Picaholic – The New Trend

Picaholic – The New Trend Facebook Twitter
0

Καθώς περιηγούμαι στο Tumblr, αλλά και σε άλλες εφαρμογές, όπως το Pinterest, που τελευταία γίνεται όλο και πιο δημοφιλές, παρατηρώ, αποθηκεύω και αναδημοσιεύω φωτογραφίες και εικόνες, χωρίς να αφιερώνω πάνω από μερικά δευτερόλεπτα στην καθεμιά. Η ανάγκη για νέες εικόνες με κάνει να αδημονώ και να περιμένω λαίμαργα την κάθε μέρα για να ανακαλύψω κάτι νέο, όμορφο και ελκυστικό, που να με «εκφράζει» και να ταιριάζει στο προφίλ μου στο facebook.

Παρατήρησα ότι αυτός δεν είναι ένας δικός μου παράξενος εθισμός, αλλά μια νέα τάση που έχει κυριαρχήσει. Γι' αυτό εξάλλου και οι νέες σχετικές εφαρμογές που εμφανίζονται ραγδαία, και μάλιστα η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων για smartphones και iPhone. Ο στόχος είναι η χρήση να γίνεται εύκολα και στιγμιαία, από το κινητό, ούτε καν από το σπίτι με την πολυτέλεια μιας δεκαεφτάρας - τουλάχιστον, οθόνης, ανεξαρτήτως τόπου. Στο δρόμο για τη δουλειά, στο διάλειμμα του σχολείου -ή και στην προσευχή, στο μετρό, στο σουπερμάρκετ, κατά τη διάρκεια μιας συζήτησης –πόσες φορές ο συνομιλητής/τριά σας, έχει αδιαφορήσει για τα λεγόμενά σας, προκειμένου να ανεβάσει μια νέα εικόνα ή να κάνει «like» σε κάποια άλλη;

Τί είναι όμως αυτό που μας καθιστά απαραίτητη όλη αυτή τη διαδικασία; Η νέα τάση που κυριαρχεί πλέον στον κόσμο του internet, είναι πραγματικότητα. Άλλωστε, τι θα ήταν το internet χωρίς εικόνες; Ένα μονότονο σερφάρισμα με βαρετούς διαλόγους. Οι εικόνες το κάνουν γοητευτικό και ζωηρό, δίνοντάς του πνεύμα χρησιμότητας αλλά και εξάρτησης.

Χρειαζόμαστε τη διαρκή ανανέωση και ανατροφοδότηση των ειδήσεων και των γεγονότων σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο. Χρειαζόμαστε επίσης και το «lifting» της διαδικτυακής μας περσόνας, με καλοσχεδιασμένα γραφικά και έξυπνες εικόνες. Πρέπει λοιπόν να ακολουθούμε τα πάντα και να είμαστε ενημερωμένοι, όχι για όλα, αλλά για τα «highlights», τις επικεφαλίδες των ειδήσεων, δίνοντας περισσότερη σημασία στις εικόνες, παρά στο άρθρο. Έτσι μπορούμε να σχολιάσουμε με μία πρόταση το κάθε τι, χωρίς να χρειάζεται να εμβαθύνουμε σε αυτό. Είναι μέρος της καθημερινότητάς μας.

Τα οπτικά ερεθίσματα και μηνύματα φαίνεται να έχουν μεγάλη απήχηση και αυξημένη δημοτικότητα, αφού η αντίδραση, αποδοχή και ανακύκλωση, ή η απόρριψη τους, γίνεται άμεσα με ένα κλικ. Η οπτική επικοινωνία βρίσκει εκφραστές σε κάθε γωνιά του παγκόσμιου ιστού, από τις βομβαρδιστικές διαφημίσεις, και τα αθώα σχόλια των κοινωνικών δικτύων, έως τις προσεκτικά σχεδιασμένες καμπάνιες και τις οπτικές τέχνες.

Ο καθένας λοιπόν από εμάς επιλέγει τις εικόνες στις οποίες θα δώσει ώθηση και θα βοηθήσει στην αύξηση της δημοτικότητάς τους, άλλες συνδεδεμένες με μία προφανή ελαφρότητα και άλλες φερόμενες βαθύτερων νοημάτων, εξυπηρετώντας πάντα την ίδια ανάγκη, να συναρπάσουν το θεατή, ή τουλάχιστον να προσελκύσουν το ενδιαφέρον του.

Επομένως, η επίκτητη ανάγκη όλων των χρηστών του internet για διαρκώς νέες εικόνες που ανακυκλώνονται, μέχρι να είναι αρκετά παλιές, ώστε να ασχοληθεί κάποιος μαζί τους, είναι προφανής και αναπόφευκτη. Αναπτύχθηκε μαζί με το ίδιο το μέσο που τις γέννησε και συνεχίζει να εξελίσσεται μαζί του.
Τα θετικά ή αρνητικά αποτελέσματα είναι σχετικά και οι παράγοντες πολλοί. Από το πώς εκπαιδεύει κανείς το νου του, με το να βλέπει, αλλά να μην παρατηρεί, έως το να παρατηρεί βλέποντας.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