Τρεις εκδηλώσεις με ελεύθερη είσοδο για την καινούργια εβδομάδα

Τρεις εκδηλώσεις με ελεύθερη είσοδο για την καινούργια εβδομάδα Facebook Twitter
Προβολές, διαλέξεις και παρουσιάσεις με ελεύθερη είσοδο για την εβδομάδα που ξεκίνησε.
0

Πάνω σ' έναν αρχαίο στίχο: Ο Καβάφης αναγνώστης του Πλουτάρχου

Συνεχίζεται στο ΚΠΙΣΝ ο κύκλος διαλέξεων για τη νεοελληνική ποίηση με τίτλο «Πάνω σ' έναν αρχαίο στίχο», όπου η Διδάκτωρ Συγκριτικής Λογοτεχνίας Εμμανουέλα Κάντζια προσκαλεί το κοινό σε μια ιδιαίτερη περιδιάβαση στο βίο και το έργο τριών σημαντικών νεοελλήνων ποιητών που συνδιαλέγονται με την αρχαιοελληνική παράδοση.


Η δεύτερη διάλεξη έχει τον τίτλο «Ο Καβάφης αναγνώστης του Πλουτάρχου» και θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 14 Νοεμβρίου στις 19:00, στον «Πύργο των Βιβλίων».

Ο Κ. Π. Καβάφης (1863-1933), ποιητής ιστορικός όσο και ερωτικός, τοποθετεί συχνά το σκηνικό των ποιημάτων του στα χρόνια της ελληνιστικής περιόδου. Ο Πλούταρχος του παρέχει συχνά την πρώτη ύλη, αλλά και το ποιητικό ερέθισμα.


Τον Αλεξανδρινό ποιητή σαγηνεύουν ιδιαίτερα οι Βίοι του Αντωνίου και του Δημητρίου, λεπτομέρειες των οποίων αναπλάθει «ελεύθερα στο νου» και στο χαρτί («Καισαρίων», «Αλεξανδρινοί βασιλείς», «Απολείπειν ο θεός Αντώνιον», «Ο βασιλεύς Δημήτριος»). Συνδιαλέγεται έτσι με τον Πλούταρχο καθώς σατιρίζει τις ανθρώπινες αδυναμίες, στοχάζεται το θέατρο της καθημερινότητας και σπουδάζει τον θάνατο.


Info:
«Ο Καβάφης αναγνώστης του Πλουτάρχου»
Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, Πύργος των Βιβλίων
Τετάρτη 14 Νοεμβρίου 2018, 19:00-20:30
Θα υπάρχει ταυτόχρονη μετάφραση στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα
Είσοδος ελεύθερη

Genesis 2.0 στο Exile Room

Την Πέμπτη 15 Νοεμβρίου στις 21:00, θα προβληθεί στο Exile Room το ντοκιμαντέρ Genesis 2.0 (2018), σε σκηνοθεσία Christian Frei και Maxim Arbugaev (διάρκεια: 112').


Στα απομονωμένα σιβηρικά νησιά στον Αρκτικό Ωκεανό, κυνηγοί ελεφαντόδοντου ψάχνουν για χαυλιόδοντες εξαφανισμένων μαμούθ σε ένα αφιλόξενο τοπίο που μοιάζει σχεδόν προϊστορικό. Με τις τιμές να έχουν φτάσει σε δυσθεώρητα ύψη, το κυνήγι τους φέρνει στο μυαλό τον πυρετό του χρυσού.


Όταν όμως ανακαλύπτουν το εκπληκτικά καλοδιατηρημένο σώμα ενός μαμούθ, το εύρημα τους αποδεικνύεται πολύ πιο πολύτιμο, καθώς hi-tech εργαστήρια κλωνοποίησης στη Ρωσία και τη Νότια Κορέα το διεκδικούν για να αναστήσουν τον εκλιπόντα γίγαντα.


Info:
Exile Room
Αθηνάς 12 (3ος όροφος), Μοναστηράκι, 210 3223395
Πέμπτη 15 Νοεμβρίου 2018, 21:00
Είσοδος ελεύθερη

«Για τη διαύγεια ανάμεσα στην ταχύτητα και τη διάρκεια - ψίχουλα που πέταξαν πίσω τους ο Χονδρός και η Κατσιάνη για να βρουν τον δρόμο»

Στον χώρο του Atopos CVC, στο πλαίσιο του #TextMe_Lab, ενός προγράμματος που περιλαμβάνει performances, εργαστήρια, διαλέξεις, συζητήσεις και μίνι-εκθέσεις από καλεσμένους καλλιτέχνες και ακαδημαϊκούς ερευνητές, θα φιλοξενηθούν ο Θανάσης Χονδρός και η Αλεξάνδρα Κατσιάνη.


Οι Θανάσης Χονδρός και Αλεξάνδρα Κατσιάνη αποτέλεσαν εννοιολογικό καλλιτεχνικό δίδυμο από τις αρχές της δεκαετίας του 80 μέχρι το 2004.

Έχουν δουλέψει εκτός παραδοσιακών πλαισίων παρουσίασης της τέχνης, χρησιμοποιώντας μια σειρά από μέσα όπως η γλώσσα, ο ήχος, οι αυθόρμητες δράσεις και το βίντεο. Μέσα από τις περφόρμανς τους δημιουργούν μια λογική μετατόπιση στη ροή της καθημερινής ζωής, προκαλώντας όπως οι ίδιοι λένε ένα είδος «ποιητικής απόκλισης».


Στο αφιέρωμα αυτό θα παρουσιαστούν έργα από την πορεία τους ως εννοιολογικό ντουέτο όπως και από το πρότζεκτ Δημοσιοϋπαλληλικό Ρετιρέ, του καλλιτεχνικού τρίο που δημιούργησαν μαζί με τον Ντάνη Τραγόπουλο.


Info:
Atopos Contemporary Visual Culture
Σαλαμίνος 72, Αθήνα
Ημέρες και ώρες λειτουργίας: 12-14/11, 12:00-18:00 & 15-18/11, 14:00-20:00
Είσοδος ελεύθερη

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.