Meeting Points 6/Locus Agonistes: Πρακτικές και λογικές της κοινωνίας των πολιτών

Meeting Points 6/Locus Agonistes: Πρακτικές και λογικές της κοινωνίας των πολιτών Facebook Twitter
0



Το Meeting Points είναι ένα φεστιβάλ σύγχρονης τέχνης από τον αραβικό κόσμο που πραγματοποιείται σε πρωτεύουσες της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής, στις Βρυξέλλες και το Βερολίνο, με πρωτοβουλία του Tarek Abou El Fetouh και του Young Arab Theatre Fund (YATF).


 Θέατρο, μουσική, χορός, εικαστικά, συζητήσεις, προβολές και διαλέξεις καλλιτεχνών από το Κάιρο, τη Δαμασκό, το Αμάν, τη Βηρυτό, την Τύνιδα, το Λονδίνο και το Παρίσι θα μετατρέψουν για μία εβδομάδα τη Στέγη σε διεθνή πλατφόρμα καλλιτεχνικής δημιουργίας και πολιτικού στοχασμού.


Σύμφωνα με το σκεπτικό του επιμελητή, κορυφαίου θεωρητικού και κριτικού τέχνης Okwui Enwezor,



το Meeting Points 6 επιχειρεί μια ανατομία της «πολιτειακής φαντασίας» προσεγγίζοντας, μεταξύ άλλων, ζητήματα ταυτότητας και ετερότητας, συλλογικής μνήμης και ιστορίας, κοινωνικού αποκλεισμού και πολιτικής ευθύνης σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη για τον αραβικό κόσμο ιστορική συγκυρία.


Πόλεμος, επιθυμία για ελευθερία, επανάσταση, καλλιτεχνική πρωτοπορία μπορούν να συναντηθούν όταν καλλιτέχνες όπως στη περίπτωση του Meeting Points επιχειρούν να μιλήσουν για τα του οίκου τους, να μετασχηματίσουν πραγματικότητες, να κριτικάρουν κοινωνικοπολιτικά αδιέξοδα, να ερμηνεύσουν αντιξοότητες, να μιλήσουν για τις ανθρώπινες τύχες τελικά χωρίς τους ασφυκτικούς πολιτικοοικονομικούς όρους και τους γεωπολιτικούς περιορισμούς. Δεν είναι εύκολο. Ποτέ δεν ήταν.

Ωστόσο το ιστορικο-πολιτικό momentum της Αραβικής Άνοιξης προσφέρει έναν σαφή και εύγλωττο καμβά πάνω στον οποίο μπορούν να ξεδιπλωθούν ερωτήματα που είναι κοινά για όλους μας τελικά. 

Σήμερα λοιπόν το Φεστιβάλ ξεκινάει με την Μόνα Χατούμ και τα εγκαίνια της εκθεσής της Περφόρμανς και επανάδραση.  

Η έκθεση αυτή που παρουσιάζεται στο πλαίσιο του Meeting Points 6 αποτελείται από την επανάδραση (reenactment) της ιστορικής της  περφόρμανς The Negotiating Table [Το τραπέζι των διαπραγματεύσεων]

που πρωτοπαρουσιάστηκε το 1983 ως αντίδραση στην ισραηλινή εισβολή στο Λίβανο, καθώς και από μια σειρά ντοκουμέντων (βίντεο, σχέδια, σημειώσεις, φωτογραφίες κ.ά.) από τα έργα Roadworks (1985), Variation on Discord and Divisions (1984) και Don't smile, you're on camera! (1980).

>>> Μόνα Χατούμ- Περφόρμανς και επανάδραση Τετάρτη 7 Μαρτίου εως Κυριακή 11 Μαρτίου |  17:30-20:30 *Είσοδος ελεύθερη* (θα παρουσιάζεται καθημερινά)




Τη σκυτάλη παίρνει στις 20:30 ο  σκηνοθέτης Φάδελ Ζάιμπι και η ηθοποιός Ζαλίλα Μπακκάρ, αμφότεροι θεατρικοί συγγραφείς, οι οποίοι διαπραγματεύονται ένα θέατρο δέσμευσης, με σάρκα και ψυχή, με κίνηση και συναίσθημα, επιχειρώντας να μεταφέρουν στα έργα τους μια ενέργεια άμεση και ασυγκράτητη. 

