H θεσσαλονικιώτικη γραφιστική ομάδα των Beetroot είναι γνωστή για το έντονο της στίγμα και την καλλιτεχνική αρτιότητα των project που αναλαμβάνει. Το εξαιρετικό εξώφυλλο της περασμένης βδομάδας με το χιλιάρικο που απεικόνιζε την επιστροφή στη δραχμή ήταν σχεδιασμένο από αυτούς ειδικά για τη LifO.
Τον περασμένο μήνα κέρδισε και μια από τις κορυφαίες διακρίσεις στον χώρο του design, το Red Dot Agency of the Year στο οποίο ήταν υποψήφιοι µεταξύ 7.000 συμμετοχών από 70 χώρες.
Είναι μάλιστα η πρώτη φορά που το συγκεκριμένο βραβείο το κερδίζει γραφείο εκτός της έδρας του θεσμού των Red Dot που είναι η Γερμανία.
Με αφορμή την βράβευση τους ζητήθηκε να κάνουν και μια έκθεση η οποία εγκαινιάστηκε τη βραδιά της βράβευσης τους στις 7 Οκτωβρίου με τίτλο «The Greek Monsters».
Η ιδέα πίσω από την έκθεση ήταν σχετικά απλή. Οι beetroot παίζουν παίρνοντας την έννοια του greek monster και της δαιμονοποίησης που ως λαός υποστήκαμε τα 2 τελευταία χρόνια και την την μετασχηματίζουν μέσα από τη γραφιστικό επανακαθορισμό που της επιβάλλουν.
Χρησιμοποιώντας γλυπτά, εδώλια και στένσιλ που απεικονίζουν με τρόπο απρόβλεπτο και αντισυμβατικό μορφές τεράτων γνώριμες από την ελληνική μυθολογία (Μινώταυρος, Στυμφαλίδες Όρνιθες, Κύκλωπας) αναδημιουργούν τους παλιούς μύθους επιχειρώντας ένα λεπτό πολιτικό σχόλιο.
Πως τίποτα δεν είναι έτσι όπως φαίνεται. Και πως η γραφιστική αυτό έχει ακριβώς ως στόχο. Μέσω του repackaging και της ευκρίνειας της οπτικής ταυτότητας να στοχεύσει έξω από τον συλλογικό πολτό, την ομογενοποίηση και το προβλέψιμο αναμάσημα είτε αυτό έχει να κάνει με το pop κοιμητήριο είτε με τις ομάδες εκείνες που αναμασούν στερεότυπα με ιδιοτελή σκοπό.
Η έκθεση θα περιοδεύσει σε διάφορες πόλεις του κόσμου, όπως η Βασιλεία, η Σιγκαπούρη, το Εσεν και το Ελσίνκι.
Πριν λίγες μέρες το πρότζεκτ κυκλοφόρησε και σε βιβλίο από την Mangel-Wurzel με έμμετρα κείμενα της Αναστασίας Τεντοκάλη.
σχόλια