ΕΚΛΟΓΕΣ ΗΠΑ

Ο Στάθης Αθανασίου και το crowdfunding της νέας του ταινίας

Facebook Twitter
8

 Ο αυτοδίδακτος σκηνοθέτης του βραβευμένου "DOS" Στάθης Αθανασίου, ετοιμάζει μια σύγχρονη εκδοχή της Αντιγόνης ενώ για τη χρηματοδότηση της επέλεξε την νέα διεθνή διαδικασία που ακολουθεί ο ανεξάρτητος κινηματογράφος, το crowdfunding μέσω του διαδυκτίου. Αν η παρακάτω συνέντευξη σάς πείσει ή έστω σάς προκαλέσει το ενδιαφέρον, δεν έχετε παρά να μπείτε στο λινκ που ακολουθεί και να γίνετε "συμπαραγωγοί" της ταινίας "Α"

 

Το crowdfunding δίνει στον δημιουργό ελευθερίες που το παλιό σύστημα δεν είχε; Νιώθεις κάποια «ευθύνη» απέναντι σ’ αυτούς που θα ενισχύσουν το κινηματογραφικό σου όραμα; 

Ναι, το crowdfunding δίνει ελευθερία και ανεξαρτησία, αλλά μην νομίζεις ότι είναι πιο εύκολο. Εκεί που στο παλιό σύστημα έπρεπε να πείσεις ένα πρόσωπο-κλειδί για να σε χρηματοδοτήσει, τώρα πρέπει να πείσεις εκατοντάδες ξεχωριστές προσωπικότητες ότι αυτό που θέλεις να κάνεις είναι κάτι που αξίζει τον κόπο να γίνει, αλλά και ότι είναι κάτι που πρέπει να συμμετέχει και αυτός ενεργά. Και ο «αυτός» είναι εκατοντάδες ξεχωριστές περιπτώσεις ανθρώπων που θα πρέπει να τους βρεις έναν-έναν, να τους φέρεις να δουν τι θέλεις να κάνεις, και να τους πείσεις σε τέτοιο βαθμό που να ξεπεράσουν το «ναι μου αρέσει» και να φτάσουν στο «ναι, θέλω κι εγώ να συμμετέχω». Που σημαίνει ότι αν σε κάποιον το έργο αρέσει πολύ και θέλει να το δει ολοκληρωμένο, θα πρέπει να συμμετέχει και αυτός ενεργά, είτε οικονομικά, είτε με προσφορά εργασίας ή με όποιον άλλο τρόπο μπορεί. Είναι μια διαδικασία που δυστυχώς στην Ελλάδα δεν έχουμε συνηθίσει αν και η ειρωνεία είναι ότι όλο αυτό δημιουργήθηκε εδώ, στην Αθήνα συγκεκριμένα. Συμμετοχή, συλλογικότητα, προσωπική ευθύνη. Και μιλώντας για ευθύνη, φυσικά και νιώθω ευθύνη για όλους αυτούς που μας στηρίζουν. Το ότι κάποιος, ειδικά σήμερα, βάζει το χέρι στην τσέπη και δίνει από 5 ευρώ μέχρι όσα έχει, σημαίνει ότι πίστεψε στο σχέδιο τόσο πολύ που έκανε αυτή την κίνηση, ενώ θα μπορούσε να το είχε προσπεράσει και να κάνει κάτι άλλο. Είναι πολύ μεγάλη η ευθύνη, αλλά και πολύ δυνατή η σχέση μεταξύ ημών, της ομάδας της ταινίας, και των υποστηρικτών μας. Γιατί έχουμε όλοι μας ευθύνη, στο βαθμό που αντιστοιχεί στον καθένα, απέναντι στην «Α», το σχέδιο που μας έκανε και κουνηθήκαμε από τη θέση μας και τη βόλεψή μας.

