Οι Γιαπωνέζες εξέφρασαν την αντίρρησή τους ενάντια στη σχεδόν καθολική απαίτηση των εργοδοτών να φορούν ψηλοτάκουνα παπούτσια στους χώρους εργασίας.
Μια ομάδα γυναικών στην Ιαπωνία υπέβαλε αναφορά στην κυβέρνηση της χώρας διαμαρτυρόμενη ενάντια σε αυτό που υποστηρίζει ότι αποτελεί de facto υποχρέωση για τις εργαζόμενες στην Ιαπωνία: να φορούν ψηλοτάκουνα στους χώρους εργασίας. Η καμπάνια KuToo αποτελεί λογοπαίγνιο ανάμεσα στις ιαπωνικές λέξεις «kutsu», που σημαίνει παπούτσια, και kutsuu, που σημαίνει «πόνος», ξεκίνησε από την ηθοποιό και συγγραφέα Yumi Ishikawa και σύντομα απέκτησε μεγάλη διαδικτυακή υποστήριξη.
Τα μέλη της καμπάνιας υποστηρίζουν ότι τα ψηλοτάκουνα παπούτσια είναι σχεδόν υποχρεωτικά κατά την αναζήτηση εργασίας ή κατά την εργασία στις περισσότερες ιαπωνικές εταιρείες. Η Ishikawa δήλωσε στα Μέσα μετά τη συνάντησή της με εκπρόσωπο του υπουργείου Εργασίας της Ιαπωνίας πως «σήμερα καταθέσαμε μια αναφορά με την οποία ζητάμε την εισαγωγή νόμων που θα απαγορεύουν στους εργοδότες να ζητάνε από τις γυναίκες να φορούν ψηλοτάκουνα», προσθέτοντας πως η νομοθεσία θα ορίζει μια τέτοια απαίτηση ως διάκριση ή παρενόχληση. Η Ishikawa ανέφερε ότι η εκπρόσωπος του υπουργείου ήταν θετική απέναντι στο αίτημα και δήλωσε ότι είναι «η πρώτη φορά που φωνές όπως αυτές ακούστηκαν στο υπουργείο». «Είναι ένα πρώτο βήμα προς τα μπρος», είπε η Ishikawa.
Ο Guardian αναζήτησε εκπροσώπους του υπουργείου για να σχολιάσουν το γεγονός ωστόσο δεν ήταν διαθέσιμοι. Η υπόθεση, σύμφωνα με ειδικούς, υπογραμμίζει το βαθιά εδραιωμένο ζήτημα του μισογυνισμού στην Ιαπωνία. Τον προηγούμενο χρόνο, ένας βουλευτής του κυβερνώντος κόμματος, ο Kanji Kato, δήλωσε ότι οι γυναίκες πρέπει να κάνουν πολλά παιδιά. Οι γυναίκες που παραμένουν ανύπαντρες θα αποτελέσουν βάρος για το κράτος αργότερα στη ζωή τους.
1万人を超えました!
— 石川優実@#KuToo署名中?? (@ishikawa_yumi) February 21, 2019
メールアドレスとお名前だけで署名ができます。
問題点:
①性別によって同じ職場で強制される服装が違うこと
②健康を害してまで強制されるマナーとは?
「厚生労働省宛: #KuToo 職場でのヒール・パンプスの強制をなくしたい!」 https://t.co/q61K5E2TVw @change_jpより
Μία ανάρτηση της Ishikawa νωρίτερα φέτος στο Twitter, στην οποίο εξέφραζε τα παράπονά της για την απαίτηση ενός ξενοδοχείου, από το οποίο ζήτησε δουλειά, να φοράει ψηλοτάκουνα, έγινε viral και την ώθησε να ξεκινήσει την καμπάνια. «Όταν κατάλαβα πως πολλές γυναίκες αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα αποφάσισα να λανσάρω την καμπάνια», είπε. Υποστηρικτές της καμπάνιας παρομοιάζουν τα ψηλοτάκουνα με ένα σύγχρονο δέσιμο των ποδιών. Άλλοι αναφέρουν πως οι ενδυματολογικοί κώδικες στους χώρους εργασίας πρέπει να χαλαρώσουν και για τους άνδρες.
Με πληροφορίες από Guardian
σχόλια