Μετά από περιπέτειες 15 ετών η "Κομμώτρια" του Πικάσο επέστρεψε στο Παρίσι

Μετά από περιπέτειες 15 ετών η "Κομμώτρια" του Πικάσο επέστρεψε στο Παρίσι Facebook Twitter
2

Η "Κομμώτρια" του Πικάσο επέστρεψε και επισήμως σήμερα στο Κέντρο Ζορζ Πομπιντού του Παρισιού, έπειτα από μια περιπλάνηση 15 ετών κι ένα υπερατλαντικό ταξίδι, μετά τη μυστηριώδη εξαφάνισή της το 2000.


Ο μικρός πίνακας, διαστάσεων 33 x 46 εκατοστών, εκτιμάται ότι αξίζει 15 εκατομμύρια δολάρια. Ξαναβρέθηκε κατά τύχη από τελωνειακούς υπαλλήλους στο Νιούαρκ, κοντά στη Νέα Υόρκη. Ήταν κρυμμένος σε ένα δέμα που έφερε την ετικέτα "Χειροτέχνημα" και ο αποστολέας του έγραφε ότι επρόκειτο για χριστουγεννιάτικο δώρο αξίας... 30 ευρώ.


Το έργο, που ανήκει στο ρεύμα του αναλυτικού κυβισμού, φιλοτεχνήθηκε από τον Πικάσο το 1911. Το Εθνικό Κέντρο Τεχνών και Πολιτισμού Ζορζ Πομπιντού διαπίστωσε ότι εξαφανίστηκε από τις συλλογές του τον Δεκέμβριο του 2000, όταν ένα άλλο μουσείο ζήτησε να το δανειστεί για μια έκθεση.


Η "Κομμώτρια" είχε εμφανιστεί δημοσίως για τελευταία φορά τρία χρόνια νωρίτερα, σε μια έκθεση στο Μόναχο της Γερμανίας.
Ο εντοπισμός του πίνακα στο Νιούαρκ έγινε χάρη στην παρατηρητικότητα των Αμερικανών τελωνειακών. Τους είχε κινήσει την περιέργεια το γεγονός ότι η αξία του χριστουγεννιάτικου δώρου ήταν δυο φορές μικρότερη από το κόστος για την αποστολή του δέματος. Επιπροσθέτως, το δέμα που είχε ταχυδρομηθεί στο Βέλγιο στις 17 Δεκεμβρίου 2014 είχε ως τελικό προορισμό μια κλιματιζόμενη αποθήκη φύλαξης στο Κουίνς, κάτι που φάνταζε παράξενο για ένα "χειροτέχνημα" αξίας μόλις 30 ευρώ.


Το πώς εξαφανίστηκε ο πίνακας από τη συλλογή του Κέντρου Πομπιντού παραμένει ακόμη και σήμερα αδιευκρίνιστο. Δεν έχει γίνει καμία σύλληψη υπόπτου για την κλοπή.


Ο πρόεδρος του Κέντρου, Σερζ Λαβίν, είπε ότι ο πίνακας έχει υποστεί φθορές λόγω της κλοπής, τον κακών συνθηκών φύλαξής του και το υπερατλαντικό ταξίδι του και κατά συνέπεια θα πρέπει τώρα να συντηρηθεί επιμελώς.


Τη δεκαετία του 1940 η "Κομμώτρια" ανήκε στον διάσημο έμπορο έργων τέχνης Αμπρουάζ Βολάρ. Το 1967 κληροδοτήθηκε στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Παρισιού.

2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

2 σχόλια
Σωστός ο προηγούμενος σχολιαστής : εδώ η κομμώτρια, εκεί η κομμώτρια, που είναι η κομμώτρια ; Εγώ δεν αντέχω να βλέπω τέτοια έργα ούτε για 10 δευτερόλεπτα. Μακάρι, όμως, να το είχα για να το πούλαγα δέκα πέντε εκατομμύρια δολλάρια, όπως λέει το άρθρο ότι αξίζει. Μα καλά, ποιός το κοστολόγισε τόσο ; Κάποιος από τον οίκο τυφλών που δεν βλέπει ; Πιστεύω ότι πολλά καλλιτεχνικά έργα, ζωγραφικής, λογοτεχνίας, ποίησης είναι υπερτιμημένα.Όπως υπάρχει η φούσκα των χρηματιστηρίων, των ακινήτων, έτσι υπάρχει και η φούσκα των καλλιτεχνικών έργων. Μόνο τα κλασσικά έργα των αρχαίων Ελλήνων και των Ρωμαίων είναι αντικειμενικά ωραία, τα απολαμβάνουν οι ανθρώπινες αισθήσεις σε όλες τις εποχές. Γιάννης Μαρούδης