 

Τι ακολουθεί την διαδικασία αυτή πέρα από τη συγκέντρωση των χρημάτων; Ποιος είναι ο τρόπος διανομής, και κυρίως ποια περιμένεις ότι θα είναι η αντίδραση της ελληνικής διανομής;

Το crowdfunding είναι κάτι νέο για την Ελλάδα. Είναι πολύ σημαντικό να βάλουμε αυτή τη φιλοσοφία στον καθημερινό τρόπο σκέψης μας, αλλά η ιδιαιτερότητα της ταινίας αυτής, δεν περιορίζεται στο crowdfunding. Ο τρόπος που φέρνουμε την ταινία στο κοινό, είναι το πραγματικά ενδιαφέρον. Κάνουμε μια ταινία που δε θα παιχτεί ποτέ στο σινεμά, αλλά θα βρει το κοινό της σε άλλους χώρους. Στα Αρχαία Θέατρα της Μεσογείου με τη ζωντανή της ορχήστρα στο χώρο της ορχήστρας, και σε χώρους Τέχνης και Εναλλακτικούς χώρους στις πόλεις. Ο λόγος που το κάνουμε αυτό, είναι γιατί θέλουμε η ταινία αυτή να λειτουργήσει σαν αφορμή, σαν έναυσμα, για να ξεκινήσει μια καλλιτεχνική αλλά και κυριολεκτική συζήτηση, επάνω στο θέμα: τι μας λέει αυτός ο μύθος σήμερα, ποια η σχέση του με το τώρα. Γι' αυτό το λόγο, καλούμε καλλιτέχνες να εκθέσουν τη δουλειά τους σε παράλληλες εκθέσεις κάτω από την ίδια στέγη και με κοινό σημείο την «Αντιγόνη-Σήμερα», ώστε ο θεατής να μπαίνει σε ένα θεματικό κόσμο που ξεκινά από το σινεμά, και εξαπλώνεται σε άλλες μορφές τέχνης. Όλο αυτό δίνει τροφή για σκέψη στο θεατή, αλλά για να μη μένει μόνο εκεί το θέμα, διοργανώνουμε και καθημερινές συζητήσεις με εκλεκτούς εισηγητές, όπου θα μπορεί ο θεατής εφόσον θέλει, να πάρει το λόγο και να πει και αυτός την άποψή του επάνω στο θέμα της συζήτησης, επάνω στην ουσία του πράγματος. Όσον αφορά την αντίδραση της ελληνικής διανομής, δεν είναι κάτι που με απασχολεί. Είναι άλλος χώρος, δε διασταυρωνόμαστε.

 

Σε τι επίπεδα είναι το budget της ταινίας «Α» ; Είναι ο μόνος τρόπος να γυριστεί σήμερα μια ανεξάρτητη ταινία στην Ελλάδα;

Στη σελίδα μας στο Indiegogo έχουμε κοινοποιήσει τη σύνοψη του προϋπολογισμού μας, ο οποίος είναι το 1/8 του προϋπολογισμού του καφέ μιας ταινίας του Ταραντίνο (ίσως και λιγότερο). Δε μπορώ να φανταστώ με ποιο τρόπο θα μπορούσα εγώ προσωπικά να κάνω μια ταινία με μεγαλύτερο προϋπολογισμό και να παραμείνω ρεαλιστής. Γιατί δε μπορώ να περιμένω χρόνια και χρόνια γυρνώντας σε γραφεία και co-production markets προκειμένου να βρεθούν τα πολλά λεφτά. Μια ταινία παίρνει χρόνο για να γίνει. Πολύ χρόνο. Δεν αντέχω να περιμένω και επιπλέον χρόνια για να βρεθούν τα λεφτά. Δε θα με αφορά τότε. Θα έχει παλιώσει. Θα έχει παρέλθει μέσα μου. Για το λόγο αυτό την κάνω όπως μπορώ με τα λεφτά που μπορώ να βρω, και επειδή όλοι οι συνεργάτες μου είναι καταπληκτικοί στη δουλειά τους, μπορούμε με τον ταπεινό προϋπολογισμό μας να δημιουργήσουμε κάτι που «κανονικά» θα κόστιζε τα τριπλάσια.

 

Η πρωταγωνίστρια του "Α" Σεραφίτα Γρηγοριάδου

 

Το σενάριο είναι βασισμένο στον μύθο της Αντιγόνης. Που επικεντρώνεις το σενάριο σου; Προς τα που έχει για σένα νόημα να στραφεί μια σύγχρονη εκδοχή της Αντιγόνης στην Ελλάδα του 2013;

