ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ

ΒΓΑΛΕ ΑΠΟ ΜΕΣΑ ΣΟΥ Ο,ΤΙ ΚΡΥΒΕΙΣ Ή ΦΟΒΑΣΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΔΕΧΤΕΙΣ.
 
 

Όλοι έχουμε πράγματα που θέλουμε να τα βγάλουμε από μέσα μας. Αλλά διστάζουμε να τα παραδεχτούμε ακόμα και στους πιο κοντινούς μας ανθρώπους. Όμως, αμαρτία εξομολογημένη, αμαρτία δεν είναι...

ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΣΕ ΙΑΤΡΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ Ή ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΤΗΣ ΣΤΗΛΗΣ ΔΕΝ ΕΓΚΡΙΝΟΝΤΑΙ
ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΟΥ
19.7.2024 | 15:25

Εκείνη είναι η έμπνευση μου αλλά δεν αρκεί πλέον

Γράφεις κάτι όμορφο χωρίς να έχεις κάποιο συγκεκριμένο άτομο στο μυαλό σου. Απλά από ερωτική αδημονία. Από ερωτικό πόθο. Ή από τη συγκίνηση που σου προκαλεί ένα άτομο που έχεις πρωτογνωρίσει. Το διαβάζουν κάποιοι (φυσικά δεν αναφέρεις πουθενά όνομα του προσώπου) και σου λένε οι αναγνώστες ότι ''αν μου το έγραφες εμένα, θα είχα λιώσει'' ή ''μακάρι να αρέσει στη σύντροφό σου και να το δει, είναι πολύ συγκινητικό''. Κι εσύ δεν έχεις καν σύντροφο. Έχεις έναν πόθο. Ερωτικά μόνος κι όμως ο έρωτας ρέει μέσα στις φλέβες σου, είσαι έτοιμος γι' αυτόν. Ξέρω, την παραπάνω φράση πολλοί θα την χλευάσουν, ίσως κάποιοι δεν την καταλάβουν καν. Ευχαριστώ μέσα από την καρδιά μου όσους τη νιώσουν γιατί πιθανόν να την έχουν βιώσει. Κι έρχεται η στιγμή που ανοίγει ο ουρανός και βρέχει ευτυχία. Βρέχει εκείνη στη ζωή μου. Έρχεται εκείνη στη ζωή μου με δική της πρωτοβουλία. Της δείχνω κι αυτό το γραπτό, της γράφω κι άλλα τόσα. Όλα αφιερωμένα σε εκείνη που είναι το πιο όμορφο πλάσμα του κόσμου. Μου κόβει την ανάσα η ομορφιά της. Κι αυτή δεν καταλαβαίνει τίποτα απ' ό,τι της γράφω. Στην αρχή χαιρόταν και το έβρισκε ξεχωριστό και χαμογελούσε όταν τα διάβαζε. Ξαφνικά τα ίδια πράγματα δεν της αρέσουν. Ξέρω, η μέση αντίδραση αναγνώστη εδώ θα είναι: ''και τι θες να μας πεις, ότι είσαι μεγάλος συγγραφέας και δεν αναγνωρίζεται η αξία σου;''. Όχι. Καμία σχέση. Άλλο είναι το νόημα της εξομολόγησης. Ότι την πριγκίπισσα στην πραγματική ζωή την παίρνει (μαζί με σένα) κι ο άλλος που δεν την έχει βάλει στην καρδιά του, που δεν τον έχει εμπνεύσει σε τίποτα, που την θέλει και την σκέφτεται μόνο για συγκεκριμένα πράγματα συνήθως τελειωμένα ξημερώματα. Κι όχι δεν μιλάω για παράλληλη σχέση. Τέλος πάντων. Αυτός που την έχει για μούσα του, που οι λέξεις επανανοηματοδοτούνται από την παρουσία της, που η σκέψη και μόνο του πανέμορφου χαμόγελού της τον εμπνέει (θεέ μου, πόσο στ' αλήθεια αφοπλιστικά όμορφο χαμόγελο έχει, ειδικά αν την βλέπεις από απόσταση αναπνοής), αυτός χάνει στο τέλος. Δεν εννοώ απαραίτητα χωρισμό. Αλλά επέρχεται μια ψυχρότητα. Ενώ οι άλλοι που τη θέλουν μόνο για το κρεβάτι τους και της το λένε χύμα στο κύμα μια ζωή κερδίζουν και εκτίμηση και τα πάντα. Εσύ που γράφεις λόγια για εκείνη, λόγια με το αίμα σου να πάλλεται στις φλέβες σου, καταλήγει τελικά να λέει πως δεν το καταλαβαίνει αυτό που κάνεις καθώς και τα λόγια σου για να στη σπάσει. Ο άλλος, ο κάθε άλλος που δεν της έχει αφιερώσει ποτέ ούτε μισή πρόταση, που ακόμα και τη λέξη ''μωρό μου'' αν της γράψει σε μήνυμα θα το κάνει λάθος στην ορθογραφία και που η φαντασία του εξαντλείται στη φράση ''μωρό μου έλα για κρεβάτι, σχολάω νωρίς σήμερα'', αυτός είναι ο ευνοημένος. Εσύ είσαι ο ρομαντικός ''ακαταλαβίστικος'' από ένα σημείο και μετά, κατάλαβες; Αυτά που κάποτε καταλάβαινε πολύ καλά και της άρεσαν και σε ξεχώριζε γι' αυτά, τώρα τα λέει ακαταλαβίστικα.
8
 