Ο Ζάιμπι είναι μια κορυφαία μορφή του αραβόφωνου θεάτρου. Μετά από είκοσι θεατρικά έργα και τρεις ταινίες, έχει αποκτήσει μεγάλη φήμη στην Τυνησία, η οποία του εγγυάται την ανεξαρτησία και την ελευθερία έκφρασης και δημιουργίας, επιτρέποντάς του να εργάζεται δίχως να χρειάζεται να αντιμετωπίσει την εξουσία ή να συμβιβαστεί με τις εμπορικές απαιτήσεις.


Στο έργο που θα παρουσιάσει στην Αθήνα, ο κεντρικός ήρωας (ο Γιάχια Γιάις) είναι ένας άνθρωπος της εξουσίας ο οποίος έχει εκδιωχθεί από τη θέση του και έχει τεθεί σε κατ’ οίκον περιορισμό. Κάποια στιγμή κλείνεται στη βιβλιοθήκη του, η οποία μυστηριωδώς παίρνει φωτιά. Πρόκειται για δολοφονική ενέργεια, απόπειρα αυτοκτονίας ή μια προσπάθεια του ήρωα να απαλλαγεί από ενοχοποιητικά στοιχεία;


Το Amnesia μοιάζει με αστυνομικό μυθιστόρημα, λόγω των απρόσμενων ανατροπών στην πλοκή. Μας μεταφέρει σε έναν αυταρχικό κόσμο με ασθενική μνήμη. Τι είναι αυτό που θυμόμαστε από την ιστορία; Ποιοι οφείλουν να λογοδοτούν;

Το έργο θίγει το ζήτημα της ατομικής ελευθερίας όταν αυτή συγκρούεται με τις συλλογικές δυνάμεις, ένα θέμα με μεγάλη παράδοση στο χρόνο και με ρίζες στην ελληνική τραγωδία, το οποίο εξακολουθεί να προβληματίζει μέχρι σήμερα.

>>> Jalila Baccar & Fadhel Jaïbi: Amnesia 7-8 Μαρτίου 20:30 στη Κεντρική Σκηνή *Είσοδος: 7 ευρώ*


Σύλληψη, κείμενο και σκηνοθεσία: Jalila Baccar και Fadhel Jaïbi 
Σκηνογραφία: Kaîs Rostom 
Μουσική: Gérard Hourbette (ART ZOYD) 
Φωτισμοί: Fadhel Jaïbi 
Κοστούμια: Anissa B’diri 
Ερμηνεύουν: Jalila Baccar, Fatma Ben Saîdane, Sabah Bouzouita, Ramzi Azaiez, Moez M’rabet, Lobna M’lika, Basma El Euchi, Karim El Kefi, Riadh El Hamdi, Khaled Bouzid, Mohammed Ali Kalaî
 
Βοηθός σκηνοθέτη: Narjes Ben Ammar 
Βοηθός φωτιστή: Naîm Zaghab 
Βοηθός ενδυματολόγου: Jalila Madani 
Βοηθός παραγωγής: Nozha Ben Mohammed 
Διεύθυνση παραγωγής: Bel Hedi 
Συμπαραγωγή: Familia ProductionsScène Nationale d’AnnecyC.D.N. BordeauxC.D.N. Limoges, C.D.N Evry, L’I.FC Tunis 
Με την υποστήριξη: Ministère de la Culture et de la Sauvegarde du Patrimoine 

Πρεμιέρα: 2 Απριλίου 2010, Le Mondial,  Τύνιδα

Στα αραβικά με υπέρτιτλους στα ελληνικά
Μετάφραση υπερτίτλων από τα γαλλικά: Λουίζα Μητσάκου
Ταυτόχρονος υπερτιτλισμός: Γιάννης Παπαδάκης


Συντονισμός καλλιτεχνικού προγράμματος ελληνικής διοργάνωσης: Κάτια Αρφαρά


Το αναλυτικό πρόγραμμα εκδηλώσεων θα το βρείτε στο www.sgt.gr/gr/circle/17

Πληροφορίες και προπώληση εισιτηρίων: 2109005800



0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