Θύελλα αντιδράσεων έχει προκαλέσει στα social media μία νέα διαφήμιση της Coca Cola, που δημιουργήθηκε αποκλειστικά με τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης (AI).
Το βίντεο έχει πολλά από τα κλασσικά χαρακτηριστικά της εταιρείας, από τα μεγάλα κόκκινα φορτηγά της Coca-Cola σε χιονισμένους δρόμους, μέχρι χαμογελαστούς ανθρώπους που κρατούν μπουκάλια του αναψυκτικού.
Ο στόχος ήταν η διαφήμιση να παραπέμπει στο κλασσικό διαφημιστικό σποτ της Coca-Cola «Holidays Are Coming» του 1995, το οποίο παρουσίαζε παρόμοιες εικόνες, αλλά με ανθρώπινους ηθοποιούς και πραγματικά φορτηγά.
Δείτε τη νέα διαφήμιση της Coca Cola που δημιουργήθηκε με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης:
Όμως αντί για νοσταλγία, το νέο βίντεο προκάλεσε σχόλια χρηστών που το χαρακτηρίζουν «άψυχο» και «στερούμενο κάθε πραγματικής δημιουργικότητας».
Καθώς η τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης εξελίσσεται, πολλοί επαγγελματίες κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, λέγοντας ότι το AI απειλεί τον βιοπορισμό τους.
Ειδικότερα, ο κλάδος των καλλιτεχνών θεωρείται από τους πιο «ευάλωτους», μίας και η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να παράξει τέχνη πολύ πιο γρήγορα και με σημαντικά μικρότερο κόστος από ότι ένας άνθρωπος, άσχετα με την ποιότητα του τελικού αποτελέσματος.
Σύμφωνα με το Forbes, η Coca-Cola προσέλαβε τρία στούντιο τεχνητής νοημοσύνης, το Secret Level, το Silverside AI και το Wild Card, για να φτιάξουν το καθένα τη δική του εκδοχή της διαφήμισης.
Ο Άλεξ Χερς, δημιουργός της σειράς της Disney «Gravity Falls», σχολίασε σε μια ανάρτηση στο X που έδειχνε το νέο διαφημιστικό σποτ.
«Η Coca-Cola είναι «κόκκινη» επειδή φτιάχνεται από το αίμα άνεργων καλλιτεχνών!», έγραψε ο Χερς.
Από την πλευρά της, η Coca-Cola υπερασπίστηκε τη νέα διαφήμιση.
«Εξερευνούμε πάντα νέους τρόπους για να συνδεθούμε με τους καταναλωτές και να πειραματιστούμε με διαφορετικές προσεγγίσεις. Φέτος, δημιουργήσαμε ταινίες με τη συνεργασία ανθρώπινων αφηγητών και τη δύναμη της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης. Η Coca-Cola θα παραμείνει πάντα αφοσιωμένη στη δημιουργία έργων υψηλού επιπέδου στη διασταύρωση της ανθρώπινης δημιουργικότητας και της τεχνολογίας», κατέληξε η ανακοίνωση εκπροσώπου της εταιρείας.
Μιλώντας στο NBC News, ο Τιμ ΝτιΣτεφάνο, καθηγητής στο πανεπιστήμιου του Georgetown, πιστεύει ότι, αργά ή γρήγορα, το καταναλωτικό κοινό θα συνηθίσει τις διαφημίσεις φτιαγμένες με AI.
«Αν και υπάρχει κάποιος σκεπτικισμός από τους καταναλωτές, νομίζω ότι τα οφέλη (των διαφημίσεων φτιαγμένων με AI) υπερτερούν και πιστεύω ότι οι εταιρείες θα συνεχίσουν να τα χρησιμοποιούν με την πάροδο του χρόνου».
Με πληροφορίες από NBC News