UNESCO: Ο κορωνοϊός αποτελεί υπαρξιακή απειλή για μουσεία σε όλο τον κόσμο

UNESCO: Ο κορωνοϊός αποτελεί υπαρξιακή απειλή για μουσεία σε όλο τον κόσμο Facebook Twitter
EPA
0

Πάνω από το 10% των μουσείων σε όλο τον κόσμο μπορεί να μην ξανανοίξουν μετά το lockdown που επιβλήθηκε λόγω του κορωνοϊού, ενώ άλλα θα πρέπει να «παγώσουν» τα πρότζεκτ τους, προειδοποίησε η UNESCO.

Έρευνα που διενεργήθηκε σε σχεδόν 1.600 μουσεία σε 107 χώρες, από το Διεθνές Συμβούλιο Μουσείων- το οποίο έχει έδρα στο Παρίσι και συνδέεται με την UNESCO- έδειξε ότι σχεδόν όλα τα μουσεία του κόσμου έκλεισαν εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού.

Στον κλάδο των ιδιωτικών μουσείων υπάρχει ο φόβος για πολλές χρεοκοπίες τους επόμενους μήνες. Σε χώρες της Αφρικής, της Ασίας και τα αραβικά κράτη, πάνω από το ένα τέταρτο των μουσείων φοβούνται ότι μπορεί να κλείσουν για πάντα, έδειξε η έρευνα.

«Ακόμη και η απώλεια ενός μουσείου, ενός πολιτιστικού κέντρου ή ενός θεάτρου θα επηρεάσει την ποικιλομορφία», τόνισε ο Ερνέστο Οτότε Ραμίρεζ, αναπληρωτής γενικός διευθυντής της UNESCO. Πολλοί μεγάλοι θεσμοί, όπως το Πράδο της Μαδρίτης, αντλούν πάνω από το 70% των εσόδων τους από τα εισιτήρια. Η αναστολή λειτουργίας για μήνες, λόγω του lockdown, μπορεί να επηρεάσει την οικονομική κατάστασή τους για τα προσεχή χρόνια, προειδοποίησε ο Ραμίρεζ.

Από την άλλη, σε πολλές αναπτυσσόμενες χώρες, αλλά και εκείνες που βγαίνουν από πολέμους, η πρόοδος θα πάει πίσω πολλά χρόνια, σημείωσε ο αξιωματούχος της UNESCO, φέρνοντας ως παράδειγμα τη Σομαλία και άλλες αφρικανικές χώρες, όπου ο Οργανισμός βοηθά τις τοπικές αρχές να στήσουν μουσεία.

Επίσης, στις Φιλιππίνες, την Ινδονησία, το Μαυροβούνιο και το Ιράκ- μεταξύ άλλων χωρών- αρκετά πρότζεκτ έχουν «παγώσει», συμπλήρωσε. «Θα απαιτηθεί καιρός για να αποκατασταθεί η πρόοδος που είχε γίνει τα τελευταία 20 χρόνια», τόνισε ο Ραμίρεζ.

Με πληροφορίες από Reuters

Culture
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