Το φαντασμαγορικό σκηνικό που σε τα ταξιδεύει στην αυτοκρατορική Ασία μέσα στο Μουσείο της Ακρόπολης συνθέτουν 154 προσωπικά αντικείμενα, έργα τέχνης και έπιπλα που για πρώτη φορά βγήκαν από τα κλειστά διαμερίσματα του Αυτοκράτορα της Κίνας Τσιανλόγκ στην Απαγορευμένη Πόλη του Πεκίνου και φιλοξενούνται στο ελληνικό μουσείο.
Η περιοδική έκθεση «Από την απαγορευμένη πόλη: Αυτοκρατορικά διαμερίσματα του Qianlong» εγκαινιάστηκε χθες παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας, Πρ. Παυλόπουλου.
Ο Qianlong είναι ο Αυτοκράτορας που αναμόρφωσε την Κίνα, διπλασίασε την έκταση και τον πληθυσμό της, φρόντισε για την ευημερία των πολιτών της και κυρίως υποστήριξε με πάθος τις τέχνες και τα γράμματα.
Παρέμεινε στον θρόνο για περισσότερο από εξήντα χρόνια (1735-1796) και σφράγισε με τις προσωπικές του επιλογές την τέχνη της Κίνας του 18ου αιώνα.
Ο εκθεσιακός χώρος του Μουσείου Ακρόπολης, σκηνοθετήθηκε με κατασκευές και χρώματα εμπνευσμένα από τα παλάτια της Απαγορευμένης Πόλης και υποδέχτηκε τα 154 έξοχα εκθέματα που φωτίζουν τον ιδιαίτερο προσωπικό χώρο του Αυτοκράτορα, όπου πέρασε τα νεανικά του χρόνια και όπως λέει ο ίδιος όπου εμπνεύστηκε τα μελλοντικά του σχέδια για την πετυχημένη διοίκηση της απέραντης χώρας του.
Οι επισκέπτες μπαίνοντας στην έκθεση θα αντικρίσουν την χρυσοκέντητη τελετουργική στολή του Αυτοκράτορα και το γιγαντιαίο πορτραίτο του που τον απεικονίζει αμέσως μετά την άνοδο στο θρόνο. Ακολουθεί η παρουσίαση των τελετουργικών ενδυμάτων της Αυτοκράτειρας και μετά ο θρόνος με όλα τα έπιπλα που τον συνοδεύουν.
Η επόμενη ενότητα περιέχει τα σκεύη για το τσάι του Αυτοκράτορα και των καλεσμένων του, ποιητικά κείμενα του ίδιου και κοστούμια των ηθοποιών από τις ιδιωτικές θεατρικές παραστάσεις. Το δωμάτιο «Ευωδιαστές Ορχιδέες» που ακολουθεί αποκαλύπτει το θερμαινόμενο κρεβάτι του αυτοκρατορικού ζεύγους, πανέλα με σπάνια άνθινη διακόσμηση και ενδιαφέροντα διακοσμητικά έργα της προσωπικής επιλογής του Αυτοκράτορα.
Στη συνέχεια εκτίθεται ένας δεύτερος χρυσοποίκιλτος θρόνος και το γραφείο του Αυτοκράτορα διακοσμημένο με πλακίδια λευκού νεφρίτη. Εδώ περνούσε πολλές ώρες της ημέρας ο προικισμένος ηγέτης γράφοντας κείμενα για τις ομορφιές της χώρας του, τις ανθρώπινες σχέσεις αλλά και τη σωστά άσκηση της βασιλικής εξουσίας.
Η έκθεση κλείνει με εξαιρετικά βουδιστικά έργα σε πολύτιμα υλικά. Σκεύη λατρείας, αφιερώματα και σπουδαία αποφθέγματα με κυρίαρχα όμως τα αγάλματα του νεαρού Βούδα, του τρίτου Δαλάι Λάμα και ενός βουδιστή ιεραπόστολου καταδεικνύουν τον κυρίαρχο ρόλο του Βουδισμού στα διαμερίσματα του Αυτοκράτορα.
Σκοπός της έκθεσης είναι να φέρει πιο κοντά το δυτικό κόσμο στον πολιτισμό της Κίνας αποκαλύπτοντας τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του κατά τη λαμπρή περίοδο της βασιλείας του Αυτοκράτορα Qianlong.
Η έκθεση που θα είναι ανοικτή για το κοινό από τις 15 Σεπτεμβρίου 2018 ως τις 14 Φεβρουαρίου 2019, οργανώθηκε σε συνεργασία με το Μουσείο των Ανακτόρων της Απαγορευμένης Πόλης, στο πλαίσιο του προγραμματισμού του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού για το έτος Ελλάδα - Κίνα.
Τα εγκαίνιά της πραγματοποιήθηκαν την ίδια μέρα με τα αντίστοιχα της έκθεσης για το Ναυάγιο των Αντικυθήρων στο Πεκίνο.
Φωτογραφίες: Εurokinissi
σχόλια