Έγινε ο Άρης Σπηλιωτόπουλος ένας ''Μπαλτάκος με ευγενικό πρόσωπο'';

Έγινε ο Άρης Σπηλιωτόπουλος ένας ''Μπαλτάκος με ευγενικό πρόσωπο''; Facebook Twitter
12

Ήθελα εδώ και καιρό να γράψω δυο λόγια για τη μετάλλαξη του Άρη Σπηλιωτόπουλου, από τότε που έγινε υποψήφιος Δήμαρχος. Έχοντας παρακολουθήσει την πορεία του, τον θεωρούσα απ' τους πιο φιλελεύθερους, ανεκτικούς, και προοδευτικούς βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας - ένα χρήσιμο αντίβαρο στη λαϊκή (ακροδεξιά) των υπολοίπων. 

Δημοσιεύω, στο πλαίσιο της ενότητας Η ΕΛΛΑΔΑ ΓΥΡΩ ΜΑΣ, την άποψη του Mιχάλη Κορδαλή, επειδή τα λέει καλύτερα απ' ό,τι θα τα έλεγα εγώ. 

Νομίζω πως η πλειοψηφία των Ελλήνων πολιτών ανεξαρτήτως πολιτικών καταβολών αντιλαμβάνεται πως για τα σημερινά μας προβλήματα ευθύνεται κυρίως η ευλαβική προσήλωση του πολιτικού προσωπικού της χώρας στο υπερκομματικό θρήσκευμα της δημαγωγίας.

Προσκύνημα στο τέμενος του λαϊκισμού αποτελούν και οι δηλώσεις του υποψήφιου δημάρχου Αθηναίων Άρη Σπηλιωτόπουλου σχετικά με τη διεξαγωγή τοπικού δημοψηφίσματος για την ανέγερση "τζαμιού".

Τι μας λέει λοιπόν, ο κύριος Σπηλιωτόπουλος;

Πως, κατά τον ίδιο, θα πρέπει να αποφασίσουν οι πολίτες της Αθήνας για το αν επιθυμούν να τηρούν απέναντι σε μια συγκεκριμένη θρησκευτική ομάδα το άρθρο 13 παρ. 2 του Συντάγματος που κατοχυρώνει όχι απλά τη θρησκευτική ελευθερία, την ανοχή δηλαδή του κράτους απέναντι στις διαφορετικές θρησκευτικές κοινότητες, μα την ουσία, το περιεχόμενο αυτής της ελευθερίας που είναι η ανεμπόδιστη άσκηση των λατρευτικών λειτουργιών.

Θέτει δηλαδή σε δημοψήφισμα το ίδιο το Σύνταγμα.


Και μάλιστα χονδροειδώς απέναντι σε μια θρησκευτική ομάδα για την οποία δεν μπορεί να ισχύουν κατά το "ανάγνωσμα" Σπηλιωτόπουλου αυτά που προβλέπει ο νόμος για το δικαίωμα στη λατρεία άλλων, μη ορθόδοξων θρησκευτικών κοινοτήτων όπως οι καθολικοί, οι χιλιαστές, οι ευαγγελικοί ή οι βουδιστές.

 

Ξεχνά ακόμη, ο κύριος Σπηλιωτόπουλος πως υπάρχουν όχι μόνο μετανάστες αλλά και Έλληνες μουσουλμάνοι όπως ορισμένοι συμπολίτες μας καταγομένοι από τη Δυτική Θράκη που προφανώς δεν αποτελούν πολίτες β' διαλογής.

Όμως, η μη ανοχή σε σχέση με το δικαίωμα στη λατρεία των μουσουλμάνων, ο στρουθοκαμηλισμός απέναντι στην πραγματικότητα υποκρύπτει και κάτι ακόμη.

 

Την ανοχή στην παρανομία.

 

Γιατί είναι ηλίου φαεινότερο πως λειτουργούν ήδη παράνομα, πολλές φορές και εν γνώσει της πολιτείας, δεκάδες μη αδειοδοτημένοι χώροι λατρείας ή προσευχής  για τους μουσουλμάνους.

