Αλέξανδρος

Αλέξανδρος Facebook Twitter
0
Αλέξανδρος Facebook Twitter

H πορεία της στις παραστατικές τέχνες προκαλεί ίλιγγο. Η Λουσίντα Τσάιλντς (γεν. 1940) αποτελεί έναν ζωντανό μύθο του μεταμοντέρνου αμερικανικού χορού. Γέννημα-θρέμμα Νεοϋορκέζα, είχε την τύχη να αρχίσει την καριέρα της τη δεκαετία του 1970, τότε που η δυτική μητρόπολη έσφυζε από τις ιδέες και τις προτάσεις σημαντικών εκπροσώπων της νεοϋορκέζικης αβανγκάρντ, όπως ο Φίλιπ Γκλας, ο Μπομπ Γουίλσον, ο Τζον Άνταμς, ο Φρανκ Γκέρι, η Σούζαν Σόνταγκ. Ας πούμε, ένα από τα πρώτα πράγματα στα οποία συμμετείχε ως χορογράφος και βασική περφόρμερ ήταν η (ιστορική πια) πρώτη παρουσίαση της όπερας των Γκλας και Γουίλσον, «Εinstein on the beach» - όπως και σε όλες τις επόμενες αναβιώσεις της (1984, 1992, 2012). Στα χρόνια που ακολούθησαν συνεργάστηκε πολλές φορές με τον δημοφιλή Τεξανό σκηνοθέτη, περφόρμερ και εικαστικό αλλά και με μια σειρά σπουδαίων δημιουργών και ερμηνευτών των παραστατικών τεχνών στην Αμερική και τη Δυτική Ευρώπη. Και, βέβαια, με τα σημαντικότερα μπαλέτα του κόσμου.

Ο μινιμαλιστικός κώδικας της κινησιολογίας της και η ικανότητά της, μέσα από την επανάληψη ενός μικρού αριθμού μοτίβων και κινήσεων, να δημιουργεί εννοιολογικά χορογραφικά αριστουργήματα, όπου σταθερά αναμετριέται με τις διαστάσεις του χρόνου και του χώρου, προκάλεσε το ενδιαφέρον και των λυρικών θεάτρων. Αναγνωρίζοντας τη αυθεντικότητα της «γλώσσας» της, από τη δεκαετία του 1990 οι μεγαλύτερες όπερες του κόσμου την κάλεσαν να χορογραφήσει και να σκηνοθετήσει. Ήταν μια εποχή ριζικής ανανέωσης του τρόπου που στήνονταν οι παραστάσεις όπερας και η Τσάιλντς βρήκε ευνοϊκές βάσεις και υλικά για να συμβάλει στη ακμή της εν λόγω εξέλιξης.

Όλα αυτά καθιστούν την ανάμειξή της στη σκηνοθεσία της μπαρόκ όπερας «Αλέξανδρος» (1726) του Χαίντελ πολύ ενδιαφέρουσα. Και τον συνδυασμό της μπαρόκ μουσικής και αισθητικής με τον κόσμο των παρασκηνίων των κινηματογραφικών στούντιο (και αστέρων) της δεκαετίας του '30 σαφώς τολμηρό και σκηνικώς τουλάχιστον δελεαστικό.

Διάφορα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Δ. Πολιτάκης / Όχι άλλο κάρβουνο: Αφήστε το αναρχικό άστρο να λάμπει στην πλατεία Εξαρχείων και καλές γιορτές

Μπορεί να έχει άμεση ανάγκη κάποιου είδους ανάπλασης η Πλατεία Εξαρχείων, το τελευταίο που χρειάζεται όμως είναι ένα μίζερο χριστουγεννιάτικο δέντρο με το ζόρι.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Β. Βαμβακάς / Δεκαετία του 2010: Δέκα χρόνια που στην Ελλάδα ισοδυναμούν με αιώνες

Οποιοσδήποτε απολογισμός της είναι καταδικασμένος στη μερικότητα, αφού έχουν συμβεί άπειρα γεγονότα που στιγμάτισαν τις ζωές όλων μας ‒ δύσκολο να μπουν σε μια αντικειμενική σειρά.
ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΜΒΑΚΑ
Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Β. Στεργίου / Τα χρόνια των μετακινήσεων και η κουβέντα για το brain drain που δεν μου αρέσει καθόλου

Αντί να βλέπουμε τη χώρα σαν άδεια πισίνα όπου πρέπει να γυρίσουν τα ξενιτεμένα της μυαλά για να γεμίσει, ας αλλάξουμε τα κολλημένα μυαλά σ' αυτόν εδώ και σε άλλους τόπους.
ΤΗΣ ΒΙΒΙΑΝ ΣΤΕΡΓΙΟΥ