ΚΙΝΗΣΗ

UPDATED: Συνεχίζονται οι αντιδράσεις (+ Τι είπε στην πραγματικότητα η Δημουλά για τους μετανάστες)

UPDATED: Συνεχίζονται οι αντιδράσεις (+ Τι είπε στην πραγματικότητα η Δημουλά για τους μετανάστες) Facebook Twitter
79

Φωτογραφία: Σπύρος Στάβερης / LIFO

Update: 

Ενδιαφέρουσα κουβέντα στο fb της αρχισυντάκτριας της Εφημερίδας των Συντακτών, Βένας Γεωργακοπούλου:

Eπειδη ταχω παρει που ολοι σας ξαφνικα ανακαλυψατε οτι η Δαμιανιδη παραποιησε την Δημουλα και η ποιητρια δεν ειπε και τιποτα κακο, ε, ολο "παντως", και "βεβαιως" ηταν ο λογος της. Ελεγε μια κακια κουβεντα, μετα την ψιλοέπαιρνε πισω, εσπερνε φοβο για τους ληστες και μετα ελεγε δεν ειναι και ολοι οι ξενοι ληστες. Και αυτο το "οι Κυψελιώτες έχουν εκτοπιστεί, αυτό είναι μια πραγματικότητα, βεβαίως τους αγάπαμε τους ξένους αφού φύγαν από εκεί για έλθουν και να ζήσουν να δουλέψουν, αλλά κάπως πρέπει να μοιραστούν οι χώροι", γιατι κανεις δεν το ΒΛΕΠΕΙ; Να μοιραστουν οι χωροι, κυρια Δημουλα; Να μοιραστουν; Και λιγα εγραψε η Αννα Δαμιανιδη.
 
 
  • Vena Georgakopoulou Oταν διαλεγεις σε μια βολτα που θελει να αναδειξει τα ωραια παλια σπιτια της Κυψελης να σταθεις, μονότονα και θλιβερα, στο θεμα των ξένων, εστω κι αν μετα απο καθε λέξη λές "αλλα εγω τους αγαπάω τους ξενους", ε, ναι, ειναι προβλημα
  • Vivian Efthimiopoulou Δεν στάθηκε εκεί. Στις 1200 λέξεις του transcript υπάρχουν καμία 50ρια μόλις για το θέμα. Μάλιστα πάνω απο δυο φορές εξηγεί ότι ο φόβος δεν πρέπει να οδηγεί σε γενικεύσεις σε βάρος των μεταναστών.
    Κατα τα λοιπα ειναι αυτονόητο ότι το κείμενο της Δαμιανιδη παρερμηνευτηκε και αντί για σχόλιο χρησιμοποιήθηκε ως πηγή. Αυτό το περίμενα απο τους καφρους του διαδικτύου αλλα δυστυχώς είδα και πολλούς απο εμάς τους υπόλοιπους να κάνουμε το ίδιο. Τόση σπουδή ν πιστωσουμε ανθρώπους και μάλιστα δημοφιλείς στον εχθρό της Δημοκρατίας πλέον;
  • Dimitri Kourtakis Δεν θέλω να ανακατευτώ αλλά το κείμενο της Δαμιανίδη απέχει πολύ από την αλήθεια. Βένα, δεν μίλησε περί κλάψας, ρατσίστρια και ξενοφοβική την αποκάλεσε. Η τοποθέτηση της Δημουλά ήταν πολύ προσεκτική. Το να απομονώσεις παρερμηνεύοντας τα λόγια από το πλαίσιο τους νομιμοποιείς άθελα σου την πρακτική ακραίων ομάδων και την επίθεση τους σε ανθρώπους του πολιτισμού. Δεν αμφισβητώ τις προθέσεις της Δαμιανίδη αλλά κατά τη γνώμη μου ο ρατσισμός δεν θα αντιμετωπιστεί με την επιβολή μια κάποιας πολιτικής ορθότητας αλλά με ψύχραιμη διαπίστωση του προβλήματος και εύρεση λύσεων.
  • Vena Georgakopoulou Εξακολουθω να βρισκω το κειμενο της Δαμιανιδη ΤΕΛΕΙΟ, δεν αλλαξε ΟΥΤΕ λεξη, τα ειπε ολα η Δημουλα. Και ειναι θλιβερο απο μια ευαισθητη ποιητρια να εκφραζει φοβο και ενόχληση για τους πολλους ξενους και συγχρονως να λέει "¨α, εγω τους αγαπώ τους ξένους". Ε, μπαστα πια. Μπαστα. Η Αννα ειναι απλως η μονη που τολμησε να θιξει τις ιερες αγελάδες μας. Ο Κουμανταρεας ειναι μια ακομα τετοια περιπτωση. Οταν ειπε για τις γυναικες που βιάζονται και ευχαριστιουνται ή οταν δημοσιευει απαραδεκτα βιβλια, το βουλωνουμε ολοι
     
  • Vivian Efthimiopoulou Ναι αλλα για τον Κουμανταρεα δεν διάβασα κάτι. Μάλιστα ο λόγος που εγώ δεν πήγα ήταν η παρουσία του σιχαμενου του Κουμανταρεα. Κι επίσης δεν αντέχω τον διδακτισμο των ηλικιωμένων κυριών. Ολων των ηλικιωμένων κυριών όμως. Καλημέρα.

  • Stamatis Kraounakis Τον νιαρχο τον νιαρχοοοοο

+ Μέσα σ' όλα και ο Αντρέας Λοβέρδος:

 

============

Ο απομαγνητοφωνημένος λόγος της, από τα ΝΕΑ, δημιουργεί ερωτήματα για αυτά που μετέφερε η Εφημερίδα των Συντακτών:

 «Καλησπέρα λοιπόν στους γείτονες τους αγαπητούς... Ε, όλοι γείτονες είστε, όλη η Αθήνα είναι μια γειτονιά... Τέλος πάντως εγώ ζω στην Κυψέλη 76 χρόνια και στον ίδιο δρόμο. Είναι κάπως μοιραία τα πράγματα,το δικό μου σπίτι ήταν λίγο πιο κάτω από το πατρικό οπότε ούτε ατμόσφαιρα ούτε δεσμά άλλαξα εύκολα.

