Ο Αθανάσιος Διάκος ανοίγει ψησταριά

Ο Αθανάσιος Διάκος ανοίγει ψησταριά Facebook Twitter
1

Ο Αθανάσιος Διάκος ανοίγει ψησταριά Facebook Twitter

Η συγγραφέας, ηθοποιός και σκηνοθέτις Λένα Κιτσοπούλου άρχισε να γράφει το έργο έναν χρόνο πριν, πειραματιζόμενη με τον δεκαπεντασύλλαβο. Σήμερα, έχοντας κρατήσει πια μόλις το 10% του αρχικού της υλικού, παρουσιάζει με τους συνεργάτες της μια παράσταση με αφετηρία ένα εύρημα που πατάει στη σάτιρα, αλλά μπαίνει βαθιά και με δραματικό τρόπο μέσα στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα.

Ο Αθανάσιος Διάκος σώζεται χάρη σ’ έναν από μηχανής θεό πριν από τον ανασκολοπισμό του, ταξιδεύει με τη μνηστή του, την Κρουστάλλω, στον χρόνο και προσγειώνονται μαζί στην Αθήνα του σήμερα, όπου ανοίγουν μια ψησταριά. Ο παλιός της συνεργάτης Νίκος Καραθάνος -υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του οποίου έχει παίξει και η ίδια στο παρελθόν-, που είναι ο πρωταγωνιστής αυτού του εγχειρήματος, εξηγεί: «Ήθελα πολύ να κάνω ένα ελληνικό έργο και είναι σπάνιο να είσαι στη διάθεση ενός σκηνοθέτη που είναι συγχρόνως και συγγραφέας και συνθέτει το κείμενό του. Ξεκινήσαμε να κάνουμε πρόβες πάνω στο έργο της Λένας από την κουζίνα του σπιτιού μου και την πρώτη μέρα γελάσαμε πολύ. Από την επόμενη πρόβα, όμως, το γέλιο πάγωσε. Η σάτιρα απέκτησε σιγά-σιγά σοβαρότητα, έγινε ένας παραμορφωτικός καθρέφτης που κατά κάποιον τρόπο εκφράζει όλους μας. Αυτό που πάμε να δείξουμε είναι μια παραβολή. Η παραβολή του Διάκου και της Κρουστάλλως μέσα σ’ ένα σύγχρονο αθηναϊκό διαμέρισμα, όπου μπορεί να δει κάποιος και τον εαυτό του».

Ο Διάκος αναπολεί την εποχή του, μια εποχή με αρχές και βαθιά πίστη, κατά την οποία πάλευε ως γνήσιος χριστιανός, ενώ αναγκάστηκε να ξεφορτωθεί τα ράσα και να πάρει το τουφέκι για να συμβάλει σε μεγάλα και ωραία πράγματα. Τώρα, απελπισμένος απ’ το σημείο που έχουν φτάσει τα πράγματα, θέλει να επιστρέψει και φτάνει ν’ αποζητάει ακόμα και τον ανασκολοπισμό του. Τι άλλο να θέλει ένας μεγάλος ήρωας σε μια τόσο αντιηρωική εποχή;

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Merde!»: Μια παράσταση για τα κωμικοτραγικά παρασκήνια του θεάτρου

Θέατρο / «Merde!»: Μια παράσταση για τα κωμικοτραγικά παρασκήνια του θεάτρου

Ο Βασίλης Μαγουλιώτης και ο Γιώργος Κουτλής συνσκηνοθετούν τον Νίκο Καραθάνο και την ομάδα των «Παιχτών» σε ένα νέο έργο με έναν αδηφάγο παραγωγό, έναν «ποιοτικό» σκηνοθέτη, έναν «εμπορικό» ηθοποιό, και τον γολγοθά της προετοιμασίας μιας παράστασης που πρέπει να αφορά τους πάντες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πριονίζοντας τα ποδ(άρ)ια της πατριαρχίας

