Μία άποψη και ένα σχόλιο για την επίθεση στο "Θέατρο Τέχνης"

Μία άποψη και ένα σχόλιο για την επίθεση στο "Θέατρο Τέχνης" Facebook Twitter
0

Η επίθεση οπαδών του Ολυμπιακού στο Θέατρο Τέχνης επειδή "ανέβαζε" το έργο "Ταξιδεύοντας με τον ΠΑΟΚ", πέρασε στα ψιλά της επικαιρότητας ενώ πρόκειται για πρωτόγνωρη πράξη βαρβαρότητας. Μέχρι τώρα το μένος των οπαδών "περιοριζόταν" μέσα στο γήπεδο ή το πολύ γύρω από αυτό και σε ραντεβού μεταξύ τους. Είναι η πρώτη φορά-παγκοσμίως ίσως- που οπαδοί επιτίθενται εναντίον ενός θεάτρου. Ο Σεραφείμ Κωνσταντινίδης στο άρθρο του στην "Καθημερινή" γράφει μεταξύ άλλων:

"...η επέλαση της Παρασκευής στο Θέατρο Τέχνης ξεπερνά κάθε προηγούμενο. Ομάδα οπαδών του Ολυμπιακού κατέστρεψε το θέατρο επειδή το έργο αφορούσε τον ΠΑΟΚ! Είναι από τα δυσάρεστα της τελευταίας περιόδου. Για πολλούς λόγους..."

Στη συνέχεια αναφέρεται στην επιδίωξη για "εξαφάνιση της άλλης πλευρας" και στο "συντονισμό" της επιχείρησης, για να καταλήξει:

"Η «Επιχείρηση Θέατρο Τέχνης» έχει ιδιαίτερη σημασία, επειδή είναι μια πρωτοβουλία που έχει υπερβεί τον χώρο της. Δεν έγινε στο γήπεδο, δεν έγινε ανάμεσα σε «φιλάθλους» μακριά από το γήπεδο σαν ένα «ηρωικό» ξεκαθάρισμα λογαριασμών. Δεν αφορά καν «αθλητικό» γεγονός. Είναι μια επίδειξη τυφλής βίας εναντίον ανυποψίαστων ανθρώπων, η οποία μπορούσε να έχει δεκάδες θύματα. Στην περίπτωση αυτή δεν ισχύουν τα ελαφρυντικά, όπως η ανεργία των νέων που καλπάζει, η μάστιγα των ναρκωτικών, η κοινωνική περιθωριοποίηση. Τίποτα από τα υπαρκτά αυτά θέματα δεν δικαιολογεί την οργάνωση καταδρομικής επιχείρησης. Σε όλες τις χώρες υπάρχουν άνεργοι νέοι, ναρκωτικά και κοινωνικά προβλήματα, αυτοί όμως που οργανώνουν επιχειρήσεις αιφνιδιασμού εκτελούν αποστολή. Η ελληνική κοινωνία με την ανοχή της πληρώνει ένα επιπλέον τίμημα της καθυστέρησης της χώρας.Τώρα, μετά την τραγωδία θα περάσουμε στη φάρσα. Θα κληθεί η αστυνομία να οδηγήσει τους ενόχους στη Δικαιοσύνη, πράγμα που είναι απίθανο να συμβεί. Κι όμως, οι ένοχοι δεν είναι άγνωστοι εκεί που τους περιθάλπουν. Κάποιοι έχουν ευθύνες. Εχουν όμως και την ευκαιρία να δώσουν μάθημα ευθύτητας και ανθρωπιάς, κρατώντας αποστάσεις από μια πρακτική που, αν δεν αντιμετωπιστεί, θα στραφεί τελικά εναντίον τους. Και δεν θα είναι η πρώτη φορά..."

Με πιό σκωπτικό τρόπο σχολιάζει το γεγονός στην ίδια εφημερίδα, ο Στέφανος Κασιμάτης:

"Για να γλιτώσουμε τις περιττές παρεξηγήσεις, να καταστήσω σαφές εξ αρχής ότι η ενέργεια των χούλιγκαν του Ολυμπιακού να εισβάλουν στο Θέατρο Τέχνης της οδού Φρυνίχου και να τα κάνουν γυαλιά - καρφιά ήταν μια πράξη ασύλληπτα κτηνώδης. Εντούτοις, η θλίψη και η οργή για το απεχθές περιστατικό της περασμένης Παρασκευής δεν πρέπει να μας εμποδίζουν να αναγνωρίσουμε μια σημαντική επιστημονική ανακάλυψη. Διότι, μέσα από τα συντρίμμια που άφησαν πίσω τους οι βάνδαλοι, ο μελετητής της Κοινωνικής Ανθρωπολογίας ανακαλύπτει το άγνωστο βάθος του κόσμου των χούλιγκαν του Ολυμπιακού. Μέχρι πρότινος, χάρη στο έργο του μεγάλου ανθρωπολόγου Αργύρη Σαλιαρέλη (θυμίζω ότι διετέλεσε και πρόεδρος του Ολυμπιακού...) γνωρίζαμε ότι οι άνθρωποι αυτοί είναι «επιστήμονες». Από την περασμένη Παρασκευή μάθαμε ότι είναι και θεατρόφιλοι..."

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.