Εζησα τα ωραία χρόνια της Κυψέλης όσο μπορεί κανείς να δει το ωραίο όταν είναι παιδί που προέχει πάντα αυτή η νεότητα και φτιάχνει τα πράγματα πάντα όπως τα θέλει.

Η Κυψέλη ήταν παράδεισος, η οδός Πυθίας που έζησα ήταν ωραίες μονοκατοικίες με κήπους όλα τα σπίτια, γνώριμοι οι κάτοικοι πάρα πολύ, γραφική η Φωκίωνος Νέγρη όπου κατηφόριζα για το Γυμνάσιο το 6ο για την οδό Επτανήσου.

Τώρα έχουν φυτρώσει πάρα πολλά καφενεία εκεί ,τέλος πάντων έζησα εκεί αφού ήταν του πατέρα μου το σπίτι, μετά παντρεύτηκα το 1954, πήγα δυο γωνίες παρακάτω έζησα και εκεί για 15 χρόνια με μια συνεχή νοσταλγία καθώς άρχισαν να χαλάνε τα πράγματα στην περιοχή να φυτρώνουνε οι πολυκατοικίες οι άχαρες και να γκρεμίζονται εικόνες στην ουσία όχι σπίτια, εικόνες που είχαμε επί χρόνια ενστερνιστεί και άρχισα να γκρινιάζω και να λέω: "Θεέ μου θα φύγω από εδώ θα πάω κάπου αλλού".

Επεισα τον απρόθυμο Αθω Δημουλά και πήραμε ένα δάνειο και πήραμε ένα διαμέρισμα στην Αγία Παρασκευή όπου ζούσε και ο γιος μου εκεί παντρεμένος.

Αγοράσαμε λοιπόν με κόπο και ένα δάνειο ένα σπίτι στην Αγία Παρασκευή και σε έξι μήνες ξαναμετακόμισα στην οδό Πυθίας 26. Είχα μάλιστα καταφύγει σε έναν γιατρό στην γειτονιά, ορθοπεδικό-ποιητή, τον Δημητρη Παπαδίτσα - ήταν στην οδό Πατησίων - του λέω: "Κάτι μου συμβαίνει έχει πλακωθεί η καρδιά μου..."

Μου λέει: "Τα πεύκα σε πειράζουν», τέλος πάντων, με πολύ μεγάλη δυσαρέσκεια του Αθω Δημουλά μεταφέρθηκα πάλι στην οδό Πυθίας 26, ευφρόσυνα και ευδαίμων.

Εκείνος άπαξ και τον πήγα εκεί δεν είχε μεγάλη μανία, δεν άντεχε και τις μετακινήσεις δεν ήταν και της αντοχής άνθρωπος πάντα αλλά υπέκυψε αφού εγώ δεν ήμουν υποχωρητική κι έζησα αρκετά χρόνια ώσπου πριν εφτά χρόνια η κόρη μου αγόρασε ένα σπίτι, τρία σπίτια πιο κεί, από το πατρικό της Φαέθοντος δηλαδή, έμεινε εκεί οκτώ χρόνια, της ντάντεψα τα παιδιά της και αίφνης κατελήφθη κι αυτή από την μανία του προαστίου, έφυγε εντέλει και με πολύ λύπη το έζησα αυτό: συγχρόνως να εγκαταλείψω το συζυγικό μου σπίτι, διότι είχε πάρα πολλές σκάλες και όντως είχα μεγαλώσει πια αρκετά για να μην μπορώ να σαλτάρω.

Έτσι μεταφέρθηκα Φαέθοντος πάλι 26, γωνία Πυθίας. Επομένως η Πυθία δεν έφυγε από το οπτικό μου πεδίο και ζω τώρα εκεί όχι πάρα πολύ συμφιλιωμένη με την αλλαγή.

Τώρα όσοι αναρωτιούνται γιατί δεν ήθελα να φύγω...

Μα γιατί όλη μου η ζωή διεπράχθη σε αυτό το μέρος. Πουθενά αλλού. Ό,τι έζησα σημαντικό και δεν έζησα - και κακά και αρρώστιες και δυσάρεστα και εκπλήξεις - έγιναν σε αυτή την περίφημη Κυψέλη.

Θα πει κανείς, δεν έβλεπα τις παραμορφώσεις;

Ξέρετε, ο άνθρωπος έχει και μια φαντασία. Μπορούσε κανείς να γκρεμίζει τα εξαμβλώματα και να προκύπτουν από κάτω παλιές μορφές του τόπου. Νομίζω πως γεωγραφήθηκε αρκετά η αφοσίωσή μου στην Κυψέλη, αν έχετε κάτι άλλο ρωτήστε με...

Μην ξεχνάμε πως οι ξένοι που βρέθηκαν εδώ ήταν λόγω της φτώχειας των χωρών εκείνων. Ηλθαν να ζήσουν εδώ πέρα. Οι ξένοι (οι Αλβανοί τουλάχιστον) επιστρέφουν βέβαια στις πατρίδες τους. Το μόνο που κάνω για την Κυψέλη είναι να ζω ακόμη εκεί.

Θα πρέπει να το πούμε πάντως και αυτό, πρέπει να πω όμως ότι είναι και ένας συνεχής κίνδυνος, κινδυνεύουν οι ντόπιοι από κλοπές φοβερές ακόμη και στον δρόμο.

