Η L'Oréal Paris Elvive γράφει ιστορία καταρρίπτοντας τα στερεότυπα στα προϊόντα μαλλιών, καθώς αποφάσισε να χρησιμοποιήσει στη νέα της καμπάνια για πρώτη φορά ένα μοντέλο που φορά χιτζάμπ.
Σε συνεργασία με μια ομάδα Βρετανών πρεσβευτών και influencers, στη νέα διαφημιστική καμπάνια της L'Oréal πρωταγωνιστούν άντρες και γυναίκες από διαφορετικά υπόβαθρα, ανάμεσά τους το μοντέλο Neelam Gill, ο μουσικός Dougie Pointer των McFly και η blogger Megan Ellaby.
Και σε μια προσπάθεια να αναδείξει την μοναδική σχέση που έχουμε όλοι με τα μαλλιά μας, επιστράτευσε και την Amena Khan, μια beauty blogger από τη Βρετανία, η οποία φοράει χιτζάμπ.
Η Amena Khan, μητέρα, μπλόγκερ, μοντέλο, Youtuber και συνιδρύτρια της Ardere Cosmetics, σηματοδοτεί μια ιστορική στιγμή στην εκπροσώπηση των Μουσουλμάνων γυναικών στη βιομηχανία της μόδας.
«Πόσα brands κάνουν πράγματα σαν αυτό; Όχι πολλά. Βάζουν κυριολεκτικά ένα κορίτσι με μαντίλα, του οποίου τα μαλλιά δεν μπορείς να δεις, σε μια καμπάνια για μαλλιά. Επειδή αυτό που πραγματικά θέλουν επισημάνουν μέσω της καμπάνιας είναι οι φωνές μας», δήλωσε η Amena Khan σε συνέντευξή της στη Vogue.
Στην διαφημιστική καμπάνια, την φωτογράφιση της οποίας επιμελήθηκε ο Rankin, η Khan μια ροζ μαντίλα και ασορτί κραγιόν.
Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Amena (@amenaofficial) στις
Πρωταγωνιστώντας στη διαφήμιση, η Βρετανίδα influencer ελπίζει να διορθώσει την παρεξηγημένη αντίληψη που υπάρχει για τη σχέση των Μουσουλμάνων γυναικών με τα μαλλιά τους.
«Σε κάνει να απορείς- γιατί συμπεραίνει ο κόσμος πως οι γυναίκες που δεν δείχνουν τα μαλλιά τους, δεν τα περιποιούνται; Τα μαλλιά είναι μεγάλο κομμάτι της προσωπικής φροντίδας. Για μένα, τα μαλλιά μου είναι επέκταση της θηλυκότητάς μου. ου αρέσει να τα φροντίζω, να τους βάζω προϊόντα και λατρεύω την όμορφη μυρωδιά τους. Εκφράζουν αυτό που είμαι», λέει η Amena Khan.
Τρομακτικός τουλάχιστον ο τρόπος με τον οποίο θεωρούμε ότι η μαντήλα είναι σύμβολο καταπίεσης. Κάποιες αφρικανικές κουλτούρες δίνουν στη γυναίκα τη δυνατότητα να κυκλοφορήσει γυμνόστηθη. Δεν βγήκαν όμως να μας πουν ότι καταπιέζουμε τις γυναίκες να φορούν μπλούζα. Ούτε το ότι κρύβω το στήθος μου είναι καταπίεση. Ούτε σημαίνει το ότι δεν χρησιμοποιώ προϊόντα για να το φροντίζω και ακόμα ούτε ότι μια διαφημιστική εταιρεία αν δεν δείχνει στήθος δε μπορεί να διαφημίζει σχετικό προϊόν. Το ότι δεν κυκλοφορώ χωρίς μπλούζα είναι άρρητος κανόνας της κουλτούρας μου και του σεβασμού προς το γύρω κόσμο. Αντίστοιχα είναι στον αραβικό κόσμο η μαντήλα. Η καταπίεση των γυναικών είναι γεγονός σε πολλές από αυτές τις χώρες αλλά η αιτιοτητα σίγουρα δεν είναι η μαντήλα. Αλλά είναι τα προβλήματα. Η απώλεια ανεξιθρησκειας πχ. Η ο γάμος χωρίς συγκατάθεση. Αλλά σίγουρα η μαντήλα δεν είναι από μόνη της σύμβολο καταπίεσης. Όσο θεωρούμε τουλάχιστον ότι τα ρούχα δεν είναι τέτοιο σύμβολο και τα εσώρουχα.... Κρίμα να μπορούμε να δούμε μόνο τη δική μας πλευρά και μόνο με μια ατελείωτη έπαρση δυτικού φιλελευθερισμου και ανωτερότητας
Εχεις δικιο Φανή .Πρεπει να σεβόμαστε τις αλλες κουλτουρες.Παρεπιπτοντως οι νεοι μου γειτονες ειχαν προχτες την κλειτοριδεκτομη της 8χρονης κορης τους.Δε με καλεσαν,θα παω ομως στο γαμο της,την αλλη εβδομαδα.Εχω παει δωρο μαντηλες!
Αυτός ο συνδυασμός μεγαλοστομίας, δήθεν ηθικής πρωτοπορίας (αμφίβολης για ένα ζήτημα με σοβαρές αντίθετες γνώμες) και ξεδιάντροπου μάρκετινγκ είναι πραγματικά εντυπωσιακός.Και ναι, δεν αντέχω να υποδείξω ότι βασιλιάς είναι γυμνός (ή ότι η βασίλισσα είναι ντυμένη μέχρι το κεφάλι): διαφημίζεις προϊόντα για μαλλιά που δεν δείχνεις...
Καταλαβαίνω πως είναι ένα άνοιγμα προς αυτό το προφίλ καταναλωτή και πως θα βοηθήσει κάποιες μουσουλμάνες να βγουν παραέξω στον κόσμο. Ίσως. Αλλά το να διαφημίζεις προϊόν για μαλλιά γυναικών με γυναίκες που δεν επιτρέπεται να δείξουν τα μαλλιά τους δημοσίως αγγίζει, αν δεν ξεπερνά, τα όρια του γελοίου. Ό,τι και να κάνουν, το σύμβολο της καταπίεσης των γυναικών σε αυτές τις ανδροκρατικές και μισογυνιστικές κοινωνίες δεν θα περάσει ποτέ στην κανονικότητα. Η ανελευθερία και η καταπίεση δεν θα περάσουν ποτέ στη σφαίρα του κανονικού.
σχόλια