Ο Αθανάσιος Διάκος ανοίγει ψησταριά

Ο Αθανάσιος Διάκος ανοίγει ψησταριά Facebook Twitter
1

Ο Αθανάσιος Διάκος ανοίγει ψησταριά Facebook Twitter

Η συγγραφέας, ηθοποιός και σκηνοθέτις Λένα Κιτσοπούλου άρχισε να γράφει το έργο έναν χρόνο πριν, πειραματιζόμενη με τον δεκαπεντασύλλαβο. Σήμερα, έχοντας κρατήσει πια μόλις το 10% του αρχικού της υλικού, παρουσιάζει με τους συνεργάτες της μια παράσταση με αφετηρία ένα εύρημα που πατάει στη σάτιρα, αλλά μπαίνει βαθιά και με δραματικό τρόπο μέσα στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα.

Ο Αθανάσιος Διάκος σώζεται χάρη σ’ έναν από μηχανής θεό πριν από τον ανασκολοπισμό του, ταξιδεύει με τη μνηστή του, την Κρουστάλλω, στον χρόνο και προσγειώνονται μαζί στην Αθήνα του σήμερα, όπου ανοίγουν μια ψησταριά. Ο παλιός της συνεργάτης Νίκος Καραθάνος -υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του οποίου έχει παίξει και η ίδια στο παρελθόν-, που είναι ο πρωταγωνιστής αυτού του εγχειρήματος, εξηγεί: «Ήθελα πολύ να κάνω ένα ελληνικό έργο και είναι σπάνιο να είσαι στη διάθεση ενός σκηνοθέτη που είναι συγχρόνως και συγγραφέας και συνθέτει το κείμενό του. Ξεκινήσαμε να κάνουμε πρόβες πάνω στο έργο της Λένας από την κουζίνα του σπιτιού μου και την πρώτη μέρα γελάσαμε πολύ. Από την επόμενη πρόβα, όμως, το γέλιο πάγωσε. Η σάτιρα απέκτησε σιγά-σιγά σοβαρότητα, έγινε ένας παραμορφωτικός καθρέφτης που κατά κάποιον τρόπο εκφράζει όλους μας. Αυτό που πάμε να δείξουμε είναι μια παραβολή. Η παραβολή του Διάκου και της Κρουστάλλως μέσα σ’ ένα σύγχρονο αθηναϊκό διαμέρισμα, όπου μπορεί να δει κάποιος και τον εαυτό του».

Ο Διάκος αναπολεί την εποχή του, μια εποχή με αρχές και βαθιά πίστη, κατά την οποία πάλευε ως γνήσιος χριστιανός, ενώ αναγκάστηκε να ξεφορτωθεί τα ράσα και να πάρει το τουφέκι για να συμβάλει σε μεγάλα και ωραία πράγματα. Τώρα, απελπισμένος απ’ το σημείο που έχουν φτάσει τα πράγματα, θέλει να επιστρέψει και φτάνει ν’ αποζητάει ακόμα και τον ανασκολοπισμό του. Τι άλλο να θέλει ένας μεγάλος ήρωας σε μια τόσο αντιηρωική εποχή;

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει τον εαυτό του;      

Θέατρο / Μπορεί το ελληνικό θέατρο να σατιρίσει επιτυχημένα τον εαυτό του;      

«Αν θες να αναμετρηθείς με κάτι, αν θες να πας στην ουσία, πρέπει να πονέσεις» – Κριτική για την πολυσυζητημένη παράσταση «Merde!» των Βασίλη Μαγουλιώτη και Γιώργου Κουτλή στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ο Γιάννος Περλέγκας βρίσκει τη χαρά της δημιουργίας στη φλόγα για συνύπαρξη

Θέατρο / «Έχω νιώσει ακατάλληλος και παρωχημένος δεινόσαυρος μέσα στο θεατρικό τοπίο που αλλάζει»