Σας λέω ένα πάρα πολύ συγκεκριμένο πράγμα: Πυθίας 42 ήταν το πατρικό μου όπου ζει σε ένα διαμέρισμα η αδελφή μου. Δύο φορές την πήγαν στο νοσοκομείο, δύο φορές την παραμόρφωσε ένας έξω από το σπίτι διότι δεν έβρισκε τα κλειδιά για να μπει μέσα...

Την πρώτη φορά και εκείνη και τον άνδρα της επί δύο ώρες τους έκλεισαν το στόμα, τους έκλεισαν στο μπάνιο και έκλεβαν το σπίτι ανενόχλητοι.

Περιορισμένα περιστατικά ναι αλλά ο φόβος είναι απεριόριστος. Δεν θέλω να πω ότι οι ξένοι της Κυψέλης είναι και ληστές.

Πάντως εάν πάει κανείς στην πλατεία της Κυψέλης, δεν έχει χώρο να πατήσει. Στα δε παγκάκια κάθονται άνθρωποι ξένοι - πολύ φυσικό βέβαια πώς να περάσουν την ώρα τους - και παίζουν κάτι δικά τους χαρτιά και με χαρτάκια γεμίζει ο τόπος.

Βεβαίως οι Κυψελιώτες έχουν εκτοπιστεί, αυτό είναι μια πραγματικότητα, βεβαίως τους αγάπαμε τους ξένους αφού φύγαν από εκεί για έλθουν και να ζήσουν να δουλέψουν αλλά κάπως πρέπει να μοιραστούν οι χώροι.

Παίζαμε πεντόβολα ώρες ολόκληρες στα σκαλάκια του σπιτιού. Ητανε μια άλλη κατάσταση, την νοσταλγώ πάρα πολύ και δεν ξέρω αν αυτός είναι ο λόγος που δεν ακολούθησα την κόρη μου στο προάστιο ή απλά ο φόβος να προσαρμοστώ στο καινούριο.

Εγώ συνήθισα με τους ξένους, να ξυπνώ και να τους βλέπω. Έχω συναντήσει πολλούς μαύρους με καρότσια του σούπερ μάρκετ... έχει όμως κι έναν μόδιστρο πακιστανό η γειτονιά μου που δεν τον φτάνει κανείς στο διόρθωμα, Φαέθοντος βρίσκεται... και ανδρικά και γυναικεία.

Είναι περιοχή μετάβασης η Κυψέλη, όλοι σχεδόν έχουν ζήσει εδώ. Φιλόξενη περιοχή.

Μετάβασης, διότι κρίθηκε αυτομάτως επειδή ήταν προσιτή, δεν μπορούσαμε να πάμε στο Κολωνάκι.


Μακάρι να μην υπήρχε αυτό το θέμα της πείνας, μακάρι οι φυλές του κόσμου να ήταν ανακατωμένες, εδώ πια είναι ένα πρόβλημα πώς συντηρούνται αυτοί οι άνθρωποι.

Ευχαριστήθηκα πολύ σήμερα που ήμουν με τους Κυψελιώτες, πάρα πολύ».

======

Τα λόγια της Κικής Δημουλά στην εκδήλωση των Atenistas (κυρίως η αποστροφή για τα παγκάκια που είναι γεμάτα μετανάστες) συζητήθηκαν πολύ μετά την -πολύ χαλαρή απ' ό,τι φαίνεται- μεταφορά και δημοσιοποίησή τους στην Εφημερίδα των Συντακτών.

Όταν βάλαμε το θέμα στο LIFO.gr μου έκανε εντύπωση πως οι περισσότεροι σχολιαστές την υποστήριξαν, δίνοντας τις δικές τους (απαλλακτικές) ερμηνείες για το τι είπε και πώς το είπε.

Είναι γεγονός ότι αν αυτά που γράφει (όπως τα γράφει) η Εφημερίδα των Συντακτών τα είχε πει πχ. η Βούλα Παπαχρήστου ή ο Notis Sfakianakis οι περισσότεροι θα ήταν έξαλλοι, ενώ τώρα η ποιήτρια αντιμετωπίστηκε με συμπάθεια, έως και κατανόηση. 

Έχει όντως μία διαφορά: όχι επειδή μιλάμε για την σπουδαιότερη ποιήτριά μας, αλλά επειδή πρόκειται για μια 82χρονη γυναίκα που νιώθει πλέον φόβο (άσχετη η εθνικότητά του) στην περιοχή που ζει εδώ και δεκαετίες και που δεν βρίσκει κάπου να καθίσει ή να βγει βόλτα. Κι όταν μιλώ για την ηλικία της ΔΕΝ υπονοώ τις αηδίες που διάβασα απ' το πρωί, αλλά το ότι η ζωή των ανθρώπων της τρίτης ηλικίας σε μια αφιλόξενη πόλη είναι πολύ πιο δύσκολη, και συχνά τρομακτική, απ' ό,τι των νεότερων που με ευκολία κρίνουν. 

Τα προβλήματα εξαιτίας κάποιων ανθρώπων, Ελλήνων και μη, είναι υπαρκτά: ας μην απαιτούμε απ' τα δημόσια πρόσωπα να κρύβονται πίσω απ' το δάχτυλό τους και να υποκρίνονται, αλλά κι αυτά -κατά την ταπεινή μου γνώμη τουλάχιστον- ας προσέχουν τις διατυπώσεις για να μην παρερμηνεύονται. Η Χρυσή Αυγή περιμένει στη γωνία. Και, στη συγκεκριμένη περίπτωση, ήδη πανυγυρίζει για τις δηλώσεις της Δημουλά (!). 

