Μαζί με τον παραδοσιακό ανδρισμό τελειώνουν και τα ανδρικά περιοδικά

Μαζί με τον παραδοσιακό ανδρισμό τελειώνουν και τα ανδρικά περιοδικά Facebook Twitter
Σκηνή από την τηλεοπτική σειρά «Mad Men».
10

Τον Μάιο που μας πέρασε, ο Jay Fielden, διευθυντής μέχρι τότε του αμερικανικού Esquire, επέλεξε να ανακοινώσει την αποχώρησή του από τον ιστορικό ανδρικό τίτλο, με μια ανάρτηση στο Instagram που τον έδειχνε έξω από τα γραφεία του περιοδικού φορώντας σαφάρι τζάκετ, σκούρα γυαλιά ηλίου και designer τσάντες ανά χείρας. Η φωτογραφία δέχτηκε μπόλικο σαρκασμό στα social media, κυρίως εξαιτίας της (συνειδητής) ομοιότητάς της με παλιά, γνωστή φωτογραφία του Τζακ Νίκολσον στο Σεν Τροπέ το 1976, συγχρόνως όμως έμοιαζε να συμβολίζει και τον τρόπο που πλέον τα κλασικά ανδρικά περιοδικά υπάρχουν μόνο ως θαμπός απόηχος ή ως επιφανειακή μίμηση του παλιού εαυτού τους.


Μαζί με τον παραδοσιακό ανδρισμό τελειώνουν και τα ανδρικά περιοδικά Facebook Twitter
Η φωτογραφία που ανέβασε στο Instagram ο Jay Fielden, την ημέρα της αποχώρησής του από τη θέση του διευθυντή του Esquire, τον περασμένο Μάιο.


Σε μια εποχή που γίνονται όλο και πιο έντονες οι προτροπές να καταργηθεί στα κινηματογραφικά Όσκαρ, στα θεατρικά Tony και στα τηλεοπτικά Emmy, ο «έμφυλος» διαχωρισμός ανδρών και γυναικών στις κατηγορίες των βραβείων (όπως έχει γίνει ήδη στα Grammy και στα MTV Video Music Awards), οι παραδοσιακοί βίβλοι του ανδρισμού, όπως το GQ, το Esquire και το Playboy, έχουν αναγκαστεί να αναθεωρήσουν πλήρως την ταυτότητα τους για να μπορέσουν να σταθούν και να μην διακόψουν την έκδοσή τους όπως πλήθος άλλων ανδρικών περιοδικών.

Ακόμα και το Playboy, βαθιά βουτηγμένο σε κρίση ταυτότητας προ πολλού, προσπαθεί να ανταποκριθεί όπως μπορεί στα μηνύματα των καιρών, αναβαπτίζοντας τα «Κουνελάκια» του σε «πρέσβειρες» της δοκιμαζόμενης φίρμας του ("brand ambassadors").

«Πώς εξακολουθεί να εκδίδει κάποιος ένα αποκαλούμενο ανδρικό περιοδικό στο πλαίσιο ενός κινήματος που δικαίως μας λέει "Σκάσε και Άκου;"» αναρωτιόταν ο Will Welch, διευθυντής του GQ, στο εισαγωγικό του σημείωμα για το τρέχον τεύχος του περιοδικού που είναι αφιερωμένο στη «Νέα Αρρενωπότητα» ("New Masculinity"). «Ο μόνος τρόπος να ανταποκριθούμε είναι δημιουργώντας ένα περιοδικό που δεν προσπαθεί στην πραγματικότητα να απευθυνθεί αποκλειστικά –ή και καθόλου– στους άνδρες».