 

Έτσι αντί ενός νόμιμου, αδειοδοτημένου χώρου υπό τη θεσμική εγγύηση, την προστασία και την εποπτεία της Πολιτείας, προτιμάται η σημερινή εξωθεσμική πραγματικότητα των παράνομων χώρων προσευχής, χωρίς προστασία αλλά και έλεγχο αφήνοντας ακόμη πιο εκτεθειμένες τις υποβαθμισμένες γειτονιές του κέντρου σε εκατέρωθεν ακρότητες.

Εκτός από την κοινή λογική όμως, ο κύριος Σπηλιωτόπουλος έρχεται σε σύγκρουση και με τον ίδιο του τον εαυτό.

Γιατί, ως βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας ψήφισε ανεπιφύλακτα τον Νόμο 3521/2006 που προβλέπει την ανέγερση ισλαμικού τεμένους στην Αθήνα, ενώ ως υπουργός Παιδείας ενέκρινε την από 31/8/2009 Προγραμματική Σύμβαση που υπεγράφη μεταξύ του υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, του Δήμου Αθηναίων, του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας και της Κτηματικής Εταιρείας του Δημοσίου, με αντικείμενο την ανέγερση ισλαμικού τεμένους στον Δήμο Αθηναίων, στον Βοτανικό.

Βέβαια, η συζήτηση για το τζαμί δεν ξεκίνησε με τον κύριο Σπηλιωτόπουλο. Γιατί πολύ απλά η συγκεκριμένη συζήτηση δεν είναι καινούρια. Διαρκεί σαράντα χρόνια περίπου, από το 1971 και γι' αυτό το λόγο η ατυχής παρέμβαση Σπηλιωτόπουλου αποδεικνύεται χρήσιμη σε πολλά επίπεδα.

Αφενός, γιατί αναδεικνύει το μέγεθος της αναξιοπιστίας του ελληνικού κράτους, το οποίο, επανειλημμένα, νομοθέτησε το τζαμί, χωρίς ποτέ να το ιδρύσει.

Αφετέρου διότι αναδεικνύει διάφορα ζητήματα, πολιτικής και όχι μόνο "αισθητικής" όπως ίσως θα έλεγε και ο ίδιος ο κύριος Σπηλιωτόπουλος κατά την προσφιλή του φράση.

Γιατί είναι ζήτημα δημοκρατικής αισθητικής ο σεβασμός του Συντάγματος.

 

Είναι ζήτημα αισθητικής και ουσίας η απουσία περιορισμών στην εκδήλωση της θρησκευτικής ελευθερίας κάθε πολίτη πέραν των χρηστών ηθών, της δημόσιας τάξης και των πολεοδομικών μελετών αναφορικά με τη ναοδομία.

Είναι ζήτημα αισθητικής ο δημόσιος λόγος υποψηφίων δημάρχων σε μια σύγχρονη Ευρωπαϊκή χώρα να είναι τεκμηριωμένος, να απαντά στα πραγματικά προβλήματα κι όχι να είναι όμηρος του λαϊκισμού, των εκατέρωθεν φονταμενταλιστών και της νεοναζιστικής συμμορίας της Χρυσής Αυγής.

Άλλωστε, η παραχώρηση της δυνατότητας ανέγερσης χώρου λατρείας στα πλαίσια του νόμου -καθώς και η ανανέωση του υφιστάμενου νομικού πλαισίου και ο εναρμονισμός του με το ισχύον Σύνταγμα- πέρα από υποχρέωση της Πολιτείας, επί της ουσίας αποτρέπει να γίνει η Αθήνα, η ευρωπαϊκή "Καμπούλ" της ταλιμπανικής αντίληψης ως προς τη θρησκευτική ελευθερία.

Τέλος, είναι ζήτημα πολιτικής αισθητικής να τεθούν σαφή όρια μεταξύ Δεξιάς και Ακροδεξιάς.

Γιατί αυτού του είδους η φρασεολογία δεν ανταποκρίνεται ούτε στο ύφος αλλά ούτε και στο ήθος ευρωπαϊκού, κοινοβουλευτικού, συντηρητικού κόμματος αλλά μάλλον σε μια βαλκανική εκδοχή της Σάρα Πέιλιν.

 

Ο κύριος Σπηλιωτόπουλος αν θέλει να αυτοπροσδιορίζεται ως "φιλελεύθερος" οφείλει να επιδείξει τη απαιτούμενη σύνεση αλλά και τη γενναιότητα να ανακαλέσει.