Το πιο εύστοχο σχόλιο νομίζω το έγραψε ο ein steppenwolf: 

Οι άνθρωποι της γενιάς της Κικής Δημουλά δεν είχαν ακόμη μάθει να εκφράζονται με πολιτικά ορθό τρόπο. Ίσως θα ήταν καλύτερα αν η Άννα Δαμιανίδη [της Εφημερίδας των Συντακτών] είχε προσπεράσει τη λανθασμένη και αφελή άποψη της ποιήτριας. Τώρα όσοι τη φθονούν βρήκαν την ευκαιρία να βγάλουν πάνω της το άχτι που έκρυβαν μέσα τους.

Από την άλλη ο Αύγουστος Κορτώ:

Μια διευκρίνιση. Πολλά λέγονται και γράφονται κάθε τόσο αναφορικά με απρόσεχτες, ατυχείς - ή και απολύτως βλακώδεις - δηλώσεις αναγνωρισμένων, κοσμοαγάπητων ή/και θεσμικών πνευματικών δημιουργών. Και υπάρχουν πολλοί που λένε "Έλα μωρέ, ας μη δίνουμε τόση σημασία σε μια παραδρομή του λόγου, τόσο σπουδαίο έργο έχει αφήσει ο Τάδε και ο Δείνα". Ωστόσο, όταν έχεις ασκηθεί στον γραπτό λόγο (και δη στον ποιητικό, που είναι ο πλέον αφαιρετικός και ως εκ τούτου απαιτητικός κι 'επικίνδυνος'), όταν οι λέξεις που έχεις λειάνει και συνταιριάξει κατά τρόπο θαυμαστό έχουν τύχει τόσης προσοχής και ανάλυσης, είναι αδικαιολόγητο να μεταχειρίζεσαι τις ίδιες λέξεις με απρονοησία, επιπολαιότητα (ή και καραμπινάτη γαϊδουριά) σαν τον πρωτάρη που δεν ξέρει πώς να χειριστεί ένα πανίσχυρο όπλο.

Πάντως την αρχική μου παγωμάρα και την μεγάλη απογοήτευσή που ένιωσα όταν διάβασα για το συμβάν ακολούθησε μια κάποια ανακούφιση, όταν διάβασα τι πραγματικά είχε πει αλλά και τι απάντησε η Δημουλά σε όσα της καταλογίστηκαν.

Μιλώντας τηλεφωνικά στον Δημήτρη Παπαδημητριάδη του maga.gr εξήγησε τη θέση της (αφήνοντας απέξω οποιαδήποτε αναφορά στην έννοια παγκάκι, πάντως).

Φωτογραφία: Φώτης Βαλλάτος / LIFO 

  

Μερικά μικρά αποσπάσματα από τη συνέντευξη (όλη είναι στο maga.gr)

   

"Δεν θα κάνω δήλωση να πείσω ότι δεν αποκάλεσα όλους τους κλέφτες δολοφόνους. Είπα μια περίπτωση που συνέβη μέσα στην οικογένειά μου και χρειάστηκε να φτάσουμε στο νοσοκομείο και εννοούσα πόσο τρόμο μου δημιουργεί αυτό το πράγμα."

"Δεν μπορώ εγώ να απολογηθώ για ό,τι συμβαίνει. Δεν είπα ότι βγήκα στην πόρτα μου και άκουσα ουρλιαχτά από μια γυναίκα που της είχαν αρπάξει τον σταυρό από τον λαιμό της. Είπα ότι η αδελφή μου ετών 70 και ο άντρας της ετών 75 δέχτηκαν επίθεση. Τους χτύπησε την πόρτα κάποιος, του άνοιξαν, μπήκαν δύο μέσα, τους φίμωσαν το στόμα, τους έκλεισαν στο μπάνιο και επί δυόμισυ ώρες ανενόχλητοι δεν άφησαν τίποτα. Ξάφρισαν όλο το σπίτι. Κατέθεσαν στην αστυνομία, ήρθαν οι αστυνομικοί και πήραν αποτυπώματα και φυσικά δεν έγινε τίποτα. Και τη δεύτερη φορά, ένας έξω από την πόρτα της αδελφής μου, επειδή δεν του έδωσε το κλειδί να μπει μέσα στο σπίτι της, την χτύπησε και πήγαμε στο νοσοκομείο."

"Μπήκα στον στόχο. Αρχίζω να αισθάνομαι ότι πρέπει να μεταναστεύσω σε άλλη χώρα. Μάλλον δεν με θέλει η Ελλάς εδώ πέρα, έτσι φαίνεται. Εγώ δεν έχω καμία σχέση με αυτές τις διαφορές των φυλών. Οι Πακιστανοί που βρίσκονται τουλάχιστον στα φανάρια θα μπορούσαν να έρθουν μάρτυρες υπερασπίσεώς μου. Λυπάμαι πάρα πολύ τους ανθρώπους που υποφέρουν. Δεν είμαι υποχρεωμένη, ως μη ρατσίστρια, να λυπάμαι και τους φονιάδες όμως. Δεν είμαι. Δεν έψεξα κανέναν, δεν κατηγόρησα κανέναν, δεν αντεπιτέθηκα σε αυτούς που μου επιτέθηκαν. Με συγχωρείτε που θυμώνω. Το λάθος μου είναι ότι πήγα σε αυτή την ιστορία της Κυψέλης. Τελικά πρέπει κανείς να κάθεται μέσα στο σπίτι του και να μην ομιλεί."

"Να ήξεραν από μέσα τους πόσο είμαι με το μέρος των μεταναστών. Να το ήξεραν μόνο. Είναι τρομακτική η κατάσταση. Η υποκρισία του ανθρώπου είναι άλλο πράγμα. Άλλο είναι η επίδειξη συμπόνοιας για τους αδυνάτους με αυτόν τον τρόπο. Πρόκειται για ό,τι πιο ψεύτικο υπάρχει."

