αλλά τα γεγονότα με διαψεύδουν όπως και να το κάνουμε. Δεν επιδέχονται όλα τα ζητήματα οποιαδήποτε γνώμη (πχ. σοβαρά προβλήματα ψυχιατρικής φύσης που αναρτώνται συχνά εδώ μέσα) και δη από μη ειδικευμένους ανθρώπους με συχνά ελλιπέστατη εμπειρία. Τέλος -για να μην πολυλογώ- για όσους πραγματικά ενδιαφέρονται για μια εναλλακτική θεώρηση όσων έχουμε "μπουκωθεί" από την αριστερή θολοκουλτούρα (κι όχι την πραγματική αριστερά διανόηση) να πιστεύουμε ας διαβάσει το παρακάτω άρθρο ενός πανεπιστημιακού.http://theconversation.com/no-youre-not-entitled-to-your-opinion-9978
Καραβάν' κάποτε ένας καθηγητής στη σχολή μου όταν τον ρώτησε ένας συμφοιτητής μου πως θα αντιμετωπίζουμε όλους αυτούς τους ξερόλες γονείς που θα έρχονται στο σχολείο για να μας κάνουν υποδείξεις για το πως να κάνουμε τη δουλειά μας, εκείνος απάντησε το εξής: Όλοι έχουν και μπορούν να έχουν γνώμη επι παντός επιστητού, αλλά εσείς έχετε τη γνώση. Και σύμφωνα με αυτήν θα τους απαντάτε.
Συμφωνώ με τον καθηγητή σου. Υπολόγισε τώρα πόσοι έχουν την γνώση για να σχολιάσουν όσα σχολιάζουν και με τόση πεποίθηση μάλιστα το κάνουν σαν να κατέχουν την Απόλυτη Αλήθεια! (ιδιαίτερα σε θέματα ανθρωπίνων σχέσεων όπου καθένας κρίνει με βάση τον μικρόκοσμο στον οποίο κινείται)Όπερ έδει δείξαι και ο/η εξομολογούμενος/η της παρούσας εξομολόγησης δικαιώνεται.
Scroll to top icon