Η μαρτυρία ενός φίλου ακτιβιστή από την Ταξίμ

Η μαρτυρία ενός φίλου ακτιβιστή από την Ταξίμ Facebook Twitter
6

Aπό το Facebook του Ιωακείμ Βραβά

Γνώρισα τον Durukan, όταν προσπαθούσαμε να οργανώσουμε ένα forum νεολαίας με άξονα τον ποταμό ΈΒρο, για τη δημοκρατία και το περιβάλλον. Το σχέδιό μας δεν προχώρησε, αλλά έμεινα να παρακολουθώ τις δράσεις του. Να τον θαυμάζω για την τόλμη και τον λόγο του, για τη δύναμή του μέσα από τις πράξεις.

Και την πιο δυνατή από όλες την έκανε χθες. Δίνοντας μια μαρτυρία θεωρητική, πρακτική αλλά κυρίως γεμάτη συναίσθημα και ελπίδα από την πλατεία Ταξίμ. Ίσως φανούν μεγαλόστομα όσα γράφεί, όμως ξέρω ότι αυτό το μεγαλείο το αισθάνεται και το πιστεύει.

Όταν του ζήτησα την άδειά του να το μεταράσω, μου απαντά "Ναι! Εμπνεόμαστε από την Ελλάδα, όλοι εδώ λένε: γινόμαστε πλεον δυνατοί νέοι, όπως στην Ελλάδα", είστε λοιπόν το μοντέλο μας".

Hell no, dude! Μη γίνετε σαν κι εμάς. Εσείς να κερδίσετε! Εσείς τουλάχιστον να πολεμήσετε!

"Πλατεία Ταξίμ, 2 Ιουνίου 2013. του Durukan Dudu"

Ενημέρωση από την Gezi Commune.
Ούτε ο πιο ταλαντούχος συγγραφέας του κόσμου, ακόμη και με κούπες καφές και σωρούς πακέτων από τσιγάρα, δεν θα μπορούσε να είναι αρκετά καλός ώστε να περιγράψει αυτό που συμβαίνει εδώ, πώς θα μπορούσα εγώ;

Απίστευτο.

Δεν είμαι σίγουρος ούτε για το πώς να σας πω την ιστορία, πώς να κάνω μια περίληψη.

Πολύ σύντομα: Ξεκίνησε ως διαμαρτυρίες, μετά έγινε κίνημα αντίστασης, έπειτα η αντίσταση διαδόθηκε σε πολλές πόλεις της Τουρκίας, και μετά, η ρίζα όλου αυτού, το Gezi Park στην Ταξίμ, έγινε η "Gezi Commune '13".

Μια πραγματική κομμούνα. Αναρχιστική ουτοπία - χωρίς κράτος, χωρίς οργάνωση, χωρίς βία, μόο ελευθερία, μόνο αλληλεγγύη και άνθρωποι που παρίνουν πρωτοβουλίες.

Μέχρι τώρα, το μεσημέρι της 2ας Ιουνίου, όλοι οι δρόμοι που οδηγούν στην Ταξίμ έχουν αποκλειστεί με περισσότερα από 20 οδοφράγματα (αρκετά ισχυρά ώστε να συγκρατήσουν τα τεθωρακισμένα της αστυνομίας). Η πλατεία Ταξίμ και ιδίως το Gezi Park ζουν την πλήρη ελευθερία: Καθένας και όλοι είναι ευπρόσδεκτοι, εκτός από το Κράτος και την αστυνομία του.

Και κανένα κέντρο. Καμία οργάνωση. Κανένα πολιτικό κόμμα. Ούτε κάν ένα κέντρο συντονισμού. Απλώς άνθρωποι!

Αυτό, φίλοι...είναι αδύνατο να περιγραφεί. Ξενοδοχεία εξυπηρετούν την αντίσταση ΔΩΡΕΑΝ, κόσμος φέρνει τρόφιμα και ποτά με αυτοκίνητα, γιατροί και φοιτητές Ιατρικής προσφέρονται εθελοντικά ώστε να λειτουργήσουν νοσοκομεία πρώτων βοηθειών σε τζαμιά κοντά στα οδοφράγματα, άνθρωποι που δε μπορούν να βγούν από τα σπίτια τους σχηματίζουν το μεγαλύτερο δίκτυο πληροφόρησης, μια και τα διεφθαρμένα ΜΜΕ δεν λένε ούτε μια λέξη ενώ 1 εκατομμύριο ανθρώπων είναι στους δρόμους (φανταστείτε την έκταση της διαφθορά,ή μάλλον όχι, είναι πολύ δύσκολο και να την φανταστείτε...)