Με αφορμή το έργο του Μπέρνχαρντ «Η δύναμη της συνήθειας», ο Γιάννος Περλέγκας μιλά με ταπεινότητα και πάθος για το θέατρο, με το οποίο συνεχίζει να παλεύει και που διαρκώς τον νικά. Αυτό, όμως, είναι που τον κρατά ζωντανό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Άρης Χριστοφέλλης

Όπερα / «Ακόμα και όσοι θαυμάζουν σχεδόν ειδωλολατρικά την Κάλλας, λίγα γνωρίζουν για την τέχνη της»

Ο κόντρα τενόρος Άρης Χριστοφέλλης, επιστημονικός σύμβουλος του ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Τα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας», εξηγεί τους λόγους για τους οποίους η θρυλική σοπράνο παραμένει μια ανυπέρβλητη καλλιτέχνιδα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Θέατρο / Αργυρώ Χιώτη: Ένα «αουτσάιντερ» στο τιμόνι του Εθνικού Θεάτρου

Ποια είναι τα προσωπικά της στοιχήματα και ποιες είναι οι προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια του Εθνικού - η πρώτη γυναίκα που αναλαμβάνει αυτή τη θέση από το 1994.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Κληρονομιά μας, ένα πανόραμα της και της ιστορίας των γκέι ανδρών

Θέατρο / «Η κληρονομιά μας»: Η ιστορία της gay κοινότητας γίνεται ένα συγκινητικό θεατρικό έργο

Ο Γιάννης Μόσχος σκηνοθετεί το έργο του Αμερικανού συγγραφέα Μάθιου Λόπεζ, ένα έργο με αφετηρία την γκέι ζωή που αφορά την αγάπη και την πολυπλοκότητα των ανθρώπινων σχέσεων, είτε ομόφυλες είτε ετερόφυλες, τα όνειρα, τους φόβους και τα ματαιωμένα σχέδια. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια απρόβλεπτη συζήτηση για τη σεξουαλικότητα με τη Γαλήνη Χατζηπασχάλη

Θέατρο / Γαλήνη Χατζηπασχάλη: «Δεν μιλάμε για τα σεξουαλικά βοηθήματα κι ας πουλιούνται εκατομμύρια δονητές»

Πρωταγωνιστεί στο «Στο διπλανό δωμάτιο ή το έργο του δονητή», μια παράσταση που φωτίζει το πώς, ακόμη και σήμερα, δυσκολευόμαστε να μιλήσουμε ανοιχτά για το σεξ. Με αφορμή το έργο, κάναμε μια απρόβλεπτη συζήτηση με την αγαπημένη ηθοποιό για τα ταμπού, την εμμηνόπαυση και τη γυναικεία σεξουαλική χειραφέτηση.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Θέατρο / Mάνα Κουράγιο στο Εθνικό: Πόσο «κουράγιο» πια;

Mια επιμελής εικονογράφηση του μπρεχτικού αριστουργήματος εκτυλίσσεται ενώπιόν μας, χωρίς να δονείται από καμία εσωτερική αναγκαιότητα - Κριτική της Λουίζας Αρκουμανέα για την παράσταση που σκηνοθετεί ο Στάθης Λιβαθινός.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Βαρόνος “Φ”»: Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Θέατρο / Ένας καταχρεωμένος «ευγενής» σε μια τρελή κωμωδία εξαπάτησης

Πιάνοντας το νήμα από την ιδέα μιας καυστικής κωμωδίας ηθών του 1870 που μιλά για την απάτη, η ιστορία ενός ψευτοευγενούς στην παράσταση «Βαρόνος “Φ”» φτάνει στη σύγχρονη υποκρισία και στον εαυτό που θέλουμε να δείχνουμε στην κοινωνία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ΜΑΜΙ είναι ένα ποίημα για τις ζωές των γυναικών