Θέατρο / Πριονίζοντας τα ποδ(άρ)ια της πατριαρχίας

Πατροκτονίες δεν επιτελούν, πλέον, μόνον οι γιοι αλλά και οι θυγατέρες, όπως διαπιστώνουμε στη μαύρη κωμωδία «Ο τρόμος του κροκόδειλου» που σκηνοθετεί ο Βαγγέλης Θεοδωρόπουλος στο Θέατρο του Νέου Κόσμου.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Ένα τετραήμερο με ψηφιακή και αναλογική τέχνη στη Νέα Υόρκη

Αποστολή στη Νέα Υόρκη / «Ο καλλιτέχνης δεν χρειάζεται να αποδείξει ότι είναι πιο έξυπνος από το AI, αλλά ότι μπορεί να γίνει πιο δημιουργικός»

Η LiFO παρακολούθησε τέσσερα έργα ψηφιακής τέχνης και χορού με τα οποία το Ίδρυμα Ωνάση και η πλατφόρμα Onassis ONX συμμετείχαν στο φημισμένο νεοϋορκέζικο φεστιβάλ «Under the radar».
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
O οdy icons τραγουδάει Λαπαθιώτη σε μια παράσταση του Γιάννη Σκουρλέτη και της bijoux de kant

Θέατρο / «Ο Λαπαθιώτης έφερνε τη νύχτα μέσα στη μέρα, κάτι που σήμερα αποκαλούμε "κουίρ"»

Ο περφόρμερ και δημιουργός της αβανγκάρντ μουσικής οdy icons ερμηνεύει ποιήματα του Ναπολέοντα Λαπαθιώτη μελοποιημένα από τον Χρίστο Θεοδώρου στη νέα παράσταση της bijoux de kant.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Σημασία έχει ν’ αγαπάς (και να χορεύεις)

Θέατρο / Σημασία έχει ν’ αγαπάς (και να χορεύεις)

Η Ορχήστρα των Μικρών Πραγμάτων παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα «Το Συνέδριο για το Ιράν» του Βιριπάγιεφ, έναν ιδιότυπο αγώνα λόγου που είναι σμιλεμένος σκηνοθετικά με τέτοιον τρόπο, ώστε να μην μοιάζει με ακαδημαϊκή «εισήγηση».
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
«Δεν είναι ρομαντικό το ότι πέθανε τόσο νέα η Σάρα Κέιν, είναι βάναυσο και θλιβερό»

Θέατρο / «Δεν είναι ρομαντικό το ότι πέθανε τόσο νέα η Σάρα Κέιν, είναι βάναυσο και θλιβερό»

Τριάντα χρόνια μετά το εκρηκτικό ντεμπούτο της στη θεατρική σκηνή με το έργο «Blasted», συνάδελφοι και συνεργάτες της σπουδαίας συγγραφέως μιλάνε για την ίδια και το έργο της.
THE LIFO TEAM
Ο γαλήνιος και ανησυχητικός χορός του Χρήστου Παπαδόπουλου

Portraits 2025 / Ο γαλήνιος και ανησυχητικός χορός του Χρήστου Παπαδόπουλου

Εδώ και δέκα χρόνια ο Χρήστος Παπαδόπουλος χορογραφεί εικόνες γαλήνιες ή ανησυχητικές, με το μινιμαλιστικό του λεξιλόγιο να εκφράζει τη δύναμη της ανθρώπινης επαφής, την προσωπική ελευθερία στη συνθήκη της κοινής εμπειρίας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζαβαλάς Καρούσος: Η θυελλώδης ζωή του ηθοποιού που είπε πρώτος το περίφημο «στην Ελλάδα είσαι ό,τι δηλώσεις»

Πέθανε Σαν Σήμερα / Τζαβαλάς Καρούσος: Ο ηθοποιός που είπε πρώτος το περίφημο «στην Ελλάδα είσαι ό,τι δηλώσεις»

Ηθοποιός, μεταφραστής, αγωνιστής της αριστεράς, ο Τζαβαλάς Καρούσος που πέθανε σαν σήμερα το 1969 είχε ως στόχο του τη βελτίωση της ζωής των συνανθρώπων του και τη δικαίωση του καθημερινού τους μόχθου μέσα από τον σοσιαλισμό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Το "δημοφιλής" είναι ό,τι πιο προσβλητικό έχουν πει για μένα»

Portraits 2025 / Η Ελένη Ράντου κάνει το πάρτυ της ζωής της. Και στο τέλος ξεσπά σε λυγμούς.