Ηλικιωμένες κυρίες και οικογένειες ανοίγουν τα διαμερίσματά τους στην αντίσταση. Δικηγόροι τρέχουν από αστυνομικό τμήμα σε αστυνομικό τμήμα, ώστε να διασφαλίσουν ότι όσοι πρασάγονται είναι ασφαλείς και καλά. Οδηγοί φορτηγών αφήνουν τα οχήματά τους στη μέση του δρόμου, ώστε να εμποδίσουν τα τεθωρακισμένα της αστυνομίας να κινηθούν. Μουσικοί συρρέουν στη Gezi Commune, καλλιτέχνες, οικογένειες, παιδιά, γέροι, γυναίκες...

Θες να κάνεις κάτι αλλά χρειάζεσαι βοήθεια; Έλα στην Gezi Commune αυτές τις ημέρες, θα βρεις εκατοντάδες ανθρώπων έτοιμους να σς βοηθήσουν, πριν καν προλάβεις να τελειώσεις την πρόταση : "Φίλε, υπάρχει κανείς που..."

Η κοινωνία της Τουρκίας ανακάλυψε τον εαυτό της, ξανά. Τα μάτια άρχισαν πάλι να λάμπουν. Οι άνθρωποι άρχισαν να βλέπουν -και το εννοώ κυριολεκτικά- ο ένας τον άλλο. (Όλοι τριγυρνάν στην κομμούνα του Gezi σαν χορευτές μπαλέτου, φροντίζοντας ο ένας τον άλλον).

Αλλά ποιος το έκανε όλο αυτό; Πώς οι Τούρκοι πολίτες που είναι πασίγνωστοι για το φόβο τους για την αναρχία και το πάθος τους για το Κράτος έγιναν έτσι;

Αυτή είναι η γ****νη ουσία!

Πρώτα - Πως; Η απάντηση είναι εύκολη. Χάρη στον Πρωθυπουργό. Οι άνθρωποι κουράστηκαν από το να βλέπουν το ακραία αλαζονικό, αυθάδες, λαίμαργο και το "Κάνω ό,τι θέλω και κανείς δε μπορεί να με σταματήσει" πρόσωπό του συνέχεια, ικανό ώστε να κάνει όλους τους θεσμούς (και ιδίως τα ΜΜΕ!) και τη γραφειοκρατία να γονατίζουν κυριολεκτικά μπροστά στον Recep Tayyip Erdoğan, ο οποίος θεωρεί τον εαυτό του κάτι σα Θεό...

Οι άνθρωποι κουράστηκαν να σκέπτονται ότι τίποτα δε μπορεί να αλλάξει, ότι η κοινωνία κάποτε θα σηκώσει ανάστημα, ότι δεν υπάρχει καμία ελπίδα ανάσχεσης της δύναμης από την αλαζονεία ενός άνδρα προς τη νομιμότητα και ότι κάποτε ίσως οι άνθρωποι θα χαμογελάσουν ξανά...

Τα αλλαζονικά του λόγια για το Gezi Park, μαζί με τους βουλευτές που στέκονται μπροστά στα μηχανήματα καταστροφής (που έδειξαν στους ανθρώπους ότι "Όλοι μπορούμε", χρωμάτισαν την πιο μεγάλη, την πιο ειρηνική και την περισσότερο ελπιδοφόρα εξέγερση στην ιστορία της Τουρκίας, ίσως και της Μέσης Ανατολής!

Και ποιος το έκανε; Αυτό είναι το πιο ενδιαφέρον σημείο. Όλοι αυτοί οι άννθρωποι που κατηγορούσαμε ότι είναι τόσο ηλίθιοι που μιλούν μόνο για ποδόσφαιρο. Όλοι αυτοί οι άνθρωποι που τους κοροϊδεύαμε επείδη πόσταραν μόνο το τί τρώνε Facebook. Είναι εδώ. Ορισμένοι ήδη μπροστά στα οδοφράγματα, άλλοι ήδη μέσα στην Gezi Commune, καθαρίζοντας και το παραμικρό σκουπιδάκι, μέχρι και τις γόπες που βρισκόταν εδώ για χρόνια!