 "Τη Χρυσή Αυγή θα ήθελα να τη σκοτώσω γιατί σκοτώνει αυτούς τους ανθρώπους. Ειλικρινά σας λέω με πιάνει ρίγος που τη βλέπω. Εκεί ναι, θα μπορούσα να τους πυροβολήσω που επιτίθενται σε φτωχούς κακομοίρηδες. Άκουσα για το επιλεκτικό συσσίτιο. Μου σηκώθηκε η τρίχα. Και λένε ότι είμαι εγώ ρατσίστρια;"

79

ΚΙΝΗΣΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

20 σχόλια
ΠΟΛΛΗ λύπη! Έλεος πια μ αυτό το πολύς-πολύ-πολλή. Στο δημοτικό το μάθαμε, και οι δημοσιογράφοι σε όλοι την Ελλάδα αρνούνται να το μάθουν. Το ξέρω ότι το σχόλιό μου είναι εκτός, αλλά δεν υπάρχει σελίδα, εφημερίδα, κανάλι που να το κάνει σωστά. Αυτό και το "γλείφω".
θυμάται κανείς την Κα.Δαμιανίδη πριν τρία τέσσερα χρόνια στους πρωταγώνιστες να συμμετέχειστην εκπομπή που είχε ως θέμα την κατάσταση του κέντρου και τους μετανάστες; Μήπως τη θυμάται κανείς να δίνει συνέντευξη από το διαμερισμά της στη Σατωβριάνδου και να λέει πως αισθάνετε όμηρος γιατί μετά τις 20:00 το βράδυ δεν τολμάει να βγει; όπως επίσης και πως δεν μπορούσε να καλέσει σπίτι της τους συνεργάτες της από την ευρωπαική ένωση; Στην ίδια εκπομπή δε, δικηγόρος που στεγάζει το γραφείο του στο ίδιο κτήριο έλεγε πως αν τύχει και κάτσει μετά τις 20:00 στο γραφείο του δεν φεύγει αλλά κοιμάται εκεί. Τα μηνύματα της Κυρίας Δαμιανίδη σε εκείνη την εκπομπή προφανός ηταν διαφορετικά και πολύ αγνά και σίγουρα καθόλου τροφή γι΄αυτούς που θα ήθελαν να κάνουν κακή χρήση τους. από χτες ψάχνω να βρω το λινκ εκείνης της εκπομπής.
Οι εποχες ειναι "περιεργες" και η παρουσια & αποδοχη της Χ.Α απο ενα σημαντικο μερος του πληθυσμου ,δημιουργει νευρικοτητα ,απορια και εγρηγορση .Εχει οδηγησει πολλες φορες σε ακραιες αντιδρασεις απο την πλευρα των αντ-ρατσιστων(στους οποιους ανηκω και εγω ) χαρακτηριζοντας λογια η κρισεις ανθρωπων ως αντιδραστικα, που απλα περιγραφουν μια πραγματικοτητα. Η Δημουλα στη περιπτωση αυτη,δεν ειναι παρα μια ηλικιωμενη κυρια που αισθανεται αδυναμη και ανασφαλης.Δεν νομιζω ,οτι μιλησε ο "πνευματικος ανθρωπος" ,παρα το ενστικτο του γερασμενου και ανημπορου ανθρωπου.... Ας ειμαστε λιγο πιο ψυχραιμοι !
Ειλικρινά τώρα, αυτό που γράφει πιστεύεις πως σε τιμά; Δηλαδή όποιος δεν συμφωνεί με την άποψή μας έχει το ακαταλόγιστο; Η Δημουλά έχει πάθει μαλάκυνση επειδή είπε κάτι με το οποίο διαφωνείς; Ήμαρτον!
Έχω ζήσει στην Κυψέλη αρκετά χρόνια και ήδη η αλλαγή από το 2005 έως το 2011, οπότε και μετακόμισε ο φίλος μου, ήταν δραματική. Δεν κατηγορώ τους μετανάστες αλλά δεν κατηγορώ και τους ανθρώπους που φοβούνται. Πριν βιαστούμε να κρίνουμε και να κατακρίνουμε ας σκεφτούμε πως αυτή η γυναίκα εξακολουθεί να μένει στην Κυψέλη. Θεωρώ πως και μόνο αυτό είναι μια ελάχιστη απόδειξη ότι δεν γίνεται να είναι και τόσο ρατσίστρια. Εγώ προσωπικά σιχαίνομαι περισσότερο όλους αυτούς τους βαθιά ευαίσθητους στο θέμα της μετανάστευσης που μένουν απλά στα λόγια συμπαράστασης, κλεισμένοι στη ασφάλεια του σπιτιού τους στα Βόρεια προάστια.
Με συγχωρείτε, αλλά αυτό δεν είναι απλά "χαλαρή μεταφορά" εκ μέρους της εφημερίδας. Είναι ο ορισμός του κιτρινισμού και της διαστρέβλωσης.Αλλά δεν πειράζει, ο σκοπός επετεύχθη, ο ντόρος έγινε, τα φύλλα πουλήθηκαν. Άριστοι επαγγελματίες, keep up the day job.
