Όλο το πάθος και η δυστυχία του πολυδιαβασμένου έπους του Τολστόι, όλη η απόγνωση και η γενναιότητα μιας γυναίκας, που είχε το θάρρος να αντιμετωπίσει ολομόναχη τη σκληρή επιλογή της, ποτέ μέχρι σήμερα δεν είχαν εμπνεύσει ένα μιούζικαλ, παρά μόνο κινηματογραφικές ή τηλεοπτικές μεταφορές με κάποτε πειστικές, κάποτε απαράδεκτες εκδοχές της Άννα Καρένινα.
Ήρθε όμως η ώρα για μία τολμηρή προσέγγιση - σε ό,τι αφορά το είδος της μεταφοράς - και η άπιστη ηρωίδα του Τολστόι να γίνει ο κεντρικός άξονας ενός φιλόδοξου μιούζικαλ που θα ανέβει τον Οκτώβριο στο Operetta Theatre της Μόσχας και με τους παραγωγούς να υπόσχονται ότι θα μείνουν πιστοί στο κείμενο, αν και δεν χωρά το σύνολο της πλοκής σε ένα δίωρο σόου, ενώ θα παντρέψουν με χάρη και φινέτσα τα κοστούμια εποχής με τη σύγχρονη haute couture.
Για τις σκηνές του έργου που είναι βυθισμένες στον βαρύ ρωσικό χειμώνα, οι ηθοποιοί θα χρειαστούν παγοπέδιλα για το ειδικά διαμορφωμένο τμήμα του θεάτρου που το έργο θα εκτυλίσσεται στον πάγο, μία αληθινά διπλή πρόκληση για το καστ του συγκεκριμένου εγχειρήματος.
"Αυτό το μυθιστόρημα κλείνει μέσα του τα πάντα. Είναι ίσως η πιο διεξοδική αναζήτηση πάνω στις σχέσεις μεταξύ ανδρών και γυναικών", λέει ο Vladimir Tartakovsky, διευθυντής του Operetta Τheatre και εις εκ των παραγωγών του μιούζικαλ. Όπως, ο ίδιος εξηγεί, σε αυτή την καλλιτεχνική προσέγγιση του έργου του Τολστόι, ένας από τους πλέον αντιπαθείς ήρωες του, ο σύζυγος της Καρένινα, θα παρουσιαστεί όπως πραγματικά έπρεπε, ως θύμα, δηλαδή, κι αυτός των κοινωνικών περιστάσεων και των ηθών της εποχής του.
"Κανείς από τους χαρακτήρες αυτού του βιβλίου δεν είναι απλοϊκός - όλοι κάνουν τον αναγνώστη και τον θεατή να σκεφτεί. Και οι άνθρωποι μπορούν να ταυτιστούν με κομμάτια όλων των χαρακτήρων", συμπληρώνει ο Alexei Bolonin, συμπαραγωγός και αυτός στο μιούζικαλ.
Κι αν σε κάποιους φαίνεται τολμηρό όλο αυτό - ακόμη κι αν έχει προσληφθεί εξειδικευμένη ομάδα για τη συγγραφή των libretti - ας σημειωθεί ότι αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που ένα βαθιά δραματικό έργο της ρωσικής λογοτεχνίας γίνεται μιούζικαλ. Πέρσι με επιτυχία είχε ανέβει το "Έγκλημα και Τιμωρία" του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι, επιτυχία μεγαλύτερη μάλιστα από κλασικά αγαπημένα μιούζικαλ, όπως το "Σικάγο", για παράδειγμα.