Δεν πρόκειται για εξέγερση Εϊναι η μέρα γέννησης μια αληθινής κοινωνίας. Άνθρωποι που νοιαζόταν ο ένας για τον άλλο, που τ΄ρεχουν να βοηθήσουν όποιον το έχει ανάγκη. Σε χτυπά κάποιος από τους 100.000 ανθρώπους κατά λάθος στο πόδι στη μέση του μικρού Gezi Park Commune; Οι άνθρωποι γίνονται τόσο ευγενικοί που σου ζητούν συγγνώμη 5 φορές, με ένα μεγάλο χαμόγελο.

Ακόμη και οι γονείς μας που είδαν το πραξικόπημα της δεκαετίας του '80 και φοβούνται τις διαδηλώσεις (ένας από τους λόγους που εξηγεί γιατί οι διαδηλώσεις δεν ήταν μεγάλες μέχρι τώρα) καλούν τους γιους και τις κόρες τους για να τους πουν : "Είμαι περήφανος για σένα. Απλώς να προσέχεις, εντάξει;"

Η αναρχο-ουτοπιστική Commune επιτρέπει τα πάντα (LGBTQ ανθρώπους να πορεύονται με αντικαπιταλιστές μουσουλμάνους, Κούρδους να διαδηλώνουν μαζί με Κεμαλιστές) εκτός από το Κράτος. Και η Ταξίμ δεν ήταν ποτέ τόσο ασφαλής. Ούτε έναν καυγά δεν είδα, αφού κάθε μικρή σπίθα αμέσως σβήνεται από τους ίδιους τους ανθρώπους.

Τα πάντα, όλα όσα μπορείτε να φανταστείε ότι χρειάζονται σε μια πλατεία για να φιλοξενήσει 1.000.000 ανθρώπους προμηθεύονται, οργανώνται και εκτελούνται από αν-οργανωμενους ανθρώπους. Εκπληκτικό! Αυτό είναι το πιο εκπληκτικό από όλα.

Και καθένας είναι χρήσιμος σε κάτι. Είσαι σκληροπυρηνικός αναρχικός έτοιμος ννα παλέψεις στα οδοφράγματα; Ή είσαι ένας 17χρονος που πρώτη φορά βγάινει στο δρόμο; Ή ένα ζευγάρι 70χρονων; Δυνατός; Αστείος; Ψηλός; Κοντός; .... Είμαστε όλοι εξίσου σημαντικοί, για γεμίσουμε ένα διαφορετικό κενό, ένα κενό που πρέπει να γεμίσει ώστε η αντίσταση και η κομμούνα να συνεχιστεί.

Εν τω μεταξύ, άσχημα νέα έρχονται ιδιαίτερα από την Άγκυρα, το Εσκισεχίρ και τη Σμύρνη - πολλοί τραυματισμοί, χιλιάδες...
Η αστυνομία χρησιμοποιεί pentium gas Kαι αέρια πιπεριού, και πλαστικές σφαίρες.

Και τέλος: Χθες βράδυ στα οδοφράγματα, η αστυνομία επιτέθηκε ξαά με μπουλντόζες και τεθωρακισμένα. Δεκάδες κάψουλες με αέρια πιπεριού εκτοξεύθηκαν, μία από αυτές χτύπησε τον διπλανό μου. Έπιασα το χέρι του και τρέξαμε μαζί στα τζαμιά που έχουν γίνει εθελοτνικά ιατρικά κέντρα από τους γιατρούς. Αιμορραγούσε από το κεφάλι, τρέξαμε μέσα, ήρθαν οι γιατροί, το τραύμα των 4εκ. στο μέτωπό του "αποκαταστάθηκε". Προσπαθουσα να τον ηρεμήσω και να το κάνω να χαλαρώση στη διάρκεια της επέμβασης,, λέγοντάς του ότι είναι καλά με την σχεδόν σβησμένη μου φωνή, απο τις 3 ημέρες διαδηλώσεων.

