Περίπου 500 ευρώ ετησίως θα χάσει κάθε νοικοκυριό από τις νέες επιβαρύνσεις σε βενζίνη και πετρέλαιο θέρμανσης, αν τα νοικοκυριά συνεχίσουν να καταναλώνουν με τον τρόπο που κατανάλωναν πριν την επιβολή των νέων φόρων, όπως επισημαίνουν οι πρατηριούχοι, σύμφωνα με τον Σκάι.
Η ετήσια δαπάνη θα επιβαρύνει τον οικογενειακό προϋπολογισμό για βενζίνη με περισσότερα από 260€ ενώ για αγορά πετρελαίου, τα νοικοκυριά που δεν δικαιούνται επίδομα θα αναγκαστούν μόνο για ένα γέμισμα του καυστήρα με 1000 λίτρα να καταβάλλουν 240 και πλέον ευρώ.
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (Π.Ο.Π.ΕΚ.) αναφέρει, μεταξύ άλλων, σε δελτίο Τύπου πως «δυστυχώς με τον εύκολο και αναποτελεσματικό τρόπο που χρησιμοποιείται για την αύξηση των δημοσίων εσόδων, σήμερα η διαμόρφωση των τιμών στα καύσιμα επιβεβαιώνει όλες τις κατά καιρούς επισημάνσεις μας, όταν η μέση τιμή στην Αμόλυβδη διαμορφώθηκε στις 9/1/17, στην Ελλάδα (1,545) ως η δεύτερη ακριβότερη μετά την Ολλανδία (1,573), όταν η μέση λιανική τιμή των χωρών της Ε.Ε παραμένει στο 1,379 το λίτρο, με ότι αυτό συνεπάγεται για την προσδοκώμενη ανάπτυξη της οικονομίας».
Αναλυτικά το δελτίο τύπου των Πρατηριούχων
«Ορατά πλέον τα αποτελέσματα από την αύξηση του Ε.Φ.Κ.»
Κατ' επανάληψη επισημάναμε εκδίδοντας και σχετικά δελτία τύπου, ότι η αύξηση των Ε.Φ.Κ που προγραμμάτιζε από τον Μάιο του 2016 και νομοθέτησε στην συνέχεια η Κυβέρνηση με τον Ν.4389/2016, στα πετρελαιοειδή προϊόντα ήταν λάθος.
Στις 10/5/2016 επισημάναμε τα εξής: «Η επιμονή της Κυβέρνησης να διαρρέει και να καλλιεργεί το τελευταίο χρονικό διάστημα την επικείμενη αύξηση του Ε.Φ.Κ στα καύσιμα, μας ανησυχεί και μας προβληματίζει ιδιαίτερα, γιατί ανάλογες ενέργειες όπως η αύξηση του Ε.Φ.Κ το 2012 στο πετρέλαιο θέρμανσης, από 60 στα 330 ευρώ το χιλιόλιτρο είχε αρνητικά αποτελέσματα στην τότε προσπάθεια της Κυβέρνησης να αυξήσει τα δημόσια έσοδα.
Επιπλέον η οποιαδήποτε αύξηση του Ε.Φ.Κ. είναι εντελώς αντιφατική, με την επιδίωξη της Κυβέρνησης για το πέρασμα της οικονομίας από την ύφεση των τελευταίων ετών, σε γρήγορους ρυθμούς ανάπτυξης. Σήμερα, όλες οι επιβαρύνσεις (Φόροι, Τέλη, Δασμοί) στις τιμές του καταναλωτή στην αντλία είναι: 72% για τις Βενζίνες,55% για το Πετρέλαιο Κίνησης και 50% για το Πετρέλαιο Θέρμανσης.
Η υλοποίηση των προθέσεων του Υπ. Οικονομικών για αύξηση του Ε.Φ.Κ στα καύσιμα (βενζίνες, πετρέλαιο, υγραέριο, φυσικό αέριο) παράλληλα και με την αύξηση κατά μία μονάδα του Φ.Π.Α, θα αυξήσει σημαντικά το μεταφορικό κόστος, καθώς και το κόστος παραγωγής αγροτικών και βιομηχανικών προϊόντων, με αποτέλεσμα την αύξηση των τιμών στο «ράφι», σε βάρος χιλιάδων συνταξιούχων που έχουν βιώσει, από μήνα σε μήνα, μειώσεις συντάξεων μέχρι και 40%, αλλά και σε βάρος όλων των ήδη υπερφορολογημένων καταναλωτών».
Στις 10/10/2016 επισημάναμε ότι,
«Η θέση της Π.Ο.Π.Ε.Κ. επιβεβαιώνεται μονίμως, από τα στοιχεία του Υπουργείου Οικονομικών, ότι παρά τις αυξήσεις των φόρων στα καύσιμα , τα δημόσια έσοδα δεν αυξάνονται, αφού η οποιαδήποτε αύξηση των φόρων εξαφανίζεται από την μείωση της ετήσιας κατανάλωσης».
Στις 5/12/2016 με Ανοιχτή Επιστολή στον Πρωθυπουργό με θέμα «Αναπροσαρμογή του Ε.Φ.Κ. στα καύσιμα» επισημάναμε τι έλεγε στη Βουλή των Ελλήνων η σημερινή Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ως αντιπολίτευση, τον Σεπτέμβριο του 2014.
