Τρένα χωρίς οδηγό και 15 νέοι σταθμοί στη Γραμμή 4 του Μετρό

Τρένα χωρίς οδηγό και 15 νέοι σταθμοί στη Γραμμή 4 του Μετρό Facebook Twitter
Φωτογραφία αρχείου (EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ)
4

Ο διαγωνισμός για το Τμήμα Α της Γραμμής 4 του Μετρό πέρασε στη Β' Φάση και, μεταξύ άλλων, θα περιλαμβάνει 15 νέους σταθμούς αλλά και τρένα χωρίς οδηγό. 

Τα συμβατικά στοιχεία (τεύχη και σχέδια) για το Β' στάδιο του διαγωνισμού παραδόθηκαν την Πέμπτη στους προεπιλεγέντες αναδόχους της επέκτασης του Μετρό κατά το Α' στάδιο του διαγωνισμού. Η πρώτη φάση είχε ολοκληρωθεί τον Αύγουστο του 2017 και ακολούθησαν οι προσφυγές και τα λοιπά διαδικαστικά. 

Οι υποψήφιοι ανάδοχοι καλούνται να υποβάλουν τις τεχνικές και οικονομικές προσφορές τους μέχρι τη Δευτέρα, 10 Δεκεμβρίου 2018.

Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης ανέρχεται σε 1.510.000.000 ευρώ και η προβλεπόμενη διάρκεια υλοποίησης του έργου ανέρχεται σε 8 χρόνια.

Νέοι σταθμοί και τρένα χωρίς οδηγό

Το Α' Τμήμα της Γραμμής 4 «Άλσος Βεΐκου – Γουδή», το οποίο προγραμματίζεται να υλοποιηθεί με την παρούσα δημοπράτηση, έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του Λεκανοπεδίου, του κέντρου της Αθήνας με την κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών (Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός).

Ταυτόχρονα θα συμβάλλει στην αποσυμφόρηση υφιστάμενων κεντρικών σταθμών Μετρό από την συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού, στην εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών κτηρίων και εγκαταστάσεων, όπως Νοσοκομεία, Εκπαιδευτικά Ιδρύματα κλπ. καθώς και στην αύξηση της δικτύωσης των υφιστάμενων Γραμμών Μετρό με δύο σταθμούς ανταπόκρισης (Πανεπιστήμιο/Ακαδημία, Ευαγγελισμός).

Η χάραξή του εκτείνεται από την περιοχή του Άλσους Βεΐκου στο Γαλάτσι μέχρι το Γουδή και το Φρέαρ TBM Κατεχάκη και υπάγεται στα διοικητικά όρια των Δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου.

Έχει μήκος περίπου 12,8 χλμ. και περιλαμβάνει:

- Δεκαπέντε (15) νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.

- Εννέα (9) ενδιάμεσα ή/και τερματικά φρέατα.

- Σήραγγα υπόγειας διάνοιξης διατομής διπλής τροχιάς που θα διανοιχτεί με τουλάχιστον δύο μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων ολομέτωπης κοπής (ΤΒΜ) μήκους περί τα 12km.

- Σήραγγες υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μηχανικά μέσα διπλής τροχιάς, τριπλής τροχιάς & διακλαδώσεων.

- Σήραγγες μονής τροχιάς (STT) υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μηχανικά μέσα μήκους 850,0 μ περίπου.

- Δύο επίσταθμους της γραμμής, πριν το σταθμό Άλσος Βεΐκου (κάτω από την Λεωφ. Βεϊκου) και μετά το σταθμό Γουδή (κάτω από τη Λεωφ. Κατεχάκη).

- Ένα (1) νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) για την γραμμή 4, με προοπτική ενσωμάτωσης και του ελέγχου λειτουργίας των γραμμών 1, 2, 3, αλλά και μελλοντικών αυτόματων νέων γραμμών, καθώς και του Τραμ. Το νέο (ΚΕΛ) θα χωροθετηθεί εντός των ορίων του Αμαξοστασίου Σεπολίων.

- Ένα (1) νέο κτίριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών σε διαθέσιμο χώρο εντός των ορίων του Αμαξοστασίου Σεπολίων.

- Το Έργο επίσης περιλαμβάνει το απαιτούμενο τροχαίο υλικό (20 αυτόματα τραίνα χωρίς οδηγό), καθώς και όλα τα απαιτούμενα Ηλεκτρομηχανολογικά και Σιδηροδρομικά Συστήματα για τη λειτουργία της Γραμμής

Με πληροφορίες από athenstransport.com

Ελλάδα
4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άλιμος: Κτίριο που έχει ολοκληρωθεί θα κηρυχθεί αυθαίρετο - Μετέωροι οι ιδιοκτήτες των διαμερισμάτων

Ελλάδα / Άλιμος: Κτίριο αποπερατώθηκε αλλά θα κηρυχθεί αυθαίρετο επειδή η οικοδομική του άδεια ακυρώθηκε - Τι καταγγέλλει ιδιοκτήτης

Τι αποκαλύπτει ιδιοκτήτης νεόδμητου διαμερίσματος στον Άλιμο, δίπλα στο Ελληνικό - Το ράβε ξήλωνε μεταξύ Υπηρεσιών Δόμησης του δήμου Αλίμου, της δημοτικής αρχής και του Διοικητικού Εφετείου Πειραιά - Τα ευτράπελα μετά την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για ακύρωση των μπόνους του ΝΟΚ
LIFO NEWSROOM
Πήλιο: Εκτός λειτουργίας ο Μουτζούρης μέχρι να ολοκληρωθεί ο έλεγχος της γραμμής

Ελλάδα / Πήλιο: Εκτός λειτουργίας ο Μουτζούρης μέχρι να ολοκληρωθεί ο έλεγχος της γραμμής

Το περιστατικό συνέβη κατά την επιστροφή του «Μουτζούρη» από τις Μηλιές προς τον σταθμό των Άνω Λεχωνίων, όταν ένας μικρός βράχος κατολίσθησε και έπεσε στις ράγες, προκαλώντας ζημιά στον άξονα του πρώτου βαγονιού και τον εκτροχιασμό του
LIFO NEWSROOM

σχόλια

3 σχόλια
Αμήν και πότε , να πάει στην Ευελπίδων μετρό.... Βαρεθήκαμε να ξεροσταλιάζουμε στα κρύα και στους καύσωνες, να περιμένουμε 10 ώρες το 15... Θα αναβαθμισθεί το επάγγελμα, θα κοιμόμαστε ήσυχοι .... πέρα από πλάκα, επιβάλλεται να γίνουν αυτοί οι σταθμοί . Υπάρχουν περιοχές , που σήμερα είναι απλά απρόσιτες και είναι δίπλα... Και στο Παγκράτι πρέπει να πάει μετρό. Είναι κοντά μεν , ανάποδα δε... μόνο με τα πόδια πας ή με ταξί
Μήπως να βάλουμε και απ'έξω από το σπίτι σου; Μια χαρά εξυπηρετεί ο σταθμός Ευαγγελισμός για Παγκράτι με τα πόδια. Επειδή μερικοί πάσχετε από τεμπελίτιδα, δε σημαίνει ότι όλοι θέλουν ταξί για να πάνε στο Παγκράτι. Να μου έλεγες καμιά Πετρούπολη, ΟΚ.