Πέθανε ο Αλεξάντρ Αστρύκ, ο "πνευματικός πατέρας" της Νουβέλ Βαγκ

Πέθανε ο Αλεξάντρ Αστρύκ, ο "πνευματικός πατέρας" της Νουβέλ Βαγκ Facebook Twitter
0

Ο Γάλλος σκηνοθέτης, κριτικός κινηματογράφου και συγγραφέας Αλεξάντρ Αστρύκ, ο "πνευματικός πατέρας" της Νουβέλ Βαγκ, πέθανε τη νύχτα της Τετάρτης προς την Πέμπτη στο Παρίσι, σε ηλικία 92 ετών, ανακοίνωσε σήμερα η οικογένειά του.


Ο Αστρύκ, μια από τις σημαντικότερες προσωπικότητες της μεταπολεμικής Σεν Ζερμέν ντε Πρε, ο θεωρητικός της "κάμερας-στυλό" που εξισώνει τον κινηματογράφο με τη λογοτεχνία, δίσταζε να χαρακτηρίσει τον εαυτό του "σκηνοθέτη που γράφει και βιβλία ή συγγραφέα που έχει γυρίσει και ταινίες".


Ο Αλεξάντρ Αστρύκ γεννήθηκε στις 13 Ιουλίου 1923 στο Παρίσι. Είχε πάθος με τα μαθηματικά και τη λογοτεχνία και κατά τη διάρκεια των δύσκολων χρόνων της γερμανικής κατοχής δημοσίευσε πολλά άρθρα σε περιοδικά της "ελεύθερης ζώνης" της Γαλλίας.


Μετά την απελευθέρωση γνωρίστηκε με τον Ζαν-Πολ Σαρτρ και τον Αλμπέρ Καμύ, με την τραγουδίστρια Ζιλιέτ Γκρεκό και άρχισε να γράφει ποίηση (Confluences, Les vacances) και να γυρίζει ταινίες (Le rideau cramoisi). To 1954 γύρισε την ταινία Les mauvaise rencontres και στις αρχές της δεκαετίας του '60 σκηνοθέτησε δύο διασκευές έργων του Μοπασάν και του Φλομπέρ, καθώς και το δράμα La proie pour l'ombre με πρωταγωνίστρια την Ανί Ζιραρντό.


Ο Αστρύκ θεωρείται ο πρόδρομος μεγάλων σκηνοθετών που ανανέωσαν τον γαλλικό κινηματογράφο, όπως του Φρανσουά Τριφό, του Ζαν-Λικ Γκοντάρ και του Κλοντ Σαμπρόλ.


Τη δεκαετία του 1970 στράφηκε στην τηλεόραση: γύρισε ένα ντοκιμαντέρ για τον Σαρτρ και τηλεταινίες βασισμένες σε έργα του Μπαλζάκ και του Έντγκαρ Άλαν Πόε.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.