Aνήμερα των εκλογών, Πέμπτη 8 Ιουνίου ο Βρετανός εικαστικός Γκρέισον Πέρι, κεραμίστας και παρενδυτικός (με το όνομα Κλερ) έκανε τα εγκαίνια της νέας του έκθεσης με τίτλο Most Popular Art Exhibition Ever! (Η πιο δημοφιλής έκθεση που έγινε ποτέ!) στις Serpentine Galleries, τον εκθεσιακό χώρο των Kensington Gardens, κήποι στο κέντρο του Λονδίνου που συνορεύουν με το Hyde Park.
Πρόκειται για μια έκθεση με κεραμικά, αλλά και κατασκευές από χυτoσίδηρο και μπρούντζο, χαρακτική και ταπητουργία, αντικείμενα υψηλής τεχνικής. Εμφανίζονται σκηνές από τη ζωή ενός τρανς ατόμου όπως είναι και ο ίδιος, ενώ παράλληλα τίθενται ερωτήματα που αντλεί από την πολιτική, τη θρησκεία, τη σεξουαλικότητα, αλλά και τον λαϊκισμό: «Τι είδους τέχνη αρέσει στον κόσμο;», « Για ποιο λόγο πηγαίνουν στις μέρες μας σε γκαλερί;», «Τι είδους τέχνη θέλουν να βλέπουν και ποια θέματα τους αφορούν;», «Ποια είναι η σχέση της παραδοσιακής τέχνης και της κοινωνικής δικτύωσης;».
Επηρεασμένος από την εκπομπή που έκανε για το Channel 4 με τίτλο Grayson Perry: Divided Britain (Η διχασμένη Βρετανία του Γκρέισον Πέρι) και ένα χρόνο μετά τις εκλογές για την έξοδο από την Ευρωπαϊκή Ένωση, κάλεσε μέσω του διαδικτύου το βρετανικό κοινό να συμβάλλει με ιδέες, εικόνες, ατάκες, οτιδήποτε μπορούσε να βοηθήσει να καλύψει τα νέα του κεραμικά. Το αποτέλεσμα είναι δύο υπερμεγέθη βάζα, ένα για τους οπαδούς του Brexit (όπου εμφανίζεται και η μορφή του Φάρατζ) και ένα για εκείνους της παραμονής στην ΕΕ.
Ξεχωρίζουν ασπρόμαυρες ξυλογραφίες, όπως εκείνη όπου μια αρκούδα με κέρατα και χαλκά στη μύτη, ερεθισμένη ερωτικά διασχίζει μία βιομηχανική ζώνη. Στα σωθικά της αναγράφονται οι λέξεις: «ευαίσθητος», «λογικός», «συνετός». Επίσης, μία τεράστια ταπισερί όπου επάνω της αποκαλύπτεται μια διαλυμένη μελαγχολική χώρα, και το μοτοποδήλατο του Πέρι στολισμένο κοριτσίστικα για να μπορεί να κάθεται άνετα με τη φούστα της, το alter ego του, η Κλερ.
σχόλια