TIME: Ο αγωγός East Med θα μειώσει την ενεργειακή εξάρτηση από τη Ρωσία

TIME: Ο αγωγός East Med θα μειώσει την ενεργειακή εξάρτηση από τη Ρωσία Facebook Twitter
1

Διακρατική συμφωνία για τον ενεργειακό αγωγό Eastern Mediterranean (EastMed) θα υπογραφεί στις αρχές του νέου έτους από την Ελλάδα, το Ισραήλ και την Κύπρο, σύμφωνα με δημοσίευμα του περιοδικού TIME που επικαλείται κυβερνητικές πηγές.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η συμφωνία θα υπογραφεί στις 2 Ιανουαρίου από τον Έλληνα πρωθυπουργό, τον πρόεδρο της Κύπρου, Νίκο Αναστασιάδη και τον Ισραηλινό πρωθυπουργό, Μπενιαμίν Νετανιάχου.

Ο διασυνδετήριος αγωγός φυσικού αερίου θα διατρέχει τη Μεσόγειο, από το Ισραήλ έως την Κρήτη κι έπειτα την ηπειρωτική Ελλάδα έως την Ιταλία, μεταφέροντας αέριο από τα κοιτάσματα της ανατολικής Μεσογείου στην Ευρώπη μέσω Ελλάδας.

Όπως τόνισαν πηγές από το γραφείο του πρωθυπουργού, η συμφωνία θα οριστικοποιηθεί με υπογραφή της Ιταλίας σε δεύτερο χρόνο. Τον περασμένο Μάιο, ο Ιταλός πρωθυπουργός Τζουζέπε Κόντε είχε αντιτεθεί στο αγωγό φυσικού αερίου Poseidon - που αποτελεί το τελευταίο τμήμα του αγωγού που θα συνδέει την Ελλάδα με την Ιταλία.

Ελλάδα, Κύπρος και Ισραήλ έχουν ήδη υπογράψει μία συμφωνία, νωρίτερα εντός 2019, για τον αγωγό 1.900 χιλιομέτρων παρουσία του Αμερικανού υπουργού Εξωτερικών, Μάικ Πομπέο.

Όπως αναφέρει το TIME, «οι τρεις χώρες συνασπίζονται σε κοινό μέτωπο ενάντια στην πρόσφατη συμφωνία της Τουρκίας με την κυβέρνηση της Τρίπολης, για την οριοθέτηση των θαλάσσιων συνόρων μεταξύ των δύο χωρών της Μεσογείου. Η συμφωνία θεωρείται ως ένας τρόπος πίεσης εκ μέρους της Τουρκίας για μερίδιο στους θαλάσσιους πόρους της ανατολικής Μεσογείου, ακόμη κι αυτό σημαίνει πως καταπατά το χώρο άλλων χωρών».

Ο αγωγός EastMed αναμένεται να ικανοποιεί περίπου το 10% των αναγκών σε φυσικό αέριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μειώνοντας την ενεργειακή εξάρτηση από τη Ρωσία.

Διεθνή
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ντρέπομαι να οδηγώ αυτό το αυτοκίνητο»: Οι οδηγοί Tesla «αδειάζουν» τον Ελον Μασ

Διεθνή / «Ντρέπομαι να οδηγώ αυτό το αυτοκίνητο»: Οι οδηγοί Tesla «αδειάζουν» τον Ελον Μασκ

Η Tesla κάποτε ήταν η αγαπημένη μάρκα των προοδευτικών στις ΗΠΑ, αλλά η στροφή του ιδιοκτήτη της στον Τραμπισμο έχει εξοργίσει πολλούς από τους πελάτες της εταιρείας ηλεκτρικών αυτοκινήτων
LIFO NEWSROOM
Ο αγοραστής του έργου τέχνης με την μπανάνα στον τοίχο, την έφαγε

Πολιτισμός / Ο αγοραστής του έργου τέχνης με την μπανάνα στον τοίχο, την έφαγε

Είχε αγοράσει το έργο για 6,2 εκατ. ευρώ - Η μπανάνα είχε αγοραστεί για λιγότερο από ένα δολάριο από έναν πάγκο με φρούτα στο Μανχάταν - Ο αγοραστής δεσμεύθηκε να αγοράσει 100.000 μπανάνες και να τις μοιράσει στον κόσμο
LIFO NEWSROOM
Ισπανία: Άδεια μετ' αποδοχών λόγω καιρού, μετά τις φονικές πλημμύρες

