Ο Κατσουσίκα Χοκουσάι ήταν στην έβδομη δεκαετία της ζωής του όταν δημιούργησε το πιο γνωστό του αριστούργημα, το χαρακτηριστικό «Μεγάλο Κύμα έξω από την Καναγκάουα» που έγινε παγκοσμίως γνωστό απλά ως το «Μεγάλο Κύμα».
Η εύκολα αναγνωρίσιμη σύνθεση περιλαμβάνεται στη σειρά ξυλογραφιών σε στιλ ουκίγιο-ε «36 απόψεις του Όρους Φούτζι» του 1831 και επηρέασε μια ολόκληρη γενιά καλλιτεχνών στην Ευρώπη, από τον Βίνσεντ βαν Γκογκ μέχρι τον Μονέ. Ωστόσο είναι μόλις ένα από τα 30.000 έργα του Χοκουσάι, που σε κάποια φάση της πορείας του υπέγραφε ως Gakyō Rōji, που μεταφράζεται ως «ο γέρος που είναι τρελός με τη ζωγραφική».
Αυτός είναι περίπου και ο τίτλος της νέας έκθεσης στην γκαλερί Freer του Ινστιτούτου Smithsonian, «Χοκουσάι: Τρελός για τη ζωγραφική». Εκατόν είκοσι σπάνια έργα του καλλιτέχνη, κυριολεκτικά ευαίσθητα στο φως, βγαίνουν από το «ασφαλές σκοτάδι» που φυλάσσονταν τα τελευταία 13 χρόνια.
Η έκθεση θα διαρκέσει έως το επόμενο έτος όπου συμπληρώνονται 260 χρόνια από την γέννηση του καλλιτέχνη και εκατό από τον θάνατο του ιδρυτή του μουσείο Charles Lang Freer. Αφού συνέλεξε μανιωδώς έργα από την Ασία και την Αμερική, ο βιομήχανος από το Ντιτρόιτ τα δώρισε όλα στις ΗΠΑ το 1906, για να δημιουργήσουν το πρώτο μουσείο τέχνης στην χώρα.
σχόλια