Και μετά με κοίταξε και μου είπε κάποια πράγματα. Δεν έχει σημασία τί είπε, αυτό το βλέμμα -που ακόμη κάνει το πρόσωπό μου υγρό από τα δάκρυα γράφοντας αυτές τις γραμμές-, αυτό είναι το νόημα της ζωής. Αυτή είναι η ίδια η ρίζα της ζωής, η πηγή του να χαμογελάς για πάντα.

Δε μπορώ να βρω λέξεις που να αντανακλούν επαρκώς την ένταση των συναισθημάτων, της ευτυχίας, του ενθουσιασμού του να είσαι εδώ. Καμιά τέτοια λέξη δε λέχθηκε ποτέ σ'αυτούς τους τόπους, επιεδή ποτέ τέτοια συναισθήματα δεν τα νιωσε κανείς σ'αυτους τους τόπους.

Και τώρα, αρχίζουμε να μιλάμε. Με λέξεις που κανείς δεν είπε μέχρι τώρα. Για έναν κόσμο που κανείς δεν τον ονειρεύτηκε μέχρι τώρα. Από ανθρώπους που δεν είχαν μιλήσει μέχρι τώρα.

Αρχισαμε να μιλάμε τώρα. Για να μη σιωπήσουμε ποτέ ξανά.

*O Durukan ζητά συγγνώμη στην αρχή του κειμένου του για τα τυπογραφικά, δικαιολογώντας τα προκαταβολικά από την ένταση της στιγμής. Κράτησα στη μετάφραση, όσα τυπογραφικά έκανα κι εγώ, για να προσεγγίσω ίσως καλύτερα το ύφος

Αρχείο
6

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Σωτήρης Ντάλης / «Μετά την πανδημία του κορωνοϊού, η ανισότητα θα αυξηθεί»

Ο αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Μεσογειακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επικεφαλής της Μονάδας Έρευνας για την Ευρωπαϊκή και Διεθνή Πολιτική σχολιάζει τον αντίκτυπο της πανδημίας και της εκλογής Μπάιντεν στην Ευρώπη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Σωτήριος Σέρμπος / «Επί Τραμπ οι μειοψηφίες κατέστησαν πλειοψηφίες»

Τι σηματοδοτεί η εποχή Μπάιντεν και τι αφήνει πίσω του ο απερχόμενος Πρόεδρος; Απαντά στη LiFO ο Σωτήριος Σέρμπος, αναπληρωτής καθηγητής Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Παν/μιο Θράκης και Ερευνητής στο ΕΛΙΑΜΕΠ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ελλάδα / Θεοκλής Ζαούτης: «Είναι αρκετά πιθανόν να έχουμε τρίτο κύμα πανδημίας»

Ο καθηγητής Παιδιατρικής και Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια και μέλος της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας μιλά για τα τελευταία δεδομένα της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Νικόλας Σεβαστάκης / Ο γυμνός βασιλιάς, το Καπιτώλιο και η επόμενη μέρα

Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι ένας Γουίλι Σταρκ της εποχής μας. Υπάρχει κάτι σημαντικό που χωρίζει τη λαϊκιστική φαντασία των χρόνων του Μεσοπολέμου –όπως την αναπλάθει το μυθιστόρημα του Γουόρεν– από τα πλήθη που είδαμε να βγαίνουν από τα μεσαιωνικά σπήλαια των social media για να ορμήσουν προς το Καπιτώλιο.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ελλάδα / Ευάγγελος Μανωλόπουλος: «Να μάθουμε να ζούμε με τις μάσκες, γιατί θα αργήσουμε να τις βγάλουμε»

Ο καθηγητής Φαρμακολογίας, Φαρμακογονιδιωματικής και Ιατρικής Ακριβείας στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Φαρμακολογίας, Ευάγγελος Μανωλόπουλος, μιλά στη LiFO για τα εμβόλια και τις φαρμακευτικές αγωγές που εξετάζονται. Απαντά για το δεύτερο κύμα της πανδημίας, εξηγεί ποια είναι η αλήθεια για τις ΜΕΘ, πότε θα αποχωριστούμε τις μάσκες αλλά και πότε προβλέπεται η επάνοδος στην κανονικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τech & Science / Γιατί η ασφάλεια του εμβολίου είναι υψηλού βαθμού; Ο καθηγητής της Οξφόρδης Πέτρος Λιγοξυγκάκης εξηγεί

