Φούτερ, bomber jackets, άρβυλα, τζιν: κάποια ρούχα -και αξεσουάρ- δεν φεύγουν ποτέ από τη μόδα, να κάτι που γνωρίζουν ακόμη και οι πλέον εχθροί των trends και των catwalks.
Γιατί, όμως; Η απάντηση δεν βρίσκεται στο ότι οι τάσεις κάνουν κύκλους, παρέρχονται και επανέρχονται και κάποτε μετά μανίας. Για παράδειγμα, αυτό που συμβαίνει με τη δεκαετία των 90s -την πιο αγαπημένη δεκαετία στους fashion κύκλους και την πιο ανακυκλώσιμη- είναι χαρακτηριστικό.
Ακόμη κι αν έχει χαρακτηριστεί πληθωρική και κάποτε κακόγουστη, μια δεκαετία που χωρούσε σχεδόν τα πάντα από πλευράς στιλ, οι τάσεις που κυριάρχησαν τότε, επανέρχονται ξανά και ξανά, όπως λένε οι ειδικοί, καθώς τα ρούχα και τα αξεσουάρ που χρησιμοποιήθηκαν τότε είχαν να δηλώσουν πολλά για την κοινωνική τάξη, τη διαφορετικότητα, την ανάγκη έκφρασης.
Ήταν μία δεκαετία που οι τάσεις της αποδείχθηκαν βολικές και άνετες για πολλούς ανθρώπους και αυτό την κατέστησε ενωτική, κάτι που και οι πλέον άσχετοι με τη μόδα, νοσταλγούν. Ειδικά, στην Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου, με πολλά στοιχεία της δεκαετίας του '90 να επιστρέφουν δυναμικά και σε νέο πλαίσιο, η απάντηση ήταν κάτι περισσότερο από προφανής.
Η Geraldin Wharry, που παρακολουθεί σε επαγγελματική βάση τις τάσεις της μόδας, το πιστεύει πολύ αυτό και θεωρεί ότι το Instagram και ο τρόπος που τα social media δανείζονται και αναβιώνουν εικόνες εκείνης της δεκαετίας βοηθά στον τρόπο που κάποια ρούχα δύσκολα φεύγουν από τη μόδα.
Η ίδια αναρωτιέται ποιο θα καταγράψει ως ξεκάθαρο trend αυτής της δεκαετίες η ιστορία της μόδας στο μέλλον, γιατί όπως εξηγεί η σύγχρονη οικονομία, η παγκοσμιοποίηση και τα social media κάνουν τους νέους να δανείζονται μεν στοιχεία, αλλά να διαμορφώνουν ένα τόσο προσωπικό στιλ, πέρα από κανόνες, που κάτι τέτοιο θα είναι εξαιρετικά δύσκολο...
σχόλια