Θυμίζει άλλες εποχές το χτύπημα στο πρωτοσέλιδο του σεμνότυφου Θέματος. Η εφημερίδα-θεματοφύλακας της ηθικής που δεν αντέχει τις προκλήσεις και τις γυμνές γυναίκες (ούτε να τις δει δε θέλει στην εκπομπή του ο εκδότης της εφημερίδας!) κάνει τρισέλιδο μέντλεϊ ό,τι καταδικαστικό βρήκε για την παράσταση Αθανάσιος Διάκος.
Το πρωτοποριακό θέατρο δεν είναι για όλους, δεν είναι καν για μένα. Αυτό δε σημαίνει όμως ότι δεν είναι για κανέναν. Το "Έβγαλαν τον ΑΘΑΝΑΣΙΟ ΔΙΑΚΟ ρατσιστή, και κερατά σουβλατζή" μοιάζει λες και η σκηνοθέτις Λένα Κιτσοπούλου έγραψε επιστημονική διατριβή ή ιστορικό βιβλίο που "έβγαλε" κάτι λάθος τον Διάκο, κι όχι έργο τέχνης όπου μπορούν να επικαιροποιηθούν και να ξαναγραφτούν ιστορίες.
Το ότι έγινε με χρήματα του Δημοσίου (επειδή ήταν στο Φεστιβάλ Αθηνών;) προσπαθεί να χτυπήσει κάποιο ευαίσθητο νεύρο μας - κι ας έβγαλε τα λεφτά της η παράσταση και με το παραπάνω από εισιτήρια, κι ας επέστρεψε τα χρήματα που "πήρε", πίσω στους φορολογούμενους. Σε κάθε περίπτωση, η καθυστέρηση είναι τόσο μεγάλη, που τελικά η οργή πέφτει στο κενό. [«Αθανάσιος Διάκος - Η επιστροφή». 14-16 Ιουλίου, 21:00. Πειραιώς 260.]
Ο τρόπος που το Θέμα παρουσιάζει την παράσταση θα μπορούσε να ήταν διαφορετικός (και πιο κυριολεκτικός): Ο ήρωας της Ελληνικής επανάστασης γλιτώνει τον θάνατο και μεταφέρεται στη σύγχρονη Ελλάδα μέσα από ένα νέο έργο που ζητά απάντηση στο ερώτημα αν θ’ άξιζε να θυσιαστεί κάποιος σήμερα.
Όμως, όπως υποψιάζομαι, δεν καίγεται τόσο το Θέμα για την ηθική αλλά για την πρόκληση, με αποτέλεσμα η δική του πρόκληση (δημοσιογραφία με μια γυμνόστηθη γυναίκα στο εξώφυλλο, τάχα για να την κατακρίνει) καταλήγει να είναι μεγαλύτερη απ' αυτή ενός θεατρικού έργου.
Θα σεβόμουν κάποιον εθνικιστή που προσβλήθηκε γνήσια απ' την παράσταση. Και θα τον καταλάβαινα, κι ας μην γνωρίζει τι σημαίνει παράσταση, έργο, θέατρο κλπ. Γιατί το συναίσθημά του θα ήταν καλοπροαίρετο - και ειλικρινές.
Όμως, σαν τον παππού που ξεφυλλίζει το Playboy ξαναμμένος μουρμουρίζοντας "τσκ, τσκ, τσκ, κοίτα αυτές τις ξετσίπωτες! Δεν ντρέπονται;", το Θέμα κάνει ό,τι μπορεί για να φτιάξει ένα αργοπορημένο σκάνδαλο - και τελικά η σκανδαλοθηρική του διάθεση επισκιάζει οτιδήποτε άλλο.
Το υποτιθέμενο quote της Κιτσοπούλου ότι δήθεν είναι καλό ΟΛΕΣ οι Ελληνίδες να πάνε με μαύρους αλλοιώθηκε σε βαθμό σουρελιστικό, και όσο για το ότι έβαλε άσχετη γυμνή φωτο της Κιτσοπούλου (είναι από το Λευκό Βιβλίο του Τάκη Διαμαντόπουλου για το οποίο ο μεγάλος φωτογράφος απαθανάτισε διάφορες Ελληνίδες - φωτογραφία που δεν έχει καμία σχέση με την παράσταση!) για να ενισχύσει την άποψή του περί μεγάλου σκανδάλου αλλά και για να πουλήσει παραπάνω τι να πω;
Κοτσάρει μια καλλιτεχνική φωτογραφία για να νομίσουμε είτε ότι η παράσταση είναι ξετσίπωτη είτε ότι η Κιτσοπούλου κάνει πορνό δεξιά κι αριστερά, όταν στη Λευκή Βίβλιο έχουν ποζάρει 57 Ελληνίδες, μεταξύ των οποίων οι: Στεφανία Γουλιώτη, Κόρα Καρβούνη, Λυδία Κονιόρδου, Κατερίνα Λέχου, Αθηνά Μαξίμου, Αννα Μάσχα, Γωγώ Μπρέμπου, Μαρία Ναυπλιώτου, Φαίη Ξυλά, Αλέκα Παΐζη, Μάνια Παπαδημητρίου, Γιώτα Φέστα και Λυδία Φωτοπούλου.
[Να ξέρετε λοιπόν. Αν ποτέ θελήσετε να στοχοποιήσετε πχ. τη Λυδία Κονιόρδου, μπορείτε να βάλετε και καταδικαστικό γυμνό της από κει!]
[+] Η ηθοποιός Όλια Λαζαρίδου που περιέγραψε πώς ένιωσε βλέποντας το πρωτοσέλιδο...
'ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ'; Ναι, αλλά ποιους;
-
*Διαβάστε επίσης:
Λένα Κιτσοπούλου: Αθανάσιος Διάκος - Η επιστροφή
Ο Αθανάσιος Διάκος ανοίγει ψησταριά
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΥΣΤ: Μια Ζωή Σε 40 Απαντήσεις: Λένα Κιτσοπούλου
Λένα Κιτσοπούλου: «Αυτήν τη στιγμή, όπως ξέρετε, έχουμε χούντα
σχόλια