Χριστιανόπουλος: Να χέσω το Νόμπελ του Σεφέρη και άλλα «τροπάρια»

Χριστιανόπουλος: Να χέσω το Νόμπελ του Σεφέρη και άλλα «τροπάρια» Facebook Twitter
0

Στο θεατράκι του Gazarte,έλαβε χώρα βραδιά ποίησης. Καλεσμένος ήταν ο Ντίνος Χριστιανόπουλος και οικοδεσπότες η Λίνα Νικολακοπούλου και ο Άρης Σκιαδόπουλος. Πρόκειται για τη σειρά από βραδιές με ποίηση υπό τον  τίτλο «Ένας λόγος παραπάνω».

Στο κοινό-μεταξύ άλλων-η Χαρούλα Αλεξίου, ο Γιώργος Χρονάς, αλλά και ο  Γρηγόρης Ψαριανός. Ο τελευταίος ήταν που έθεσε και το ερώτημα στον ποιητή για την επικριτική θέση του στον Γιώργο Σεφέρη, που είχε διατυπώσει πριν από μία δεκαετία.Εχει αναθεωρήσει?

«Καθόλου»,ήταν η απάντηση του  Ντίνου Χριστιανόπουλου. « Ο Σεφέρης αποδέχτηκε να αλλάξει τον τίτλο του ποιήµατος "Κύπρον ου µ' εθέσπισεν" και νατο κάνει "Ηµερολόγιο Καταστρώµατος Γ'" κι έτσι πήρε το Νοµπέλ. Ε, να χέσω τέτοιο Νοµπέλ»

Ο Σεφέρης δεν ήταν πάντως ο μόνος ποιητής που δέχτηκε τον επικριτικό λόγο του εκ Θεσσαλονίκης ποιητή. Όπως γράφει η Χάρη Ποντίδα στα ΝΕΑ είπε ακόμα:

Για το Νίκο Καρούζο: «Ηθελα να πω ότι η περίπτωση Καρούζου ήταν προβληματική. Κατ' αρχήν δεν ήταν κορυφαίος ποιητής. Καλός ναι, κορυφαίος όχι. Και τη σύνταξη την αρνήθηκε λόγω επάρσεως, γιατί δεν του έδωσαν την ανώτατη που είχαν ήδη δώσει στη Ζωή Καρέλλη. Αν ήταν αντράκι,ας την αρνιόταν από την αρχή».

Για τον Οδυσσέα Ελύτη: «Τον επέκρινα- και τούτο είχα πει στα ίσια και µετά δεν µου µίλαγε. Ήταν τεµπέλης. Ήταν από πλούσια οικογένεια και ζούσε µια ζωή µε το χαρτζιλίκι της µαµάς του και των αδελφών του για να είναι απερίσπαστος και να γράφει ποίηση. Μα είναι δυνατόν, επειδή είσαι ποιητής, να τεµπελιάζεις και να τρέχεις µε τις πιτσιρίκες;».

Και σε παρατήρηση από το κοινό ότι και ο Μίλτος Σαχτούρης δεν είχε δουλέψει ποτέ ο Ντίνος Χριστιανόπουλος απάντησε : «Μα είναι ολόκληρη συνοµοταξία τεµπελχανάδων. Παράδειγµα είναι ο Ελύτης».

Πηγή:ΤΑ ΝΕΑ

Και το μανιφέστο  του Ντίνου Χριστιανόπουλου για τα βραβεία, τις διακρίσεις και τις ιδεολογίες.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