Τι θα σημάνει η γενική χρήση των εμβολίων; Θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες σχετικά με τον εμβολιασμό; Πότε προσδιορίζεται η έναρξή του; Και τι γίνεται με τους αρνητές;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Νικόλας Σεβαστάκης / Η ενδοχώρα της άρνησης και το εμβόλιο

Η όποια στρατηγική για τον εμβολιασμό χρειάζεται να είναι σκληρή με τον νεοφασισμό των fake news και της ωμής παραπλάνησης. Την ίδια στιγμή, όμως, πρέπει να εντάξει τις ανησυχίες, τις αντιρρήσεις και τις δεύτερες σκέψεις πολλών ανθρώπων.
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ελλάδα / Ευάγγελος Καϊμακάμης: «Έχουν πεθάνει πολλοί σαραντάρηδες στα χέρια μας χωρίς προβλήματα υγείας»

Ο πνευμονολόγος-εντατικολόγος στο νοσοκομείο Παπανικολάου μιλά για την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στις ΜΕΘ και τις μελλοντικές ανησυχίες του σχετικά με την πανδημία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ελλάδα / Θεόδωρος Βασιλακόπουλος: «Ακόμη κι αν είχαμε 10.000 κλίνες ΜΕΘ, αν γέμιζαν όλες, θα θρηνούσαμε 4.000 θανάτους»

