ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

Για το «Επιβίωσα του Facebook»: Παρίσι vs Λίβανος 1-0

Για το «Επιβίωσα του Facebook»: Παρίσι vs Λίβανος 1-0 Facebook Twitter
0

Πολλοί γκρίνιαξαν που το Facebook δεν έβαλε το «Επιβίωσα» και για τη πρόσφατη επίθεση στον Λίβανο. Μα δεν έβαλε ούτε στη προηγούμενη, ούτε στη προπροηγούμενη, ούτε σε αυτές που έγιναν σε άλλες περιοχές του πλανήτη. Γιατί δε το έπραξε; Επειδή δεν θέλει να γίνει δυσάρεστο. Αν κάθε μέρα που γίνεται κάποιο πολύνεκρο γεγονός το Facebook έβαζε το «I survived», τελικά θα δημιουργούσε μια ζοφερή υπενθύμιση του φριχτού κόσμου στον οποίο ζούμε και το Facebook δεν είναι για τέτοια. Ο Zuckerberg έφτιαξε μία επιχείρηση που στόχο έχει να σε διασκεδάσει. Όταν κάθε μέρα σε ρωτάει αν ζεις, καθώς την ίδια ώρα εκατοντάδες άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους τότε δε σε διασκεδάζει, σε προβληματίζει.


Το φατσοβιβλίο είναι μια εταιρεία και θέλει να νιώθεις όμορφα και άνετα με το προϊόν της. Θέλει να πεις πώς περνάς στο κλαμπ με τη παρέα σου, να ανεβάσεις μια cool φωτογραφία από την εκδρομή στα χιόνια, να πεις τις καλημέρες σου, να βάλεις την γαλλική σημαία στο προφίλ σου για να φαίνεσαι ευαισθητοποιημένος. Όσο καλύτερα νιώθεις, τόσο περισσότερο χρησιμοποιείς, τόσο περισσότερα έσοδα για την εταιρεία.

Όταν κάθε μέρα σε ρωτάει αν ζεις, καθώς την ίδια ώρα εκατοντάδες άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους τότε μπορεί και να καταλάβεις την πραγματική διάσταση του πολέμου. Αυτός είναι ο λόγος που το χτύπημα στο Παρίσι ήταν τόσο τρομακτικό. Μας θύμισε πόσο εύθραυστη είναι η ζωή και ασφάλεια που απολαμβάνουμε εμείς και οι οικείοι μας. Μας έβγαλε από τον μικρόκοσμό μας.


Ύστερα το «Επιβίωσα» μπαίνει μόνο όταν ένα τραγικό συμβάν γίνει μεγάλο παγκόσμιο viral. Δεν λειτουργεί σαν υπενθύμιση, πάει με το ρεύμα. Ένας κάτοικος του δυτικού κόσμου πιο πιθανό είναι να έχει κάποιον γνωστό που να βρισκόταν στο Παρίσι (σε ταξίδι, για σπουδές, για δουλειά κ.λ.π) παρά στον Λίβανο. Το «Επιβίωσα» δεν μπαίνει ανάλογα με το πόσοι είναι οι πληγέντες, αλλά με το πόσοι ενδιαφέρονται να μάθουν για αυτούς.


Τα ψυχοπονιάρικα και τραγικά posts των χρηστών μπορεί να είναι στενάχωρα αλλά είναι άλλο. Ο καθένας μπορεί να βάζει ό,τι θέλει. Άλλη βαρύτητα έχει ο παλιός σου συμμαθητής, άλλη το Facebook και το υποσυνείδητο το ξέρει αυτό (και ο Mark Zuckerberg επίσης). Μια θανατερή ανάρτηση από τη ξαδέρφη του πρώην της πεθεράς σου μπορείς να την προσπεράσεις, μια ερώτηση επιβίωσης από το Facebook όμως καρφώνεται στο μυαλό.


Όταν κάθε μέρα σε ρωτάει αν ζεις, καθώς την ίδια ώρα εκατοντάδες άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους τότε μπορεί και να καταλάβεις την πραγματική διάσταση του πολέμου. Αυτός είναι ο λόγος που το χτύπημα στο Παρίσι ήταν τόσο τρομακτικό. Μας θύμισε πόσο εύθραυστη είναι η ζωή και ασφάλεια που απολαμβάνουμε εμείς και οι οικείοι μας. Μας έβγαλε από τον μικρόκοσμό μας. Μας ταρακούνησε τη στιγμή που χολοσκάγαμε για το ματς που ήρθε 2-1 ή τον Μήτσο που δεν απάντησε. Μια υπενθύμιση και ο κόσμος παρέλυσε, τρομάζει με τα πάντα, πανικοβάλεται με ένα πυροτέχνημα.

Λέτε ο Zuckerberg να αναλάβει να μας κάνει μια τέτοια ζοφερή υπενθύμιση κάθε μέρα; Χωρίς να είναι viral;

0

ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