Ο Nightmares on Wax μιλάει στο LIFO.gr

Ο Nightmares on Wax μιλάει στο LIFO.gr Facebook Twitter
0

O George Evelyn έφτιαξε τους Nightmares on Wax, το 1988. Ήταν από τους πρώτους καλλιτέχνες που υπόγραψαν στην θρυλική Warp Records. Συνεχίζει να κυκλοφορεί άλμπουμ εκεί μέχρι και σήμερα ενώ του προκαλεί αμηχανία όταν τον αποκαλείς σημαντικό. 

«Ήμουν ο δεύτερος καλλιτέχνης που υπέγραψε στην Warp. Είναι  μια μοναδική εμπειρία. Μεγαλώσαμε μαζί και είναι καταπληκτικό τι έχουν καταφέρει μέχρι σήμερα», λέει από την άλλη γραμμή του τηλεφώνου. Βρίσκεται στην Ιμπίθα. Ζει εκεί τα τελευταία 8 χρόνια και την νοιώθει πλέον σαν το σπίτι του. «Είμαι από το Λιντς, της Αγγλίας και ζούσα εκεί για 36 χρόνια. Από τότε που γεννήθηκα, βασικά. Με την γυναίκα μου πιστεύαμε ότι είχαμε φτιάξει το σπίτι των ονείρων μας ώσπου μια μέρα που γυρίσαμε από διακοπές, σκεφτήκαμε ότι ήταν απλά ένα κτίριο με τούβλα. Θέλαμε να συνεχίσουμε να βρισκόμαστε στην λιακάδα.  Έτσι, αποφασίσαμε να μετακομίσουμε σε ένα μέρος που θα μπορούσαμε να επικοινωνούμε συχνά με την οικογένεια μας και να συνεχίσουμε να κάνουμε αυτά που κάναμε πριν. Η Ιμπίθα μας φάνηκε η ιδανική επιλογή και μετά από 8 μήνες βρισκόμασταν εδώ. Ήταν μια πολύ απλή απόφαση και μια πολύ εύκολη μετακίνηση. Αρκετοί πίστευαν ότι θα ήταν μια πολύ αγχωτική και δύσκολη διαδικασία αλλά τελικά αποδείχτηκε η καλύτερη απόφαση που έχω απόφαση ποτέ στην ζωή μου.

Δεν θυμάμαι πολλά από την δεκαετία του 90 αλλά ήταν η εποχή που η καριέρα μου απογειώθηκε. Έκανα το άλμπουμ “Smokers Delight” και έφερε μια τεράστια αλλαγή στη ζωή μου εξαιτίας της επιτυχίας του. Ήταν η πρώτη φορά που έκανα μπάντα και ξεκίνησα τις περιοδείες. Το αστείο πράγμα ήταν ότι όταν ξεκινούσα ποτέ δεν φανταζόμουν το μέλλον. Το πιο σημαντικό πράγμα για μένα ήταν να κάνω μουσική που να μπορεί να την παίζει ένας DJ στο σετ του. Έτσι σκεφτόμουν. Για μένα επιτυχία ήταν να παίζει ο δίσκος σου στα κλαμπ. Το θεωρούσα πολύ σημαντικό. Ποτέ δεν σκεφτόμουν τα λεφτά, τις περιοδείες, την καταξίωση. Όλα αυτά συνέβησαν απλά. Σήμερα αντιμετωπίζω την μουσική με περισσότερο γνώση και σύνεση. Ξοδεύεις πολύ χρόνο για να μάθεις πράγματα. Βασικά ποτέ δεν σταματάς να μαθαίνεις. Νέα κόλπα, νέες μεθόδους για να κάνεις πράγματα και μετά πρέπει να τα ξεφορτωθείς όλα και να ξεκινήσεις από τα βασικά. Νοιώθω ότι εδώ και 25 χρόνια έχω κάνει ένα κύκλο αλλά τώρα ξέρω επιτέλους τι θέλω. Εμπιστεύομαι περισσότερο αυτά που φτιάχνω και νοιώθω. Όταν είσαι νεότερος, σε επηρεάζει η σκηνή, η μόδα, τα μουσικά τρεντ αλλά τίποτα από αλλά αυτά δεν με ενδιαφέρει πλέον. Απλά κάνω μουσική από την καρδιά. Είναι πλέον ξεκάθαρο για μένα.  

Δεν θα έλεγα ποτέ ότι έχω επηρεάσει πολλούς αλλά αυτό που μου συμβαίνει τους τελευταίους 20 μήνες είναι καταπληκτικό. Κόσμος έρχεται και μου λέει ιστορίες, φαν που αγαπούν την μουσική μου εδώ και 25 χρόνια, τοπ παράγωγοι και DJs λένε ότι τους  έχω εμπνεύσει.  Έμαθα με αυτόν τον τρόπο να αναγνωρίζω το μεγαλείο σε αυτή την τέχνη που λέγεται μουσική. Όσον αφορά την μουσική βιομηχανία τα πράγματα είναι χειρότερα για τους καλλιτέχνες κυρίως από οικονομικής πλευράς. Έτσι όπως χειρίζεται τα μίντια, πνίγει τον κόσμο σε μια μουσική που δεν έχει τη δυνατότητα ούτε καν να διαλέξει. Νομίζει ότι διαλέγει τι ακούει αλλά δεν ισχύει αυτό. Προωθούν 10 δίσκους όλους και όλους για να παίζονται στο ραδιόφωνο και στην τηλεόραση και ο κόσμος νομίζει ότι μόνο αυτά υπάρχουν. Λείπουν πλέον πλατφόρμες που προωθούσαν την ανεξάρτητη μουσική.

Μουσικά τώρα είναι δύσκολο να πεις αν είναι καλύτερα ή χειρότερα τα πράγματα. Μπορείς να το παίξεις νοσταλγικός και να πεις πόσο πιο τέλεια ήταν τα πράγματα στο παρελθόν. Το μόνο όμως που είναι σίγουρο είναι η αλλαγή, το πως την αγκαλιάζεις και πώς λειτουργείς μέσα σε αυτή ειδικά με την εμφάνιση της ψηφιακής τεχνολογίας. Έχει αλλάξει τον τρόπο που βρίσκει και ακούει ο κόσμος μουσική. Προσωπικά, βγάζω δίσκους εδώ και 25 χρόνια και ακόμη δουλεύω πολύ σκληρά για να προωθήσω την μουσική μου. Είναι κουραστικό αλλά είμαι πρόθυμος να δουλέψω σκληρά για κάτι που πιστεύω. Πάντα πρέπει να δουλεύεις σκληρά, ειδικά τώρα. Ποτέ δεν θα είναι εύκολα τα πράγματα.»

Θα εμφανιστεί στην Κεντρική Σκηνή του Plissken Festival το Σάββατο 7 Ιουνίου

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