Τέλος τα παλιά πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα σε πολλές πόλεις της Ευρώπης- Τι ισχύει στην Ελλάδα

Τέλος τα παλιά πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα σε πολλές πόλεις της Ευρώπης- Τι ισχύει στην Ελλάδα Facebook Twitter
Φωτογραφία αρχείου (EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ)
1

Αρκετές είναι πλέον οι πόλεις της Ευρώπης που έχουν απαγορεύσει την ελεύθερη κυκλοφορία παλιάς τεχνολογίας πετρελαιοκίνητων οχημάτων και φορτηγών. 

Ήδη σε Παρίσι, Βενετία, Λισαβόνα, Ντίσελντορφ, Βρέμη, Πράγα και Βερολίνο έχει απαγορευτεί η κυκλοφορία σε πετρελαιοκίνητα επιβατικά και ελαφρά φορτηγά κατηγορίας Euro 3 και προγενέστερα, ενώ υπάρχουν πόλεις, όπως το Λονδίνο, το Μιλάνο, το Όσλο και η Στοκχόλμη που έχουν επιβάλλει τέλος εισόδου για το κέντρο της πόλης στα diesel οχήματα παλαιότερης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας (Euro 3-4).

Φυσικά, υπάρχουν και μερικές ευρωπαϊκές μεγάλες χώρες που ακόμη δεν έχουν πάρει μια απόφαση για τη πολιτική που θα ακολουθήσουν στο συγκεκριμένο θέμα.

Οι λόγοι που πάρθηκαν αυτές οι απαγορεύεις στοχεύουν πρώτα στην αναβάθμιση της ποιότητας της ζωής των ανθρώπων και της υγείας τους, ενώ εξέχουσα θέση κατέχει και η παθητική ασφάλειά τους.

Άλλωστε, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι τα αυτοκίνητα Euro 3 και προγενέστερα δεν προσφέρουν την μεγάλη παθητική ασφάλεια, ενώ δεν φέρουν συστήματα της νεότερης τεχνολογίας που αποτρέπουν σε μεγάλο βαθμό κάποιο ατύχημα.

Από την άλλη το κόστος της συντήρησης ενός παλαιότερου οχήματος είναι πολύ πιο ακριβό από την απόσβεση και συντήρηση ενός νεότερου, αφού συχνά ο ιδιοκτήτης αμελεί τη συχνή και σωστή συντήρηση του οχήματος του.

Τα αυξημένα επίπεδα θορύβου από τα επιβατικά και ελαφρά φορτηγά παλαιότερης τεχνολογίας, σε σχέση με νεότερα οχήματα (πολύ περισσότερο με τα ηλεκτρικά), επιβαρύνουν τις ήδη «φορτωμένες» από ήχους και ρύπους πόλεις, καθιστώντας πολλές φορές την κατάσταση ανυπόφορη για τους κατοίκους της.

Σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες τα τέλη κυκλοφορίας είναι υψηλότερα για τα επιβατικά και ελαφρά φορτηγά παλαιότερης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και έχουν τεθεί σε ισχύ για αυτά κυκλοφοριακοί περιορισμοί, προσπαθώντας να αποτρέψουν τους ιδιοκτήτες από την κυκλοφορία τους.

Τι ισχύει στην Ελλάδα

Στην Αθήνα και λιγότερο στη Θεσσαλονίκη, όπου η επιβάρυνση της ατμόσφαιρας από ρύπους είναι μεγάλη λόγω του μεγάλου όγκου των αυτοκινήτων θα πρέπει άμεσα να βρεθούν λύσεις για την αντιμετώπιση του θέματος.

Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου και Δικύκλων (ΣΕΑΑ) προτείνει μια σειρά από μέτρα για την αντιμετώπιση του θέματος. Αυτά προβλέπουν την αντικατάσταση του πράσινου δακτυλίου (μονά-ζυγά κλπ) με sticker ελεύθερης εισόδου στο κέντρο των πόλεων, μέσω της έκδοσης ετήσιας κάρτας κόστους ανάλογου της αντιρρυπαντικής τεχνολογίας του αυτοκινήτου (πχ. από 20 ως το πολύ 70 ευρώ ετησίως).

Ο ΣΕΑΑ προτείνει να υπάρξουν κυμαινόμενα τέλη κυκλοφορίας, ανάλογα της ηλικίας των ελαφρών οχημάτων, με λογική επιβάρυνση για τα μεσαίας ηλικίας (10-15 ετών), αλλά και αποτρεπτικά για τα υπέργηρα οχήματα (20+ έτη).