Με την παράσταση-φαινόμενο «Το πάρτυ της ζωής μου» η Ελένη Ράντου ξετυλίγει με χιούμορ και αφοπλιστική ειλικρίνεια πενήντα χρόνια «τραυμάτων» με φόντο τη μεταπολιτευτική Ελλάδα και αναζητά τους λόγους που αξίζει να ζεις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η Νεφέλη Θεοδότου είναι ο λόγος που όλο το ελληνικό TikTok χόρευε Φουρέιρα το 2024

Portraits 2025 / Η Νεφέλη Θεοδότου είναι ο λόγος που όλο το ελληνικό TikTok χόρευε Φουρέιρα το 2024

Η χορογράφος και στενή συνεργάτιδα της Ελένης Φουρέιρα, αφού έφτιαξε την πιο viral χορογραφία της χρονιάς για το «Αριστούργημα», αποφάσισε να δοκιμαστεί και στη συναυλία της Άννας Βίσση στο Καλλιμάρμαρο. Και ναι, πήγε καλά αυτό.
ΒΑΝΑ ΚΡΑΒΑΡΗ
Άκης Δήμου

Θέατρο / «Ζούμε σε καιρούς φλυαρίας· έχουμε ανάγκη τη σιωπή του θεάτρου»

Άφησε τη δικηγορία για το θέατρο, δεν εγκατέλειψε ποτέ τη Θεσσαλονίκη για την Αθήνα. Ο ιδιαίτερα παραγωγικός συγγραφέας Άκης Δήμου μιλά για τη Λούλα Αναγνωστάκη που τον ενέπνευσε, και για μια πόλη όπου η ζωή τελειώνει στην προκυμαία, δίχως να βρίσκει διαφυγή στο λιμάνι της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Θέατρο / Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Ο νεαρός σκηνοθέτης Δημήτρης Χαραλαμπόπουλος ανεβάζει στην Πειραματική του Εθνικού το «ΜΑ ΓΚΡΑΝ'ΜΑ», μια ευαίσθητη σκηνική σύνθεση, αφιερωμένη στη σιωπηλή ηρωίδα της οικογενειακής ιστορίας μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια
μ'αρεσει ο λογος της Κιτσοπουλου την διαβαζω απο τοτε που πρωτοεμφανιστηκε με τις "Νυχτεριδες"και τη "βρισκω" οπως καθε μικροαστος, να με βριζει για την κατανατια μου. Στο θεατρο ομως παντα κατι δεν μου καθεται καλα, χθες για παραδειγμα , το κειμενο (που ρεει αυθορμητο και φρεσκο ) και οι πολυ καλες ερμηνειες διακοπτονται και υποβιβαζονται συνεχως μ'ενα σαματα που γινεται γυρω απ'την κεντρικη σκηνη. Πολυ αναποτελεσματικα και διδακτικα ,τα τοσα πολλα συμβολα (οι χριστοι, οι μπατσοι, ο αδαμ, η ευα και τα βυζια της , το δεντρο, ο τζιτζιφιοκγος με το κουστουμι, κτλ) και τελικα αχρηστα αφου με το κειμενο, τα λεει ηδη ΟΛΑ.αποψη μου : ΝΑ ΤΟ ΔΕΙΤΕ αρκει να μην φορατε χρυσα σανδαλια και σας λενε Μαρια - Αικατερινη.