Στο τεύχος, που θα μπορούσε, όπως γράφτηκε στους New York Times, να έχει τίτλο «Καμία Αρρενωπότητα», περιλαμβάνονται –εκτός από την «ανδρόγυνη» φωτογράφιση του Pharrell Williams για το εξώφυλλο– άρθρα με θέματα όπως ο «αφοπλισμός» του ανδρικού σώματος από τον transgender συγγραφέα και πυγμάχο Thomas Page McBee, η υπεράσπιση του μακιγιάζ στους άντρες, από τον El Johnson (γιο του διάσημου παλαίμαχου μπασκετμπολίστα Μάτζικ Τζόνσον), αλλά και η αποδόμηση της ισχύος της ίδιας της τεστοστερόνης από την πολιτισμική ανθρωπολόγο και συγγραφέα Katrina Karkazis.

Μαζί με τον παραδοσιακό ανδρισμό τελειώνουν και τα ανδρικά περιοδικά Facebook Twitter
Το εξώφυλλο του τρέχοντος (Νοέμβριος 2019) τεύχους του GQ με θέμα τη «Νέα Αρρενωπότητα»

Ακόμα και το Playboy, βαθιά βουτηγμένο σε κρίση ταυτότητας προ πολλού, προσπαθεί να ανταποκριθεί όπως μπορεί στα μηνύματα των καιρών, αναβαπτίζοντας τα «Κουνελάκια» του σε «πρέσβειρες» της δοκιμαζόμενης φίρμας του ("brand ambassadors") και διακόπτοντας (προσωρινά) τα γυμνά του. Μετά τον θάνατο του ιδρυτή του Χιου Χέφνερ το 2017, το περιοδικό μεταμορφώθηκε σε τριμηνιαία έκδοση διαμορφώνοντας παράλληλα και το σλόγκαν κάτω από τον τίτλο, από το κλασικό "Entertainment for Men" («Ψυχαγωγία για άντρες») στο πιο οικουμενικό "Entertainment for All" («Ψυχαγωγία για όλους»).

Οι ριζικές αλλαγές είναι φανερές και στο Esquire, που τον Ιούνιο, μετά την αποχώρηση του Fielden, άλλαξε πάλι διευθυντή μετά από τρία χρόνια, τοποθετώντας στην κορυφή της ιεραρχίας του περιοδικού τον Michael Sebastian, ο οποίος προηγουμένως ασκούσε τα καθήκοντα διευθυντή της ψηφιακής πλατφόρμας της έκδοσης.


Ο διορισμός του στη θέση του διευθυντή προκάλεσε την έντονη φημολογία στην πιάτσα ότι το Esquire θα ακολουθήσει το παράδειγμα του Cosmopolitan (που επίσης στεγάζεται στον «κολοσσό» των εκδόσεων Hearst), εστιάζοντας σε περιεχόμενο απολύτως φιλικό προς το Instagram και γενικώς στην "trending" θεματολογία των social media.

Σε μία από τις πρώτες συνεντεύξεις που παραχώρησε από τη νέα του θέση, ο Sebastian επιτέθηκε στην «εκδοτική πατριαρχία», δηλώνοντας στην Wall Street ότι πάση θυσία επιθυμεί να ξεφύγει από την ιδέα ότι «τόσο ο συντάκτης όσο και ο αναγνώστης του Esquire είναι ένας λευκός μεσήλικας που προτιμά να είναι χρώματος καφέ το ποτό του και τα δερμάτινα είδη του».

Κάτι αντίστοιχο είχε δηλώσει το 2017 στους New York Times και ο προκάτοχός του, λίγο πριν ο Χάρβεϊ Γουάινστιν και οι όμοιοί του στείλουν τον μισό ανδρικό πληθυσμό στο σημείο του πέναλτι: «Δεν θα αναδύεται πλέον καπνός πούρου από αυτές τις σελίδες». Προφανώς όμως, αυτό δεν υπήρξε αρκετό για να τον κρατήσει στη θέση του διευθυντή σε μια εποχή που η ίδια η έννοια του ανδρισμού αναλύεται, αμφισβητείται και αναθεωρείται ριζικά.

