Είναι σωστό να «ξαπλώνουμε» το κάθισμά μας στο αεροπλάνο; Ένα βίντεο γίνεται viral και αναζωπυρώνει το ζήτημα

Είναι σωστό να «ξαπλώνουμε» το κάθισμά μας στο αεροπλάνο; Ένα βίντεο γίνεται viral και αναζωπυρώνει το ζήτημα Facebook Twitter
Ο μόνος τρόπος να σταματήσουν αυτές οι διενέξεις εν πτήσει είναι να κατοχυρωθεί ένας μίνιμουμ χώρος για κάθε θέση».
4

Ένα βίντεο διάρκειας 30 δευτερολέπτων που τραβήχτηκε πριν από λίγες μέρες κατά τη διάρκεια πτήσης εσωτερικού στις ΗΠΑ και κατόπιν ανέβηκε στο Twitter, έγινε αστραπιαία σχεδόν viral, αναζωπυρώνοντας μια «αρχαία» διαμάχη: Είναι σωστό να «ξαπλώνουμε» την θέση μας στο αεροπλάνο, εγκλωβίζοντας το άτομο που κάθεται ακριβώς από πίσω και στερώντας του τον όλο και πιο περιορισμένο χώρο που παρέχουν οι αεροπορικές εταιρείες στους «πληβείους» της οικονομικής θέσης;

Στο βίντεο, απεικονίζεται ένας επιβάτης που κάθεται σε μια από αυτές τις τελευταίες θέσεις που δεν μπορούν να πάνε πίσω, να γρονθοκοπεί την «ξαπλωμένη» θέση της γυναίκας μπροστά του. Η εν λόγω γυναίκα, που τράβηξε και το βίντεο, ονομάζεται Γουέντι Γουίλιαμς και έγραψε στην ανάρτησή της στο Twitter: «Επέστρεφα από ένα συνέδριο εκπαιδευτικών. Ο άντρας που καθόταν πίσω μου στο αεροπλάνο μου ζήτησε με απότομο τρόπο να σηκώσω τη θέση μου για να φάει το γεύμα του. Το έκανα. Αργότερα, όταν είχε τελειώσει, την έριξα ξανά πίσω για να κοιμηθώ. Τότε ήταν που άρχισε να την κοπανάει με όλη του τη δύναμη...».

Μετά την δημοσιοποίηση του βίντεο, οι αντιδράσεις υπήρξαν καταιγιστικές και σχεδόν ισότιμα μοιρασμένες όσον αφορά στο ποιος έχει δίκιο τελικά σε μια τέτοια περίσταση.


Μετά την δημοσιοποίηση του βίντεο, οι αντιδράσεις υπήρξαν καταιγιστικές και σχεδόν ισότιμα μοιρασμένες όσον αφορά στο ποιος έχει δίκιο τελικά σε μια τέτοια περίσταση.

«Η κυρία είναι αναίσθητη και έχει εντελώς άδικο. Δεν έχει νόημα καμία συζήτηση».

«Αν δεν έπρεπε να γέρνουμε προς τα πίσω την πλάτη του καθίσματος, δεν θα υπήρχε αυτό το κουμπάκι στον βραχίονα της θέσης που σου το επιτρέπει».

«Οι άνθρωποι που πλαγιάζουν το κάθισμά τους στα αεροπλάνα ενώ βρίσκονται άνθρωποι από πίσω, είναι εγωιστικά κτήνη. Και μόνο αυτή η ενέργεια, αρκεί για να καταλάβεις τον χαρακτήρα τους».

«Το άτομο ρίχνει κλωτσιές και γροθιές στην πλάτη του καθίσματος της γυναίκας και ρωτάμε σοβαρά ποιος έχει δίκιο; Στην θέση της, θα είχα ζητήσει να συλληφθεί αμέσως μετά την προσγείωση».