Καταλήγοντας ως εξής: «Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (Π.Ο.Π.Ε.Κ.), απευθύνει έκκληση προς τον κ. Πρωθυπουργό και όλους τους αρμόδιους Υπουργούς, να αναθεωρήσουν την απόφασή τους για την αύξηση του Ε.Φ.Κ κατά 22% στο πετρέλαιο θέρμανσης από τις 15 Οκτωβρίου και να προχωρήσουν σε μία γενναία αναπροσαρμογή στα επίπεδα της τροπολογίας-προσθήκης που υπέγραψαν και κατέθεσαν στη Βουλή, 72 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ το Σεπτέμβριο του 2014, για επαναφορά του ΕΦΚ πετρελαίου θέρμανσης στα 21 ευρώ το χιλιόλιτρο.
Παρακαλούμε όπως λάβετε πολύ σοβαρά τις συνθήκες που διαβούν σήμερα οι Έλληνες όταν το 35% περίπου βρίσκεται κάτω από το όριο της φτώχειας, επαναφέροντας τον Ε.Φ.Κ στο πετρέλαιο θέρμανσης στα 21 ευρώ το χιλιόλιτρο, καταργώντας παράλληλα το αναχρονιστικό και γραφειοκρατικό μέτρο της περιορισμένης επιδότησης.
Η έκκλησή μας, να μη υλοποιηθεί η απόφασή σας για την αύξηση του Ε.Φ.Κ στο πετρέλαιο θέρμανσης, αφορά και την επικείμενη αναπροσαρμογή από την 1η Ιανουαρίου 2017, του Ε.Φ.Κ στο Πετρέλαιο κίνησης κατά 25%, της Αμόλυβδης κατά 5% και του Υγραερίου κίνησης κατά 30%.
Όσο δε για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου -που δεν γίνεται βεβαίως από τους Πρατηριούχους- και της παράνομης διακίνησης Πετρελαιοειδών και Ενεργειακών προϊόντων, –όπως πάγια υποστηρίζουμε και εμείς– απαιτείται η ύπαρξη αντίστοιχης αποφασιστικής πολιτικής βούλησης και όχι φορομπηχτικά μέτρα «εξόντωσης» των πολιτών».
Σήμερα βρισκόμαστε μπροστά σε υπερβολικές αυξήσεις του Ε.Φ.Κ σε όλα τα πετρελαιοειδή προϊόντα, δυσανάλογες με τις οικονομικές δυνατότητες των Ελλήνων, οι οποίες επιβλήθηκαν με χαρακτηριστική επιπολαιότητα, αφού τα αρμόδια Υπουργεία δεν μπήκαν στο κόπο να εκπονήσουν σχετική οικονομοτεχνική μελέτη επιπτώσεων, πιστεύοντας υποθετικά ότι με τις αυξήσεις του Ε.Φ.Κ στα καύσιμα θα αυξηθούν τα δημόσια έσοδα.
Εμείς οι πρατηριούχοι μέλη της Π.Ο.Π.Ε.Κ. δεν έχουμε οικονομικές γνώσεις από Α.Ε.Ι, έχουμε όμως μεταπτυχιακά σπουδών με εξειδικευμένες γνώσεις πάνω στους κανόνες λειτουργίας της Αγοράς Πετρελαιοειδών και καλόν είναι να λαμβάνονται υπόψη από τους εκάστοτε αρμόδιους Υπουργούς.
Δυστυχώς με τον εύκολο και αναποτελεσματικό τρόπο που χρησιμοποιείται για την αύξηση των δημοσίων εσόδων, σήμερα η διαμόρφωση των τιμών στα καύσιμα επιβεβαιώνει όλες τις κατά καιρούς επισημάνσεις μας, όταν η μέση τιμή στην Αμόλυβδη διαμορφώθηκε στις 9/1/17, στην Ελλάδα (1,545) ως η δεύτερη ακριβότερη μετά την Ολλανδία (1,573), όταν η μέση λιανική τιμή των χωρών της Ε.Ε παραμένει στο 1,379 το λίτρο, με ότι αυτό συνεπάγεται για την προσδοκώμενη ανάπτυξη της οικονομίας.
Παραμένει όμως όνειρο απατηλό η αύξηση των δημοσίων εσόδων, από τις κατά καιρούς διακηρύξεις των εκάστοτε Κυβερνήσεων, για την πάταξη της παράνομης διακίνησης πετρελαιοειδών και ενεργειακών προϊόντων (λαθρεμπόριο κ.λπ.), όταν η Διυπουργική Επιτροπή που συστάθηκε τον Ιούλιο του 2014 με μοναδικό θέμα την πάταξη του λαθρεμπορίου και της νοθείας των καυσίμων, αν και έχουν περάσει 2,5 χρόνια δεν έχει εκδώσει ακόμη σχετικό πόρισμα.
Τελικώς η αύξηση του Ε.Φ.Κ. στα καύσιμα ποίους εξυπηρετεί την Εθνική Οικονομία, την Ανάπτυξη της Οικονομίας, την αύξηση των Δημοσίων Εσόδων, ή τα κυκλώματα της παραοικονομίας;»
σχόλια