Διεθνή / Κλιματική αλλαγή: Πότε θα παίρνουν την άδεια μετ' αποδοχών οι Ισπανοί

Η κυβέρνηση ενέκρινε διάταξη που προβλέπει έως και τέσσερις ημέρες «κλιματική άδεια μετ' αποδοχών», ώστε οι εργαζόμενοι να μπορούν να μην ταξιδεύουν, κατά τη διάρκεια έκτακτων καιρικών συνθηκών
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια
Θέτω την απορία μου και συγνώμη εάν είναι κάπως αφελής. Πιστεύω όμως ότι είναι εύλογη και είναι η εξής:Όταν με το καλό (αν) καταφέρουμε να εξορύξουμε υδρογονάνθρακες (φυσικό αέριο και πετρέλαιο) από τα δικά μας εδάφη (χορικά ύδατα), που όπως υποστηρίζεται τόσο έντονα τα τελευταία χρόνια ότι υπάρχουν, τότε αυτός ο αγωγός εμάς σε τι ακριβώς θα μας εξυπηρετεί;; Ο αγωγός σχεδιάστηκε για να εξυπηρετεί το Κυπριακό κοίτασμα, το Αιγυπτιακό και το Ισραηλινό για μεταφορά τους προς την Ευρώπη. (Αναγκαστική συμφωνία εκ μέρους της Κύπρου ώστε να απαλλαγεί ή «προστατευτεί» από τον Τούρκικο βραχνά - που δεν το βλέπω...). Όταν εξορυχτεί το Ελληνικό κοίτασμα, τότε ποιος ο λόγος του συγκεκριμένου αγωγού να εξυπηρετεί τα κοιτάσματα της Αιγύπτου και του Ισραήλ (και της Κύπρου) εφόσον τότε θα θεωρούνται ανταγωνιστικά έναντι των δικών μας κοιτασμάτων;Και αν, όπως προφανέστατα - και λογικά θα ισχύσει, ο αγωγός αυτός χρησιμοποιηθεί και για την μεταφορά και των δικών μας κοιτασμάτων, η διαμόρφωση της ενιαίας οικονομικής συμφωνίας μεταξύ των κρατών που χρησιμοποιούν τον αγωγό ποια θα είναι;;Γιατί από τώρα διαισθάνομαι ότι θα είμαστε πάλι οι (φτωχομπινεδιάρηδες) «ριγμένοι»/αδικημένοι της κατάστασης με μηδαμινά ποσοστά κερδών...!σ.σ.: Είναι κατανοητό πως εάν οι συνθήκες ήταν ευνοϊκότερα θετικές για Ελλάδα και Κύπρο (Ελλάδα μη χρεοκοπημένη και Κύπρος μη πολεμικά διαιρεμένη) και ο αγωγός αυτός ξεκινούσε από την Κύπρο και μέσω Ελλάδας πόσο διαφορετικό θα ήταν το όφελος μας...είναι πολύ διαφορετικά όταν υπάρχει το χαρακτηριστικό, αν όχι του μονοπωλιακού, οπωσδήποτε του ολιγοπωλιακού χαρακτήρα (Κύπρος & Ελλάδα - που εννοείται πως θα συνεννοηθούμε πολύ καλύτερα μεταξύ μας), παρά τέσσερα κράτη διαφορετικών εκ διαμέτρου νοοτροπιών μεταξύ τους (Ελλάδα [μαζί με την Κύπρο] - Αίγυπτος - Ισραήλ), εκ των οποίων τα δύο (Αίγυπτος και Ισραήλ) δεν χαρίζονται με τίποτα!.....σημειωτέον πως η Κύπρος συνεχίζει να είναι μια πολύ σοβαρά «λαβωμένη» χώρα, διαιρεμένη στα δύο, με το πρόβλημα αυτό να μην φαίνεται πως πρόκειται να λυθεί. Ειδικότερα μετά την εκμετάλλευση των υδρογονανθράκων της, που η Τουρκία διακαώς και λυσσασμένα δεν επιθυμεί!Ας όψεται η ανάγκη του βραχνά και μεγάλου μπελά της ευρύτερης περιοχής που λέγεται Τουρκία (που στο φινάλε τη ζημιά, πάλι μας της κάνει)!...Πολύ το φοβάμαι πως αντί για υδρογονάνθρακες εξάγαμε νερό, ουσιαστικότερο και μεγαλύτερο κέρδος θα είχαμε!...Ας κρατάμε μικρό καλάθι, για να μη πω, ΚΑΝΕΝΑ ΚΑΛΑΘΙ!...