ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Η πονεμένη ιστορία των βουλευτικών αυτοκινήτων (που θα καταργούνταν από πρόπερσι)

Η πονεμένη ιστορία των βουλευτικών αυτοκινήτων (που θα καταργούνταν από πρόπερσι) Facebook Twitter
«Δεν πιστεύω ότι οι Βουλευτές μας στερούνται της οικονομικής δυνατότητας να μετακινούνται με τα δικά τους έξοδα.» ―Αλέξης Τσίπρας, 8 Φεβρουαρίου 2015
16

«Προχωράμε και στον αποφασιστικό περιορισμό της σπατάλης στον δημόσιο τομέα και στον περιορισμό προνομίων Υπουργών αλλά και Βουλευτών. Διότι εμείς δεν ήρθαμε για να καταλάβουμε δομές εξουσίας και προνόμια εξουσίας. Εμείς ήρθαμε για να καταργήσουμε προνόμια» είπε ο φρέσκος τότε πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, στις προγραμματικές δηλώσεις της πρώτης κυβέρνησής του, στις 8 Φεβρουαρίου 2015, και συνέχισε: «Άμεσα λοιπόν αποσυμφορούμε τη δημόσια διοίκηση από τις στρατιές συμβούλων και μετακλητών υπαλλήλων των Υπουργών. Καταργούμε σπατάλες προκλητικές. Μειώνουμε σχεδόν κατά το ήμισυ τον στόλο των επτακοσίων περίπου αυτοκινήτων στα Υπουργεία. Δίνουμε εντολή να πουληθούν κυβερνητικά αυτοκίνητα που κοστίζουν προκλητικά ποσά, άνω των 700.000 ευρώ, τη στιγμή που ο μέσος Έλληνας πολίτης υποφέρει. Δίνουμε εντολή να πουληθεί αρχικά το ένα από τα τρία κυβερνητικά αεροσκάφη, γιατί το παράδειγμα του λιτού βίου πρέπει να ξεκινήσει από εμάς, από την ίδια την Κυβέρνηση. Στην ίδια κατεύθυνση θα ζητήσω από την Πρόεδρο της Βουλής –ξέρω, μπορεί να στεναχωρήσω κάποιους- να επανεξετάσει και να καταργήσει το προνόμιο του βουλευτικού αυτοκινήτου, διότι δεν πιστεύω ότι οι Βουλευτές μας στερούνται της οικονομικής δυνατότητας να μετακινούνται με τα δικά τους έξοδα.»

Μειώνουμε σχεδόν κατά το ήμισυ τον στόλο των επτακοσίων περίπου αυτοκινήτων στα Υπουργεία. Δίνουμε εντολή να πουληθούν κυβερνητικά αυτοκίνητα που κοστίζουν προκλητικά ποσά, άνω των 700.000 ευρώ, τη στιγμή που ο μέσος Έλληνας πολίτης υποφέρει. ―Αλέξης Τσίπρας, 8 Φεβρουαρίου 2015

Ήταν τότε που όλη η Ελλάδα έλεγε «βρε και τα μισά να κάνει πάλι καλός θα είναι». Όχι απλώς δεν έκανε ούτε τα μισά, αλλά σε πολλές περιπτώσεις οι σπατάλες και τα προνόμια αυξήθηκαν - όπως και οι στρατιές συμβούλων και μετακλητών υπαλλήλων των Υπουργών. 

Επίσης, δεν πουλήθηκε κάποιο πρωθυπουργικό αεροσκάφος και ο Τσίπρας, όπως και ο Καμμένος, το χρησιμοποιούν συχνά πυκνά πχ. για την κηδεία του Κάστρο, για συναντήσεις με τον Ρόθτσιλντ στο Παρίσι, για επισκέψεις στη Νέα Υόρκη και πάει λέγοντας.

Η πονεμένη ιστορία των βουλευτικών αυτοκινήτων (που θα καταργούνταν από πρόπερσι) Facebook Twitter

Τα έξοδα φυσικά δεν τα πληρώνουν απ' την τσέπη τους. (Πάντως και το 2013, ο τότε υπουργός Άμυνας κ. Παναγιωτόπουλος της ΝΔ γνωστοποίησε ότι πωλείται ένα από τα τρία πρωθυπουργικά αεροσκάφη και δεν το πούλησε ούτε αυτός ποτέ.)

Το ζήτημα με τα βουλευτικά αμάξια

Πάνω στο τσακίρ κέφι και στη μέθη της παντοδυναμίας, ο Τσίπρας όντως ζήτησε την επανεξέταση και κατάργηση του προνομίου του βουλευτικού αυτοκινήτου. 

Εκ των υστέρων βλέπουμε πως ό,τι ακολούθησε έπρεπε να μας υποψιάσει πως τα πράγματα, γενικά, δεν θα πήγαιναν καλά. Η συντριπτική πλειοψηφία των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, αυτοί που εξελέγησαν με συνθήματα περί ανθρωπιστικής κρίσης και κατάργησης προνομίων, δε δέχτηκαν να καταργηθεί ούτε ένα απ' τα πολλά προνόμιά τους. 