Γιατί αν δεν ανακαλέσει δεν είναι φιλελεύθερος.
Θα είναι απλά ένας "Μπαλτάκος" με ευγενικό πρόσωπο.

 

 

12

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών - Μικροπράγματα

Mικροπράγματα / Οι προβληματικές, βαθιά σεξιστικές δηλώσεις του Δημήτρη Παπανώτα για την «υστερία» των γυναικών

«Υστερικές» όσες μιλούν συνεχώς για τα γυναικεία δικαιώματα και «τα θέλουν» όσες είναι θύματα καταπίεσης και δεν το καταγγέλλουν, μάς ενημερώνει ο υποψήφιος ευρωβουλευτής, Δημήτρης Παπανώτας.
ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ

σχόλια

9 σχόλια
Τόσα προβλήματα έχει η Αθήνα, το τζαμί μας μάρανε. Επιπλέον τι σχέση έχει ο Μπαλτάκος που έβριζε τον Σαμαρά στον Κασιδιάρη με τον Σπηλιωτόπουλο? Ό,τι να ναι, όπως να ναι και τα συμπεράσματα τελείως επιφανειακά.
Στη σφαίρα της φιλοσοφίας και της αρθρογραφίας όλα είναι λογικά, όταν υπάρχουν επιχειρήματα (σχεδόν πάντα υπάρχουν). Αλλά μισό λεπτάκι γιατί τώρα μιλάμε για επίπεδο Δήμου, και πραγματικά δε με ενδιαφέρει από ποιό κόμμα προέρχεται ο καθένας. Με νοιάζει οι προτάσεις του να μου ταιριάζουν.Αν εσείς μένατε στο Βοτανικό, θα ήσασταν τόσο ανοιχτοί στο θέμα; Θα μας διώξουν από τα σπίτια μας, θα γίνει μια μικρή Ομόνοια η περιοχή. Δε θέλω να ξεριζωθώ, ανήκω εδώ, μεγάλωσα εδώ. Όποιος με ρωτήσει δε θα του πω να μη γίνει τζαμί, θα του πω να γίνει αλλά κάπου που ο κόσμος δε θα επηρεαστεί σε τεράστιο βαθμό. Είναι δικαίωμα όλων μας η πίστη, είναι δικαίωμα όλων μας η ήρεμη ζωή, ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΑΣ.
Για τους κομμουνιστές που θέλουν να σου πάρουν το σπίτι μην ξεχάσεις να πεις,τζόγια μου."Να φοβάσαι όσους θέλουν να ζήσουν τη ζωή τους ήσυχα και ειρηνικά.Είναι αδίστακτοι."Think about it.
"....απ' τους πιο φιλελεύθερους, ανεκτικούς, και προοδευτικούς βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας ".Μιλάμε, να υποθέσω, για τον ίδιο Σπηλιωτόπουλο?Ο ίδιος Σπηλιωτόπουλος ήταν κάποτε "φιλελεύθερος" και..."προοδευτικός"?Οκέι.
Ταπεινή μου γνώμη και πείτε οτι θέλετε για τσουβάλιασμα:Δεν υπάρχει γούτσου - γούτσου δεξιός. Μπορεί κάποιος να αυτοπροσδιορίζεται ως φιλελεύθερος ή συντηρητικός, αλλά αυτοί, αν και ορισμένοι τους ταυτίζουν, δεν έχουν σχέση με την δεξιά.Η έννοια δεξιά γεννήθηκε μετά την Γαλλική επανάσταση χαρακτηρίζοντας αυτούς που δεν επιθυμούσαν την οικοδόμηση μιάς κοινωνίας με βάση των ανθρωπισμό, αλλά με βάση τις προκαταλύψεις.Λαμβάνοντας υπόψιν το διαφορετικό ιστορικό πλαίσιο, το ίδιο ισχύει σε ένα μεγάλο βαθμό.