Το αληθινό καρναβάλι του Μεταξουργείου

Το αληθινό καρναβάλι του Μεταξουργείου Facebook Twitter
26

Μεγαλώνοντας στην Πάτρα, απέκτησα μια απέχθεια για το καρναβάλι, όχι για το παγκόσμιο έθιμο καθαυτό αλλά για την (νέο) ελληνική εκδοχή του, με το σεφερλικό χιούμορ, την απουσία ουσιαστικού διονυσιασμού (sorry guys, οι μαυροδάφνες δεν πιάνονται) και πραγματικής καρναβαλικής μουσικής, που μάλλον δεν είναι το «Μαρακαΐμπο» και το «Λάμπω» της Άννας Βίσση. Πάντα νόμιζα ότι το πραγματικό καρναβάλι γινόταν στη Νέα Ορλεάνη, σε καμία περίπτωση στο Ρίο ή στη Βενετία, με τις καλοσχεδιασμένες μεν, βαρετές δε στολές. Πολλές πόλεις της Ελλάδας αλλά και γειτονιές της Αθήνας (βλ. Μοσχάτο και Ρέντη) προσπάθησαν να αντιγράψουν τον κωδικό του πατρινού καρναβαλιού με τραγικά αποτελέσματα, ακόμα περισσότερο συσσωρευμένο trash, ακόμα περισσότερους γυμνούς κώλους, ακόμα περισσότερα σκυλάδικα, ακόμα χαμηλότερη αισθητική. Και ξαφνικά έρχεται το Μεταξουργείο, αυτή η τόσο ιδιαίτερη και ιστορική γειτονιά που έχει βάλει στο ίδιο καζάνι την παλιά Αθήνα, τα νέα μπουρδέλα, τις γκαλερί και τους μετανάστες χωρίς να έχει αλλοιωθεί κατ' ουσίαν, για να διοργανώσει το πιο αυθεντικό καρναβάλι της Ελλάδας, χωρίς να πατάει σε καμία παράδοση (βλ. Τύρναβος) και χωρίς να ενδιαφέρεται για την οποιαδήποτε εμπορικότητα και προβολή. Μια παρέα τρελαμένων τύπων με υποκινητή των ιδιοκτήτη του μπαρ Άνθρωπος (το πιο sui generis μπαρ της πόλης) έστησε πριν από τρία χρόνια αυτό το καταπληκτικό καρναβάλι που έγινε την περασμένη Κυριακή στους δρόμους του Μεταξουργείου.

Το αληθινό καρναβάλι του Μεταξουργείου Facebook Twitter

Το αληθινό καρναβάλι του Μεταξουργείου Facebook Twitter
O «Άλλος Άνθρωπος»