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

3 σχόλια
Ειναι θλιβερο οτι ειναι παντα αυτη η ιδια μανια με μια ουτοπια που κυριευει τους ανθρωπους. Μετα απο τετοια εκσταση, σαν τη καψα της πρωτης αγαπης, τι περιμενεις να γινει; Η πολιτικη δεν ειναι ερωτας, μη τη βιωνεις σαν ερωτα. Η πολιτικη ειναι σαν το γαμο, θελει κοτσια κι αντοχες, και παντα ενα παρε-δωσε. Οι μερες που λαχταρησε ηρθαν, ετοιμαστειτε τωρα για την απογοητευση. Ποσες φορες θα το δουμε το ιδιο εργο; μου φαινεται, ωρες ωρες, οτι δεν εχουμε κανει ουτε ενα βημα μπροστα απο τις αθηναικες τραγωδιες.
και να συμπληρωσω μ'ενα δανειο"η πολιτικη ειναι η τεχνη του εφικτου".την ειπε ενας ανδρας που κατορθωσε ενα μικρο νησι ,αποικια μιας μεγαλης δυναμης, να το κανει ελευθερο κρατος,με πολυ κοστο.
Έχει συμβεί πολλές φορές και με διάφορες αφορμές να συζητήσω με φίλους για την αναρχία, την επανάσταση, την αυτόοργάνωση, για μια κοινωνία που ανήκει στους πολίτες της, για την αμεσοδημοκρατία κτλ. Πρόκειται πραγματικά για γοητευτικές και ελκυστικές εκδοχές ( ως ένα βαθμό ) μιας ζωής διαφορετικής από αυτή που ζούμε. Ευκαιρίες για επανάσταση ( αλλαγή , ανατροπή όπως θες πες το…) υπήρξαν και στην Ελλάδα και αλλού. Σπίθες που έγιναν φωτιά. Με διαφορετικά χαρακτηρίστηκα ή ιδιαιτερότητες σε κάθε περίπτωση. Έχουν όμως ένα κοινό. Έσβησαν όλες! Άναψαν , έλαμψαν , έσβησαν. Τελικά αυτό που καταλαβαίνω είναι πως η αιτία είναι το μετά. Το μετά που κανείς δεν έχει προβλέψει, σχεδιάσει, μεθοδεύσει, προγραμματίσει. Το μετά που αντιλαμβάνονται με εντελώς διαφορετικό και προσωπικό τρόπο όσοι συμμετέχουν σε τέτοιου είδους κινήματα. Η αμεσοδημοκρατία πάει περίπατο όταν οι οραματιστές της αντιλαμβάνονται πως μετά την ανατροπή πρέπει να συμβιβαστούν με ιδέες , στόχους και ζητούμενα αλληλοαναιρούμενα και αλληλοσυγκρουόμενα. Οι άνθρωποι είναι διαφορετικοί, πολλές φορές περίεργοι, υπερβολικοί, ακόμη και επικίνδυνοι. Προβάλλουν στο καλύτερο διαφορετικό μέλλον που ονειρεύονται την εντελώς προσωπική τους αντίληψη για ευτυχία και ευημερία. Κάποιες φορές πρέπει να προστατέψεις τους μεν από τους δε, κάποιες φορές πρέπει να τους προστατέψεις από τον ίδιο τους τον εαυτό. Αλλά αν σε όλο αυτό βάλεις κανόνες, όρια και το σχεδιάσεις τότε δεν είναι επανάσταση γιατί επιστρέφεις στα ίδια με άλλη μορφή κατά κάποιο τρόπο. Οπότε γιατί να μην παλέψεις για να βελτιώσεις τους κανόνες του παιχνιδιού που ήδη παίζεις αλλά να ανατρέψεις το ίδιο το παιχνίδι; Όλα αυτά είναι σκέψεις με αφορμή τα γεγονότα στην Τουρκία και μια προσωπική εμπειρία. Δύο φίλοι συμμετείχαν σε ένα δίκτυο τοπικής εναλλακτικής μονάδας, βασιζόμενοι στις αρχές της ανταλλακτικής οικονομίας με όραμα και όρεξη από το οποίο αποχώρησαν και οι δύο λέγοντας ¨δε το φανταζόμουν έτσι¨ και εννοούσαν φυσικά ο καθένας ένα τελείως διαφορετικό ¨έτσι ¨ . (Όταν περιέγραφαν το όραμα τους παρεμπιπτόντως στις συναντήσεις του δικτύου, ομολογώ πως σκεφτόμουν … εφιάλτης! ) Έσβησε και αυτό.
πολύ ωραίο το κείμενο και σε ευχαριστώ που το μετέφρασες. είναι ίσως λίγο ρομαντικά τα όσα γράφει - δεν διαφέρουν και πολύ από τη ρομαντική θεώρηση της δικής μας "επανάστασης" με τους αγανακτισμένους και τις μαζικές πορείες/συγκεντρώσεις στο Σύνταγμα, προτού σκάσει η φούσκα και πάνε όλοι σπίτι τους. μακάρι εκεί η φούσκα να σκάσει στα μούτρα της εξουσίας και να καταφέρουν οι διαδηλωτές να αλλάξουν έστω και λίγο την κοινωνία τους προς το καλύτερο.ας σταματήσουμε όμως να ηρωποιούμε τους άλλους λαούς σε βάρος του ελληνικού. το κάναμε και με την αραβική άνοιξη: οι άλλοι λαοί είναι καλύτεροι, έχουν κάποια ποιότητα που δεν έχουμε εμείς, ή είχαμε και τη χάσαμε, γι'αυτό και το βάλαμε κάτω γρήγορα και γυρίσαμε στη θαλπωρή του καναπέ μας. δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα. όταν ο άνθρωπος έχει ακόμα κάτι να χάσει, δεν κατασκηνώνει σε πλατείες για μέρες και μήνες. δεν πιάσαμε πάτο ακόμα, όχι όλοι, ή τέλος πάντων όχι οι περισσότεροι. κι αν ακόμα πιάσουμε πάτο θα πρέπει να μείνουμε εκεί για αρκετό καιρό ώσπου να χάσουμε τα πάντα και να πούμε: "ή θα αλλάξει η ζωή μας, ή καλύτερα ας μην ζούμε". δείτε λίγο τους λαούς με τους οποίους επιμένετε να συγκρίνετε τον ελληνικό και θα αντιληφθείτε πως οι συνθήκες στις οποίες επιβιώνουν (γιατί δεν ζουν) εδώ και πολλά χρόνια δεν έχουν καμιά σχέση με τις συνθήκες στις οποίες ζούμε εμείς.
"Και τώρα, αρχίζουμε να μιλάμε. Με λέξεις που κανείς δεν είπε μέχρι τώρα. Για έναν κόσμο που κανείς δεν τον ονειρεύτηκε μέχρι τώρα. Από ανθρώπους που δεν είχαν μιλήσει μέχρι τώρα. Αρχισαμε να μιλάμε τώρα. Για να μη σιωπήσουμε ποτέ ξανά. "