Ο Αθανάσιος Διάκος ανοίγει ψησταριά

Ο Αθανάσιος Διάκος ανοίγει ψησταριά Facebook Twitter
1

Ο Αθανάσιος Διάκος ανοίγει ψησταριά Facebook Twitter

Η συγγραφέας, ηθοποιός και σκηνοθέτις Λένα Κιτσοπούλου άρχισε να γράφει το έργο έναν χρόνο πριν, πειραματιζόμενη με τον δεκαπεντασύλλαβο. Σήμερα, έχοντας κρατήσει πια μόλις το 10% του αρχικού της υλικού, παρουσιάζει με τους συνεργάτες της μια παράσταση με αφετηρία ένα εύρημα που πατάει στη σάτιρα, αλλά μπαίνει βαθιά και με δραματικό τρόπο μέσα στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα.

Ο Αθανάσιος Διάκος σώζεται χάρη σ’ έναν από μηχανής θεό πριν από τον ανασκολοπισμό του, ταξιδεύει με τη μνηστή του, την Κρουστάλλω, στον χρόνο και προσγειώνονται μαζί στην Αθήνα του σήμερα, όπου ανοίγουν μια ψησταριά. Ο παλιός της συνεργάτης Νίκος Καραθάνος -υπό τις σκηνοθετικές οδηγίες του οποίου έχει παίξει και η ίδια στο παρελθόν-, που είναι ο πρωταγωνιστής αυτού του εγχειρήματος, εξηγεί: «Ήθελα πολύ να κάνω ένα ελληνικό έργο και είναι σπάνιο να είσαι στη διάθεση ενός σκηνοθέτη που είναι συγχρόνως και συγγραφέας και συνθέτει το κείμενό του. Ξεκινήσαμε να κάνουμε πρόβες πάνω στο έργο της Λένας από την κουζίνα του σπιτιού μου και την πρώτη μέρα γελάσαμε πολύ. Από την επόμενη πρόβα, όμως, το γέλιο πάγωσε. Η σάτιρα απέκτησε σιγά-σιγά σοβαρότητα, έγινε ένας παραμορφωτικός καθρέφτης που κατά κάποιον τρόπο εκφράζει όλους μας. Αυτό που πάμε να δείξουμε είναι μια παραβολή. Η παραβολή του Διάκου και της Κρουστάλλως μέσα σ’ ένα σύγχρονο αθηναϊκό διαμέρισμα, όπου μπορεί να δει κάποιος και τον εαυτό του».

Ο Διάκος αναπολεί την εποχή του, μια εποχή με αρχές και βαθιά πίστη, κατά την οποία πάλευε ως γνήσιος χριστιανός, ενώ αναγκάστηκε να ξεφορτωθεί τα ράσα και να πάρει το τουφέκι για να συμβάλει σε μεγάλα και ωραία πράγματα. Τώρα, απελπισμένος απ’ το σημείο που έχουν φτάσει τα πράγματα, θέλει να επιστρέψει και φτάνει ν’ αποζητάει ακόμα και τον ανασκολοπισμό του. Τι άλλο να θέλει ένας μεγάλος ήρωας σε μια τόσο αντιηρωική εποχή;

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Θέατρο / Επιστροφή στο σπίτι της γιαγιάς: Ένα θεατρικό τσουνάμι αναμνήσεων

Ο νεαρός σκηνοθέτης Δημήτρης Χαραλαμπόπουλος ανεβάζει στην Πειραματική του Εθνικού το «ΜΑ ΓΚΡΑΝ'ΜΑ», μια ευαίσθητη σκηνική σύνθεση, αφιερωμένη στη σιωπηλή ηρωίδα της οικογενειακής ιστορίας μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Ματαρόα στον ορίζοντα»: Φέρνοντας ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Θέατρο / «Ματαρόα στον ορίζοντα»: Ένα θρυλικό ταξίδι στη σημερινή του διάσταση

Στην πολυεπίπεδη νέα παραγωγή της Εναλλακτικής Σκηνής της ΕΛΣ, λόγος, μουσική και σκηνική δράση συνυπάρχουν ισάξια και συνεισφέρουν από κοινού στην αφήγηση των επίδοξων ταξιδιωτών ενός ουτοπικού πλοίου.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το video art στο ελληνικό θέατρο

Θέατρο / Video art στο ελληνικό θέατρο: Έχει αντικαταστήσει τη σκηνογραφία;

Λειτουργεί το βίντεο ανταγωνιστικά με τη σκηνογραφία και τη σκηνική δράση ή αποτελεί προέκταση του εθισμού μας στην οθόνη των κινητών μας; Οι γιγαντοοθόνες είναι θεμιτές στην Επίδαυρο ή καταργούν τον λόγο και τον ηθοποιό; Πώς φτάσαμε από τη video art στα stage LED screens; Τρεις video artists, τρεις σκηνοθέτες και ένας σκηνογράφος καταθέτουν τις εμπειρίες τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κωνσταντίνος Ρήγος