Το αληθινό καρναβάλι του Μεταξουργείου Facebook Twitter
Kαρναβάλι Μεταξουργείου

Το αληθινό καρναβάλι του Μεταξουργείου Facebook Twitter

Το αληθινό καρναβάλι του Μεταξουργείου Facebook Twitter

Το αληθινό καρναβάλι του Μεταξουργείου Facebook Twitter

Το αληθινό καρναβάλι του Μεταξουργείου Facebook Twitter

Το αληθινό καρναβάλι του Μεταξουργείου Facebook Twitter

Το αληθινό καρναβάλι του Μεταξουργείου Facebook Twitter

Το αληθινό καρναβάλι του Μεταξουργείου Facebook Twitter

Ένα άρμα φτιαγμένο από κάδο σκουπιδιών, ένας δράκος αλά κινέζικη Πρωτοχρονιά, η ομάδα κρουστών Batala, μια φοβερή κομπανία τσιγγάνων με χάλκινα, στολές και μασκαρέματα εμπνευσμένα από τις ντουλάπες του σπιτιού (και όχι από βεστιάρια), μπίρες στο χέρι, ένα event που στήθηκε συλλογικά και μέσω του μπλογκ metaxourgeio.wordpress.com, χωρίς λεφτά από τον Δήμο ή σπόνσορες. Η παρέλαση πέρασε απ' όλους τους δρόμους γύρω από την πλατεία Αυδή, μετανάστες έβγαιναν στα μπαλκόνια τους, που ασφυκτιούσαν από τις κυριακάτικες μπουγάδες, και μοίραζαν χαμόγελα, οι πόρνες από τους οίκους ανοχής έβγαιναν στον δρόμο με τα μπουρνούζια και τραβούσαν φωτογραφίες με τα κινητά, οι Κινέζοι άφηναν τα chopsticks στο τραπέζι κι έβγαιναν, εισχωρώντας για λίγο στο αλαλάζον πλήθος, κάπου εμφανίστηκε και ο Didi με τη φλογέρα του, ο «Άλλος Άνθρωπος» (ένας τύπος που πηγαίνει στις πλατείες της Αθήνας και μαγειρεύει φαγητό επιτόπου με δικά του έξοδα για να το μοιράσει σε όποιον έχει ανάγκη) είχε βάλει ένα τεράστιο τσικάλι κι έφτιαχνε χορτόσουπα και όλο το πράγμα κατέληξε σε ένα διονυσιακό κάψιμο του Καρνάβαλου, δίπλα από ένα γαϊτανάκι γύρω από το οποίο στριφογύριζαν σαν δερβίσηδες οι καρναβαλιστές του Μεταξουργείου, μια σκηνή που μου θύμισε το «Treme» (να τη, πάλι, η Νέα Ορλεάνη). Αρχίζω και ψιθυρίζω τους στίχους από το κομμάτι «Κάτω στην πόλη» από τα Μωρά στη Φωτιά. «Καλέστε τα πλήθη που με τρόμο κοιτάν το καρναβάλι μας, ουρλιάζοντας πιο δυνατά. Λα λα λα... Πενήντα χρόνια περιμέναμε γι' αυτήν τη βραδιά, θα τραγουδάμε όλη νύχτα κι ούτε πόνος ούτε χαρά. Οι εραστές έχουν ανάψει κι ορκιστήκαν να 'ναι πιστοί, πενήντα χρόνια περιμέναμε γι' αυτήν τη γιορτή».

Το αληθινό καρναβάλι του Μεταξουργείου Facebook Twitter
Αναξαγόρα 3-5

Το προηγούμενο βράδυ η Αθήνα έβραζε. Υπήρχε μια αέναη κινητικότητα. Ένα πάρτι εδώ, μια συναυλία εκεί, μια άλλη σε ένα νέο μέρος, κάποιος κάνει πάρτι σε ένα σπίτι, σε έναν όροφο ενός κτιρίου, πού θα πρωτοπάμε, πού είσαι;, δεν έχω μπαταρία, πάρε ταξί, πάμε με τα πόδια. Στο Death Disco, το νέο darkwave-άδικο του Ψυρρή που άνοιξε ο Λεωνίδας Σκιαδάς (στον χώρο του Padre Padrone, αν το θυμάστε, πίσω στα '90s), οι Lebanon Hanover έπαιξαν για τα παιδιά με τα μαύρα ρούχα, τα ρίμελ στα μάτια και τα piercing στις ρώγες ένα σετ με τα καλύτερα κομμάτια από τους δύο δίσκους τους. Τοίχοι βαμμένοι γκρι, καμία εξτρά διακόσμηση, ένα πατάρι, φτηνό ποτό (6 ευρώ), ωραίος (και διαφορετικός) κόσμος, ένα κλαμπ απίστευτα καλοστημένο και ορκισμένο σε αυτό που διαφημίζει ότι είναι. Για πολλή ώρα νόμιζα ότι βρισκόμουν στο Avant Garde της Λεμπέση 15 χρόνια πριν.