Φυσικά, όπως και σε κάθε παρόμοια διένεξη, είναι εύκολο – αν είσαι έξω απ' αυτήν – να πεις ότι αυτή η άγρια «παρεξήγηση» θα μπορούσε να επιλυθεί με την επιστράτευση ψυχραιμίας, κατανόησης και διάθεσης επικοινωνίας και από τις δύο πλευρές. Το ότι υπάρχει η επιλογή στις περισσότερες θέσεις να «ξαπλώσει» κανείς την πλάτη της θέσης του/της, δεν σημαίνει ότι είναι και σωστό να το κάνει, ειδικά αν το άτομο από πίσω δεν έχει κάθισμα με δυνατότητα ανάκλισης. Από την άλλη, υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που πάσχουν από προβλήματα στην πλάτη τους και η κλίση της θέσης προς τα πίσω είναι ο μόνος τρόπος να μην υποφέρουν στη διάρκεια μιας πτήσης.

Ο πραγματικός ένοχος της υπόθεσης όμως δεν είναι κάποιος από τους δύο επιβάτες αλλά οι ίδιες οι αεροπορικές εταιρείες, που, όπως κάθε άπληστη και αρπακτική καπιταλιστική βιομηχανία, εδώ και καιρό προσπαθούν να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους, εκμεταλλευόμενες και το τελευταίο χιλιοστό χώρου εις βάρος των πελατών τους που στριμώχνονται σαν σαρδέλες, μέσω μια διαδικασίας που αποκαλείται «συμπυκνοποίηση» (densification). Σύμφωνα με τις εταιρείες, ο περιορισμός του χώρου και οι μικρότερες θέσεις δεν συνιστούν ζήτημα σωματικής ασφάλειας των επιβατών.

Μπορεί να μην συνιστούν ευθέως ζήτημα σωματικής ασφάλειας, το ψυχολογικό βάρος όμως του εγκλωβισμού σε μια τόσο στριμωχτή θέση, είναι μεγάλο. Όπως δηλώνει ο Κρίστοφερ Έλιοτ, εκπρόσωπος καταναλωτή ταξιδιωτικών υπηρεσιών: «Οι άνθρωποι έχουν όλο και λιγότερο χώρο στις συρρικνωμένες αεροπορικές θέσεις τους με αποτέλεσμα να παθαίνουν νευρική κρίση την ώρα της πτήσης και να στρέφονται ο ένας εναντίον του άλλου. Ο μόνος τρόπος να σταματήσουν αυτές οι διενέξεις εν πτήσει είναι να κατοχυρωθεί ένας μίνιμουμ χώρος για κάθε θέση».

Αν συμπεριλάβει κανείς σ' αυτές τις τραγικές συνθήκες που βιώνουν οι επιβάτες κατά την πτήση, και όλους τους υπόλοιπους εφιάλτες της σύγχρονης αεροπορικής εμπειρίας – την αύξηση των εισιτηρίων, το αυταρχικό θέατρο ελέγχου και ασφάλειας στις πύλες αναχώρησης, την κατάργηση όλων αυτών των μικρών και μεγάλων υπηρεσιών που κάποτε ήταν δεδομένες – δεν είναι καθόλου περίεργο που οι επιβάτες της οικονομικής θέσης καταλήγουν να προσπαθεί να πνίξει ο ένας τον άλλον.

Με στοιχεία από τον Guardian

Διεθνή
4

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Do not Pet!»: Ρομποτικά σκυλιά φρουρούν την οικία του Τραμπ στο Μαρ-α-Λάγκο

Διεθνή / Ρομποτικά σκυλιά φρουρούν την οικία του Τραμπ στο Μαρ-α-Λάγκο

Ο Spot, ένα τετράποδο ρομπότ που χρησιμοποιείται από την Μυστική Υπηρεσία των ΗΠΑ, μπορεί να ανεβοκατεβαίνει σκάλες και να περιηγείται σε στενούς χώρους, ενώ ξέρει ακόμη και πώς να ανοίγει πόρτες.
LIFO NEWSROOM
Ο Πάπας Φραγκίσκος ζητά «να εξακριβωθεί αν γίνεται γενοκτονία» στη Γάζα