Με στοιχεία από το City Journal και τους New York Times

 

TV & Media
10

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Η Άννα Γουίντουρ και η παρακμή των λαμπερών περιοδικών της Condé Nast στον 21ο αιώνα

TV & Media / Η Άννα Γουίντουρ και η παρακμή των λαμπερών περιοδικών της Condé Nast στον 21ο αιώνα

Η διάσημη καλλιτεχνική διευθύντρια του πάλαι πότε εκδοτικού κολοσσού, ο νέος CEO και τα υπόλοιπα υψηλόβαθμα στελέχη της Condé Nast προσπαθούν να ανταποκριθούν στις σύγχρονες δυσμενείς συνθήκες για ιστορικούς τίτλους όπως η Vogue, το Vanity Fair και το New Yorker.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπέζος, Μελέτης Ηλίας και Γκοτσόπουλος θυμούνται τα Χριστούγεννα που πέρασαν στον στρατό

TV & Media / Μπέζος, Μελέτης Ηλίας και Γκοτσόπουλος θυμούνται τα Χριστούγεννα που πέρασαν στον στρατό

Οι καλεσμένοι,  Γιάννης Μπέζος, Μελέτης Ηλίας, Δημήτρης Γκοτσόπουλος, μιλούν στην κάμερα της εκπομπής για τις εμπειρίες τους από τα χρόνια που υπηρέτησαν τη θητεία τους
LIFO NEWSROOM
Λαζόπουλος για Νίκο Ρωμανό: «Όλοι έχουν δικαίωμα ν' ακούγονται, ιδιαίτερα όσοι έχουν εκτίσει την ποινή τους»

TV & Media / Λαζόπουλος για Νίκο Ρωμανό: «Όλοι έχουν δικαίωμα ν' ακούγονται, ιδιαίτερα όσοι έχουν εκτίσει την ποινή τους»

«Ήταν πολύ μικρός το βράδυ που σκοτώθηκε ο φίλος του, Αλέξανδρος Γρηγορόπουλος» - Aιχμές για το επιλεκτικό δημόσιο βήμα που συνοδεύεται από δημοσιογραφική επιείκεια σε άλλα πρόσωπα
LIFO NEWSROOM
«Να αντισταθούμε στην κακιστοκρατία»: Μετά από 25 χρόνια, ο Πολ Κρούγκμαν αποχαιρετά τους New York Times

Media / «Να αντισταθούμε στην κακιστοκρατία»: Μετά από 25 χρόνια, ο Πολ Κρούγκμαν αποχαιρετά τους New York Times

Στην τελευταία του στήλη για την εφημερίδα ο επιφανής αρθρογράφος και κάτοχος του Νόμπελ Οικονομίας αναζητά την ελπίδα σε μια εποχή βαθιάς πικρίας και δυσαρέσκειας.
THE LIFO TEAM

