Το βίντεο σποτ του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων είναι εμπνευσμένο από μια ληστεία


Κλοπές αρχαιοτήτων και απαγωγές σε σποτ του... από depy6
3

Εικόνες που παραπέμπουν στη μεγάλη ληστεία στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Αρχαίας Ολυμπίας περιλαμβάνει το βίντεο σποτ του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων, που διαμαρτύρονται για τις περικοπές στον τομέα του πολιτισμού.

Το (εξαιρετικό) βίντεο γυρίστηκε στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο και παρουσιάζει την απαγωγή ενός μικρού κοριτσιού, που απομακρύνεται από το πλήθος και στη συνέχεια την κλοπή ενός μεγάλου αγάλματος.

Η πρόεδρος του ΣΕΑ, Δέσποινα Κουτσούμπα, παραδέχθηκε ότι η έμπνευση του θέματος προήλθε από την ληστεία στην Ολυμπία, γεγονός που προκάλεσε την αντίδραση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου.

Όπως αναφέρει πάντως το "Βήμα", για την παραγωγή του σποτ υπήρξε οριακή πλειοψηφία στο ΔΣ του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων (7 υπέρ, 6 κατά και δύο λευκά).

Αντίθετα, ομόφωνα, πλην μιας ψήφου, της γενικής διευθύντριας Αρχαιοτήτων, Μαρίας Βλαζάκη απορρίφθηκε το αίτημα για την επίσημη προβολή του στην τηλεόραση.

3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

3 σχόλια
http://www.protagon.gr/?i=protagon.el.article&id=17897Το φιλμάκι ταιριάζει γάντι στην ακραία πολιτική, που ακολουθεί ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων τα τελευταία χρόνια. Να θυμίσω ενδεικτικά δυό πρωτοβουλίες του.-Η πρώτη είναι η λυσσαλέα επίθεσή του στο νέο Μουσείο Ακρόπολης, μόνο και μόνο γιατί κατάφερε να λειτουργεί ως ΝΠΔΔ, να έχει ,δηλαδή, οικονομική ευελιξία και διοικητική αυτοτέλεια. Το καλό μας συνδικάτο έχει προσφύγει ,μάλιστα, στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά του νομικού καθεστώτος του μουσείου, θεωρώντας ούτε λίγο ούτε πολύ ότι ανοίγει το δρόμο στη μετατροπή των κρατικών μουσείων σε «μαγαζιά», αφού ο στρατηγικός στόχος του κεφαλαίου είναι η εμπορευματοποίηση του πολιτισμού! Ενώ η στρούγκα του κράτους, ο απόλυτος έλεγχος από το Υπουργείο Πολιτισμού και την Αρχαιολογική Υπηρεσία, βοηθάει , όπως βλέπουμε, τα μουσεία μας να ανθίσουν, να εκσυγχρονιστούν, να περάσουν σε νέες εποχές, να διώχνουν κόσμο, να έχουν πλούσια πωλητήρια (αλλά ξέχασα, η αριστερή αντίληψη για τα μουσεία περιφρονεί ακόμα και το Λούβρο, κάτι σαν Ντίσνεϊλαντ και ταμειακή μηχανή το βλέπει) -Η δεύτερη πρωτοβουλία ήταν η απριλιάτικη εισβολή μελών του Συλλόγου στο Βρετανικό Μουσείο με πανώ ,που δεν διεκδικούσαν απλώς την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα, αλλά τα στρατολογούσαν στον αντιμνημονιακό τους αγώνα. Τους έδιναν φωνή, αφού, αυτά δεν έχουν και κρέμονται από την κυρία Κουτσούμπα για να αποκτήσουν. «Can’t pay,won’t pay”, δήλωναν, ήθελαν δεν ήθελαν, τα κακόμοιρα ξενιτεμένα αρχαία. Την επόμενη φορά δεν αποκλείεται να στείλει στο Βρετανικό τις στρατιές του ο Μιχαλολιάκος να εντάξει αετώματα, μετόπες και ζωφόρους στο μίσος του για τους μετανάστες- οι πρόγονοί μας, άλλωστε, δεν είχαν περί πολλού τους ξένους.
«Εικόνες που παραπέμπουν στη μεγάλη ληστεία στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Αρχαίας Ολυμπίας περιλαμβάνει το βίντεο σποτ του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων, που διαμαρτύρονται για τις περικοπές στον τομέα του πολιτισμού.»http://news.kathimerini.gr/4Dcgi/4Dcgi/_w_articles_civ_11_21/02/2012_473229Δύο ληστές και μια κηδείαTου Πασχου ΜανδραβεληΕνα στοιχείο συζητήθηκε ελάχιστα μετά την ένοπλη ληστεία στο Μουσείο της Ολυμπίας. Στα ρεπορτάζ ακούσαμε για την έλλειψη αρχαιοφυλάκων γενικώς, αλλά δεν μάθαμε τι έγινε, ή τι έπρεπε να γίνει, στην Ολυμπία ειδικώς. Δεν συζητήθηκε δηλαδή ότι την ώρα της ληστείας έπρεπε να υπάρχουν τρεις φύλακες στο μουσείο αλλά υπήρχε μόνο ένας. Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, ο δεύτερος πήγε σε μια κηδεία και ο τρίτος άργησε να πάει. Η μόνη που πήγε στην ώρα της ξεκλείδωσε τις πόρτες κατά παράβαση του κανονισμού, που προβλέπει δύο τουλάχιστον φύλακες παρόντες όταν ανοίγει ένα μουσείο.της συγκεκριμένης φύλακα του μουσείου δεν της έλειπε η εκπαίδευση. Σίγουρα διδάχθηκε ότι το πρώτο καθήκον στην αρχαιοφύλαξη είναι η τήρηση των κανονισμών ασφαλείας. Κι όμως, την Παρασκευή αυτοί οι κανονισμοί δεν τηρήθηκαν. Προφανώς κυριάρχησε η ρωμαίικη αντίληψη που λέει «ωχ, βρε αδελφέ! Προτεστάντες είμαστε για να τηρούμε κατά γράμμα τον κανονισμό;». Στη «χώρα του περίπου», λέγαμε τις προάλλες, και οι κανονισμοί ασφαλείας τηρούνται στο περίπου.Το λογικό είναι ότι οι τρεις ακινητοποιούνται πιο δύσκολα από τη μία φύλακα. Κάποιος θα προλάβαινε να σημάνει τον συναγερμό.Στην Ελλάδα όλα τα προβλήματα ανάγονται στο έλλειμμα προσωπικού του Δημοσίου (ο ιδιωτικός τομέας ποτέ δεν μας ενδιέφερε). Μόνο που υπάρχει ένα ζήτημα. Και δέκα να είχαν βάρδια το πρωινό της ληστείας, αν δεν πήγαιναν οι εννιά θα είχαμε τα ίδια άσχημα αποτελέσματα. Οπότε, πριν να προσλάβουμε επιπλέον αρχαιοφύλακες μήπως πρέπει να διασφαλίσουμε ότι όλοι οι υπάρχοντες χτυπούν κανονικά κάρτα;