«Χοκουσάι: Ένας γέρος τρελός με τη ζωγραφική» - Έκθεση με σπάνια έργα του Ιάπωνα ευαίσθητα στο φως

«Χοκουσάι: Ένας γέρος τρελός με τη ζωγραφική» - Έκθεση με σπάνια έργα του Ιάπωνα ευαίσθητα στο φως Facebook Twitter
0
«Χοκουσάι: Ένας γέρος τρελός με τη ζωγραφική» - Έκθεση με σπάνια έργα του Ιάπωνα ευαίσθητα στο φως Facebook Twitter
«Ένα αγόρι κοιτάζει το βουνό Φούτζι», 1839. Ένα από τα σπάνια έργα του καλλιτέχνη που περιλαμβάνονται στην έκθεση «Χοκουσάι: Τρελός για τη ζωγραφική»

Ο Κατσουσίκα Χοκουσάι ήταν στην έβδομη δεκαετία της ζωής του όταν δημιούργησε το πιο γνωστό του αριστούργημα, το χαρακτηριστικό «Μεγάλο Κύμα έξω από την Καναγκάουα» που έγινε παγκοσμίως γνωστό απλά ως το «Μεγάλο Κύμα».

Η εύκολα αναγνωρίσιμη σύνθεση περιλαμβάνεται στη σειρά ξυλογραφιών σε στιλ ουκίγιο-ε «36 απόψεις του Όρους Φούτζι» του 1831 και επηρέασε μια ολόκληρη γενιά καλλιτεχνών στην Ευρώπη, από τον Βίνσεντ βαν Γκογκ μέχρι τον Μονέ. Ωστόσο είναι μόλις ένα από τα 30.000 έργα του Χοκουσάι, που σε κάποια φάση της πορείας του υπέγραφε ως Gakyō Rōji, που μεταφράζεται ως «ο γέρος που είναι τρελός με τη ζωγραφική».

«Χοκουσάι: Ένας γέρος τρελός με τη ζωγραφική» - Έκθεση με σπάνια έργα του Ιάπωνα ευαίσθητα στο φως Facebook Twitter
Από αριστερά προς τα δεξιά οι πάπυροι: «Ο ψαράς», (1849), «Ο χαράκτης» (1849), «Ο Θεός του Κεραυνού» (1847), «Η εταίρα» (1796-1798)
«Χοκουσάι: Ένας γέρος τρελός με τη ζωγραφική» - Έκθεση με σπάνια έργα του Ιάπωνα ευαίσθητα στο φως Facebook Twitter
Το βουνό Φούτζι (1830-31)

Αυτός είναι περίπου και ο τίτλος της νέας έκθεσης στην γκαλερί Freer του Ινστιτούτου Smithsonian, «Χοκουσάι: Τρελός για τη ζωγραφική». Εκατόν είκοσι σπάνια έργα του καλλιτέχνη, κυριολεκτικά ευαίσθητα στο φως, βγαίνουν από το «ασφαλές σκοτάδι» που φυλάσσονταν τα τελευταία 13 χρόνια. 

Η έκθεση θα διαρκέσει έως το επόμενο έτος όπου συμπληρώνονται 260 χρόνια από την γέννηση του καλλιτέχνη και εκατό από τον θάνατο του ιδρυτή του μουσείο Charles Lang Freer. Αφού συνέλεξε μανιωδώς έργα από την Ασία και την Αμερική, ο βιομήχανος από το Ντιτρόιτ τα δώρισε όλα στις ΗΠΑ το 1906, για να δημιουργήσουν το πρώτο μουσείο τέχνης στην χώρα. 

«Χοκουσάι: Ένας γέρος τρελός με τη ζωγραφική» - Έκθεση με σπάνια έργα του Ιάπωνα ευαίσθητα στο φως Facebook Twitter
«Καρκινοειδή», 1825-1830
«Χοκουσάι: Ένας γέρος τρελός με τη ζωγραφική» - Έκθεση με σπάνια έργα του Ιάπωνα ευαίσθητα στο φως Facebook Twitter
«Φύλλο κολοκύθας και αλογόμυγα», 1825-1833
«Χοκουσάι: Ένας γέρος τρελός με τη ζωγραφική» - Έκθεση με σπάνια έργα του Ιάπωνα ευαίσθητα στο φως Facebook Twitter
«Λαούτο και λευκό φίδι του Μπέντεν», 1847
«Χοκουσάι: Ένας γέρος τρελός με τη ζωγραφική» - Έκθεση με σπάνια έργα του Ιάπωνα ευαίσθητα στο φως Facebook Twitter
Kishen Hoshi, 1830
«Χοκουσάι: Ένας γέρος τρελός με τη ζωγραφική» - Έκθεση με σπάνια έργα του Ιάπωνα ευαίσθητα στο φως Facebook Twitter
«Το Μεγάλο Κύμα έξω από την Καναγκάουα»
«Χοκουσάι: Ένας γέρος τρελός με τη ζωγραφική» - Έκθεση με σπάνια έργα του Ιάπωνα ευαίσθητα στο φως Facebook Twitter
«Ποντίκια και μπάλες ρυζιού», 1843
«Χοκουσάι: Ένας γέρος τρελός με τη ζωγραφική» - Έκθεση με σπάνια έργα του Ιάπωνα ευαίσθητα στο φως Facebook Twitter
«Κύματα που σκάνε», (1847)
«Χοκουσάι: Ένας γέρος τρελός με τη ζωγραφική» - Έκθεση με σπάνια έργα του Ιάπωνα ευαίσθητα στο φως Facebook Twitter
«Ερωδιός πάνω σε λάμπα γέφυρας», 1801-1802
Culture
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.