Ο αυθεντικός πίνακας του Caravaggio εντοπίστηκε σε μια ιδιωτική Ευρωπαϊκή συλλογή, υποστηρίζει η μεγαλύτερη αυθεντία στον Caravaggio, η Mina Gregori στον Telegraph.
Είχαν γίνει τουλάχιστον έξι πιστές αντιγραφές του έργου τέχνης που ο ζωγράφος είχε δημιουργήσει το 1606, αλλά τώρα, για πρώτη φορά, βρέθηκε το πρωτότυπο.
"Είναι εκπληκτικό. Το κατάλαβα [πως είναι το πρωτότυπο] αμέσως με το που το είδα", δήλωσε η Mina Gregori απ' το σπίτι της στην Φλωρεντία. Το έργο είναι εμπνευσμένο απ' τον μύθο σύμφωνα με τον οποίο η Μαρία η Μαγδαληνή, που ζούσε ως ερημήτισσα σε μια σπηλιά της Νότιας Γαλλίας μετά το θάνατο του Ιησού, ένιωθε έκσταση επτά φορές την ημέρα απ' τις "υπέροχες αρμονίες των ουράνιων χορωδιών".
Η Gregori, που θεωρείται η Νο1 ειδικός στον κόσμο για τον Καραβάτζιο δεν θέλησε να αποκαλύψει τη χώρα στην οποία εντόπισε τον πίνακα, λέγοντας πως οι ιδιοκτήτες του δεν επιθυμούν τη δημοσιότητα, αλλά επιβεβαίωσε ότι με την πρώτη ματιά στην ελαιογραφία διαστάσεων 100/90 εκ. στην κατοικία τους, κατάλαβε ότι είχε χτυπήσει φλέβα χρυσού.
"Τον κατέβασαν και τον άπλωσαν στο πάτωμα. Έσκυψα να τον εξετάσω, κι όταν είδα τα χέρια της Μαρίας Μαγδαληνής είπα "Ναι, είναι γνήσιο. Αυτή είναι".
Υπάρχουν τουλάχιστον οκτώ αντίγραφα που κυκλοφορούν παγκοσμίως, που δείχνουν τη Μαγδαληνή με τα μάτια της γεμάτα δάκρυα σε μια στάση και έκφραση που θυμίζει σεξουαλικό οργασμό.
Η Gregori λέει πως αφού εξέτασε προσεκτικά τα χρώματα και το φωτισμό στα χέρια και το πρόσωπο της εικονιζόμενης, πρόσεξε επιπλέον μια κέρινη σφραγίδα του τελωνείου του Βατικανού (που χρησιμοποιούνταν μόνο κατά τη διάρκεια του 17ου αιώνα), αλλά και ένα χειρόγραφο σημείωμα στο πίσω μέρος που έγραφε ότι η Μαγδαληνή του Καραβάτζιο ήταν στην Chiaia και έπρεπε να παραδοθεί στον Καρδινάλιο Borghese.
Το μυστήριο της τέχνης σχετικά με τον εξαφανισμένο πίνακα του Καραβάτζιο μοιάζει να λύθηκε, αλλά παρ' ό,τι η εφημερίδα La Repubblica δημοσίευσε τις πρώτες φωτογραφίες του έργου τέχνης, η Gregori δε νομίζει ότι οι ιδιοκτήτες του θα θελήσουν να το εκθέσουν δημοσίως. "Νομίζω ότι θα το κρατήσουν σπίτι τους και θα το χαίρονται. Πράγμα πολύ καλύτερο απ' το να είναι πάντως κλειδωμένο σε μια τράπεζα όπου κανείς δεν θα το χαίρεται..."
Η 80χρονη γυναίκα που αφιέρωσε τη ζωή και την καριέρα της στον Καραβάτζιο τονίζει πως ο πίνακας είναι μια "υπέροχη προσθήκη στον κόσμο της Τέχνης. Το ότι είδα με τα ίδια μου τα μάτια τον αυθεντικό πίνακα ήταν η καλύτερη στιγμή της καριέρας μου... Μετά από τόσα χρόνια, το άξιζα!"