Πέθανε η Σωτηρία Λεονάρδου, η εμβληματική ερμηνεύτρια του Ρεμπέτικου

Πέθανε η Σωτηρία Λεονάρδου, η εμβληματική ερμηνεύτρια του Ρεμπέτικου Facebook Twitter
Έφυγε σήμερα από τη ζωή η τραγουδίστρια και ηθοποιός Σωτηρία Λεονάρδου
4

Πέθανε η ερμηνεύτρια και ηθοποιός Σωτηρία Λεονάρδου.

Η Σωτηρία Λεονάρδου, πέθανε σήμερα έχοντας δώσει μακρά μάχη με σπάνια ασθένεια, που την είχε αναγκάσει να αποσυρθεί τα τελευταία χρόνια.

H κορυφαία στιγμή στην καριέρα της θεωρείται η συμμετοχή της στην ταινία «Ρεμπέτικο» του Κώστα Φέρη στην οποία και ερμήνευσε το τραγούδι σε μουσική Σταύρου Ξαρχάκου και στίχους Νίκου Γκάτσου «Καίγομαι - Καίγομαι». Η συμμετοχή της στην ταινία, έφερε μεγάλη αναγνώριση ενώ η ίδια είχε γράψει και το σενάριο.

«Η ταύτιση μου με λαϊκή τραγουδίστρια έγινε από την ταινία, εγώ ρεμπέτικα και λαϊκά δεν έλεγα ποτέ! Εντάξει, θα πω τρία – τέσσερα στο ρεπερτόριο μου σαν αναφορά, επειδή μου αρέσει πραγματικά το ρεμπέτικο τραγούδι. Δεν μου αρέσει όμως η μιζέρια που βγάζουν κάποιοι όταν το τραγουδάνε. Είναι δική μου άποψη αυτή! Σας λέω, επειδή ήμουν πολύ πειστική στην ταινία και συγκίνησα κόσμο, νόμιζαν ότι κι η δική μου ζωή ήταν έτσι, ένα ρεμπέτικο δράμα!» είχε πει για την ταινία σε συνέντευξή της στον Αντώνη Μποσκοΐτη το 2009.

Πέθανε η Σωτηρία Λεονάρδου, η εμβληματική ερμηνεύτρια του Ρεμπέτικου Facebook Twitter

Γεννημένη στην Αθήνα, η Σωτηρία Λεονάρδου σπούδασε μουσική, θέατρο, χορό και πολεμικές τέχνες. Υπήρξε μαθήτρια του Γιέρζυ Γκροτόφσκι στη Νότιο Ιταλία, παρακολούθησε σεμινάριο ινδικού θεάτρου Κατάκαλι στην Ινδία και «αφρικάνικη τελετουργική μαγεία στο θέατρο» στη Νότιο Αφρική όπου έζησε 4 χρόνια.

Η Σωτηρία Λεονάρδου έγινε αρχικά γνωστή από τη συμμετοχή της στην ταινία «Ρεμπέτικο» του Κώστα Φέρρη, στην οποία πρωταγωνίστησε ενώ συμμετείχε στη συγγραφή του σεναρίου. Έπαιξε επίσης στην ταινία του Παντελή Βούλγαρη Ακροπόλ ενώ ήταν σεναριογράφος του An African Tale και ιδρύτρια της θεατρικής σκηνής Cyber Scene. Η Λεονάρδου απέσπασε αρκετές τιμητικές διακρίσεις, τόσο για το Ρεμπέτικο, όσο αλλά και για το Ακροπόλ.

Η εμβληματική της ερμηνεία στην ταινία Ρεμπέτικο:

 

Πέρα από τις δουλειές της σε κινηματογράφο και θέατρο η Σωτηρία Λεονάρδου είχε συμμετάσχει σε πολλές συναυλίες με την ορχήστρα του Μίκη Θεοδωράκη. Επίσης συμμετείχε στις κασέτες του Νικόλα Άσιμου (Παράνομη κασέτα Νο.000008 και Το φανάρι του Διογένη), ενώ κυκλοφόρησε τρεις δίσκους, τους «Δεν Έχω Χρόνο Μάτια Μου» (1995), «ΜΙS» (1999) και «Γυναίκες» (2006).

Από την προσωπική της δουλειά «Δεν Έχω Χρόνο Μάτια Μου»: 

 

 

«Δεν αισθάνομαι τραγουδίστρια. Καθόλου. Εγώ ερμηνεύω τον λόγο. Είτε αυτός είναι θεατρικός είτε κινηματογραφικός είτε μέσα από το τραγούδι», είχε δηλώσει σε συνέντευξή της στην εφημερίδα «Τα Νέα» το 2008.

Για την Σωτηρία Λεονάρδου η ηθοποιία και το τραγούδι ήταν ένα πράγμα. «Ένα. Πάντα οι ηθοποιοί δεν τραγουδούσαν; Γιατί το τραγούδι δεν είναι "ωραία φωνή" μόνο. Είναι να μπορείς να εκφράσεις κάτι συναισθηματικά. Και για να το κάνεις αυτό, πρέπει να μάθεις να δημιουργείς χαρακτήρες», είχε υπογραμμίσει χαρακτηριστικά. 

Culture
4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

4 σχόλια
Από τις καλλιτέχνιδες που "γράφανε", ό, τι και αν έκαναν.Σωστά νομίζω χαρακτηρίζεται "εμβληματική".Τους ανθρώπους των 60+, το "Ρεμπέτικο" τους "σημάδεψε" (ΚΑΙ με τα σπουδαία τραγούδια των Ξαρχάκου-Γκάτσου-Φέρρη).Για αυτό, είναι πολύ λυπηρό που "έφυγε" η Λεονάρδου σχετικά νέα, κατόπιν δε τόσο σοβαρού προβλήματος τγείας.