σχόλια

5 σχόλια
Εχετε παρατηρησει ότι καλη διαχρονικη ερωτικη ποιηση κανενας ιδεοληπτικος, οπορτουνιστης ή "πολιτικα ορθος" δεν εχει παραξει; Τα αντρικα περιοδικα δεν βασιζοντουσαν σε συμβουλες ή lifestyle πρακτικες. Ο αργος τους θανατος δεν ηρθε απο φιλοσοφικη αναθεωρηση του "ανδρισμου" αλλα απο το δωρεαν πορνο στο internet, αν μη τι αλλο ο ανδρισμος υπηρετηται απο εκδοτικη συμπεριφορα περισσοτερο απο ποτε, απλα δεν είναι σε "κυριλε" επιπεδο αλλα και παλι το "κυριλε" είναι lifestyle πρακτικη που στα αντρικα περιοδικα λειτουργουσε ως παραπετασμα καπνου για τον πραγματικο σκοπο της αγοραπωλησιας των αντρικων περιοδικων.Επι της ουσιας μαζευτηκαν κορακια να γιορτασουν ενα πτωμα απο φυσικα αιτια βαφτιζοντας το ¨αποτελεσμα αγωνα".Τοσο οσοι φοβουνται ότι η "παραδοσιακη" αρρενωποτητα κινδυνευει όσο και οσες εχουν την ψευδαισθηση ότι "κερδανε" ας χαλαρωσουνε....σε ολες τις κοινωνίες σε ολους τους αιωνες η μαζικη σιωπηλη πλειοψηφια παντα ακολουθουσε την κοινη λογικη και όχι τις ¨φιλοσοφικες" εκκεντρικοτητες των ελιτ.Μην συνχεετε το θεαθηναι των σπιτιων απο τζακι με την καθημερινοτητα των εκατομυριων που συνηστουν το 99% του πληθυσμου.Εδω τα θεοκρατικα καθεστωτα αποτυγχανουν να μετατρεψουν το 99% του πληθυσμου τους σε απολυτα "ηθικους" θρησκευαμενους....η αρρενωποτητα θα καταργηθει απο μια μειοψηφια της μειοψηφιας; οι "υψιλοι κυκλοι" παντα φανφαρες κανανε .... ο ρολος του ποιητη Φανφαρα στην παλια ελληνικη ταινία αυτες τις αποκομενες απο τον λαο κωμικοτραγικες πολιτισμικες ανωτεριλες των "ελιτ" σατιριζε.Δεν κερδισαν οι "προοδευτικοι" απλα η αντρικη αρρενωποτητα βρηκε καλυτερη τεχνολογια....στατικη εικονα γυναικας με σκοπο την σεξουαλικη φαντασιωση vs κινουμενης εικονας γυναικας με σκοπο την σεξουαλικη φαντασιωση....κυριολεκτικα το μονο που αλλαξε είναι ότι το στατικο εγινε κινουμενο....και το κυριοτερο; τζαμπα και χωρις ανουσια αρθρα να δικαιολογουν σε τριτους την αγορα την εικονας. Κοινως καποτε επρεπε να πληρωσεις για να εχεις περιορισμενο στατικο υλικο για να αυνανιστεις ενω τωρα εχεις τζαμπα, κινουμενο και πληθωρα υλικου για να αυνανιστεις. Τωρα πως αυτο καποιοι το ερμηνευουν ως κινδυνο για την αρρενωποτητα ή ότι κερδιζουν την μαχη κατα των αντρων (γιατί αυτο επιχειρει μια εμμονικα κακιασμενη μειοψηφια με φεμινιστικα ρασα, μονο που τα ρασα δεν κανουν τον παπα) μονο με "μακαριοι οι πτωχοι τω πνευματι" ερμηνευεται.