Θέατρο / «ΜΑΜΙ»: Εικόνες από τη ζωή μιας μητέρας

Το ποιητικό σύμπαν του 26χρονου σκηνοθέτη που μας μάγεψε με το «Goodbye Linditta», εστιάζει αυτήν τη φορά στην ιστορία μιας γυναίκας μέσα από τα μάτια ενός αγοριού που δεν θέλει να τη θεοποιήσει αλλά να την παρατηρήσει.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Θέατρο / O Τομά Ζολί στην Αθήνα: Ποιος είναι ο προκλητικός, ανατρεπτικός τελετάρχης των Ολυμπιακών Αγώνων

Ο πολυσυζητημένος σκηνοθέτης της τελετής έναρξης και λήξης των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού, που έγινε διάσημος για τις φιλόδοξες, μεγαλειώδεις παραστάσεις του, πιστεύει απόλυτα στη μαγική δύναμη του θεάτρου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Αντικείμενα»: Μια παράσταση για τη υπόθεση των αδερφών Παπέν

Θέατρο / Μια παράσταση για τις εξουσιαστικές σχέσεις και ένα φρικτό έγκλημα

Στην παράσταση «Αντικείμενα», ο Γιάννης Αποσκίτης, ο Γιώργος Κατσής και ο Πάνος Παπαδόπουλος αφηγούνται με ένα δικό τους πρωτότυπο έργο μια ιστορία που κρύβεται στην υπόθεση των αδερφών Παπέν, αλλά δεν έχει ακόμα γραφτεί.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή

Πέθανε Σαν Σήμερα / Σπύρος A. Ευαγγελάτος: Μια μεγάλη διαδρομή στο ελληνικό θέατρο

Το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης κυκλοφόρησε έναν τόμο 535 σελίδων, αφιερωμένο στον σπουδαίο σκηνοθέτη, φιλόλογο, συγγραφέα και ακαδημαϊκό που άφησε ανεξίτηλη τη σφραγίδα του στην ιστορία του ελληνικού θεάτρου.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Merde!»: Μια παράσταση για τα κωμικοτραγικά παρασκήνια του θεάτρου

Θέατρο / «Merde!»: Μια παράσταση για τα κωμικοτραγικά παρασκήνια του θεάτρου

Ο Βασίλης Μαγουλιώτης και ο Γιώργος Κουτλής συνσκηνοθετούν τον Νίκο Καραθάνο και την ομάδα των «Παιχτών» σε ένα νέο έργο με έναν αδηφάγο παραγωγό, έναν «ποιοτικό» σκηνοθέτη, έναν «εμπορικό» ηθοποιό, και τον γολγοθά της προετοιμασίας μιας παράστασης που πρέπει να αφορά τους πάντες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια
μ'αρεσει ο λογος της Κιτσοπουλου την διαβαζω απο τοτε που πρωτοεμφανιστηκε με τις "Νυχτεριδες"και τη "βρισκω" οπως καθε μικροαστος, να με βριζει για την κατανατια μου. Στο θεατρο ομως παντα κατι δεν μου καθεται καλα, χθες για παραδειγμα , το κειμενο (που ρεει αυθορμητο και φρεσκο ) και οι πολυ καλες ερμηνειες διακοπτονται και υποβιβαζονται συνεχως μ'ενα σαματα που γινεται γυρω απ'την κεντρικη σκηνη. Πολυ αναποτελεσματικα και διδακτικα ,τα τοσα πολλα συμβολα (οι χριστοι, οι μπατσοι, ο αδαμ, η ευα και τα βυζια της , το δεντρο, ο τζιτζιφιοκγος με το κουστουμι, κτλ) και τελικα αχρηστα αφου με το κειμενο, τα λεει ηδη ΟΛΑ.αποψη μου : ΝΑ ΤΟ ΔΕΙΤΕ αρκει να μην φορατε χρυσα σανδαλια και σας λενε Μαρια - Αικατερινη.