Τα απομαγνητοφωνημένα λόγια της κ. Δημουλά έχουν διαφορετική χροιά απ΄ότι αναφέρθηκε στο αρχικό δημοσίευμα και η δημοσιογράφος καλό θα ήταν να απαντήσει για την παρανόηση. Είναι τα λόγια ενός συνηθισμένου ανθρώπου, με τις προκαταλήψεις του από τη μια για τους ξένους/καινούριους που καταλαμβάνουν το δικό του χώρο και το φόβο να μην του κολλήσουν τη ρετσινιά του ρατσιστή απ' την άλλη. Κανονικά, θα περνούσαν απαρατήρητα ως κοινοτυπίες που ακούμε συνεχώς γύρω μας. Όχι ακριβώς ό,τι θα περίμενες από "τη μεγαλύτερη ποιήτρια στην Ελλάδα", αλλά καμία σχέση με το κράξιμο που κάναμε εδώ χθες. Όχι ότι έχει σημασία, αλλά θα περίμενα από έναν πνευματικό άνθρωπο να δώσει μια ζωντανή εικόνα για τα προβλήματα, την υποβάθμιση, την εγκληματικότητα, τη φτώχια, αλλά και μια ζωντανή εικόνα για τα θετικα, τη ζωντάνια, την πολυχρωμία, τις πρωτοβουλίες των κατοίκων. Να προτείνει ακόμη και λύσεις, να ζητήσει απ' τους ανθρώπους να έρθουν πιο κοντά, να αντιμετωπίσουν μαζί τα προβλήματα, και να απαιτήσει να εκπληρώσει και το κράτος τις υποχρεώσεις του. Εντάξει, δεν έγραψα εγώ την ομιλία της Δημουλά και σε τελική ανάλυση σκασίλα της για τη γνώμη μου, απλά λέω τι θα θεωρούσα ενδιαφέρον εγώ.
Εμενα παλι δεν μου φανηκαν "καπως" οσα ειπε η Δημουλα.. Αυτα εζησε, αυτα αισθανεται και αυτα λεει. Που ειναι δηλαδη το κακο?! Γιατι πρεπει να προσεχει τι λεει γιατι απο πισω καραδοκει η ΧΑ? Δεν ειναι θεμα της Δημουλα αυτο αλλα ειναι θεμα πρωτιστως της πολιτειας και τι κανει η πολιτεια για την ΧΑ και τον ρατσισμο. Περιμενουμε ολοι σαν τα ορνια το τι θα πει καθε δημοσιο ή μη προσωπο για να του προσαψουμε χαρακτηρισμους!
Η Χρυσή Αυγή είναι ένα καρκίνωμα. Χρόνια τώρα περιφέρει τη σαπίλα της ανάμεσά μας. Όταν τα πράγματα πήγαιναν καλά (έστω και φαινομενικά) δεν πολυδίναμε σημασία, κάποιοι γραφικοί ξενοφοβικοί αγράμματοι δεν μπορούσαν να μας απειλήσουν. Τώρα, ξαφνικά, το καρκίνωμα βγήκε στην επιφάνεια. Τροφοδοτήθηκε από το δημόσιο ταμείο (από εκεί δεν ξέρανε να κόψουν, οι συντάξεις τους μαράνανε), οχυρώθηκε πίσω από τη βουλευτική ασυλία, και έχει βαλθεί να αμαυρώσει ό,τι ακουμπά. Τι όμορφα να μπορούσαμε να τους αγνοήσουμε. Αλλά δεν γίνεται. Στην αρχή μπήκαν στη Βουλή. Ακολούθησαν σχολεία και νοσοκομεία. Τώρα πάνε να μας αρπάξουν και την ποίηση. Οι δειλοί, οι τραμπούκοι, οι σκοταδιστές, αφήσαν τα λαγούμια τους και έχουν ξεχυθεί στο φως βρωμίζοντας τους δρόμους μας, τα λόγια μας, τις σκέψεις μας. Αλλά θα γυρίσει ο τροχός και θα ξαναχωθήτε στους υπονόμους απ' όπου βγήκατε και τότε θ' αναπνεύσουμε ελεύθερα.
Εξίσου ρατσιστικό ειναι το να σπεύδεις να αποδώσεις το ταμπελάκι του ρατσιστή σε όποιον διατυπώνει το φόβο του ή έστω τις φοβίες που απέκτησε λόγω βιωμάτων ή και λόγω περασμένης ηλικίας. Στο τέλος θα πρέπει να απαντάμε όλοι όπως οι διαγωνιζόμενες στα καλλιστεία: Θέλω Παγκόσμια Ειρήνη και Αγάπη (ουπς! μήπως ήταν και αυτο κάπως... σεξιστικό;!)
χχαχαχαααχαχαχ , fun never stops, δεν θα πεθανει ποτε η ορεξη του ελληναρα για επιπολαια σχολια και επιφανειακη κριτικη επι δικαιων και αδικων απο την βολεψη της καρεκλας και του γραφειου του . Πιο πανω ενας auguste corteau μας πληροφορει οτι δεν γινεται οι πνευματικοι ανθρωποι και ποσο μαλλον οι ποιητες του τοπου να μην μιλανε πιο "χυμα" γιατι δεν συναδει με το υφος και το κυρος τους. Μαλλον θα του διαφευγει η ταινια Amadeus ,που μεταξυ αλλων δειχνει εναν απο τους 3 καλυτερους μουσικους ολων των εποχων σε πιο “αναλαφρες” στιγμες περα απο το εργο του αυτο καθε αυτο,δειχνοντας οτι ενας ανθρωπος , τοσο φτασμενος μπορει και ειναι απολυτα λογικο και ανθρωπινο να μην ειναι παντα in character, και να μην ενδιαφερεται για το αν θα βρεθει ενας auguste να απομονωσει εκφρασεις και να τις σκαναρει με υφος αυστηρου κριτη , και μαλιστα ο φιλος το παει ακομα παραπερα και το συγκρινει με την συγγραφη ποιηματος.