Ειλικρινα καποιοι θα πρεπει να κανουν δουλειες οπως διανομη φυλαδιων, ταχυδρομος κτλ απλα και μονο για να δουν τους συμπολιτες τους στο φυσικο τους περιβαλλον διότι υπαρχουν ανθρωποι που μονο μεσα απο ακαδημαικη θεωρηση γνωριζουν τον βιο και την πολιτεια των συμπολιτων τους. Υπαρχει διαφορα μεταξυ παρατηρησης ζωων μεσα απο ακαδημαικα βιβλια και παρατηρησης στο φυσικο τους περιβάλλον, κατι σαν την διαφορα μεταξυ αστικης φιλοζωιας και πραγματικης φιλοζωιας. Κυριολεκτικα αλλα συμπερασματα βγαζεις για τους ανθρωπους (όλους ανεξαρτητως βιολογικη ομαδας) αν κατσεις να τους παρατηρησεις μεσα απο τις λεξεις εντος της οικιας σου ή της παρεας σου και τελειως διαφορετικα αμα κατσεις σε ενα παγκακι δημοσια και χρησιμοποιησεις την σιωπηλη οραση...με εξαιρεση τους εμμονικους ανθρωπους που παντα κακιασμενα θα βλεπουν την ανθρωποτητα "ααα ανηθικοι παντου αααα".Αυτο το βλεπουμε και με τετοιες θεωρησεις, αν διαβασει καποιος mainstream αρθρα νομιζει ότι οι γυναικες θελουν να "ηττηθει" η αρρενωποτητα, να υπάρξει "επιτελους" μετροσεξουαλ κτλ...αν ομως ζησεις αναμεσα τους θα διαπιστωσεις ότι δεν επιθυμουν μια τετοια "προοδο". Αντιστοιχα αν διαβαζει καποιος mainstream αρθρα νομιζει ότι οι αντρες είναι αιμοσταγη κυνικα βιαια πλασματα κτλ...αν ομως ζησεις αναμεσα τους θα διαπιστωσεις ότι δεν επιθυμουν μια τετοια "αναδρομικοτητα". Εδω δηλαδη βλεπουμε ότι υπάρχει μια δυσαναλογια θεωριας και πραξης (η αληθεια παντα βρισκεται στην πραξη) σε συνδιασμο με τρομολαγνικα στοιχεια, Ιστορικα η τρομολαγνεια καλιεργηται απο κυνικους οπορτουνιστες επιστρατευοντας ρομαντικους για τελαλιδες. Η Χ.Α. τι εκανε; οπορτουνιστες χρησιμοποιησαν τρομολαγνικες μεθοδους στρατολογωντας ηθικα φοβισμενους ρομαντικους ανθρωπους. Η ξεκαθαρα εμφυλα εμμονικη μαχη υπερ της καταργησης του εμφυλου διαχωρισμου (τραγικη ειρωνια) τι κανει; χρησιμοποιει τρομολαγνεια στρατολογοντας ηθικα φοβισμενους ρομαντικους ανθρωπους...όταν ολα είναι ομοια τοτε και το συμπερασμα οφειλει να είναι ομοιο...οπορτουνιστες.Αυτην ακριβως την δυσαρμονια θα την βρουμε και στον Φεμινισμο (τωρα που το παρατηρησα, "ο" φεμινισμος, "η" αρρενωποτητα, τυχαιο; δεν νομιζω;) Υπαρχει ενας μειοψηφικος ελιτιστικος social media φανφαρικος φεμινισμος και υπάρχει ο κραταιος στον 3d κοσμο που περπαταμε κλασσικος φεμινισμος, ποιος απο τους δυο επανδρωνει ολες τις δομες που αφορουν τον κοσμακη και ποιος νοιωθει πολιτισμικη ανωτεριλα απο τον κοσμακη; Ποιος θυσαυριζει απο τον φεμινισμο και ποιος αφιερωνει κοπο, χρονο και χρημα;Π.χ. Ολη η Ελλαδα πολεμισε του Ιταλους και τους Γερμανους, τι εκανε η πλειοψηφια μετα την αποχωρηση τους; παρεδοσε οπλα και επεστρεψε σε αυτο που πραγματικα επιθυμουσαν,οικογενεια, χωραφια, καφενια, μαγαζακια κτλ. Μια μειοψηφια εκ των αριστερων σε συνδοιασμο με μια μειοψηφια εκ των δεξιων....