Το αληθινό καρναβάλι του Μεταξουργείου Facebook Twitter
Lebanon Hanover

Την ίδια στιγμή στο πάρτι του περιοδικού «Lust» στο Frown Tails της Αγίας Ελεούσης (τον χώρο που έχουν φτιάξει η Μαρία Βαρελά, η Κωνσταντινιά Βαφειάδου, η Αγγελική Χατζή και η Μαριάννα Χριστοφή, μια ομάδα που ασχολείται με την παραγωγή καλλιτεχνικών εκδηλώσεων interactive media art και performance art) ανέβαιναν στη σκηνή οι Mechanimal για μια ακόμα εκπληκτική συναυλία, που δίνει σημασία στον όρο drone 'n' roll που εφηύραν οι ίδιοι για να περιγράψουν αυτό το καταιγιστικό μείγμα από φαζαρισμένες κιθάρες, techno και spokenword. Αργότερα, ο Βέλγος Magician (ο ένας εκ των δύο Aeroplane που πια έχουν διαλυθεί) θα ανέβαινε στη σκηνή του Αναξαγόρα 3-5 (του νέου πρότζεκτ του Bios) παίζοντας ένα πολύ καλό disco set που κράτησε τον κόσμο μέχρι αργά το πρωί σε αυτό το μοναδικής αισθητικής κτίριο που κάποτε στέγαζε το τυπογραφείο του «Ρομάντσο», του «Πάνθεον» και της «Βεντέτας». Οι παρεμβάσεις που έκανε η ομάδα του Bios είναι case study για αντίστοιχες περιπτώσεις στο μέλλον, η αρχιτεκτονική και η βιομηχανική αισθητική του χώρου έμειναν άθικτες, ενώ το μεγάλο ατού του χαοτικού κτιρίου είναι ότι δεν είναι χαοτικό, γιατί χωρίζεται σε πολλούς, μικρομεσαίου μεγέθους χώρους που δημιουργούν διάφορα stages, ενώ, όσον αφορά την περιβόητη εγκληματικότητα της περιοχής, φαίνεται να έχει καθαρίσει κάπως το πράγμα, μια και περπατάς άνετα ακόμα και στις 4 το πρωί.

Το αληθινό καρναβάλι του Μεταξουργείου Facebook Twitter
Ο Alan Bishop την προηγούμενη Τετάρτη, στο Etage Literraire του Booze, απέδειξε πόσο σπουδαίος μουσικός είναι και πόσο ιδιοφυής σχολιαστής της επικαιρότητας.
26

