Το ρουφιανομπλοκάκι

Το ρουφιανομπλοκάκι Facebook Twitter
9

Άνοιξε τότε το μπλοκάκι για να βάλει τους βαθμούς. Ποιός καπνίζει; Ο Νίκος! Θα το βάλω 12 στη φυσική κατεύθυνσης!
Τι είναι αυτά ρε φίλε; Έτσι βαθμολογείς εσύ τις επιδόσεις των μαθητών σου;

Εάν θέλεις να μην καπνίζουν οι μαθητές σου, τότε μην καπνίζεις ποτέ ούτε στο σχολικό χώρο ούτε μπροστά τους. Επίσης, μπορείς να τους μιλήσεις για το τσιγάρο, εσύ αλλά και οι υπόλοιποι υπεύθυνοι καθηγητές. Αλλά που μυαλό να τα σκεφτείς αυτά καθηγητάκο της συμφοράς!

Εάν θέλεις οι μαθήτριές σου να μην έχουν ανεπιθύμητες εγκυμοσύνες, βάλτε το μάθημα της σεξουαλικής  διαπαιδαγώγησης στα σχολεία, τώρα!

Εάν θέλεις οι μαθητές σου να μην γίνουν μισάνθρωποι, βάλτε έναν παγκόσμιο χάρτη σε κάθε αίθουσα για να τον βλέπουν όλα τα παιδιά.

Εάν θέλεις τους μαθητές σου μακριά από τα κέντρα αποτοξίνωσης, τότε μίλα τους για τα ναρκωτικά, ναι φίλε όντως υπάρχουν και αυτά!

Εάν θέλεις τους μαθητές σου μακριά από τραμπουκισμούς και καυγάδες για μαγκιά, μετέδωσε τους ηθικές αξίες.

Στο σχολικό περιβάλλον αποτυπώνεται ολόκληρη η κοινωνία μας. Σήμερα, η κρίση δεν είναι μόνο κοινωνικό επίπεδο αλλά και σε σχολικό. Για να σταματήσει η κατάρρευση  αυτή πρέπει να μάθουμε να μην χαϊδεύουμε τα αυτιά των παιδιών μας. Δεν πρέπει να τα αφήσουμε μόνα αυτές τις δύσκολες εποχές που διανύουμε, αλλά πρέπει να στεκόμαστε δίπλα τους και ν τα βοηθάμε σε κάθε τους βήμα και σε κάθε τους πράξη. Βρίσκονται στην πιο τρυφερή ηλικία, μια ηλικία που ακόμα μαθαίνουν από αυτά που βλέπουν από εμάς. Ας προσπαθήσουμε να μην δηλητηριάσουμε, για να μην επηρεάσουμε αρνητικά ολόκληρη τη ζωή τους. Εάν το σχολείο πεθάνει, πεθάναμε και εμείς.