ιδεολητικοι και οπορτουνιστες (και απο τις δυο παραταξεις) δεν παρεδοσαν τα οπλα....αααα και οι κρητικοι για ξεκαθαρα εμμονικους λογους.Τι κοινο εχουν ολα αυτα τα διαφορετικα παραδειγματα; η πλειοψηφια δεν αλλαζει τις επιθυμιες της επειδη οι μειοψηφιες μας ζαλιζουν τον ερωτα, εν τη προκειμενη κυριολεκτικα. Εδω και αιωνες ζαλιζαμε τον ερωτα των ομοφυλοφιλων....καταφεραμε την εξαληψη της επιθυμιας τους; η πλειοψηφια θα φοβηθει.....Το μονο που θα γινει είναι ότι οι ιδεοληπτικοι και οπορτουνιστες θα συνεχιζουν να ζουν μιζερα κακιασμενες ζωες και ελαχιστοι ρομαντικοι ανθρωποι θα ζησουν στεναχωρα, οι υπολοιποι (αντρες/γυναικες, ετεροφυλοι/ομοφυλοφιλοι) θα συνεχισουμε ακαθεκτα να επιθυμουμε αυτα που παντα επιθυμουσαμε, με τον τροπο που τα επιθυμουσαμε.Προφανως μιλαω για την εξαληψη μιας συμπεριφορας/επιθμιας κτλ (δεν γινεται) και όχι για τυχον νομικες απαγορευσεις αυτων, εξαληψη και απαγορευση δεν είναι το ιδιο. Βεβαια στην αδυναμια της εξαληψης οι ιδεοληπτικοι με περισσια χαρα ζητουν την απαγορευση και τιμωρια....να θυμισω ότι το κερατωμα (μη-επιθυμιτη συμπεριφορα) ειχαν καταφερει οι ιδεοληπτικα ηθικοι να το ποινικοποιησουν....όχι να το εξαληψουν."Για την Ηθικη και το καλο της Κοινωνιας" όχι μονο ποτε δεν ακολουθησε κατι Δημοκρατικο και Ανθρωπιστικο αλλα νοιωσαμε εκ των υστερον ντροπη.Φοβου τους Ηθικους και καλωσυνη φεροντες.Υ.Γ. Ο κλασσικος φεμινισμος εφερε ladies nights στα στριπτιτζαδικα....δεν πολεμησε την σεξουαλικη φαντασιωση των αντρων, απλα προσθεσε και των γυναικων....Προσθεση όχι Αφαιρεση.....υπαρχει κυριολεκτικα διαφορα προθεσεων.
Αναρωτιέμαι για ποιον λόγο ένας άντρας να αγοράσει οποιοδήποτε «αντρικό» περιοδικό.Στα λίγα που έχουν πέσει στα χέρια μου κατά την αναμονή στο κουρείο, η ύλη τους είναι τραγικά αδιάφορη και απόλυτα καλυπτόμενη από πλήθος site στο internet. Επίσης πλήθος εξειδικευμένων εφημερίδων και περιοδικών θα μπορούσε να καλύψει κάποιες «αντρικές» ανάγκες ενημέρωσης πάνω σε π.χ. χρηματοοικονομικά, οχήματα, υγεία, διατροφή, εκγύμναση, ταξίδια, πολιτική κ.λπ.
Αγοραζες για να φαντασιωθεις τα μοντελα, τωρα υπαρχει το δωρεαν στο ιντερνετ. Ειλικρινα για το 99% αυτων που αγοραζαν αντρικα περιοδικα τοσο πεζος ηταν ο λογος (εμου του ιδιου).Στο στρατο οταν πηγα (προ ιντερνετ) είχαμε εναν φοριαμο μονο περιοδικα και εναν μονο αλκοολ....νομιζεις ότι πιναμε ντραι μαρτινι διαβαζοντας για το καινουργιο ρολεξ ή τσιπουρο και χειρονακτικη εργασια;Υ.Γ. Μην τολμησει κανεις να το παιξει "αλφα αρσενικο υπερανω"....ολονων οι κουκετες καποιο βραδι τριξανε.
