ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

Το Μουσείο Ερμιτάζ παρουσιάζει τη γκαρνταρόμπα των τσάρων και ετοιμάζει κέντρο μελέτης υφασμάτων

Το Μουσείο Ερμιτάζ παρουσιάζει τη γκαρνταρόμπα των τσάρων και ετοιμάζει κέντρο μελέτης υφασμάτων Facebook Twitter
0

Ενδύματα των τσάρων, ιερατικά άμφια και περίτεχνα κεντημένα ρούχα χωρικών από όλη τη Ρωσική Αυτοκρατορία, παρουσιάζονται στον υπερσύγχρονο ανοιχτό χώρο αποθήκευσης και κέντρο αποκατάστασης του Μουσείου Ερμιτάζ, στην περιοχή Staraya Derevnya στην Αγία Πετρούπολη.

Η συγκεκριμένη έκθεση μόδας, που ξεκίνησε νωρίτερα αυτό τον μήνα, διοργανώθηκε από το Τμήμα Ιστορίας Ρωσικού Πολιτισμού του μουσείου.

Το Ερμιτάζ έχει διοργανώσει και άλλες εκθέσεις μόδας στο Χειμερινό Ανάκτορο, ενώ περιγράφει τη νέα έκθεση ως ένα «πρώτο και πολύ σημαντικό βήμα» προς ένα εξειδικευμένο κέντρο μελέτης για ενδυμασίες και υφάσματα. Ο ολλανδός αρχιτέκτονας Rem Koolhaas έχει ήδη προταθεί για να το σχεδιάσει.

Οι εγκαταστάσεις στην περιοχή Staraya Derevnya επιτρέπουν τη συχνή εναλλαγή των συλλογών μόδας, όπως επισημαίνει ο διευθυντής του Ερμιτάζ, Mikhail Piotrovsky, στην «The Art Newspaper».

«Οι ενδυμασίες δεν μπορούν να εκτίθενται για πολύ καιρό», τονίζει και προσθέτει πως «[εδώ] μπορούν να προβληθούν για ένα μήνα και μετά να αποθηκευτούν». Ο χώρος διατηρεί χαμηλό φωτισμό, σταθερή θερμοκρασία (20 βαθμούς Κελσίου) και σταθερό επίπεδο υγρασίας (55%).

Στα καλύτερα κομμάτια της έκθεσης περιλαμβάνονται οι ειδικά σχεδιασμένες στολές του Μεγάλου Πέτρου από μεταξωτή ποπλίνα, λινό ύφασμα, ταφτά και σατέν, μία πράσινη μεταξωτή τουαλέτα που φτιάχτηκε για τη Μεγάλη Αικατερίνη, καθώς και ένα λευκό και ασημένιο φόρεμα, με ουρά 3,5 μέτρων για τη μέλλουσα τότε αυτοκράτειρα Αλεξάνδρα. Η ευρωπαϊκή μόδα παρουσιάζεται μέσα από κομμάτια από σχεδιαστές, όπως ο πρωτοπόρος της υψηλής ραπτικής Charles Worth και η Γαλλίδα σχεδιάστρια Jeanne Paquin.

Με πληροφορίες από The Art Newspaper

Culture
0

ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