9

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

3 σχόλια
@ aiginitissa (που προσυπογράφει κιόλας) + annika: ποσο φαίνεται η μάλλον φιλολογικη σας ιδιοτητα αναπληρωτριας δημοσιου σχολειου με σκοπο την αλιευση πελατων για το φροντιστηριο.. ειστε τα τυπικα οντα που τους δειχνουν το φεγγαρι και κοιτουν το δαχτυλο.. ας ειστε στο χωρο, κριμα στα παιδια.. Προσυπογραφω.. Κακόμοιρες..
Ο συγγραφέας του άρθρου δεν μπορεί παρά να αγνοεί μερικές πρακτικές λεπτομέρειες που καλό είναι να τις μάθει προκειμένου να ξέρει προς τα που να ρίξει τα πυρά του.Πρώτον: δεν έχει δικαίωμα ένας καθηγητης να εισηγηθεί τη δημιουργία μαθήματος σεξουαλικής αγωγής. Μπορεί να απευθυνθεί ο ίδιος ο υπογράφων το άρθρο στο Υπουργείο Παιδείας και να το προτείνει (τον προκαλώ να το κάνει, μήπως τότε καταλάβει πόσες εισηγήσεις καθηγητών έχουν μείνει αναπάντητες).Δεύτερον: οσάκις πρότειναν καθηγητές επισκέψεις σε κέντρα αποτοξίνωσης, ο εκάστοτε Σύλλογος Γονεών και η Δευτεροβάθμια Διεύθυνση Εκπαίδευσης το αρνήθηκαν ως ιδιαίτερα τολμηρή πρόταση (βλ. wwww.alfavita.gr για περισσότερη ενημέρωση).Τρίτον: το κάπνισμα απαγορεύεται σε όλους μέσα στο χώρο του σχολείου.Τέταρτον: υπάρχουν καθηγητές που βαθμολογούν με 5 έναν καπνίζοντα μαθητή, όπως υπάρχουν εφοριακοί που χρηματίζονται, ταξιτζήδες που κλέβουν πελάτες, περιπτεράδες που δεν δίνουν ρέστα, πολιτικοί που σπανε στο ξύλο πολίτες κ.ο.κ.Όταν ένα άρθρο ξεκινά δίνοντας την εικόνα του "καθηγητάκου της συμφοράς", διότι έτσι θεωρεί τον εκπαιδευτικό, τότε το σχολείο είναι ήδη πεθαμένο και απορώ που προσπαθεί να του δώσει το "φιλί της ζωής" και να τον νουθετήσει αποκαλώντας τον άμυαλο!Όσο για την αποφυγή της μισανθρωπίας δια μέσω ενός παγκόσμιου χάρτη, μάλλον γέλιο μπορεί να προκαλέσει, παρά ένδειξη σοβαρότητας.Αλλά, δημοκρατία έχουμε και ο καθένας ό,τι θέλει λέει, και όπως βλέπουμε χωρίς να γνωρίζει, χωρίς να έχει θελήσει να μάθει και με μία μεγάλη δόση κακεντρέχειας!
ισως ο αρθρογραφος δεν αναφερεται στον καθηγητη καθ'αυτον αλλα γενικοτερα σ'αυτο το οποιο εχει καταντησει το σχολειο σημερα. ασφαλως η ευθηνη δεν ειναι του "καθηγητακου" απλα αυτος ειναι ο ανθρωπος που εχει περισσοτερο επιρροη στους μαθητες, μιας και ερχεται σε επαφη μαζι τους καθημερινα. αυτο που ειναι κοινως αποδεκτο ειναι ο σταρχιδισμος με τον οποιο τους αντιμετωπιζει (φυσικα δεν μιλω για ολους, αλλα τουλαχιστον αυτους που ειχα εγω την τυχη να γνωρισω). στα πλαισια ενος "σαπιου" συστηματος λογικο ειναι να "σαπιζει" και το σχολειο, απλα αποψη μου ειναι οτι θα πρεπει να ειναι και το πρωτο πραγμα που θα πρεπει να εξυγειανθει. για αρχη απο διαφορες πρωτοβουλιες του καθηγητη, οπως οι προαναφερθεντες.
"Άνοιξε τότε το μπλοκάκι για να βάλει τους βαθμούς. Ποιός καπνίζει; Ο Νίκος! Θα το βάλω 12 στη φυσική κατεύθυνσης!"Ποτε τελειωσες το σχολειο αγαπητε; Γιατι αυτο που γραφεις απλα δεν υπαρχει! Κι αν υπαρχει ειναι εξαιρεση.Εννεα χρονια ειμαι σε σχολεια. Κατι ξερω κι εγω!
Το νόημα που ήθελε να περάσει, το πέρασε? Μην ασχολείστε με τις λεπτομέρειες -είστε και εννέα χρόνια σε σχολεία. Ασχοληθείτε λίγο με την ουσία των πραγμάτων... Πάντως μπορεί το συγκεκριμένο παράδειγμα να μην είναι πολύ σύνηθες πλέον (αφού όλοι καπνίζουν), αλλά μην μου πείτε πως δεν βαθμολογούν οι καθηγητές με πολλά άλλα κριτήρια από ότι προβλέπεται...
Προφανως τα κριτηρια ειναι αρκετα, αλλα δεν εχουν να κανουν ουτε με το καπνισμα, ουτε με το ντυσιμο του μαθητη. Εχουν σχεση ομως με την συνολικη εικονα του μαθητη μεσα στην ταξη.Ειναι ωραια και ρομαντικη η αποψη που εχει ο αρθρογραφος για τα του σχολειου, αλλα φαινεται οτιδεν ειναι μεσα στο χορο.
Εγώ, που τέλειωσα το σχολείο στα μέσα της δεκαετίας του 80, πρόλαβα κάποια ίχνη τέτοιας νοοτροπίας σε κάποιους προχωρημένους στα χρόνια καθηγητές, οι οποίοι έλεγαν ότι ''βαθμολογούμε τους μαθητές βάσει της συνολικής τους εικόνας'' και ''πώς πρέπει να είναι ο καλός μαθητής''. Άρα η εποχή, στην οποία κυριαρχούσε αυτή η νοοτροπία, τοποθετείται πριν τα δικά μας χρόνια. Μιλάμε για τις δεκαετίες του 70 και του 60. Φυσικά μία αρρωστημένη νοοτροπία δεν φωλιάζει σε οποιοδήποτε μυαλό, θέλει και το απαραίτητο λίπασμα, που λέγεται στενοκεφαλιά...
Τι είναι αυτό που δεν υπάρχει δηλαδή;Το μπλοκάκι;Σταμάτησαν όλοι να καπνίζουν;Ο Νίκος τελείωσε το σχολείο εδώ και εννέα χρόνια;Ο Νίκος δεν ήταν μαθητής αλλά κάποιος εξωσχολικός;Ή μήπως καταργήθηκε η φυσική κατεύθυνσης;Αν κάτι από τα παραπάνω αποτέλεσε εξαίρεση, ποιο απ΄όλα μπορεί να ήταν;;;