Διεθνή / Ο Πάπας Φραγκίσκος ζητά «να εξακριβωθεί αν γίνεται γενοκτονία» στη Γάζα

Σε αποσπάσματα από το νέου του βιβλίο που δόθηκαν στη δημοσιότητα, ο Ποντίφικας ζητά να γίνει «προσεκτική έρευνα» στο κατά πόσο όσα συμβαίνουν στη Γάζα μπορούν να χαρακτηριστούν γενοκτονία
LIFO NEWSROOM
Diddy: Από τη φυλακή, διοργανώνει καμπάνια στήριξης του στα social media

Διεθνή / Diddy: Διοργανώνει καμπάνια στήριξης του στα social media μέσα από τη φυλακή

Η εισαγγελία υποστηρίζει ότι ο άλλοτε μεγιστάνας της ραπ έχει ζητήσει από την οικογένεια του να δημιουργήσει «αφηγήματα» υποστηρικτικά προς τον ίδιο, αλλά και να επηρεάσει υποψήφιους μάρτυρες στη δίκη του
LIFO NEWSROOM
Ο Έλον Μασκ ζητά εργαζόμενους με «εξαιρετικά υψηλό IQ» για το DOGE, αλλά μπορεί και να μην πληρώνονται

Διεθνή / Ο Έλον Μασκ ζητά εργαζόμενους με «εξαιρετικά υψηλό IQ» για το DOGE, αλλά μπορεί και να μην πληρώνονται

Η έναρξη της στρατολόγησης από το DOGE δημιούργησε αντιδράσεις, καθώς αρχικά οι ενδιαφερόμενοι μπορούσαν να επικοινωνήσουν με την υπηρεσία μόνο μέσω premium λογαριασμού στο X
LIFO NEWSROOM
«Καμπανάκι» από τον Σι Τζινπίνγκ στον Μπάιντεν – «Δεν πρέπει να ξεπεράσετε την κόκκινη γραμμή όσον αφορά την Ταϊβάν»

Διεθνή / «Καμπανάκι» από τον Σι Τζινπίνγκ στον Μπάιντεν – «Δεν πρέπει να ξεπεράσετε την κόκκινη γραμμή όσον αφορά την Ταϊβάν»

Τα τελευταία χρόνια, η Κίνα έχει ενισχύσει τη στρατιωτική και διπλωματική πίεση στην Ταϊβάν, με σχεδόν καθημερινές αποστολές στρατιωτικών αεροσκαφών και πολεμικών πλοίων γύρω από το νησί
LIFO NEWSROOM
Ο Τραμπ επιλέγει τον Κρις Ράιτ για Υπουργό Ενέργειας – Ένθερμος υποστηρικτής των ορυκτών καυσίμων

Διεθνή / Ο Τραμπ επιλέγει τον Κρις Ράιτ για υπουργό Ενέργειας – Ένθερμος υποστηρικτής των ορυκτών καυσίμων

Ο Ράιτ έχει εκφράσει ανοικτά την αντίθεσή του στις διεθνείς προσπάθειες για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, χαρακτηρίζοντας τους σχετικούς ακτιβιστές «κινδυνολόγους» και τις πολιτικές για την υπερθέρμανση του πλανήτη «προσπάθειες σοβιετικού τύπου»
LIFO NEWSROOM