Δεν μας νοιάζουν τα ανθρώπινα δικαιώματα, μας νοιάζει να ταυτίσουμε τον λόγο μας με τις φοβίες και τα κόμπλεξ των ψηφοφόρων. Κακά τα ψέματα, πολλοί εξ αυτών κατέβηκαν στα μεσαιωνικά συλλαλητήρια του Χριστόδουλα και βλέποντας ένα ζευγάρι ομοφυλόφιλων σιγοψηθήρησαν "Παπαδόπουλος που μας χρειάζεται". Είμαι σίγουρος οτι ο Σπηλιωτό δεν είναι δεξιός, αλλά ανοίκει στο τμήμα της ΝΔ του κωστάκη: αποχαύνωση, lifestyle της πλάκας, ΔΑΠάρα.Παρόλα αυτά οι καιροί είναι δύσκολοι, και η κρίση εμφάνησε τον χωρικό με τσουγκράνα που πολλοί έκριβαν κάτω άπο ακριβά ρούχα. Ο Βορίδης ξέθαψε το τσεκούρι του πολέμου και μαζί με την υπόλοιπη φασιστοφυλή εντάχθηκε στην ΝΔ, η οποία πλέον νοιώθει πιο άνετα τα δείξει τι πραγματικά πρεσβέυει, τι σημαίνει δεξιά( γιατί πολλοί το ξέχασαν ,αντίθετα με τα όσα υποστηρίζει το γνωστό σύνθημα).Σε κάθε περίπτωση, ο Σπηλιωτόπουλος, όσο και αν δεν τον πάμε, δεν είναι Μπαλτάκος και δεν πρέπει να τον αδικούμε.Tο γεγονός όμως οτι υιοθετεί την ρητορική ανθρώπων που θεωρούν πολίτες σαν αυτόν πολίτες δεύτερης κατηγορίας για τα ψηφαλάκια είναι αναξιοπρεπές.Και σόρι για το σεντόνι-προκήρυξη xD
τεχνικά ούτε γούτσου-γούτσου αριστερός υπάρχει και τα ατομικά δικαιώματα (ιδιαίτερα της θρησκείας και της ιδιοκτησίας) είναι εξίσου μισητά από τους αριστερούς, πράγμα που αποτυπώνεται σε όλα τους τα καθεστώτα. Τα οποία προτάσσουν κοινωνικά (δηλαδή μαζικά δικαιώματα), κυριολεκτικά λ.χ. βάζουν το δικαίωμα σε δωρεάν υγεία πιο πάνω από το δικαίωμα στην ελεύθερη έκφραση ή στο να τα σκας στους παπάδες. Και μη μου πεις για σοσιαλδημοκράτες γιατί η ορθόδοξη άποψη των αριστερών είναι ότι πρόκειται για ρεφόρμες ξεφτιλισμένους, που υποτάσσονται στη ρητορική των δικαιωμάτων και στο κεφάλαιο κλπ κλπ ενώ η ορθόδοξη άποψη των δεξιών είναι ότι πρόκειται για τεμπέληδες ξεφτιλισμένους gay lovers που υποτάσσονται στη ρητορική των συνδικαλιστών κλπ κλπ.Άρα μάλλον, στα 250 χρόνια που πέρασαν απο τη Γαλλική Επανάσταση (η οποία παρεμπιπτόντως έχει παίξει πολύ μικρότερο ρόλο στη δημιουργία της μοντέρνας πραγματικότητας απ' ό,τι η Αμερικανική ή η αναίμακτη Αγγλική), λέω εγώ τώρα υπήρξαν κι άλλοι πόλοι στο πολιτικό φάσμα το οποίο είναι (το λιγότερο) επίπεδο και όχι ευθεία. Και μάλλον η ανάλυση της πραγματικότητας με όρους γαλλικής επανάστασης (250 χρόνια πριν!) έχει και κάποια όρια τα οποία για λόγους πολιτισμικής υστέρησης είναι δύσκολο να αντιληφθούν οι περισσότεροι λαοί που η πολιτική κουλτούρα τους απηχεί τις κοτσάνες των Γάλλων κρατικοδίαιτων διανοούμενων.
Ο αρουλης όπου φυσήξει ο άνεμος γυρνάει "Το τέμενος του λαϊκισμού" τώρα προσκυνάει Ένας "Μπαλτακος"αλλα με μαύρισμα στο φουλΔουλεύει σε χωράφι,σα τα παιδιά απ'τη Καμπούλ?