Μαλλον θα του διαφευγει επισης του φιλου οτι ενα ποιημα μπορει να παρει μηνες για να γραφτει , ενω μια δηλωση μολις μερικα λεπτα , χωρις ιδιαιτερη σκεψη. Οσον αφορα την δηλωση , η κυρια ειναι 80 κατι χρονων ηλικιωμενη , σε μια απο τις πλεον ζορικες συνοικιες της αθηνας , με τα εξης facts :1)περισσοτερους κατοικους απο οσους αντεχει2)αυξημενη εγκληματικοτητα που προερχεται κυριως απο αλλοδαπους(δεν ξερω ποια ειναι η politically correct λεξη για να μην χτυπησει ο compiler –auguste , αλλα δν δινω δεκαρα)3)ηλικιωμενους ανθρωπους που ειναι εντελως ευαλωτοι ,απο εκει και περα κανεις μας δεν ξερει(μαλλον ουτε ο auguste) τι μπορει να εχει κανει η κυρια δημουλα για τους μεταναστες, αν δινει χρηματα στα φαναρια η σε γειτονες της ξενους, αν δινει φαγητο , ρουχα η οποια αλλη βοηθεια κρινει αυτη, μπορει να μην κανει τπτ απο ολα αυτα μπορει και πολυ περισσοτερα, μπορει εκεινη την στιγμη που εκανε την δηλωση να εφερε στο μυαλο της τους ανθρωπους της που επεσαν θυματα βιας, και σε μια εντελως ανθρωπινη και αυθορμητη σκεψη να εκανε την συνδεση (λογικη σε μεγαλο βαθμο) με τους μεταναστες και την εγκληματικοτητα. Μπορουμε να μιλαμε για ωρες για την ατομικη ευθυνη του αλλοδαπου στο εγκλημα, καθως προκειται για ανθρωπους φτωχοτατους ,με τεραστιες αναγκες , σκληρα βιωματα και δραματικο background , ωστοσο αυτα δεν μπορουν να γραφτουν σε μια απλη δηλωση , Bottom line λοιπον, μου προκαλουν εμετο ανθρωποι που ενω υπαρχουν τοοοσες παραμετροι σε ενα ζητημα , και τοσες ερμηνειες και Αν σε μια δηλωση καποιου, επιλεγουν τον ευκολοτατο δρομο του αφορισμου και της απλουστευμενης κριτικης του κωλου ,και δυστυχως to net ειναι γεματο τετοιους.
Δεν στέκει και πολύ το σχόλιό σας. Ας πούμε το έγραψε ο ίδιος ο Δημοκίδης ότι εδώ τουλάχιστον τα σχόλια (παρα)ήταν θετικά. Αν αναφέρεστε στα social media, εγω δεν το βλέπω απαραίτητα ως "ψάχνω ευκαιρία να κράξω". Το βρίσκω υγιειής αντίδραση. Γιατί αν είχε πεί όσα νομίζαμε και με αυτό το ύφος, γιατί να μην αντιδράσουμε; Αρκετά δεν το βουλώσαμε; Μη τα ξαναλέμε. Έχουμε άνοδο νεοναζισμού. Αν υπάρχει αντίδραση στην ξενοφοβία ακόμα και όταν εκφράζεται από σπουδαία πρόσωπο, είναι ελπιδοφόρο. Δείχνει ότι ο κόσμος δεν μασάει. Αλλά εγω έχω άλλη εικόνα, ειδικά για τον λογοτεχνικό κόσμο, όταν δεν είχαμε την πληροφόρηση που έχουμε τώρα. Πέρα από τον Κορτώ, εγω κάλυψη είδα. Στεγνή. Και όλοι πάταγαν στην ηλικία της. Αλήθεια. Πόσο ασέβεια είναι για να την προστατέψεις να την παρουσιάζεις ως γεροξεκούτα. Της στερείς σεβασμό δεν της προσθέτεις. Τουλάχιστον όσοι διαφώνησαν την αντιμετώπισαν όπως έπρεπε. Ως ίση. Ως σκεπτόμενη και υπεύθυνη για αυτά που λέει. Οι άλλοι θα μας την έβγαζαν και "φυτό".
Ενδιαφέροντα σχόλια.Θα ήθελα επίσης να πω ότι εντυπωσιάστηκα από το πόσοι γνωρίζουν την Κική Δημουλά και το ποιητικό της έργο. Παιδιά,ειλικρινά μπράβο που διαβάζετε ποίηση. Εγώ λίγο Ρίτσο και Καβάφη είχα διαβάσει από τους νεότερους και πάλι δύσκολοι να τους καταλάβεις. Αναρωτιέμαι δε μήπως κάνουν κάποιο ποίημά της στο σχολείο ή αν όντως το επίπεδο των σχολιαστών είναι τόσο υψηλό. Εγώ πραγματικά, μόνο το όνομά της είχα ακούσει.. Μπράβο
Πόση κούραση πλέον με αυτό τον δήθεν ανθρωπιστικό δονκιχωτισμό. Περιμένει η κάθε Δαμιανίδη στη γωνία για να ακουστεί το όνομά της με τέτοιους κιτρινισμούς και να λάβει τα εύσημα από τους υπόλοιπους μπάτσους σκέψης και διατύπωσης.Να τη χαίρονται οι συνάδελφοί της και η εφημερίδα στην οποία γράφει.
Πες τα! Αντί να κάνουν κάτι ουσιαστικό για τους μετανάστες, απλά ψάχνουν τρόπους για να τους εκμεταλευτούν για να χτυπήσουν αυτούς που αντιλαμβάνονται ως πολιτικούς τους αντιπάλους...