Θα πρέπει να υπάρξουν αυστηρότεροι τεχνικοί έλεγχοι στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα και παροχή όλων των πληροφοριών του ιστορικού τους, ώστε να προστατεύεται ο καταναλωτής που λόγω της κρίσης έχει καταστεί πιο εύπιστος.

Τέλος, να υπάρξουν έλεγχοι για τυχόν παράτυπες επισκευές, χωρίς εγγύηση, ενώ θα πρέπει να εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι στο δρόμο για αυτοκίνητα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ και για αυτοκίνητα που έχουν χαλασμένα εξαρτήματα, όπως ελαστικά φώτα κλπ.

Πηγή: ΑΠΕ- ΜΠΕ

Διεθνή
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τούλσι Γκάμπαρντ: Το νέο αφεντικό της CIA αγαπάει την Ελλάδα και έχει αποκαλέσει τον Ερντογάν «δικτάτορα»

Διεθνή / Τούλσι Γκάμπαρντ: Το νέο αφεντικό της CIA αγαπάει την Ελλάδα και έχει αποκαλέσει τον Ερντογάν «δικτάτορα»

Λίγες ώρες μετά τον διορισμό των Μαρκ Ρούμπιο και Μάικ Γουόλτς σε καίριες θέσεις, ο Ντόναλντ Τραμπ ανέθεσε την αρχηγία της CIA στην Τουλσι Γκάμπαρντ
ΠΕΤΡΟΣ ΚΡΑΝΙΑΣ
Ρεκόρ μετανάστευσης σε ορισμένες από τις πλουσιότερες χώρες του κόσμου το 2023

Διεθνή / Ρεκόρ μετανάστευσης σε ορισμένες από τις πλουσιότερες χώρες του κόσμου το 2023

Ανάλυση της Goldman Sachs έδειξε ότι η μόνιμη και νόμιμη μετανάστευση ευθύνεται για το σύνολο σχεδόν της αύξησης της απασχόλησης στον Καναδά, τη Νέα Ζηλανδία, τη Νορβηγία, τη Σουηδία, τη Γερμανία και τη Βρετανία
LIFO NEWSROOM
Με ελληνική γραβάτα ο βασιλιάς Κάρολος στο επίσημο πορτρέτο για τα γενέθλιά του

Διεθνή / Με ελληνική γραβάτα ο βασιλιάς Κάρολος στο επίσημο πορτρέτο για τα γενέθλιά του

Κέιτ Μίντλετον και πρίγκιπας Ουίλιαμ ευχήθηκαν στον βασιλιά Κάρολο για τα 76α γενέθλιά του - «Annus Horribilis» το 2024 για τον Βρετανό μονάρχη, η μάχη με τον καρκίνο του ίδιου και της Κέιτ Μίντλετον
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ
Κλιματική αλλαγή: Οι φτωχές χώρες χρειάζονται τουλάχιστον $1 τρισ. τον χρόνο για την πράσινη μετάβαση

Περιβάλλον / Κλιματική αλλαγή: Οι φτωχές χώρες χρειάζονται τουλάχιστον $1 τρισ. τον χρόνο για την πράσινη μετάβαση

Οι πλουσιότερες χώρες στον κόσμο έχουν δεσμευθεί να στηρίξουν οικονομικά τις φτωχότερες, με 100 δισ. δολάρια τον χρόνο, ωστόσο τα κονδύλια ξεκίνησαν να αποδεσμεύονται όπως πρέπει, μόλις το 2022
LIFO NEWSROOM
Βέλγιο: Δεκάδες γυναίκες γδύθηκαν μπροστά από την πρεσβεία του Ιράν ζητώντας την απελευθέρωση της Ahoo Daryaei

Διεθνή / Βέλγιο: Δεκάδες γυναίκες έβγαλαν τα ρούχα τους στην πρεσβεία του Ιράν για την απελευθέρωση της Ahoo Daryaei

«Είμαστε εδώ για να στηρίξουμε όλες τις καταπιεσμένες γυναίκες, συμπεριλαμβανομένης της Ahoo Daryaei, και να απαιτήσουμε την άμεση απελευθέρωσή της, πρέπει να ενισχύσουμε τη φωνή της και να μην ξεχάσουμε τη δράση της», δήλωσε μία από τις διαδηλώτριες
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια