Η οριστική χρεοκοπία της ελληνικής Εκκλησίας ονομάζεται Αμβρόσιος

Η οριστική χρεοκοπία της ελληνικής Εκκλησίας ονομάζεται Αμβρόσιος Facebook Twitter
ΤΡΕΛΟ ΠΑΡΕΑΚΙ: Ο Αμβρόσιος (δεξιά -πιο δεξιά δε γίνεται) και ο προϊστάμενός του στο κέντρο. Μια ωραία οικογένεια μίσους και παρασιτισμού... EUROKINISSI
41

Ένοχος κρίθηκε σήμερα 20/01/2019 από το δικαστήριο ο Μητροπολίτης Αιγιαλείας και Καλαβρύτων, Αμβρόσιος, για τις δυο κατηγορίες που αντιμετώπιζε. Καταδικάστηκε για υποκίνηση σε ρατσιστική βία ή μίσος και κατάχρηση εκκλησιαστικού αξιώματος. Με την αφορμή αναδημοσιεύουμε ένα παλιό άρθρο γνώμης μας, που είχε γραφτεί, όταν είχε αθωωθεί.

Η χθεσινή αθώωση του Αμβρόσιου για το καραμπινάτο ρατσιστικό του μίσος εναντίον Ελλήνων πολιτών βασικά δείχνει δύο πράγματα: ότι ο αντιρατσιστικός νόμος που τόσο επαινέσαμε, στην πράξη είναι κούφιος. Και ότι η ελληνική Εκκλησία δεν δυναστεύει μόνο τις τσέπες των Ελλήνων και τους μπακαλίστικους υπολογισμούς των πολιτικών·  δυναστεύει και τη Δικαιοσύνη.

Αν όμως η ελληνική Εκκλησία έχει τέτοιους αναχρονιστικούς φασίστες ως ταγούς, να πάει να φτιάξει σαπούνια μαζί με τους χρυσαυγίτες και τους ναζί... Δεν εκπροσωπεί μια κοινωνία που θέλει να είναι δίκαιη και ισόνομη.

 

Όχι ότι δεν το ξέραμε ότι είναι ένα σκοταδιστικό μόρφωμα που διαχρονικά εναγκαλίζεται τα αντιδραστικότερα γεννήματα της ελληνικής ζωής, παρασιτεί αφαιμάσσοντας την ελληνική οικονομία – χωρίς να πληρώνει φόρους, κάνοντας χρήση τριτοκοσμικών προνομίων λες και ζούμε στην Τουρκοκρατία, εκβιάζει με την οργή της φανατισμένης βάσης της τα ψοφοδεή πολιτικά ανθρωπάκια που στέκονται κλαρίνο μπροστά της, σφυρίζει κλέφτικα 10 χρόνια τώρα στην ανθρωπιστική κρίση (δίνοντας ψίχουλα που πέφτουν από τον δίσκο της Κυριακής), παποκαισαρίζει ασύστολα απέναντι σε οποιονδηποτε δειλό χειρισμό πάει να σπρώξει τα πράγματα μπροστά. 

   

Όμως ποτέ πριν ένα τέτοιο πυκνό σώμα μίσους, ηθικής βίας και βαθύτατης κοινωνικής βλακείας δεν είχε εκφραστεί τόσο εμφατικά από έναν κορυφαίο εκπρόσωπό της. Με τρόπο ανατριχιαστικό και κυρίως ατιμώρητο.

Κι αν η ελληνική Δικαιοσύνη αφήνει ατιμώρητο το τόσο ρατσιστικό μίσος ενός παραληρηματικού, κακότατου γέροντα του οποίου τα ναζιστικά σαλιαρίσματα αναπαράγονται χαιρέκακα από τα κίτρινα media, ούτε αυτή πια συνομιλεί με την κοινωνία. Δεν συνομιλεί καν με τον απλό ανθρώπινο αίτημα του δυτικού πολιτισμού: ότι είμαστε άνθρωποι για να σεβόμαστε τον διπλανό μας, ασχέτως φυλής, φύλου και σεξουαλικότητας.

 

Μετά από αυτό, προσωπικώς, δεν θέλω να έχω ουδεμία σχέση με την ελληνική Εκκλησία. Και δεσμεύομαι δημοσίως ότι θα ψηφίσω τυφλά το κόμμα εκείνο που θα τολμήσει να διαχωρίσει την Εκκλησία από το Κράτος, λήγοντας αιώνες ενός ακροδεξιού, χουντικού, κατεργαραίικου εναγκαλισμού.

Lgbtqi+
41

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ποιος είναι τελικά ο «ανώμαλος»;

Casus Belli / Ποιος είναι τελικά ο «ανώμαλος»;

Οι εννέα ομοφυλόφιλοι πολίτες που μήνυσαν τον Καλαβρύτων Αμβρόσιο για κατάχρηση εκκλησιαστικού αξιώματος καθώς και δημόσια υποκίνηση βίας και μίσους ευελπιστούν σε μια καταδίκη-ανάχωμα στον μισαλλόδοξο λόγο που συχνά διατυπώνουν με περισσή χολή όχι μόνο κάποιοι αφιονισμένοι ρασοφόροι αλλά και η ίδια η επίσημη Εκκλησία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ρητορική μίσους και ρατσιστικός λόγος στην Ελλάδα: ένα μικρό χρονικό

Casus Belli / Ρητορική μίσους και ρατσιστικός λόγος στην Ελλάδα: ένα μικρό χρονικό

Με αφορμή αφενός την πρωτόδικη καταδίκη των δραστών των πρόσφατων ρατσιστικών κρουσμάτων κατά προσφύγων στη Χίο με βάση τον αντιτρατσιστικό, αφετέρου τις εκθέσεις για το 2016 τόσο του Δικτύου Καταγραφής Ρατσιστικών Περιστατικών όσο και του Παρατηρητηρίου Ρατσιστικών Εγκλημάτων, ιδού ένα σύντομο «χρονικό» των κηρυγμάτων μίσους, του ρατσιστικού λόγου και των δράσεων εναντίον τους
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βασίλης Σωτηρόπουλος: «Έχουν γίνει μεγάλα βήματα στη νομοθεσία για τα ΛΟΑΤΚΙ+ δικαιώματα, υπάρχουν όμως ακόμα σημαντικά κενά»

Βιβλίο / Βασίλης Σωτηρόπουλος: «Έχουν γίνει μεγάλα βήματα στη νομοθεσία για τα ΛΟΑΤΚΙ+ δικαιώματα, υπάρχουν όμως ακόμα σημαντικά κενά»

Μια διαφωτιστική συζήτηση με τον γνωστό δικηγόρο παρ’ Αρείω Πάγω και συγγραφέα με αφορμή την έκδοση του βιβλίου του ΛΟΑΤΚΙ + Δικαιώματα & Ελευθερίες (εκδ. Σάκκουλα), ένα μνημειώδες όσο και πολύτιμο βοήθημα για κάθε ενδιαφερόμενο άτομο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Τραμπ επέλεξε την ομοφοβική κυβερνήτη Κρίστι Νόεμ για υπουργό Εσωτερικής Ασφάλειας

Lgbtqi+ / Ο Τραμπ επέλεξε την ομοφοβική κυβερνήτη Κρίστι Νόεμ για υπουργό Εσωτερικής Ασφάλειας

Μόλις λίγες ημέρες μετά την εκλογική του νίκη, οι επιλογές του για τις υψηλόβαθμες θέσεις της κυβέρνησής του επιβεβαιώνουν τις προθέσεις του απέναντι στην ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα
LIFO NEWSROOM
Η woke κουλτούρα, η «ψήφος της λεβάντας» και οι αμερικανικές εκλογές

Οπτική Γωνία / Η «ψήφος της λεβάντας» και οι αμερικανικές εκλογές

Μπορεί η ιστορία να «γυρίσει πίσω»; Όχι βέβαια ή έτσι πιστεύουμε. Οι «LGBTQI+ unfriendly» πολιτικές του Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος επανεξελέγη Πρόεδρος των ΗΠΑ κόντρα σε κάθε λογική –ή μήπως όχι;‒ προβληματίζουν την αμερικανική ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

20 σχόλια
Να επισημάνω απλώς ότι στο χώρο της Εκκλησίας υπάρχει και η παρακάτω άποψη:http://www.enoriako.info/index.php?option=com_content&view=article&id=797:poso-simantiko-einai-to-evaggelio-gia-ton-k-amvrosio-leni&catid=100&Itemid=713
Δεν νομίζω να βρείτε κάποιο τέτοιο κόμμα για να το ψηφίσετε. Κοινως για το σύνολο της ελληνικής δημοκρατίας όπως αυτή εκφράζεται από τους εκπροσώπους της στο κοινοβούλιο, δεν είμαστε όλοι ίσοι.
1) Ο Αμβρόσιος λέει σκοταδιστικές βλακείες και είναι ρατσιστής.2) Δεν θεωρώ ότι ο νόμος πρέπει να ποινικοποιεί την βλακεία ή τις σκοταδιστικές απόψεις, άρα καλώς αθωώθηκε. 3) Νόμοι ρητορικής 'μίσους' (καθώς και νόμοι περί περιύβρισης συμβόλων και βλασφημίας) βρίσκονται σε αντίθεση με την ελευθερία του λόγου και τον φιλελευθερισμό. Ακόμη και ακραίες και 'αιρετικές' απόψεις πρέπει να ακούγονται.Ο John Stuart Mill στο Περί Ελευθερίας (On Liberty) είχε αναφέρει για την ελευθερία του λόγου:"Αλλά πρέπει να μου επιτραπεί να παρατηρήσω ότι δεν είναι η αίσθηση σιγουριάς κάποιου για ένα δόγμα (όποιο και αν είναι αυτό), την οποίο αποκαλώ ως θεωρία του αλάθητου. Είναι η προσπάθεια του να αποφασίσεις για το θέμα για τους άλλους, χωρίς να τους επιτρέπεις να ακούσουν ό,τι μπορεί να ειπωθεί από την αντίθετη πλευρά. Και καταγγέλλω και καταδικάζω αυτή την αξίωση, ακόμα και όταν τοποθετείται υπέρ των πιο ιερών πεποιθήσεών μου. Όσο και απόλυτα πεπεισμένος να είναι κάποιος, όχι μόνο για την θεωρία αλλά και για τις ολέθριες συνέπειες, αλλά και (για να χρησιμοποιήσω εκφράσεις που καταδικάζω καθολικά) για την ανηθικότητα και την ασέβεια μιας άποψης, αν κατ' εφαρμογή της εν λόγω προσωπικής κρίσης, ακόμα και όταν υποστηρίζεται από την δημόσια κρίση της χώρας του ή των ανθρώπων της εποχής του, εμποδίζει την αντίθετη άποψη να υπεραμυνθεί των θέσεών της, ο ίδιος αναλαμβάνει το αλάθητο. Η ανάληψη του αλάθητου όχι μόνο δεν είναι λιγότερο απαράδεκτη ή λιγότερο επικίνδυνη επειδή η άποψη θεωρείται ανήθικη ή ασεβής, αλλά είναι η πιο ολέθρια περίπτωση ανάληψης αλάθητου από όλες."
Δίχως τάση να διαφωνήσω με το περιεχόμενο των λόγων σου θέλω να διαφωνήσω με το γεγονός ότι τίθεται σε λάθος συγκείμενο.Η Ελλάδα είναι η ουρά της ουράς. Ο αντιρατσιστικός νόμος (protection against hate speech) από άλλες ανάγκες έχει ανακύψει και για άλλους λόγους εφαρμόζεται εδώ ενώ άλλη (τρίτη) ήταν η κοινωνία που γέννησε τον J. S. Mill και τα γραφόμενά του.Στην Ελλάδα το θρησκευτικό δόγμα αντικαταστάθηκε σταδιακά -από τον πόλεμο και μετά- από το πολιτικό δόγμα. Ιδεολογικός δε νικητής του εμφυλίου ήταν η αριστερά και αυτό το πολιτικό δόγμα εφαρμόζεται όπως και αν εφαρμόζεται, που στις μέρες μας (μετά την κατάρρευση του υπαρκτού) έχει φτάσει ως ένας σχεδόν θρησκευτικός δικαιωματισμός. Και το μεν και το δε πηγάζει, όχι από μια διανοητική διαδικασία αλλά από μία θυμική. Σε ψυχολογικούς λόγους ανάγεται η ανάγκη για απολυτότητα που μάλλον έχουν σχέση με την τοπογεωγραφία ή τις ιστορικές ιδιαιτερότητες του κάθε τόπου.Όσο πιο ανατολικά πάμε τόσο πιο "απόλυτες αλήθειες" ή "ηθικές" υπάρχουν. Εμείς είμαστε καλύτεροι -ως προς αυτό- από τους Ιρανούς και χειρότεροι από τους Βρετανούς.Αμβρόσιος και Δημητράς δεν είναι τίποτα άλλο παρά ο Σαούλ κι ο Παύλος. Είναι το ίδιο άτομο με άλλα πιστεύω.
Για να κάνεις μια τέτοια δηλωση εξαιτιας ενος Αμβρόσιου,προφανως αγνοεις πολλα και καλα για την ελληνικη εκκλησια (οχι πως δεν χρειαζεται βελτιωση).Πες το βρε ανθρωπε ευθεως ''Δεν χωνευω τους παπαδες ανεξαιρέτως''.Αμβρόσιοι υπαρχουν πολλοι,δυστυχως.Αλλα υπαρχουν και παρα πολλοι με τη φωτεινή πλευρά τους,οπως ο πατηρ Φιλοθεος Φαρος και επι του παροντος ο πατηρ Βασίλειος Θερμός,συγγραφέας του βιβλίου ''Ελξη και Πάθος,μια διεπιστημονική προσεγγιση της ομοφυλοφιλίας'' εκδόσεις Εν πλω 2016.Αν για καποιους αυτου του είδους οι ιερεις ειναι αδιαφοροι,ok σεβαστο.Για εμενα παλι,αυτοι κανουν τη διαφορα και σε τετοιους κλυδωνισμους μας χρειαζονται περισσοτερο κοντά τους.
Ρε φιλε,με το μπαρντόν.Πραγματικά σε τρομοκρατουν οι παπάδες σ'αυτη τη χώρα;;;Μηπως με αφορμη αυτη την υπόθεση,θα πρέπει να μας τρομοκρατει το σύστημα δυο ταχυτήτων με το οποίο εφαρμόζεται η ελληνικη δικαιοσύνη;;;Λέω εγω τώρα.
Δεν ξέρω κατά πόσο είναι διατεθειμένοι οι ενάγοντες να συνεχίσουν την ιστορία αυτή, αλλά ίσως μια προσφυγή στο Ευρωπαικό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων να είναι καλή ιδέα.
Και μέχρι να γίνει ο διαχωρισμός Εκκλησίας - Κράτους, όσοι πραγματικά αηδιάζουν με αυτές τις χυδαιότητες ας κάνουμε αυτό που προτείνει ο Feynman για άλλη περίπτωση αλλά θα είναι εξαιρετικά αποτελεσματικό και εδώ: αν θεωρείτε ότι με τη συμπεριφορά τους θίγουν την νοημοσύνη σας (και όχι μόνο) σταματήστε να τους χρηματοδοτείτε με οποιονδήποτε τρόπο (ακόμα και τον πιο μικρό) το κάνετε. Να δούμε τότε αν αλλάζουν τροπάρι ή όχι.
Μπράβο σας κ. Τσαγκαρουσιάνε! Και εγώ μαζί σας. Ακροδεξιών εξαιρουμένων, η ψήφος μου σε όποιον προχωρήσει σε διαχωρισμό Εκκλησίας - Κράτους. Ας μαζευτούμε όσοι συμφωνούμε να δούμε πόσοι είμαστε.
-"Φίλα το χέρι του παππούλη" μου έλεγε η γιαγιά μου πριν κάτι δεκατίες.-"Γιατί γιαγιά"? (εγώ πιτσιρίκι).-"Γιατί είναι ο εκπρόσωπος του Θεού στη γη παιδί μου"Έτσι το πίστευε η γιαγιά, δεν θα την κρίνω.Το έκανα απρόθυμα πάντα (έχοντας στην σκέψη αυτή ).Μεγαλώνοντας αηδίασα με αυτή την αφελή χειρονομία...
Μαλιστα...φρασεις οπως "παπαδολόι", "ολη η εκκλησια" αποτελουν τσουβαλιασμα.Εαν ενας αστυνομικος χτυπησει εναν πολιτη δεν σημαινει πως ΟΛΟΙ οι αστυνομικοι ειναι μπατσοι...εαν ενας ταξιτζης με βρισει δεν σημαιναι πως ΟΛΟΙ οι ταξιτζηδες εναι αξεστοι...εαν ενας εφοριακος τα παιρνει δεν σημαινει πως ΟΛΟΙ οι εφοριακοι ειναι μιζαδοροι.Επικινδυνες λογικες σε περιεργους καιρους
Σωστά αυτά που λες, αλλά δυστυχώς, άσχετα με το συγκεκριμενο γεγονός. Αν θα ήθελες όντως να κάνεις έναν παραλληλισμό, φαντάσου τον αρχηγό της ασφάλειας Αττικής να προτρέπει δημοσίως να χτυπανε τους πολίτες οι ένστολοι. Και παράλληλα όχι απλά να μην τον εκδιώξει κανείς, αλλά να μην βγαίνει κανείς δημοσίως να καταδικάσει τα λεγόμενά του, ή έστω αντιπροσωπεύοντας τα σώματα ασφαλείας να πάρει σαφείς αποστάσεις από αυτές τις δηλώσεις.Γιατί να σου υπενθυμίσω ότι σε όλα τα παραδείγματα που αναφέρεις, οι υπόλοιποι των "συναφιών" καταδικάζουν και απομονώνουν ΔΗΜΟΣΙΩΣ τον εκάστοτε "παραφωνο" συνάδελφό τους. Στην συγκεκριμένη περίπτωση το αντίστοιχο "συνάφι" τήρησε σιγή, που παραπέμπει σε σιωπηλή αποδοχή έως και σύνταξη με τις απόψεις του Αμβροσίου. Οπότε πως να μην "τσουβαλιάσεις" που λες και εσύ...
Καταλαβαινω το σκεπτικο σου.Απλα εαν καποιος αδαης διαβασει το "παπαδολόι" νομιζω πως ευκολα θα συμπερανει πως ο ιερεας μιας γειτονιας της Αθηνας ή καποιος μοναχος στο Αγιο ορος που δεν μισει ουτε θεωρει μοιασματα τους ομοφυλοφυλους ειναι ΚΑΙ εκεινος ενας ρατσιστης Αμβροσιος.Προσωπικα γνωριζω και καλους ιερεις,και καλους αστυνομικους και καλους εφοριακους...
Σας παρακαλώ παίδες, προσπαθήστε να συλλάβετε τα γεγονότα στις σωστές τους διαστάσεις:Το θέμα δεν είναι ο "άγιος" παπούλης της ενορίας σου, ή ο μοναχός που κυρήττει την αγάπη μέσα από το κελί του στο Άγιο Όρος. Το θέμα είναι η ΕΠΙΣΗΜΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ της χώρας, των Ελλήνων, αυτή που εκφράζει ΔΗΜΟΣΙΩΣ το πως πρέπει να ζουν οι πιστοί (ίσως και όλοι οι άνθρωποι πάνω στην γη) και μέσω του βήματος τους υποδεικνύουν στην 8χρονη κόρη μου τι είναι σωστό και τι όχι. Τι να το κάνω εγώ αν υπάρχει ένας, δύο, πενήντα, ή δεν ξέρω εγώ πόσοι κυριολεκτικά άγιοι άνθρωποι που μεμονωμένα καθοδηγούν τους -τυχερούς- πιστούς τους σωστά?
Μαυρο σε ΝΔ,ΣΥΡΙΖΑ,ΚΚΕ,ΑΝΕΛ,ΝΕΟ ΠΑΣΟΚ, και λοιπουςπου στηριζουν την εκκλησια τοσα χρονια.Ειναι ενα απο τα λιγα πραγματα που μπορειτε να κανετεεκτος απο το να καταδικασετε το γεγονος.Ουτε μας αρκει που βγαινει ο ΣΥΡΙΖΑ και καταδικαζει το γεγονος.Πραξεις θελουμε,απο λογια χορτασαμε.Απολυση του δικαστη και του παππακαι τιμωρια χθες......
Μα κύριε Τσαγκαρουσιάνο, η χρεοκοπία της Εκκλησίας είναι δεδομένη και πασίγνωστη. Ποιος δεν γνωρίζει ότι συνώνυμά της είναι ο πηχτός σκοταδισμός, η φανατισμένη μισαλλοδοξία, ο απόλυτος ανορθολογισμός, ο μισάνθρωπος ρατσισμός, η ντροπιαστική μισογυνία της, η χουντο-και φασιστολαγνεία της, η λυσσαλέα εξουσιομανία της, η αρρωστημένη φιλαργυρία της; Αυτό που είναι κατά τη γνώμη μου το πιο σοβαρό ζήτημα είναι η απόλυτη χρεοκοπία της δικαιοσύνης, αν και ούτε εδώ θα πρέπει κανέις να πέφτει από τα σύννεφα, εκτός κι αν είναι αφελής αιθεροβάμων. Θυμόσαστε τη δίκη του Πλεύρη το 2009 για το εμετικό του αντιεβραικό παραλήρημα "Εβραίοι όλη η αλήθεια;" Ενώ καταδικάστηκε πρωτόδικα, στο Εφετείο αθωώθηκε. Δυστυχώς αυτή είναι η Ελληνική δικαιοσύνη και πώς θα μπορούσε να αποτελεί εξαίρεση στη μικρό, γραφικό, μεσογειακό μας Ιράν; Η μεγάλη πλειοψηφία των δικαστών είναι ακαλλιέργητοι μικρόνοες συντηρητικοί θρησκόληπτοι κυρΠαντελήδες, σαν αυτούς που απαρτίζουν τους απανταχού συλλόγους γονέων και κηδεμόνων, ό,τι είναι δηλαδή η πλειοψηφία των απλών Ελλήνων νοικοκυραίων, μόνο με μεγαλύτερο κύρος και εξουσία. Και μιλάω έχοντας εμπειρία από πρώτο χέρι επ' αυτού από δικαστικούς λειτουργούς που ποδοπατούνται για να προσκυνήσουν ιερά λείψανα, είναι ζωσμένοι κομποσκοίνια, ακυρώνουν θεσμικές συναντήσεις με συναδέλφους τους γιατί τρέχουν στα μοναστήρια να συναντήσουν καλογέρους κτλ. Αυτό νομίζω είναι το πιο λυπηρό στοιχείο και αυτό που δεν επιτρέπει καμμιά αισιοδοξία για το μέλλον αυτής της χώρας.
ΟΣΑ ΓΡΑΦΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ. ΜΑ ΔΥΣΤΥΧΩΣ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΣΤΗΝ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΗΣ, ΕΙΝΑΙ ΒΑΘΕΙΑ ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΡΑΤΣΙΣΤΙΚΗ, ΑΔΙΑΦΟΡΗ Η΄ ΕΧΘΡΙΚΗ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΙΣΚΑΘΕ ΕΙΔΟΥΣ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΕΣ ΚΟΙΤΑΖΟΝΤΑΣ ΜΟΝΟ ΤΟ ΤΟΜΑΡΙ ΤΗΣ. ΑΠΟ ΧΡΟΝΙΑ, ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΕΧΩ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΚΑΙ ΠΑΠΑΔΕΣ. ΔΕΝ ΑΓΑΠΑΝΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΤΟΝ ΠΛΗΣΙΟΝ ΤΟΥΣ, ΔΕΝ ΝΟΙΑΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ.
Έχει ξαναειπωθεί αρκετές φορές και καλό είναι να μην το ξεχνάμε: Ο τελευταίος που καταδίκασε το γνωστό συνάφι, ήταν ο Πόντιος Πιλάτος. Πέραν εκείνου, ουδείς.
Κάποιος φίλος μου, μου είπε το εξής: Συμφωνώ με την αθώωση Αμβρόσιου. Γιατί εκτός από άθεος είναι και φιλελεύθερος. Ο λεγόμενος αντιρατσιστικός νόμος είναι όντως "κούφιος" γιατί δε θα μπορούσε να είναι αλλιώς. Αν ίσχυε ένας τέτοιος νόμος, τότε και ο αρθρογράφος θα βρισκόταν σήμερα στο δικαστήριο και θα καταδικαζόταν για τον τρόπο με τον οποίο μιλάει για τους παπάδες. Δεν ισχυριζομαι πως δεν υπάρχει λεκτική βία ή οποία συχνά γίνεται εξαιρετικά απεχθής. Όμως στην λεκτική βία μπορούμε να απαντάμε με τον ίδιον τρόπο και εμείς: λεκτικά. Όχι με μηνύσεις.Η ελευθερία είναι το πολυτιμότερο αγαθό ενός σύγχρονου πολιτισμένου κράτους. Και η ελευθερία θα πρέπει να περιλαμβάνει και την γλώσσα με την οποία επιλέγει να μιλήσει ο καθείς. Ως προς τον Αμβρόσιο ασφαλώς και συμφωνώ πως είναι ένας σκοταδιστής ιεράρχης στον οποίο κάθε λογικός άνθρωπος θα έπρεπε να γυρίζει την πλάτη. Το ποίμνιό του όμως φοβάμαι πως έχει αντίθετη γνώμη. Τον ακούει και τον παίρνει και στα σοβαρά. Και αν αισθάνομαι ότι απειλούμαι από καποιον, αυτός δεν είναι ο κάθε Αμβρόσιος (γεμάτη τέτοια μπουμπούκια είναι άλλωστε η εκκλησία), είναι ακριβώς ο κόσμος αρνείται να κρίνει τον υποτιθέμενο καθοδηγητή του και τον ακολουθεί. Και αυτους τους ανθρώπους δεν υπάρχει περίπτωση να τους πείσεις πως κάνουν λάθος κλείνοντας στη φυλακη τον Αμβρόσιό τους!
Οι Εβραίοι δεν πήγαν στους φούρνους σε μια μέρα. Προηγήθηκε ρητορική μίσους με άμεσα δολοφονικά αποτελέσματα ετών. Μάλλον δεν καταλαβαίνεις καθόλου την έννοια της ρητορικής μίσους και η διάκρισή της από μια γνώμη, ιδίως για πρόσωπα με δημόσια θέση. Τετοιοι νόμοι υπαρχουν σε όλα τα ανεπτυγμένα κρατη και η διάκριση ανάμεσα στις γνώμες και ρητορικές μίσους είναι επιτυχής. Προφανώς είσαι άλλος ένας Έλληνας που πιστεύει ότι ζούμε μόνοι μας στον πλανήτη ή οτι πρεπει κάθε φορά να ανακαλύπτουμε τον τροχό.
Μόλις με αποκαλεσατε "Έλληνα που πιστεύει ότι ζει μόνος στον κόσμο και κάθε φορά πρέπει να ανακαλύψει τον τροχό". Το σχόλιο σας δεν είναι απαξιωτικό? Με παρουσιάζει σχεδόν βλάκα. Επιπλέον θα μπορούσα να ισχυριστώ πως αντιμετωπίζετε ρατσιστικά όχι μόνο εμένα αλλά τους Έλληνες γενικότερα. Γιατί λέτε "άλλος ένας Έλληνας" (από τους πολλούς δηλαδη) "που πιστεύει" (μαζί με όλους τους άλλους ομοίους του) "ότι ζει μόνος και πρέπει να ανακαλύπτει" κλπ. Λέω να σας κάνω μήνυση βάση του αντιρατσιστικού νόμου. Ποια ποινή σας αξίζει σύμφωνα με τον νόμο που υπερασπίζεστε?
Αρης Κωνσταντινίδης ευτυχώς δεν έχει ποινικοποιηθεί η βλακεία. Μάθε πρώτα τί προβλέπει ο νόμος και τί τυχόν εμπίπτει σ αυτόν...οι εξυπνάδες περιττεύουν.
Στις ΗΠΑ δεν υπάρχουν 'νόμοι ρητορικής μίσους' καθώς υπάρχει πραγματική ελευθερία λόγου. Όταν λέτε 'ανεπτυγμένα κράτη' προφανώς εννοείτε τα σοσιαλιστικά Ευρωπαϊκά κράτη (που βρίσκονται δεκαετίες πίσω απο τις ΗΠΑ στα δικαιώματα και την ελευθερία απο το κράτος).
Ήμουν έτοιμος να συμφωνήσω στο κείμενό σας, όμως νομίζω ότι τελικά ο διάβολος βρίσκεται στις λεπρομέρειες.Αυτό που δεν έχει γίνει απόλυτα αντιληπτό, είναι ότι ένας ιεράρχης, ή οποιοσδήποτε άλλος με κάποιο αξίωμα, οφείλει να είναι περισσότερο προσεκτικός στον λόγο που εκφέρει από οποιονδήποτε άλλον από εμάς. Και αυτό γιατι δεν εκπροσωπεί τον εαυτό του, αλλά μια συλλογικότητα (η οποία βέβαια δεν τον έχει εκλέξει, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα). Την συλλογικότητα αυτή μάλιστα την καθοδηγεί και την εμπνέει, αν όχι λόγω της προσωπικότητάς του, τουλάχιστον λόγω της θεσμικής του θέσης. Δεν είναι λοιπόν απόλυτα ελεύθερος να εκφράζεται - όπως καταλαβαίνω ότι υπονοείτε - εκτός βέβαια αν θέλει να πετάξει το ράσο και τα άλλα αξεσουάρ που φέρει πάνω του.Επομένως, οι φράσεις μίσους που μπορεί να βγούν από το δικό μου στόμα μπορεί να τις πάρει ο αέρας, όμως τα λεγόμενα ενός ιεράρχη βρίσκουν εύφορο έδαφος να φυτρώσουν και να αναπτυχθούν και ίσως κάποτε να μετατραπούν σε πράξεις βίας.Το πιο επικίνδυνο είναι ότι το φίδι κρύβεται στον κόρφο κάποιου που εμπνέει στους οπαδόυς του εμπιστοσύνη, ελπίδα και αγάπη όπως είναι η Εκκλησία. Αντίθετα από τις κορώνες του Μιχαλολιάκου, που ξέρεις πάνω κάτω τι εκφράζει και πού το πάει, το μίσος που εκφράζει η εκκλησία βρίσκει τους πιστούς με τα αυτιά έτοιμα να ακούσουν το κάθε τι, με κατεβασμένα τα αμυντικά τείχη της λογικής τους. Είναι εκεί στο ξεβράκωμα της λογικής και της αποθέωσης του θυμικού που γενικά κάνει παιχνίδι ο "λαίκισμός" μόνο που δεν περιμένεις να το δεις από την Εκκλησία.Προφανώς ο νόμος δεν δικάζει με βάση τη θέση και το αξίωμα του καθενός, πόσσω μάλλον την ιδεολογική του ταύτιση, αλλά νομίζω ότι ένας δικαστής με αίσθημα ευθύνης θα έπρεπε να το είχε λάβει υπόψιν και να συντελούσε - τώρα που ήταν νωρίς - ώστε το τέρας να μην μεγαλώσει. Δυστυχώς όμως, το τέρας θα μεγαλώσει με τέτοιες αποφάσεις. Ίσως και άλλοι ιεράρχες τώρα αποφασίσουν να ακολουθήσουν το ρεύμα που διαμορφώνεται.Συνεχίζοντας και λίγο πιο πέρα, μου κάνει εντύπωση ότι και η ίδια η Εκκλησία δεν τόλμησε να προστατεύσει το "μαγαζί" της. Μήπως αυτό είναι ακόμα χειρότερο; Μερικές φορές η ανοχή του εγκλήματος είναι χειρότερη από το ίδιο το έγκλημα, γιατί τον εγκληματία τον βλέπεις και όσο μπορείς αυτοπροστατεύεσαι, όμως η δύναμη της σιωπηρής συνενοχής των πολλών είναι ένα καζάνι που βράζει, και μέσα σε αυτό βράζουμε όλοι δίκαιοι και άδικοι, λίγο λίγο σαν τον βάτραχο. Κάποια μέρα θα έχουμε γίνει Ιράν, αλλά είτε θα είναι αργά για να το αντιληφθούμε, είτε θα το έχουμε τιμή μας και καμάρι μας.
Συμφωνώ. Το αντιρατσιστικό θέτει κακό προηγούμενο. Αύριο, κάποιος από την άλλη πλευρά θα μηνήσει κάποιον π.χ. που μιλάει δημοσίως για φανταστικούς φίλους και κρεμάλες για παρακίνηση μίσους εναντίον των Χριστιανών. ΔΕΝ λύνεται κανένα πρόβλημα. Απλώς, αστυνομεύεται ολοκληρωτικά ο δημόσιος λόγος ρατσιστικός ή μη.