 
 
 
σχόλια

Όλα ξέρω γιατί γίνονται
Και πωσ λειτουργούν
Το μυαλό με βοήθησε
Να καταλαβαίνω
Οι ευαίσθητοι αμύνονται
Στη ζωή και αργούν
Κι η λαχτάρα τουσ συνήθισε
Να πατάει το φρένο

Όλα ξέρω τι σημαίνουν
Και τι εννοούν
Το μυαλό μου με συντόνισε
Στο καινούργιο μήκος
Οι ευαίσθητοι παθαίνουν
Και παρανοούν
Λεσ κι ο κόσμος το κανόνισε
Να γλιτώνει ο λύκος

Πάλι καλά που η συγκεκριμένη τα κατάλαβε και της άρεσαν, έστω και για λίγο. Κάποιες άλλες, από την αρχή δε δίνουν δεκάρα · αλλά στο "μωρό μου" και "κρεβάτι" τις βλέπεις να κάνουν κατοστάρια ακόμα και όταν γράφονται λάθος.
Κατά τα υπόλοιπα, υπάρχει μία παροιμία που ο Διογένης ο Κυνικός (νομίζω) την είχε πει χιλιάδες χρόνια πριν : " Και το πιο καλομαθημένο στόμα λιχουδεύεται την σκορδαλιά".
Το μέλι καλό είναι σε μικρές δόσεις · σε μεγάλες ανεβάζει ζάχαρο. Και εσύ - από όσα γράφεις - τη μπούχτισες και την έκανες να κολλάει σε αυτό.
Λογικό μετά να θέλει και κάτι "αλμυρό" να ξεκολλήσει.
Καλή και η ορθογραφία, απαραίτητη η σύνταξη/γραμματική και εντυπωσιακές οι ρίμες. Και ο Πόθος είναι γένους αρσενικού και το αναγνωστικό κοινό "Άρλεκιν" γένους θηλυκού στην τελική...
Όμως τί να την κάνει μία γυναίκα την έμπνευση ή έναν πόθο που κάποιος τα φυλάει αποκλειστικά για την δεινή και απαράμιλλη συγγραφική του πένα.

Μήπως κάπου έχασες το μέτρο χωρίς να το καταλάβεις; Μήπως έγιναν πάρα πολλά τα γραπτά που της αφιέρωνες; Είσαι με κάποιον άνθρωπο ζευγάρι, αν η μια πλευρά με τα ραβασάκια υποκαταστήσει την επικοινωνία και την έκφραση αισθημάτων με τον λόγο, κάποια στιγμή αυτό όλο κουράζει και καθόλου απίθανο να τρομάζει κιόλας την άλλη πλευρά.
Παν μέτρον άριστον όπως έλεγαν οι αρχαίοι.

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Scroll to top icon