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

17 σχόλια
παρολο που εχει περασει μια βδομαδα περιπου απο τοτε που αναρτηθηκε αυτο το αρθρο, νιωθω μια ακατασχετη αναγκη να συνδραμο με αυτο το σχολιο..αποψη μου ειναι οτι ο αρθρογραφος ψαχνει στο καρναβαλι την αισθηση του authentic..κατι το οποιο να παραγετε αυτουσιο απο τις ψυχες των ανθρωπων..κατι το οποιο ειναι ωμο και δεν εχει προλαβει να μπει σε καλουπι...κατι το οποιο (παρευρισκωμενος σε 3 καρναβαλια στη πατρα) οφειλω να ομολογισω ΙΣΩΣ λειπει απο το καρναβαλι στη πατρα...εντουτοις, εγω θα ρωτησω..τι ειναι authentic, και τι οχι?γιατι ειναι αυτο 'καλυερο' απο αυτο της πατρας ή του ριο?σιγουρα εχουν αλλαξει λογω χρηματοδοτησης, publicity, και που μαζευει πολυ κοσμο..ΑΛΛΑ, εν ετη 2013, και ζωντας μεσα στη πολη, και με social media, αδυνατω να πιστεψω οτι κατι ειναι ωμο και authentic..και αν ειναι δε σημαινει οτι ειναι καλυτερο απο αυτο της πατρας..ελπιζω να γινομαι κατανοητος οσων αφορα τη δυναμικοτητα και ισοροπια αυτων των 2 διαφορετικων καρναβαλιων..κλεινοντας να κανω την εξης θεωρητικη επισημανση προς τον αρθρογραφο: με τον ιδιο τροπο που αναφερεστε αρνητικα στο authenticity του καρναβαλιου της πατρας (συσχετιζωμενο με τα Δυονισιακα), αναλογως μπορει να αναφερθει το συγκεκριμενο του Μεταξουργειου ως φτηνη απομιμηση καρναβαλιων σε χαμενες απο το φως των media περιοχες του κοσμου...if something is not mainstream, does it make it alternative?is not alternative the new mainstream?
Δε γνωριζω για το Μεταξουργειο καθόλου,οπότε δεν εκφέρω άποψη.Όμως το καρναβάλι της Πάτρας ειναι η προσωποιηση της υποκουλτούρας.Υπάρχει λεπτή διαφορά μεταξύ σόκιν αστειου και ωμής χυδαιότητας.Το πατρινό καρναβάλι ειναι κατεξοχήν χυδαίο από τις στολές μέχρι τα δρώμενα.Τίποτα αξιόλογο,τιποτα ελληνικό από μόνο του.Επειδη τα γαλλικα στρατευματα του Μαιζόν και οι επτανήσιοι εφεραν τα δικά τους ήθη και έθιμα,και ετυχε να συμπέσει με την απελευθέρωση δεν το κανει και event με μεγαλη σημασία.Εγω το μονο που έχω δει είναι ένα πανηγυρι κάτω του μετρίου για να πιουν,να μεθυσουν και να χορέψει ο κόσμος.Ακριβως οπως ειναι δηλαδή ο χαρακτηρας μιας διονυσιακής γιορτης.Στολές που φτανουν των 60 ευρω,αθλια αρματα,καρναβαλικα πληρωματα που θυμιζουν σεχτα και μαγαζια που μανατζαρουν τα πληρωματα;Να μου λειπεται αν αυτο ειναι το μεγαλυτερο και καλυτερο καρναβαλι της Ελλαδας.
Μας ταραξες αγαπητε atcosta με τη διαφημιση του καρναβαλιου σας.ενταξει να επαινεσεις το σπιτι σου, αλλα ειπαμε.. Μεχρι το 2002 ελεγε κατι το καρναβαλι στην πατρα.μετα πηρε την κατω βολτα.οχι μονο λογω των σιχαμενων καρναβαλιων στυλ ρεντη , μοσχατου -φατε ματια ψαρια, αλλα και επειδη εσεις οι ιδιοι οι πατρινοι δεν προφυλαξατε το καρναβαλι σας,αφηνοντας τον καθε τυχαρπαστο να κατακλεβει τους επισκεπτες και τα πληρωματα να βγαζουν φραγκα με πλαστικες στολες του κ..λου.