Τουλαχιστον τωρα τα πραγματα ειναι πιο ξεκαθαρα απ αυτα που ακουγαμε το πρωι "Μας εχουν παρει τα παγκακια οι ξενοι" και τετοια. Αυτα που ειπε η Δημουλα-και που πολλοι, πολυ σωστα επισημαιναν- ειναι τα ιδια -πανω,κατω- πραγματα που θα ελεγε μια κυρια της ηλικιας της. Μα γιατι ομως κανουμε τοσο θορυβο για αυτα? Το θεμα με τους πολλους ξενους στη Κυψελη υπαρχει -αν και το χουμε συνηθισει(ανθρωποι ειναι κι αυτοι που ψαχνουν ενα "φως στο τουνελ". Προβλημα με την εγκληματικοτητα υπαρχει- αν και δε φταινε μονο οι ξενοι. Ζουμε σε μια Κυψελη που ολα αλλαζουν, το οτι το χουμε συνηθισει δε σημαινει πως ειναι απαραιτητα καλο. Εμενα προσωπικα δεν με ξαφνιασε καθολου αυτη η δηλωση-ειληκρινης και αληθεινη ηταν. Γιατι αυτος ο σαλος λοιπον? Μηπως μ'αυτη της τη δηλωση εγινε λιγοτερο καλη ποιητρια? Η μηπως τολμησε να πει αυτα που ο μεσος Κυψελιωτης σκεφτεται αλλα δε τα λεει δυνατα για να μη τον πουν ρατσιστη? Τελικα ποιο ακριβως ειναι το προβλημα?
[Περί Κικής Δημουλά (She faces the music)](http://bit.ly/ZFkAn1):> Η Αριστερά αντιδρά σπασμωδικά έναντι οποιουδήποτε δεν είναι «δικός της»: η Κική Δημουλά δεν είναι δική της. Και γι’ αυτό επικρίνεται ακόμα και η ποίησή της ως «μικροαστική» και «ναρκισσιστική»: ο Ζντάνοφ, ο Μπέρια, όλη η σταλινική ομάδα της λογοκρισίας βρίσκονται στο κύτταρο της ελληνικής Αριστεράς και τροφοδοτούν την επιθετικότητά της. Επαινείται ακόμα η στρατευμένη λογοτεχνία, εκείνη των ψευτο-λόγιων χωρικών που εξυμνούν το χώμα, το αίμα και τον ιδρώτα του λαού. Η Κική Δημουλά δεν είναι ούτε από αυτούς.
@ein StepenwolfΠάλι η αριστερά φταίει;Πάντως με την κα Δημουλά να λέει ότι λέει από τη μία και με την κα Αλ Σάλεχ (την οποία εκτιμάτε) να λέει ότι λέει (άλλες στιγμές) είναι δύσκολο να μην μπερδευτεί το πράγμα λίγο..! Άλλωστε οι λέξεις πλέον έχουν χάσει το νόημά τους (σημεία των καρών και της γεικότερης κρίσης)!
Για να δω τωρα τους σχολιαστες που εσπευσαν να την κατακεραυνωσουν, να σχολιασουν το εργο της, την ηλικια της, τη θεση της στην Ακαδημια κλπ κλπ.Καλως η κακως πλεον ισχυει σε υπερθετικο βαθμο η λογικη του "δεν πιστευω τιποτα απ'οσα ακουω και τα μισα απ'οσα βλεπω", γι αυτο θα παραμεινω επιφυλλακτικος και για το ορθον της απομαγνητοφωνησης!Εκπληκτικο το επιπεδο της δημοσιογραφιας μας. Πρεπει να κανεις το δικο σου ρεπορταζ για να μαθεις την αληθεια.
Δε μπορώ να πώ οτι δέ το περίμενα. Έκανε μπαμ βασικά.Kική Δημουλά: "Δεν αντέχω τους μετανάστες στην Κυψέλη, πιάνουν όλα τα παγκάκια!" (συρραφή λέξεων απο εφημερίδα των συντακτών)Kική Δημουλά: "Μην ξεχνάμε πως οι ξένοι που βρέθηκαν εδώ ήταν λόγω της φτώχειας των χωρών εκείνων. Ηλθαν να ζήσουν εδώ πέρα. Bεβαίως τους αγάπαμε τους ξένους, αφού φύγαν από εκεί για έλθουν και να ζήσουν να δουλέψουν. Είναι περιοχή μετάβασης η Κυψέλη, όλοι σχεδόν έχουν ζήσει εδώ. Φιλόξενη περιοχή." (συρραφή φράσεων απο εμένα.)Να χαίρονται τη δημοσιογραφία τους.
και μια λεξη της μοδας στο twitter που δεν την εχω χρησιμοποιησει: ψοφο σε αυτη τη τοσο κακη δημοσιογραφια. σχεδον γκαιμπελισμος.μπραβο κ. ανυπαρκτη εδωσες μια φοβερη πασα στην ΧΑ. Ουτε στο γραφειο τυπου της να δουλευε.
Τρέχουν οι εξελίξεις. Τα Νέα που έχουν μαγνητοφωνημένη (όπως λένε) την ομιλία της Δημουλά την δημοσιεύουν κατά λέξη. Ομολογουμένως (αν και με μπερδεύει σε σημεία) βγαίνει μια πολύ διαφορετική εικόνα από αυτή που μετέφερε το άρθρο της κ. Δαμιανίδη. Θα κάνω μια αυτοκριτική (όχι όπως την εννοεί ο Βενιζέλος) γιατί νιώθω ηλίθιος και μπερδεμένος και θα ζητήσω συγνώμη για ό,τι έγραψα σήμερα στο lifo.gr από τους υπόλοιπους χρήστες. Νομίζω πως σε ένα μεγάλο βαθμό ό,τι έγραψα είναι άτοπο.Δεν ξέρω αν θα μάθουμε ποιά είναι η αλήθεια (μάλλον στη μέση;), εγω το μάθημά μου το πήρα. Θα περιμένω αρκετή ώρα μέχρι να σχολιάσω σοβαρά θέματα και θα κρατάω μικρό καλάθι.
Η απομαγνητοφωνημενη γνησια ομιλια http://www.tanea.gr/news/greece/article/5016105/ti-akribws-eipe-h-kikh-dhmoyla-gia-thn-kypselh-kai-toys-metanastes/η εφημεριδα των συντακτων εχει καποιο talking να κανει. το αρθρο εχει απομονωσει για λογους εντυπωσιασμου μια φραση μεσα σε χιλιαδες αλλες.ντροπη.