Πεντακόσιοι, ίσως και παραπάνω άνθρωποι κατηφόριζαν χθες το απόγευμα όλοι μαζί με γρήγορο βήμα την Κολοκοτρώνη, στο κέντρο της Αθήνας. Είχαν σχεδόν όλοι τα κινητά υψωμένα και έμοιαζε να καταδιώκουν τους ορμητικούς νεαρούς με τις έντονα χρωματιστές φόρμες και τις κουκούλες που προπορεύονταν. Όμως αυτό δεν έμοιαζε με μια ακόμη διαδήλωση, ούτε ευτυχώς με κάποιο κυνήγι σπάνιου Pokemon.
Ένας από τους νεαρούς, σταματά, καρφώνει το βλέμμα του σε μια πινακίδα οδικής σήμανσης στη γωνία του δρόμου και με ένα εκπληκτικό σάλτο βρίσκεται ψηλά, σφηνωμένος στον τοίχο πίσω της. Το πλήθος συγκεντρώνεται γύρω του και ακόμη περισσότερες κάμερες βρίσκονται στραμμένες πάνω του. Για όσους δεν γνώριζαν, το θέαμα ήταν αλλόκοτο, ίσως και λίγο ανησυχητικό. Οι μυημένοι στο πρότζεκτ, το οποίο είχε μήνυμα "Απίθανα σώματα, απρόσμενες εικόνες: Οι περαστικοί αντιδρούν, οι χορευτές παίζουν μαζί τους, η ατμόσφαιρα της πόλης αλλάζει!" απολάμβαναν μια διάσημη σε όλο τον κόσμο περφόρμανς της ομάδας του Βίλλι Ντόρνερ.
Το "bodies in urban spaces" στα πλαίσια του Dancing Athens της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση έχει παρουσιαστεί σε περισσότερες από 80 πόλεις σε όλο τον κόσμο και χθες κατέκτησε τον αστικό ιστό της Αθήνας.
Ο Βίλλι Ντόρνερ, χορογράφος που ζει και δημιουργεί στη Βιέννη και η ομάδα του, Cie. Willi Dorner, παρουσίασαν μια χορογραφημένη βόλτα διαφορετική. Οι χορευτές χώθηκαν κάτω από σκάλες και ανάμεσα σε κάδους σκουπιδιών, στοιβάχτηκαν σε εσοχές κτιρίων, σκαρφάλωσαν σε πινακίδες και σωλήνες και με ακροβατικό τρόπο βρέθηκαν τοποθετημένοι στα πιο αναπάντεχα σημεία της πόλης, συμπληρώνοντας τα κενά της. Σύμφωνα με το κόνσεπτ, τα σημεία που επέλεξαν για την παρέμβασή τους δεν ήταν τυχαία. Το κάλεσμα στη βόλτα άλλωστε ανέφερε : ρωγμές του αστικού ιστού της πόλης, σημεία ξεχασμένα από τους κατοίκους της παίρνουν ξανά ζωή μέσα από αυτό το παιχνίδι. Τα σώματα δεν αφήνουν σημάδια, όμως η εμπειρία όσων ακολουθούν τη βόλτα καταγράφει τις παράξενες εικόνες που παρεμβαίνουν στο γνωστό τοπίο και δημιουργεί αναμνήσεις που μένουν ανεξίτηλες.
Φωτογραφίες: Orestis Seferoglou / SOOC
σχόλια