Η Αντιγόνη που με αφορά, είναι η Αντιγόνη της προσωπικής ευθύνης και η Αντιγόνη που έχει ξεχάσει τον ίδιο της τον εαυτό. Στο μύθο βλέπουμε την Αντιγόνη «έτοιμη». Έχει πάρει την απόφασή της και αυτό που μένει είναι να την υλοποιήσει. Η δικιά μας Αντιγόνη, η «Α», όχι απλώς δεν έχει πάρει καμία απόφαση, αλλά είναι στην ακριβώς αντίπερα όχθη, ζώντας στο μικρόκοσμό της, κλείνοντας τα μάτια στη ζοφερή πραγματικότητα που υπάρχει έξω από τους τέσσερις τοίχους του σπιτιού της. Οι καταστάσεις όμως θα την αναγκάσουν να πάρει θέση. Έτσι και σήμερα, ο αόρατος Κρέοντας που έχει εισβάλλει στις ζωές μας, έχει ακινητοποιήσει την πλειοψηφία του κόσμου, σπέρνοντας φόβο προς όλες τις κατευθύνσεις. H ασφυκτική πίεση του Κρέοντα (ο οποίος σήμερα λέγεται οικονομικός δείκτης), παραλύει τη συντριπτική πλειοψηφία του κόσμου μέσω του φόβου, αλλά μπορεί να έχει και το αντίθετο αποτέλεσμα. Μπορεί να κάνει μια Αντιγόνη, έναν Αντώνη, ένα Φώτη και μια Γεωργία, στο σημείο να σηκωθούν και να πουν «Όχι! Αυτό είναι άδικο. Αυτό είναι αφύσικο. Αυτό είναι απάνθρωπο» . Να αναγκάσει δηλαδή τον καθένα να συνειδητοποιήσει την προσωπική του ευθύνη για τα κοινά και να τον κάνει ενεργό πολίτη και όχι παθητικό δέκτη άδικων αποφάσεων. Αυτή είναι η εκδοχή του μύθου που με ενδιαφέρει.

 

 Ο σκηνοθέτης Στάθης Αθανασίου

Αρχείο
8

ΕΚΛΟΓΕΣ ΗΠΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

4 σχόλια
ναι, ναι φυσικα και μεγαλου μηκους.. φυσικα δεν ειναι οτι θα βγουν ολα τα εξοδα μιας μεγαλου απο μια τετοια πλατφορμα (μιλαω για ελληνικες, γιατι στο εξωτερικο ειναι πιο διαδεδομενο αυτο το συστημα), αλλα σιγουρα μπορει να βγει ενα αρκετα ικανοποιητικο ποσο.Αλλες πλατφορμες crowdfunding ειναι και:www.kickstarter.comwww.groopio.com (ελληνική πλατφορμα)Θεωρω πως το καλυτερο ειναι καποιος να κανει combo, δηλ. να παει κ σε ελληνικη αλλα και σε ξενη πλατφορμα (στην ελληνικη για την διαφημιση εδω, στα ξενα για τα φραγκα!).Απο τη στιγμη που τους δημιουργους τους εχει γραμμενους το ελλαντα, τα crowdfundings ειναι ισως η πιο ομορφη λυση κατα τη γνωμη μου! :)
Μπορείς να δοκιμάσεις να πας σε 2 πλατφόρμες, αλλά αν θες να σου πω τη γνώμη μου έχοντας την εμπειρία της δικιάς μας καμπάνιας, είναι αδύνατο να γίνει αυτό.Το να τρέξεις μια καμπάνια CF είναι δουλειά πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης για μια ομάδα τουλάχιστον 3 ατόμων. Δεν ξέρεις πόσο εξαντλητικό είναι το να τρέχεις μια καμπάνια. Δε μιλάμε να τρέξεις και 2η παράλληλα ή τη μια μετά την άλλη. Και το να διασπάσεις το κοινό σε 2 μέρη είναι λάθος. Δε θα δουλέψει.Όσον αφορά το τελευταίο, συμφωνώ και επαυξάνω, όχι μόνο για τα χρήματα, αλλά κυρίως για την άμεση σχέση που δημιουργείς με το κοινό από την πρώτη κιόλας στιγμή.
Γεια σου Vatomouro! Δεν είμαστε οι πρώτοι που κάνουν crowdfunding στην Ελλάδα. Είμαστε οι πρώτοι που το κάνουν για μεγάλου μήκους και σε τέτοια κλίμακα. Αλλά δεν έχει καμία σημασία το ποιος το κάνει πρώτος ή δεύτερος. Αυτά είναι ανούσια. Αυτό που έχει σημασία είναι να καταφέρουμε όλοι να πείσουμε το διπλανό μας, ότι το crowdfunding και η ενεργή συμμετοχή στην υλοποίηση ενός έργου (με την ευρεία έννοια), είναι κάτι που μας αφορά όλους.