Οι Αθηναίοι / «Έχω αισθανθεί να απειλούμαι τη μέρα, όχι δουλεύοντας τη νύχτα»

Οκτάνα, Επίδαυρος, ΚΘΒΕ, Πέγκυ Ζήνα, Εθνικό, Λυρική, «Brokeback Mountain» και «Ρωμαίος και Ιουλιέτα». Ως χορογράφος και σκηνοθέτης, ο Κωνσταντίνος Ρήγος έχει κάνει τα πάντα. Και παρότι έχει αρκετούς haters, νιώθει ότι αυτοί που τον καταλαβαίνουν είναι πολύ περισσότεροι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Οσιέλ Γκουνεό: «Είμαι πρώτα χορευτής και μετά μαύρος»

Χορός / «Δεν βλέπω τον εαυτό μου ως έναν μαύρο χορευτή μπαλέτου αλλά ως έναν χορευτή καταρχάς»

Λίγο πριν εμφανιστεί ως Μπαζίλιο στον «Δον Κιχώτη» της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ο κορυφαίος κουβανικής καταγωγής χορευτής Οσιέλ Γκουνεό –έχει λάβει πολλά βραβεία, έχει επίσης εμφανιστεί στο Θέατρο Μπολσόι της Μόσχας, στην Όπερα του Παρισιού, στο Λίνκολν Σέντερ της Νέας Υόρκης και στο Ελίζιουμ του Λονδίνου– μιλά για την προσωπική του πορεία στον χορό και τις εμπειρίες που αποκόμισε, ενώ δηλώνει λάτρης της αρχαίας ελληνικής μυθολογίας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Οι Αθηναίοι / Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Ηθοποιός, σκηνοθέτις, ακατάτακτη και αγαπημένη του κοινού, η Σμαράγδα Καρύδη θυμάται πως ανέκαθεν ήθελε το σύμπαν, χωρίς να περιορίζεται. Στον απολογισμό της μέχρι τώρα πορείας της, ως η Αθηναία της εβδομάδας, καταλήγει πως, ούτως ή άλλως, «στο τέλος ανήκεις εκεί που μπορείς να φτάσεις», ενώ δηλώνει πως πάντα θα επιλέγει συνειδητά να συντάσσεται με τη χαρά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Θέατρο / Το ανάπηρο σώμα που αντιστέκεται

Πώς διαβάζουμε σήμερα τον «Γυάλινο Κόσμο» του Τενεσί Oυίλιαμς; Στην παράσταση του Θεάτρου Τέχνης ο Antonio Latella προσφέρει μια «άλλη» Λόρα που ορθώνει το ανάστημά της ενάντια στο κυρίαρχο αφήγημα περί επαγγελματικής ανέλιξης, πλουτισμού και γαμήλιας ευτυχίας.
ΛΟΥΙΖΑ ΑΡΚΟΥΜΑΝΕΑ
Παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν

Θέατρο / Πού οφείλεται τόση δίψα για το θέατρο;

Το θέατρο εξακολουθεί να προκαλεί debates και ζωηρές συζητήσεις, παρά τις κρίσεις και τις οικονομικές περικοπές που έχει υποστεί, και φέτος ανεβαίνουν στην Αθήνα παραστάσεις για κάθε γούστο που θα συγκινήσουν, θα διασκεδάσουν και θα προβληματίσουν.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

1 σχόλια
μ'αρεσει ο λογος της Κιτσοπουλου την διαβαζω απο τοτε που πρωτοεμφανιστηκε με τις "Νυχτεριδες"και τη "βρισκω" οπως καθε μικροαστος, να με βριζει για την κατανατια μου. Στο θεατρο ομως παντα κατι δεν μου καθεται καλα, χθες για παραδειγμα , το κειμενο (που ρεει αυθορμητο και φρεσκο ) και οι πολυ καλες ερμηνειες διακοπτονται και υποβιβαζονται συνεχως μ'ενα σαματα που γινεται γυρω απ'την κεντρικη σκηνη. Πολυ αναποτελεσματικα και διδακτικα ,τα τοσα πολλα συμβολα (οι χριστοι, οι μπατσοι, ο αδαμ, η ευα και τα βυζια της , το δεντρο, ο τζιτζιφιοκγος με το κουστουμι, κτλ) και τελικα αχρηστα αφου με το κειμενο, τα λεει ηδη ΟΛΑ.αποψη μου : ΝΑ ΤΟ ΔΕΙΤΕ αρκει να μην φορατε χρυσα σανδαλια και σας λενε Μαρια - Αικατερινη.