Γιατί μερικά ρούχα και αξεσουάρ δεν φεύγουν ποτέ από τη μόδα; Μερικές απαντήσεις

0

Φούτερ, bomber jackets, άρβυλα, τζιν: κάποια ρούχα -και αξεσουάρ- δεν φεύγουν ποτέ από τη μόδα, να κάτι που γνωρίζουν ακόμη και οι πλέον εχθροί των trends και των catwalks. 

Γιατί, όμως; Η απάντηση δεν βρίσκεται στο ότι οι τάσεις κάνουν κύκλους, παρέρχονται και επανέρχονται και κάποτε μετά μανίας. Για παράδειγμα, αυτό που συμβαίνει με τη δεκαετία των 90s -την πιο αγαπημένη δεκαετία στους fashion κύκλους και την πιο ανακυκλώσιμη- είναι χαρακτηριστικό. 

Ακόμη κι αν έχει χαρακτηριστεί πληθωρική και κάποτε κακόγουστη, μια δεκαετία που χωρούσε σχεδόν τα πάντα από πλευράς στιλ, οι τάσεις που κυριάρχησαν τότε, επανέρχονται ξανά και ξανά, όπως λένε οι ειδικοί, καθώς τα ρούχα και τα αξεσουάρ που χρησιμοποιήθηκαν τότε είχαν να δηλώσουν πολλά για την κοινωνική τάξη, τη διαφορετικότητα, την ανάγκη έκφρασης. 

Ήταν μία δεκαετία που οι τάσεις της αποδείχθηκαν βολικές και άνετες για πολλούς ανθρώπους και αυτό την κατέστησε ενωτική, κάτι που και οι πλέον άσχετοι με τη μόδα, νοσταλγούν. Ειδικά, στην Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου, με πολλά στοιχεία της δεκαετίας του '90 να επιστρέφουν δυναμικά και σε νέο πλαίσιο, η απάντηση ήταν κάτι περισσότερο από προφανής. 

Η Geraldin Wharry, που παρακολουθεί σε επαγγελματική βάση τις τάσεις της μόδας, το πιστεύει πολύ αυτό και θεωρεί ότι το Instagram και ο τρόπος που τα social media δανείζονται και αναβιώνουν εικόνες εκείνης της δεκαετίας βοηθά στον τρόπο που κάποια ρούχα δύσκολα φεύγουν από τη μόδα. 

Η ίδια αναρωτιέται ποιο θα καταγράψει ως ξεκάθαρο trend αυτής της δεκαετίες η ιστορία της μόδας στο μέλλον, γιατί όπως εξηγεί η σύγχρονη οικονομία, η παγκοσμιοποίηση και τα social media κάνουν τους νέους να δανείζονται μεν στοιχεία, αλλά να διαμορφώνουν ένα τόσο προσωπικό στιλ, πέρα από κανόνες, που κάτι τέτοιο θα είναι εξαιρετικά δύσκολο... 

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