Μάλλον κάνετε παρανόηση. Ο νόμος δεν αφορά περιορισμό της ελεύθερης έκφρασης. Δεν ασχολείται κανείς με π.χ. μια άποψη (π.χ. "οι ομοφιλόφιλοι είναι διαταραγμένες προσωπικότητες") ούτε ενδιαφέρεται κανείς για τυχόν υποτιμητικές λεκτικές επιθέθεις - βρισιές (άντε να επισύρουν καμία μήνυση για εξύβριση που είναι πταίσμα). Ούτε νομίζω ότι αξίζει να εξετάσει αν δικαιώς ή αδίκως ένα κλάμπ (εν προκειμένω η Εκκλησία) θέλει να αποκλείσει κάποιο μέρος της κοινωνίας από τους κόλπους του.Εδώ μιλάμε για πρόκληση μίσους και εν δυνάμει πράξεων βίας. Αναγράφω εδώ χαρακτηριστικά αποσπάσματα από το τι ειπώθηκε, που φαίνεται ξεκάθαρα ότι καλούνται οι οπαδοί/πιστοί να προβούν σε επιθετικές ενέργειες:"... Είναι οι κολασμένοι της κοινωνίας! ... Ε λοιπόν αυτούς τους ξεφτιλισμένους, φτύστε τους! Αποδοκιμάστε τους! ... Μη διστάζετε, λοιπόν! Οταν και όπου τους συναντάτε, φτύστε τους! Μην τους αφήνετε να σηκώνουν κεφάλι! Είναι επικίνδυνοι! ..."Αν υπάρχει κάποιο ευνομούμενο κράτος που ένα τέτοιο κύρηγμα μίσους θα προστατεύονταν ως "ελεύθερη έκφραση" να μου το πείτε. Αν π.χ. ένας Χρυσαυγίτης ηγέτης έλεγε "όπου πετύχετε κάποιον Πακιστανό μην διστάσετε να τον φτύστε και μην τον αφήσετε να σηκώσει κεφάλ", θα ξύπναγαν ιστορικές μνήμες που θα τρόμαζαν περισσότερο εσάς τους υποστηριχτές της "ελεύθερης έκφρασης".Από την άλλη, συμφωνώ ότι το να κλείσεις στη φυλακή κάποιον 75-χρονο μπορεί τελικά να ακούγεται γελοίο και ίσως να έφερνε και αντίθετα αποτελέσματα. Αν όμως η εφαρμογή του νόμου έχει αρνητικότερα αποτελέσματα από τη μη εφαρμογή του, αντί να λέμε να καταργηθεί ή να "παγώσει" μπορούμε να ζητήσουμε να γίνει πιο "λογικός". Π.χ. εγώ θα σκεφτόμουν ότι αν υποχρεωνόταν ο υπόδικος να ανακαλέσει δημόσια την υποκίνηση αξιόποινων πράξεων, να την γλύτωνε με χρηματικό πρόστιμο, τουλάχιστον την πρώτη φορά.Όσο για την γνώμη καθ' εαυτή, προφανώς και δεν τίθεται θέμα να ζητήσεις από κάποιον να αρχίσει ξαφνικά να αγαπάει τους ομοφυλόφιλους ή να θέλει να τους βλέπει στο "μαγαζί" του. Δική του μαγκιά να αντιπαθεί όποιον θέλει, δικό του και το μαγαζί, κανένας δεν υποχρεώνει κάποιον να ψωνίζει από αυτό.
@Tasos Kotaras Το θέμα δεν είναι ποιοι όντως καταδικάζονται αλλά και το ποιος μπορεί να κατηγορηθεί. Ο φόβος, δεν προκύπτει από την καταδίκη, αλλά από την νομική δυνατότητα να σε πάει κάποια ομάδα συμφερόντων στα δικαστήρια με βάση ένα τρομερά γενικόλογο επιχείρημα περί «υποκίνησης βίας». Χαρακτηριστικές περιπτώσεις, πρόσφατες: Σώτη τριαναταφύλου- Ιδού μία άποψη για τον νόμο με αφορμή την περίπτωση http://www.kathimerini.gr/918665/opinion/epikairothta/politikh/enos-kakoy-nomoy-myria-epontaiΤάκης Θεοδωρόπουλος, http://www.protagon.gr/epikairotita/44341421571-44341421571Ζούμε δυστυχώς και σε έναν τόπο τρομερής δικολαγνείας. Όταν ο γείτονας σε πάει σε δικαστήριο για ένα στραβό παρκάρισμα, ας μην ρίχνουμε και άλλο νερό στον μύλο της παράνοιας. ΚΑΜΙΑ εκφορά λόγου δεν πρέπει να διώκεται. Τέλος. Σε υπαρκτές πράξεις υποκίνησης βίας, υπάρχει και η περίπτωση του ηθικού αυτουργού άλλωστε, μην ξεχνιόμαστε. Κλείνοντας, ο νόμος ο ίδιος ίσως να μην αφορά τυπικά την άποψη την αφορά όμως σίγουρα ουσιαστικά-δυστυχώς αυτό προκύπτει από τα μέχρι τώρα δεδομένα…Όποιος δεν το βλέπει νομίζω πως εθελοτυφλεί… (Και μου κάνει τρομερή εντύπωση που κάποιοι της προοδευτικής πτέρυγας βιάστηκαν να τον κάνουν σημαία)-να μην ξεχνάμε και την τραγελαφική περίπτωση του ακαδημαϊκού Χάινς Ρίχτερ…
@;Άρης Κωνσταντινίδης και λοιπούς προλαλήσαντες:Σαφώς και δεν θα έπρεπε να διώκεται μια γνώμη όσο σκοταδιστική κι αν είναι αυτή. Στη συγκεκριμένη περίπτωση όμως έχουμε υποκίνηση σε βία (φτύστε τους όπου τους βρείτε κλπ) και αυτό δεν είναι απλή εκφορά γνώμης και μάλιστα όταν εκστομίζεται από κάποιον που κατέχει δημόσιο αξίωμα.