Στην απόφαση να απορριφθεί το αίτημα του οίκου μόδας Gucci, σε ό,τι αφορά τη δυνατότητα διεξαγωγής επίδειξης μόδας στην Ακρόπολη, αφιερώνει σήμερα άρθρο της η ιταλική εφημερίδα La Repubblica.
«Η ιστορία και ο πολιτισμός είναι ανεκτίμητες (σ.σ. αξίες). Και η Αθήνα, κατά το έβδομο έτος της οικονομικής κρίσης, λέει όχι στα χρήματα που προσφέρονται από τον Gucci για να επιτρέψει μια επίδειξη μόδας διάρκειας 15 λεπτών στην Ακρόπολη», γράφει η εφημερίδα.
Ο δημοσιογράφος Έττορε Λιβίνι αναφέρεται στην κατάληξη της όλης υπόθεσης και υπογραμμίζει: «Η απάντηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου ήταν κατηγορηματική, η αξία και ο χαρακτήρας της Ακρόπολης δεν είναι συμβατά με ένα γεγονός αυτού του είδους». Τέλος. «Δεν χρειαζόμαστε διαφήμιση», επέμεινε ο Δημήτρης Παντερμαλής, διευθυντής του θαυμάσιου μουσείου όπου φιλοξενούνται τα ευρήματα από το αέτωμα του Παρθενώνα και οι Καρυάτιδες. Ο συμβολισμός του μνημείου θα μειωθεί με το να χρησιμοποιηθεί μόνον ως "φόντο" για μία επίδειξη μόδας.
«Φτωχοί στην πραγματικότητα, αλλά όχι τόσο, ώστε να πουλήσουν την ψυχή της χώρας», αναφέρει η εφημερίδα.
Ο οίκος Gucci έθεσε το αίτημά του, θυμίζοντας ότι το 1951 ο Παρθενώνας είχε μετατραπεί σε σκηνή για επίδειξη μόδας του Christian Dior. Ήταν άλλες εποχές, όμως. Τώρα η επιτροπή, αμετακίνητη, είπε όχι».
Ο Ιταλός δημοσιογράφος υπενθυμίζει ότι «στο παρελθόν τα μάρμαρα του Παρθενώνα έτυχαν εκμετάλλευσης για διαφημίσεις της Coca Cola, της Lufthansa και της Verizon, που μετέτρεψε τους κίονες σε τηλεφωνικούς θαλάμους και για φωτογράφηση της Τζένιφερ Λόπεζ, η οποία δεν είχε λάβει την άδεια του ΚΑΣ».
«Αλλά η Ιστορία (και η αξιοπρέπεια) της Ελλάδας δεν πωλούνται. Ούτε σήμερα, που το κράτος βρίσκεται σχεδόν σε χρεοκοπία», τονίζει, τέλος, η La Repubblica.
σχόλια