Μία βασική διαφορά του σημερινού άντρα από τον άντρα του παρελθόντος, είναι ότι ο σημερινός άντρας έχει να αντιμετωπίσει νέα δεδομένα: το μεγάλωμα των παιδιών, τις δουλειές του σπιτιού, το διαζύγιο που μπορεί να του ζητήσει η γυναίκα του, το ενδεχόμενο η γυναίκα του να βγάζει παραπάνω χρήματα από αυτόν. Δεν θα ήταν χρήσιμο τα αντρικά περιοδικά να ερευνήσουν αυτά τα θέματα;
Τα γυναικεία περιοδικά ασχολούνται μήπως με το ότι οι άντρες κερδίζουν περισσότερα; Γιατί θα έπρεπε να ασχοληθούν τα αντρικά περιοδικά με αυτό το θέμα;Γιατί το διαζύγιο από τον σύντροφο σου πρέπει να αποτελεί ειδικό θέμα - ξεχωριστό για άντρες και ξεχωριστό για γυναίκες; Δεν είμαστε ίδιοι; Δεν έχουμε τα ίδια δικαιώματα;Γιατί νομίζετε ότι ένας (ουδέτερος) νομικός σύμβουλος δεν είναι αρκετός και γιατί πρέπει ένα αντρικό / γυναικείο περιοδικό να ασχοληθεί με το θέμα;Γιατί νομίζετε ότι υπάρχει αντρική και γυναικεία σκοπιά στο διαζύγιο; Γιατί κάνετε διακρίσεις;Οσο για τα υπόλοιπα θέματα (νοικοκυριό, μεγάλωμα παιδιών κ.α.), μήπως να εξετάσετε την εκδοχή ότι οι άντρες δεν χρειάζονται κάποιο ειδικό περιοδικό να τους λύσει αυτά τα θέματα, επειδή τα έχουν ήδη λυμένα;
Δεν "καταργούνται οι έμφυλοι διαχωρισμοί", απλά οτιδήποτε σχετικό με την αρρενωπότητα και το ανδρικό φύλο είναι πλέον τοξικό και κατακριτέο σύμφωνα με το αφήγημα της liberal αριστεράς και το της victimization/hate culture προωθεί. Τα γυναικεία περιοδικά συνεχίζουν να αυξάνονται και να δυναμώνουν το μάρκετινγκ τους (βλέπε ρηξικέλευθα εξώφυλλα και συνεχόμενα στόρι για τους παράγοντας τις μόδας) διατηρώντας τα ίδια μοτίβα εδώ και 50 χρόνια : μόδα, ομορφιά, make-up, μαλλιά, δίαιτα, πως να φτάσετε σε οργασμό, σοκολάτα, μαγειρική, shopping.
Αγαπητέ, ο άνδρας και η γυναίκα, ως φύλα & ρόλοι είναι (μεταξύ των υπόλοιπων -δεκάδων- φύλων) κοινωνικές κατασκευές πατριαρχικών κοινωνιών.Οπότε θα είναι πανεύκολο να αποδομηθεί κάτι τόσο ρευστό, όπως οι ρόλοι εν γένει και η αρρενωπότητα, που τελικά δε σημαίνει τίποτα. Μόνο προσοχή: η πολιτικοποίηση των περιοδικών μπορεί να γυρίσει boomerang, βλέπε περίπτωση gillette.Επίσης, μια απορία:'η ίδια η έννοια του ανδρισμού αναλύεται, αμφισβητείται και αναθεωρείται ριζικά Πηγή: www.lifo.gr'Από ποιον; Μήπως απο φεμινιστές, αριστερούς δικαιωματιστές & επαγγελματίες ιδεολόγους καθηγητές των gender (women) studies;Τέλεια, θα υπάρξει αντικειμενικότατη έκβαση.