Ο Τσίπρας αντέδρασε, αυτοί τον αγνόησαν επιδεικτικά, και σε κάποια στιγμή, βρέθηκε μια ψευτολύση ώστε να κρατήσουν τα αυτοκίνητα οι βουλευτές χωρίς να γίνουν ρεζίλι, και το θέμα σταδιακά να ξεχαστεί:

  

Στις 27/2/2015 μάθαμε πως τελικά δεν μπορούν να καταργηθούν τα βουλευτικά αμάξια, διότι... υπάρχει συμβόλαιο που «είναι δύσκολο να σπάσει». Ο Βηματοδότης έγραψε πως «στη Βουλή ανακάλυψαν ότι τα βουλευτικά αυτοκίνητα έχουν αποκτηθεί με το σύστημα του leasing και ότι το συμβόλαιο με τη συγκεκριμένη εταιρεία λήγει στο τέλος του 2015 και το σημαντικότερο, ότι δύσκολα μπορούν να το σπάσουν. Αυτό σημαίνει ότι οι βουλευτές θα έχουν και πάλι το βουλευτικό ι.χ. τους, τουλάχιστον ως το τέλος του έτους, εκτός κι αν οι ίδιοι αρνηθούν να το παραλάβουν. Το συμβόλαιο για το leasing έχει προπληρωθεί σύμφωνα με την στήλη για όλο το 2015.» Στην πραγματικότητα βέβαια η δικαιολογία περί leasing ήταν ένας εύσχημος τρόπος για να μην αποχωριστούν ούτε τότε αλλά ούτε και ποτέ τα αμάξια τους. 

Αρνήθηκαν να παραλάβουν αμάξι ο Σταύρος Θεοδωράκης, ακόμη τέσσερις βουλευτές του Ποταμιού, ο βουλευτής της ΝΔ Γιώργος Κουμουτσάκος, ο βουλευτής των ΑΝΕΛ Θανάσης Παπαχριστόπουλος και τουλάχιστον τέσσερις βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, μεταξύ των οποίων και ο Γιώργος Δημαράς που, προς τιμή του, ζήτησε πρόσφατα με ερώτησή του να καταργηθούν τα προνόμια που το κόμμα του θα καταργούσε εδώ και δύο χρόνια. 

Όλοι οι υπόλοιποι τα πήραν. 

Τι έγινε όταν έληξε το Leasing;

Στις 12 Μαρτίου 2015, μιλώντας στην τηλεόραση ο τότε κυβερνητικός εκπρόσωπος Γ. Σακελλαρίδης, ερωτηθείς για τα κοινοβουλευτικά αυτοκίνητα που έλαβαν τελικά οι περισσότεροι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, απάντησε:

"Βρισκόμαστε σε εξέλιξη μιας σύμβασης leasing μέχρι τον Σεπτέμβριο. Αυτή η σύμβαση θα καταγγελθεί έτσι ώστε από το 2016 και μετά να σταματήσει αυτή η παροχή".

Ας υποθέσουμε ότι ήταν όντως πρόβλημα το σπάσιμο του συμβολαίου και οι καημένοι οι βουλευτές έπρεπε να έχουν το αυτοκίνητο μέχρι και το τέλος του 2015. Καταγγέλθηκε η σύμβαση και σταμάτησε η παροχή;

Από όταν έληξε το συμβόλαιο, απ' τις 1/1/2016 δηλαδή μέχρι και σήμερα, ο Πρωθυπουργός δεν έκανε καμία νέα προσπάθεια κατάργησης του προνομίου. Ούτε βέβαια ξανασυζητήθηκε επισήμως απ' την κυβέρνηση κάτι σχετικό. 

Προφανώς προχώρησαν στο leasing για το 2016 με νέο συμβόλαιο, μετά υπέγραψαν ακόμα πιο νέο συμβόλαιο για το 2017 και (θα) πάει λέγοντας. Και όλοι μας το θεωρούμε απόλυτα φυσιολογικό - έλα μωρέ, η πρώτη υπόσχεση που δεν τήρησαν είναι;

Η πονεμένη ιστορία των βουλευτικών αυτοκινήτων (που θα καταργούνταν από πρόπερσι) Facebook Twitter

"Να μην γίνουμε σαν τους άλλους"

Ο κ. Τσίπρας μιλώντας στην κεντρική επιτροπή του κόμματος λίγες ημέρες μετά την ανταρσία τους, προσπάθησε να πιάσει στο φιλότιμο τους βουλευτές του:

«Ένιωσα άσχημα όταν έμαθα οτι σε συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής ομάδας για τεχνικά θέματα, βουλευτές αντέδρασαν και διαφώνησαν με την οδηγία να μην παίρνουν αυτοκίνητα. Αντέδρασαν να δίνουν 300 και 400 ευρώ, όταν παίρνουν 6000 ευρω μισθό" είπε και πρόσθεσε: "Να μην γίνουμε σαν τους άλλους. Δεν είναι λαϊκισμός, αλλά λεπτομέρειες, που θα κρίνουν εάν είμαστε ή δεν είμαστε σαν τους άλλους. Το πόσο θα μείνουμε στην εξουσία θα εξαρτηθεί και από τις συμπεριφορές μας στις θέσεις εξουσίας σημείωσε. Ερχόμαστε να ανατρέψουμε δομές και προνόμια». 

Παρά τις νουθεσίες του, οι βουλευτές ήθελαν τα αμάξια και τον αγνόησαν. Αυτός το δέχτηκε, και έκανε πως δε συνέβη ποτέ. Έκτοτε δεν ξαναπίεσε -ούτε καν συζήτησε- να κοπεί το συγκεκριμένο προνόμιο. Το κόμμα του ήδη, μέσα σε ένα μήνα από την ανάληψη της εξουσίας, είχε γίνει "σαν τους άλλους"... 

Mικροπράγματα
16

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