Κανείς δεν είχε προσέξει εδώ και 128 χρόνια τι έκρυβε αυτό το αριστούργημα του Βίνσεντ βαν Γκογκ

Κανείς δεν είχε προσέξει εδώ και 128 χρόνια τι έκρυβε αυτό το αριστούργημα του Βίνσεντ βαν Γκογκ Facebook Twitter
0

Οι συντηρητές έργων τέχνης ονειρεύονται να ανακαλύψουν ένα κρυμμένο μυστικό στα αριστουργήματα που φροντίζουν, αλλά μάλλον κανείς δεν θα περίμενε να βρει μια νεκρή ακρίδα. Κι όμως αυτό συνέβη σε ένα αριστούργημα του Βίνσεντ βαν Γκογκ.

Οι επιμελητές στο μουσείο τέχνης Nelson-Atkins του Κάνσας ανακοίνωσαν ότι ανακάλυψαν το νεκρό έντομο στον διάσημο πίνακα με τα ελαιόδενδρα του ολλανδού ζωγράφου.

Το έντομο εντοπίστηκε από την συντηρήτρια Mary Schafer στο κάτω μέρος του έργου. «Εξετάζοντας τον πίνακα με το μικροσκόπιο βρήκα το μικροσκοπικό σώμα μιας ακρίδας βυθισμένο στο χρώμα, κάτι που συνέβη όταν η βαφή ήταν ακόμη υγρή, το 1889», είπε.

Κανείς δεν είχε προσέξει εδώ και 128 χρόνια τι έκρυβε αυτό το αριστούργημα του Βίνσεντ βαν Γκογκ Facebook Twitter

«Μπορούμε να συνδέσουμε το εύρημα με το γεγονός πως ο βαν Γκογκ ζωγράφιζε στην ύπαιθρο», αναφέρει καθώς εξηγεί τα πιθανά σενάρια για την ενσωμάτωση του εντόμου στο έργο.

Η Schafer είπε ότι ήταν περίεργοι να μάθουν αν θα μπορούσε να μελετηθεί περαιτέρω η ακρίδα για να προσδιοριστεί η εποχή που δημιουργήθηκε το έργο.

Ο παλαιοεντομολόγος Michael Engel, ανώτερος επιμελητής και καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Κάνσας, εξέτασε περαιτέρω την ακρίδα. Ανακάλυψε ότι ο θώρακας και η κοιλιά του εντόμου έλειπαν και δεν υπήρχαν σημάδια κίνησης στο περιβάλλον χρώμα. Με άλλα λόγια, ήταν ήδη νεκρό όταν κατά κάποιο τρόπο προσγειώθηκε στον υγρό καμβά του καλλιτέχνη.

Ο Βαν Γκογκ ζωγράφισε «Τα Ελαιόδενδρα» το 1889 και μπορεί η ακρίδα να μην έχει βοηθήσει σε καμία ιστορική έρευνα, αλλά έχει γίνει ένα σημείο αναφοράς για τους επισκέπτες του μουσείου, οι οποίοι εξετάζουν πλέον πιο προσεκτικά το έργο για να δουν αν θα μπορέσουν να την εντοπίσουν.

Culture
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