@Libretarian, η διαφορά ανάμεσα στα αντρικά και τα γυναικεία περιοδικά οφείλεται στο διαφορετικό κοινό στο οποίο απευθύνονται.Θέλω να πω, η απάντηση πηγαίνει πολύ πιο πέρα από την αρρενωπότητα (ότι και να είναι αυτό) και την λιμπεραλ αριστερά που μάλλον απεχθάνεστε.Τα αντρικά περιοδικά σβήνουν, γιατί δεν υπάρχουν πια αντρικά θέματα. Ακόμα και το playboy έγινε πια "διασκέδαση για όλους".Αντίθετα, τα γυναικεία περιοδικά ανθίζουν, γιατί τα γυναικεία θέματα είναι ανεξάντλητα.Η τυπική γυναίκα είναι ευκολόπιστο θύμα (συγνώμη: πελάτης) και χρειάζεται διαρκώς συμβουλές για μόδα, ομορφιά, μαλλιά, δίαιτα, πως να φτάσει σε οργασμό και μαγειρική. Άλλωστε το "σωστό" σε αυτά τα θέματα αλλάζει κάθε βδομάδα.Οι γυναίκες χρειάζονται συμβουλές ακόμα και για την πιο απλή βιολογική λειτουργία όπως ο οργασμός. Για τις πιο πολύπλοκες δουλειές όπως το μαγείρεμα, οι συμβουλές στα περιοδικά είναι άπειρεςΟ τυπικός άντρας από την άλλη, δεν πολυ-χρειάζεται συμβουλές. Έτσι και μάθει πως να αλλάζει μόνος του το ζαντολάστιχο, δεν χρειάζεται άλλα πράγματα στην ζωή. ;-)Τα γυμνά κορτσούδια στο playboy __ποτέ__ δεν έδιναν συμβουλές άλλωστε. Υπήρχαν απλά ως entertainment.Το πιο ωραίο προνόμιο του αντρικού φύλου (και μάλλον εκείνο που κανένας δεν μπορεί να μας καταργήσει) είναι το εξής: Οι άντρες δεν χρειάζονται συμβουλές για το πως να φτάνουν σε οργασμό. Ούτε για το ποιος είναι ο "σωστός" και ποιος ο "λάθος" οργασμός.Αυτός είναι ένας από τους λόγους που τα αντρικά περιοδικά ήταν καταδικασμένα να κλείσουν.
Αγαπητέ Harlan, εάν διαβάσει φεμινίστρια την τοποθέτηση σου θα πάθει πολλαπλά εγκεφαλικά, οπότε δεν θα κάνω τόσο έντονο το γεγονός ότι συμφωνώ μαζί σου. Ωστόσο, και νομίζω ότι εκεί ειναη η διαφωνια μας σχετικά με το άρθρο, είναι στο γεγονός ότι, αν μη τι άλλο, αυτά τα περιοδικά είχαν μια άνθηση στους άνδρες παλιότερα και μάλιστα σε εποχές που ο άνδρας ήταν και πιο "άνδρας" και έφτιαχνε πράγματα μονός του οπότε χρειαζόταν τις συμβουλές και της γνώσεις που του προσέφεραν. Νομίζω ότι η αίτια θανάτου των ανδρικών περιοδικών είναι (ακολουθεί politically incorrect δήλωση) η διαφορά των ανδρών στο να θέλουν να μάθουν σε βάθος και όχι επιφανειακά, μιας και το ανδρικό φύλο έχει την τάση να επικεντρώνεται και να εξειδικεύετε σε λιγότερους τομείς, σε αντίθεση με το γυναικείο που μπορεί να έχει πιο ρηχή αντιμετώπιση, αλλά σε μεγαλύτερο πλήθος θεμάτων. Και ότι σε καμιά περίπτωση δεν έχουν εκλείψει τα "ανδρικά θέματα" (politics, do it yourself, cars/bikes, fitness/self-improvement/grooming, hobbies, finances/investment, career advice, erotica, κτλ) Οπότε σύμφωνα με την παραπάνω δήλωση, το διαδίκτυο, τα διάφορα φόρα και κοινότητες είναι μια πολύ πιο πλουσία πηγή "βαθύτερης" πληροφορίας για τους άνδρες από ένα περιοδικό που τυπώνετε μια φορά το μήνα και είναι τόσο "στατικό" και αναγκαστικά πιο ρηχό και με περισσότερη θεματολόγια.