Ένας παμπάλαιος πίνακας που είχε αρχικά θεωρηθεί «φτηνό αντίγραφο» ενός έργου του Σάντρο Μποτιτσέλι, τελικά επιβεβαιώθηκε πως είναι αυθεντικός.
Από το εργαστήριο του μεγάλου Δασκάλου, ο πίνακας που απεικονίζει την Παναγία, είχε καταλήξει μετά από αιώνες στη συλλογή της πασίγνωστης συλλέκτριας τέχνης Γκουεντόλιν Ελίζαμπεθ Ντέιβις. Η Ντέιβις, που πέθανε το 1951, κληροδότησε το έργο στο Εθνικό Μουσείο στο Κάρντιφ, αλλά οι υπεύθυνοι του ιδρύματος το είχαν τότε απορρίψει ως φτηνό αντίγραφο, παρά την αντίθετη βεβαιότητα της Ντέιβις.
Με μία προσεκτικότερη εξέταση, ειδικοί που εργάστηκαν για το πρόγραμμα του BBC "Britain's Lost Masterpieces" (σ.σ τα χαμένα αριστουργήματα της Βρετανίας), διαπίστωσαν τελικά πως ήταν αυθεντικό. «Όταν το είδα για πρώτη φορά στο μουσείο, εντυπωσιάστηκα από τη μοναδική ομορφιά του προσώπου της Παναγίας», θυμάται ο Μπέντορ Γκρόσβενορ, συμπαρουσιαστής της εκπομπής του BBC. «Τμήματά του μου θύμιζαν τον διάσημο πίνακα του Μποτιτσέλι "Η γέννηση της Αφροδίτης"».
Η ανάλυση των ειδικών αποκάλυψε μοναδικά χαρακτηριστικά, ενδεικτικά του μεγάλου ζωγράφου, όπως μία «καλλιτεχνική» μικροσκοπική μουτζούρα που πιστεύεται ότι την έκανε ο ίδιος ο Μποτιτσέλι. Τώρα που αποδείχθηκε ότι είναι όντως πίνακας του φλωρεντινού ζωγράφου, το Εθνικό Μουσείο θα το συμπεριλάβει στην έκθεσή του, κάνοντάς το προσβάσιμο στο κοινό.
«Τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά και καταδεικνύουν τον κρίσιμο ρόλο που παίζει η συντήρηση των έργων τέχνης στη σωστή εκτίμηση της πολιτιστικής κληρονομιάς μας», λέει ο Άνταμ Γουέμπστερ από το μουσείο. «Είμαστε ενθουσιασμένοι και ευγνώμονες για τα αποτελέσματα. Ελπίζω οι επισκέπτες της συλλογής να έρθουν και να θαυμάσουν αυτό το αριστούργημα».
Με πληροφορίες από BBC
σχόλια