Η Apple προσέλαβε έναν πρώην διευθυντή του Facebook, που στο παρελθόν είχε αποκαλύψει τις αμφιλεγόμενες πρακτικές της πλατφόρμας με τα δεδομένα εκατομμυρίων χρηστών, στο πλαίσιο του σκανδάλου της Cambridge Analytica, όπως μεταδίδουν οι Financial Times.
Ο λόγος για τον Σάντι Παρακίλας, που κατείχε διευθυντική θέση στο Facebook από το 2011 έως το 2012, και είχε καταθέσει στοιχεία στη Βουλή των Κοινοτήτων του Ηνωμένου Βασιλείου για τις καταχρηστικές πρακτικές της πλατφόρμας με τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών.
Προς το παρόν ωστόσο ούτε η Apple ούτε ο Παρακίλας έχουν επιβεβαιώσει το ρεπορτάζ των FT.
Ο Παρακίλας είχε καταγγείλει ότι, όσο εργαζόταν στο Facebook, είχε διαπιστώσει μία «χαλαρή προσέγγιση» στο ζήτημα των προσωπικών πληροφοριών. Όταν ξέσπασε το σκάνδαλο της Cambridge Analytica, τον Μάρτιο του 2018, ο Παρακίλας είπε στον Guardian ότι το Facebook θα μπορούσε να το έχει αποτρέψει.
Ο ίδιος ισχυρίζεται ότι είχε προειδοποιήσει υψηλόβαθμα στελέχη για τον κίνδυνο μιας «σοβαρής παραβίασης ασφαλείας».
«Η ανησυχία μου ήταν ότι όλα τα δεδομένα που έφευγαν από τους σέρβερ του Facebook σε προγραμματιστές τρίτων εφαρμογών, δεν μπορούσαν να ελεγχθούν από την πλατφόρμα και έτσι δεν είχαμε ιδέα τι θα έκαναν με αυτά».
Οι Financial Times μεταδίδουν τώρα πως ο Παρακίλας ανέλαβε τα καθήκοντα διευθυντή, στο τμήμα προστασίας προσωπικών δεδομένων της Apple.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, μία από τις αρμοδιότητες του Παρακίλας θα είναι να διασφαλίσει ότι τα μελλοντικά προϊόντα της Apple θα ελαχιστοποιούν τον κίνδυνο κακόβουλης συλλογής δεδομένων και θα προστατεύουν τις πληροφορίες των χρηστών.
Την περασμένη χρονιά, ο Παρακίλας εργάστηκε ως επικεφαλής στρατηγικής στο Κέντρο Ανθρωπιστικής Τεχνολογίας του Σαν Φρανσίσκο. Πρόκειται για έναν μη κερδοσκοπικό οργανισμό που έχουν ιδρύσει πρώην εργαζόμενοι στη Σίλικον Βάλεϊ, με στόχο πιο ασφαλείς (και από πλευράς υγείας) μορφές τεχνολογίας.
Η Apple έχει θέσει στην κορυφή της ατζέντας της το ζήτημα της ασφάλειας και διαχείρισης των ιδιωτικών δεδομένων, ευρισκόμενη σε διαρκή ανταγωνισμό με την Google και το Facebook για το θέμα αυτό.
Στις αρχές της εβδομάδας μάλιστα, έκαναν την εμφάνισή τους στοχευμένα διαφημιστικά σποτ, στην τεχνολογική έκθεση CES του Λας Βέγκας με κεντρικό μότο: «Ό,τι συμβαίνει στο iPhone σου, μένει στο iPhone σου».
Με πληροφορίες από Guardian
σχόλια