super mega αηδία, ελεεινά άσματα - φοδρέ υφάσματα - μπόμπες κ ξεράσματα, μικροαστικά ξεφαντώματα στα καρναβαλάκια κάθε λογής... η Πάτρα προσθέτει κ τη γνωστή της αδικαιολόγητη αλαζονεία, για την αποθέωση του πολυ-κακό-για-(το λιγότερο από)-τίποτα!κ η εκφωνήτρια με το ΝΙ να περιγράφει τις αηδίες σαν αποκορύφωμα του γλεντιού... υπερασπίστε το, ταιριάζει στην αισθητική σας κ σας αξίζει, ευχαριστώ δε θα πάρω! άντε, θα περάσει κ αυτό...(γιατί έχω συνδυάσει το καρναβάλι της πάτρας με την άνοδο της μασκαράτας του ΠΑΣΟΚ στην εξουσία και την ισοπέδωση κάθε αισθητικής;)όσο για τα εξάρχεια, είναι πολύ πιο ανθρώπινη γειτονιά από πολλές άλλες, με ιστορία και χαρακτήρα κ καλό κ ενδιαφέροντα κόσμο... δεν έχει ούτε τον επαρχιωτισμό του κολωνακίου ούτε την παραίτηση της κυψέλης...
Ευγε Φωτη! Αναμενομενο να στην πεσουν διαφοροι Πατρινοι γαλουχημενοι με Αλκη Στεα και Μπριτζιτε-Μπαρντο-Μπαρτνο χαχαχαχα Μη μασας ομως. Πατρινο καρναβαλι ειναι οντως mega-ξενερωτο.Για πιο αυθεντικα πραγματα απο Θεσσαλια και πιο βορεια
Δεν ήξερα ότι ο διονυσιασμός μπορεί να είναι "ουσιαστικός". Σα να λέμε "ουσιαστικό όργιο" ή "ουσιαστικό μεθύσι" ας πούμε. Η μαυροδάφνη και η Βίσση δεν πιάνονται, ενώ η κασάσα και η indie rock ενδείκνυνται σύμφωνα με τον ΠΟΟΠΚ(Παγκόσμιο Οργανισμό Ολικής Ποιότητας Καρναβαλιστών), ο οποίος μεταξύ άλλων ορίζει Τραγούδια Ειδικής Προέλευσης που μόνο τότε δύνανται να ονομαστούν "πραγματική καρναβαλική μουσική¨. Τώρα που διάβασα την εισαγωγή, κάτι έσπασε μέσα μου. Θυμαμαι τον εαυτό μου φοιτητή στους δρόμους της Πάτρας να χοροπηδάει υπό τους ήχους της Μακαρένα ολότελα μεθυσμένος στις 3 το πρωί, με τη βροχή να έχει μουσκέψει τα κόκκαλα μου και να φιλιέται δίχως αύριο με μια Κοκκινοσκουφίτσα σε ενα βρεγμένο παρτέρι. Που νά ξερα ο απόγονος Βαλκάνιων χωρικών, ότι δεν ήμουν ούτε ¨ουσιαστικός" ούτε ¨πραγματικός". Γιατί αν κάτι κάνει το Καρναβάλι την μεγαλύτερη πανανθρώπινη γιορτή, είναι η έμφαση του στην ουσία και την πραγματικότητα...'Νough said, που θα λέγαμε και στη Νεα Ορλεάνη, it is time to party!
Ο Παναγιώτης Φαφούτης έφτιαξε ένα ντοκυμαντέρ που δείχνει ακριβώς τι είναι το πατρινό καρναβάλι και πως το βιώνουν οι πατρινοί...ρίξτε μια ματιάhttps://www.youtube.com/watch?v=gc7OyTT5iWk
Το Πατρινό Καρναβάλι είναι η μεγαλύτερη αποκριάτικη εκδήλωση στην Ελλάδα. Μετρά 180 χρόνια ιστορίας. Οι εκδηλώσεις αρχίζουν στις 17 Ιανουαρίου με την αναγγελία της έναρξης από τον τελάλη και το βράδυ του Σαββάτου που ακολουθεί με την Τελετή Έναρξης του Πατρινού Καρναβαλιού, ενώ διαρκούν μέχρι την Καθαρή Δευτέρα.Το Καρναβάλι της Πάτρας δεν είναι μόνο η μεγάλη παρέλαση της τελευταίας Κυριακής, που είναι γνωστή σε όλο τον κόσμο, αλλά ένα σύνολο εκδηλώσεων που περιλαμβάνουν Χορούς, Παρελάσεις (με συμμετοχή 40.000 περίπου καρναβαλιστών), Κυνήγι Κρυμμένου Θησαυρού (με συμμετοχή περίπου 90 πληρωμάτων), Καρναβάλι των Παιδιών (με συμμετοχή περίπου 12.000 παιδιών), Θέατρο Δρόμου, Εκθέσεις, Κινηματογραφικό αφιέρωμα, Πανελλήνιο Φεστιβάλ Σάτιρας Ερασιτεχνικού Θεάτρου κ.ά.Κορυφώνεται το τελευταίο Σαββατοκύριακο της Αποκριάς με τη νυχτερινή παρέλαση των πληρωμάτων του Σαββάτου, τη φαντασμαγορική μεγάλη Παρέλαση αρμάτων και πληρωμάτων της Κυριακής και τέλος το τελετουργικό κάψιμο του βασιλιά καρνάβαλου στο μώλο της Αγίου Νικολάου στο λιμάνι της Πάτρας.
