«Taste the Ocean» ονομάζεται η νέα εκστρατεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στα social media, με την οποία επιδιώκει να μας παροτρύνει να καταναλώνουμε βιώσιμα ψάρια και θαλασσινά αλλά και να ευαισθητοποιήσει τους καταναλωτές σχετικά με τη σημασία της κατανάλωσης τοπικών, εποχικών και βιώσιμων προϊόντων.
«Στο πλαίσιο της εκστρατείας, οι σεφ μάς παροτρύνουν να στραφούμε στην κατανάλωση ψαριών και θαλασσινών που αλιεύονται ή παράγονται με βιώσιμο τρόπο. Η εκστρατεία έρχεται σε μια εποχή που οι αλιείς και οι υδατοκαλλιεργητές είναι αντιμέτωποι με τις οικονομικές επιπτώσεις των υγειονομικών μέτρων κατά της πανδημίας της COVID-19, όπως απαγορευτικά κυκλοφορίας και κλείσιμο εστιατορίων και υπηρεσιών εστίασης, που αποτελούν τα κύρια σημεία πώλησης των προϊόντων τους.
Με την εκστρατεία αυτή, η Επιτροπή Τα ψάρια και τα θαλασσινά, εφόσον παράγονται ή συλλέγονται σωστά, μπορούν να καταλάβουν σημαντική θέση στο πλαίσιο μιας βιώσιμης διατροφής, καθώς έχουν πολύ χαμηλότερο περιβαλλοντικό αντίκτυπο και αποτύπωμα άνθρακα από ό, τι οι περισσότερες πρωτεΐνες που προέρχονται από ζώα της στεριάς.
9 Chefs, 9 recipes, 9 sustainable ways to consume #seafood.
— EU Maritime & Fish (@EU_MARE) February 2, 2021
Are you ready to #TasteTheOcean?
➡️ https://t.co/pv6Fcckx6D#EUGreenDeal #SustainableFishing #EUFarm2Fork pic.twitter.com/s2Ny3ePqbb
Γνωστοί σεφ από εννέα χώρες της ΕΕ (Βέλγιο, Δανία, Ισπανία, Γαλλία, Ελλάδα, Ιταλία, Ολλανδία, Πορτογαλία και Ρουμανία) θα μοιραστούν με το κοινό διάφορες συνταγές με βάση το ψάρι και τα θαλασσινά. Στο τέλος του έτους, θα ακολουθήσουν και άλλες χώρες. Κατά τη διάρκεια της εκστρατείας, η Επιτροπή θα παρουσιάσει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο σύνθετος αυτός τομέας.
Από την έναρξη της πανδημίας της COVID-19, η Επιτροπή έχει εγκρίνει σειρά προσωρινών και στοχευμένων μέτρων για την αντιμετώπιση των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι παραγωγοί προϊόντων της θάλασσας, όπως έκτακτες τροποποιήσεις και μέτρα ευελιξίας στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Αλιείας και Θάλασσας, με στόχο την απλουστευμένη ανακατανομή των χρηματοδοτικών πόρων».
Ο Ευρωπαίος Επίτροπος Περιβάλλοντος, Ωκεανών και Αλιείας Βιργκίνιους Σινκέβιτσους δήλωσε σχετικά: «Οι καταναλωτές πρέπει να ευαισθητοποιηθούν για να αποκτήσουν πιο βιώσιμες συνήθειες. Σε στενή συνεργασία με κάποιους από τους διασημότερους σεφ της Ευρώπης, θέλουμε να ευαισθητοποιήσουμε τους καταναλωτές για τη σημασία που έχουν για την υγεία των θαλασσών και τη στήριξη της βιώσιμης ανάκαμψης υδατοκαλλιεργητών της ΕΕ οι ατομικές επιλογές μας όσον αφορά τα προϊόντα της θάλασσας».
Την Ελλάδα εκπροσωπεί ο γνωστός chef Γιώργος Τσούλης ο οποίος δήλωσε «Αναγνωρίζω ότι είναι υποχρέωση όλων μας να στηρίζουμε την βιώσιμη αλιεία, που είναι ένα φυσικό, κοινό και ανανεώσιμο αγαθό».
H συνταγή του Γιώργου Τσούλη: Καπνιστοί γαύροι με μους αυγών ψαριού
Ο Γιώργος Τσούλης ήταν υπεύθυνος για τη λειτουργία της κουζίνας από τη θέση του executive σεφ σε πολλά βραβευμένα ελληνικά εστιατόρια και σε εστιατόρια με αστέρια Michelin. Παρουσιάζει επίσης τις γαστρονομικές του δεξιότητες μπροστά στην κάμερα για το ευρύτερο κοινό σε μερικές από τις πιο δημοφιλείς τηλεοπτικές εκπομπές της Ελλάδας (Mega, Alpha, Open TV) και της Κύπρου (Sigma TV).
Γευστικές και πρωτότυπες συνταγές αλλά και περισσότερα για την καμπάνια μπορείτε να δείτε εδώ