σχόλια

4 σχόλια
Εντάξει και οι δύο λάθος είναι για εμένα.Το ότι υπάρχει κουμπί που μπορείς να το πατήσεις για να είσαι εσύ πιο άνετα δεν σημαίνει ότι το πατάς χωρίς να λάβεις υπόψη σου τον άλλον και χωρίς να ρωτήσεις η να δεις αν ενοχλείται η αν δεν μπορεί να χωρέσει έτσι. Και η συμπεριφορά του τύπου επίσης ότι να ναι. Αν ήταν μπροστά του ένας δίμετρος μπρατσαράς θα χτυπούσε το κάθισμα μπουνιές;
στη συγκεκριμένη περίπτωση είχε δίκιο ο άνδρας αλλά το έχασε διότι ο τρόπος του ήταν απαράδεκτος.γενικότερα, φυσικά και ο κάθε επιβάτης έχει το δικαίωμα να ρυθμίζει την πλάτη εκεί που το επιθυμεί.σε διαφορετική περίπτωση δεν θα έπρεπε να έχει αυτή τη δυνατότητα το κάθισμα.με ποιά λογική κάποιοι νομίζουν ότι μπορούν να υπαγορέψουν στον άνθρωπο που κάθεται μπροστά τους τι κλήση θα έχει η πλάτη του, από τη στιγμή που αν το επιθυμούν, μπορούν και εκείνοι να κάνουν το ιδιο χωρίς να ρωτήσουν τον ίδιο;αυτό που είναι σίγουρα ενοχλητικό είναι όταν κάποιος κουνάει το κάθισμα ή μιλάει δυνατά ασταμάτητα.γενικότερα η ερώτηση που βοηθάει να κάνουμε στον εαυτό μας όταν έχουμε ένα τέτοιο "γρίφο" είναι η εξής:αν το έκαναν όλοι αυτό θα υπήρχε πρόβλημα;αν η απάντηση είναι όχι, ή μάλλον όχι, there you go.
Η αιτιολογηση δεν συνεπαγεται και δικαιολογηση. Ο τυπας απο πισω ξεκαθαρα φταιει, δεν είναι συμπεριφορα ενηλικου ανθρωπου αυτη, αλλα κακομαθημενου 10χρονου τσογλανου. Εχω ταξιδεψει και εχουν υπάρξει πτησεις που πραγματικα λες θα γινω Ηρωδης, αλλα δεν γινεσαι, καθεσαι και υπομενεις την ασυδοσια των παιδιων αλλα και την φγαιδουρια τωνμ γονιων τους. Δυσανασχετεις, αγανακτεις και κανεις τα κουμαντα σου.Ας παει με καλητερη αεροπορικη γραμμη, ας....ας....ας.... ηταν τυχερος που ήταν πολιτισμενη η τυπισσα, συμπεριφορα του αιτιολογουσε πολυ μα πολυ σοβαροτερη αντιμετωπιση.
Ολα ξεκινούν από την τάση να βρούμε το πιο φθηνό προϊόν /φθηνή υπηρεσία (μη σχολιάσουμε τους χαμηλούς μισθούς) και να απολαύσουμε όσο το δυνατόν περισσότερες παροχές δωρεάν. Υπάρχουν δικτυακοί τόποι που δείχνουν την απόσταση ανάμεσα στα καθίσματα στις διάφορες εταιρείες και έτσι μπορούμε να επιλέξουμε εταιρεία όχι με βάση το κόστος (με εκείνο το κουμπάκι που λέει τιμή αύξουσα) αλλά με βάση ποια έχει καλύτερες παροχές με παραπλήσιες τιμές. Και αυτό ισχύει για τα τελευταία 20 χρόνια αν όχι περισσότερο: μια εταιρεία στις ΗΠΑ είχε κάνει καμπάνια για "περισσότερο χώρο στην οικονομική θέση" - more room through coach για όσους θέλουν να δουν την ιστορία. Οι επιβάτες την αγνόησαν και η εταιρεία επανέφερε την πυκνή διάταξη των καθισμάτων. Επίσης είναι καλό να ρωτάμε τυπικά τον επιβάτη που βρίσκεται από πίσω εάν μπορούμε να κατεβάσουμε το κάθισμα (στα πλαίσια μιας ξεχασμένης αστικής ευγένειας) - είδαμε τι μπορεί να συμβεί εάν πάμε να επιβάλουμε τη θέλησή μας και το αστείο είναι ότι το να κτυπάμε το κάθισμα είναι αγένεια κι όχι παρανομία. Και πριν μου πουν ότι είμαι θεωρητικός προτιμώ λιγότερα ταξίδια με καλύτερες συνθήκες και μέσα σε αυτές και θεωρώ τις εταιρείες που δεν είναι χαμηλού κόστους.