Εικόνες που (μου;) φέρνουν αηδία. Ο ξεπεσμός, η εγκατάλειψη και η παρακμή σε όλο της το μεγαλείο. Εαν αυτό θεωρείτε γνήσιο, και προβάλετε αυτό ως αντικατάσταση του Πατρινού, τότε απλά πάσχετε από οξύ χιπστερισμό. Γιατρεύεται όμως, μην ανησυχείτε.
Συμφωνώ...έτυχε να μένω το σκ στον κεραμεικό και δυστυχώς ήταν ελάχιστος κόσμος που έκανε τον δικό του ντόρο. Δυστυχώς δεν είναι στο DNA τους το καρναβάλι σε ότι μορφή και αν πιστεύεις πως είναι! Διάβασε λίγο για τους ιστορικούς χωρούς "Μπουρμπούλια" που έτυχε να πάω την περασμένη τετάρτη. Το πατρινό καρναβάλι ούδεποτε είχε Διονυσιακά κατάλοιπα καθώς είχε απ το 1829 που ξεκίνησε ευρωπαικό προσανατολισμό λόγω των επτανίσιων που ζούσαν στην πόλη! μπορείς να μπείς στο επίσημο site www.carnivalpatras.gr και να ενημερωθείς
Για τα Εξάρχεια της Αθήνας μιλάτε; Γιατί 66 χρόνια να μην έχετε δει τίποτα κακό μάλλον αλλού αναφέρεστε. Εαν πάλι εννοείτε αυτά, και δεν θέλετε να διαβάζετε εφημερίδες/βλέπετε τηλεόραση γιατί τα θεωρείτε υποκινούμενα, απλά ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ να βλέπετε έξω από το παράθυρο του σπιτιού σας. Καθήστε κανα δίωρο, το πολύ, ε, όλο και κάτι θα πάρει το μάτι σας.
Τι έχουμε εδώ κύριοι? Λογοκρισία? Σε μή υβριστικά αλλά αντίθετης άποψης σχόλια? Είστε τόσο δημοκράτες? Ή απλά είστε μπλαζέ και οι αντίθετες απόψεις δεν σας αφορούν? Συγχαρητήρια για την πολυφωνία των απόψεων σας και τα ανοιχτά μυαλά σας. Εκτός κ αν δεν έχετε προλάβει ακόμα να αναρτήσετε την απάντηση μου στο σχόλιο του atcostas, οπότε και σας ζητάω συγνώμη εκ των προτέρων. Αλλα δεν το νομίζω...
Σχετικα με τον αλλο ανθρωπο μια διευκρινιση,τα εξοδα δεν τα βαζει ο τυπος που μαγειρευει,μακαρι να μπορουσε αλλα ειναι ανεργος 4 χρονια, τα βαζει ο απλος κοσμος,οι αλλοι ανθρωποι,οι απλοι ανθρωποι που συμετεχουν σε αυτο και δεν ειναι μονο για οσους εχουν αναγκη ειναι για ΟΛΟΥΣ! Ευχαριστω!
Τι τους είπες τώρα ρε φίλε, εδω είναι Lifo. Οτιδήποτε δεν συμπεριλαμβάνει πόρνες, Κινέζους και χίπστερς, χαρακτηρίζεται (νεο)ελληνικό (?????)και καθυστερημένο. Ο άλλος λέει, ψάχνει την Διονυσιακή υπόσταση του καρναβαλιού, αλλά τον χαλάει η αισθητική των γυμνών κώλων(!?!?). Πάρτο αυγό και κούρευτο. Δεν παίζει να διαβάσεις κάτι καλό γενικά εδω μέσα, αν δεν είναι εμπριμέ με βούλες. Και αν τον χαλάει η Λάτιν αισθητική ας πήγαινε στο καρναβάλι στην Ξάνθη ή στους φανούς στην Κοζάνη ή σε κάνα ορεινό χωριό της στερεάς Ελλάδας να πάρει διονυσιακή γεύση(που σιγά μην πάρει, ο Διονυσιασμός κατα τον γραφόντα γεννήθηκε στην Νέα Ορλεάνη. Αλλά όχι, αυτά δεν έχουν πόρνες, Κινέζους και χίπστερς. Αυτά είναι (νεο)ελληναράδικα.
Νομίζω πως ξέρεις ελάχιστα για το πατρινό καρναβάλι, την ιστορία του αλλα και τι σημασία έχει για τους πατρινούς! Αν επέλεγες να βγαίνεις σε εμπορικά πληρώματα ή να στριμώχνεσαι σαν σαρδέλα στα διάφορα club της πόλης, αυτό δεν χαρακτηρίζεται πατρινό καρναβάλι! Αυτή τη στιγμή που μιλάμε εκατοντάδες παιδιά ξενυχτάνε για να ετοιμάσουν τα καπέλα και τα άρματά τους, η πόλη φοράει τα γιορτινά της, το καρναβάλι για την πάτρα είναι τρόπος ζωής και ειναι τουλάχιστον άτοπο να αναφέρεσαι σε εκδηλώσεις στο μεταξουργείο ή αλλού συγκρινόμενες με ότι γίνεται στην Πάτρα...